Sziasztok! Akárhogy keresem nem találok rá, hogy hívják azokat a reléket amik (Boccs nem vagyok elektroguru) ha az egyik irányból kapnak egy jelet oda majd ha a másik irányból vissza kapcsolnak. Fényjelző működtetéséhez kéne, vagyis ha a mozdony (a rászerelt mágnessel) elhalad egy elrejtet reed relé fölött a fényjelző pirosra vált, miután elért egy bizonyos távolságra egy másik reed reléhez az visszaváltja zöldre. Keskeny nyomközű terepasztalhoz szeretnék valami egyszerű jelzőrendszert, hogy amíg a hegy alatti hurokban megfordul a szerelvény addig a "térköz" foglalt legyen, de egyszerűen nem találom milyen relé alkalmas ilyen feladatra. Légyszi segítsetek!
Bocs ,hogy kicsit késve válaszolok ,de nem járok topikokba :)
Szóval 2 db PWM vezérlővel ,mármint csak a vezérlőkkel nem tudod megoldani az ugrás kiküszöbölését ! Nam a kitöltés nagyságától függ az ugrás ,hanem a szinkrontól. 2db független vezérlő sajnos sosem lesz szinkronban ,ezáltal nem lehet megoldani vele.
A szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre tagfelvételt hirdet.
Azok jelentkezését várjuk tagságunkba, akik elhivatottságot éreznek a modellezés iránt és aktívan, rendszeresen részt akarnak venni a Baráti Kör munkájában: terepasztalok építésében, vasútmodell kiállítások lebonyolításában.
Feltételek:
- Betöltött 14. életév,
- Kiskorúak esetén szülői hozzájárulás,
- Modellezés területén szerzett minimális tapasztalat.
Megvan még a páka, valahogy elkerülte a kukát. Időközben találtam egy kapcsolási rajzot, amiről azt állították, hogy a páka szabályozó elektronikáját ábrázolja. Erre persze nem vennék mérget.
Ráadásul amit kiírt cím, az után üssétek be a 43-at. Google maps-utcanézet...hát nem valami bizalomgerjesztő. Éppen áll ki az udvarból egyy Ladával, stimmel a ladán látható név is az apródossal. Akik benne üllnek nem éppen nagy vasútmodellgyűjtő alakoknak néznek ki :)
Német különkiadás "Sondermodell" volt 1999-ben, a katalógusomba beírt Erkel utcai ára 35.000 HUF. Az általam becsült 45.000 HUF még elég szerénynek tűnik...:-)) Itt valami másért "bűzlik a hal"...:-))))
- rosszul volt belül összerakva a tetőben lévő elektromos lap és az aljában lévő közötti sorcsatlakozó, konkrétan eggyel arrább lett téve a kelleténél.
Segitene nekem valaki,abban,hogy vettem a Modell és Hobby-nál,egy vadiúj Máv-startos Liliput Flirt motorvonatot és az egyik oldalon a vörös zárfénynél csak egy led világit csak nemtudom miért,aki segit megköszönöm!?
A német asztalon beépítettük a völgyhídat, felette a hegyoldalban már jár a Faller Car System:
Az osztrák asztalon készülnek a magas hegyek:
A "burgenlandi" teremben a háttér is a helyén van (a fotó sajnos nem színhelyes):
A magyar asztalon a nagycenki témáról készült ez a kép: a platnira a kastély kerül, mellette kisvasút (a tervek szerint ezt majd a látogatók irányítják) és Faller Car System-es közút:
Bár tartjuk az ütemtervet, továbbra is van lehetőségünk új embereket felvenni: legalább félmunkaidős modellezőket keresünk még! Így vagy korábban készülhetünk el -- vagy még annál is szebb lesz a végeredmény! :)
Egyelőre az itthon fellelhető (vagy e célra megvett) anyagok és technológiák megteszik. Sajnos sem eszközök, sem türelmes lakótársak nincsenek a fejlesztéshez. Már a békésen húzogatott reszelőt is nehezményezik. :-)
232 grammos a motorkocsi, kész a részben rézből, részben ólomlemezből a belső berendezés (köszönet a tanácsokért, sokkal többet hozott tömegben, mint amit képzeltem. Már csak az ólomfigurák hiányoznak :-). Ülések: 4x5-ös réz rúdanyag, a motor fölött 3 mm-es ólom, támla 1 mm-es rézszalag. Belső falak 1 mm-es rézszalag, egy helyen 3 mm-es ólomlemez.
Ennyi elég a saját maga felvonszolásához az ívben fekvő, meredek kaptatóimra. De nem elég a csak alvázból és műgyanta kaszniból álló (azaz a teljes menetsúlyánál még könnyebb) pótkocsi emelkedőn történő felhúzásához. Tehát eddig ugyan egy elég jó padlószintet (a valósnál alig magasabbat) tudtam tartani*, de a hajtott kerék fölötti előteret ablakmagasságig muszáj lesz még kitölteni nehezékkel. Biztos ez a gondja, mert némi rezet beleszórva máris elbírt a mellékkocsival.
*A dekóder belefért a mellékhelyiségbe, úgyhogy gyakorlatilag nincs még olyan része, ahol ne lehetne elhinni, hogy a valódihoz hasonlóan padló alatti hajtása van. A digitális egységgel egyébként (CV5=60) éppen kellemes a végsebessége.
Szép dolgot sajnos nem. Az öntött tárgyak felülete nem lesz szép ezzel az egyszerű módszerrel. Ahhoz centrifugál-öntés kellene. De tényleg nem nagy ügy.
Vonzó idea, csak a sok lépés, amit leírtál, kissé riasztó. :-) És akkor még a 300 fok fölött olvadó ólom felhevítését nem is képzeltem hozzá. Az biztos, nekem lehetőségem nincs rá.