Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.21 0 0 3131
Jut eszembe!
Nem tud valaki eladó BR110 mozdonyt TT méretben?
A csíkosháTTú
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.21 0 0 3130
Jóó Estéétt!
A " V%%" helyett nem V55 akart lenni?

>> 32mm körüli nyomtáv<<
szerintem ez a "0" méretarány. Okoskodásom azon alapszik, hogy a közkedvelt "H0" azt jelenti, hogy is van csak: "half null" = fél nulla = 16mm(?) A kerti vasút (LGB) szerintem nagyobb, nem?
Javítsatok ki, ha tévedek.

Szeretem nézegetni ezeket a régi motyókat, múzeális érték, nem?

Előzmény: JSB (3129)
JSB Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3129
A képen a Pénzverde (Népligetnél a Fradi pályával szemben) első vasútja volt. A postakocsi a második szériából (kék) származik. Figyeld a P.V. jelét= pénzverde.
Ma elég ritka. Ez még volt háromsines rendszerben is. A mozdonyon, ami a V%%.001 stilizált változata még rugós csúszka lehet. A képen nem látni.
Előzmény: division by zero (3126)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3128
Nekem nagyon tetszik! :-)) Mikor keszult, lehet tudni?
A MATAVnetnel volt egy kollegam, aki a nagyapjatol orokolt egy gozmozdony, ami elmondasa szerint "nagyon nagy" volt, teljesen fembol keszult. Sajnos kepet nem tudott rola mutatni :-(
Előzmény: division by zero (3126)
division by zero Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3127
úgy jutott hozzá, hogy a nagymamája annakidején a Trialnál dolgozott, és amikor nyugdíjba ment akkor kapott bent egy csomó mindent a megmaradt árukészletből, hogy vigye haza az unokának...
Előzmény: division by zero (3126)
division by zero Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3126
na akkor lehet hogy olyan kérdést fogok feltenni, amire itt az elöbb meglett a válasz...
egy ismerősöm előásta a pincéből a vasútját:
egyik mozdony
egy postakocsi
használati utasítás
nyomtáv kb 32 mm...
erről volt szó itt az elöbb?
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3125
Van ezekrol a modellekrol a neten kep? A nyomtavuk mekkora, mint a kerti vasutake? (LGB)

(kozben fogyaszthato mereture alakitottam es rendeztem a keptaramat)

Előzmény: pg54 (3123)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3124
Válasz ment emilben, kicsit hosszú, nem terhelem vele a topicot.
Előzmény: BoGar (3116)
pg54 Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3123
Börzén nem láttam.

Ecseri piacon:
mozdony 10.000,-
kocsi: 4.000,-
de ezek kicsit bizonytalan minőségűek.

Hársfa u.-ban:
mozdony 15.000,-
nagyon jó állapotban.

Régebben volt Deáknál
mozdony 12.000,-ért, műszakilag jó, kívülről kicsit hiányos. Mostanában nem láttam nála.

Előzmény: nohab (3121)
JSB Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3122
nohab.
Hívd a 246-20-12-t. A vonat két változatban készült, un. pénzveredei 0 léptékü (nagyjából) volt.
Először a V55 első protoja de két tengellyel, és két szüre szmélykocsival , olyan B féle, és egy postakocsival D jelű készült.
Később jött a forgóvázas nagyobb mozdony, két pulmann kocsival (kék, züűöld, szürke)elektromos váltópárral. Ez akkor 1200 forint volt, egy ovállal. Mindkét mozdony zöld-bage színezésű volt.
Többet élőszóban.

JSB

Előzmény: nohab (3121)
nohab Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3121
Sziasztok!

Amerikából kaptam a következő e-mailt egy hazánkfiától, akiről az is kiderült, hogy távoli rokonom. Nem tud valamelyikőtök segíteni? A Láng-börzén van sansz ilyesmire?

> Rovidre szerenem fogni a szot. Regen keresek az 50-es evek vegen es a
> 60-as evek elejen keszult "0"-as meretu model vasutat.
> Magyarorszagon keszult (ez nem 100% hogy Magyar gyartmany) es plehbol volt
> gyartva. A mozdony sotet zold volt alul es krem szinu teteje volt. Ket
> rugos aramszedovel a tetejen, ami elarulja, hogy villany mozdony volt. A
> kocsik sotet szurkek, vilagos szurke tetovel es MAV felirattal voltak
> ellatva. Durvan ennyit a leirasrol. Lehet, hogy nem mond semmit igy, de ez
> a legjobb leiras amire
> emlekeztem a multbol. Ha veletlenul tudnal valakit aki ezt ismeri, vagy
> regi modellekkel foglalkozik, nagyon sokat segitene nekem.

Nekem volt egy hasonlo keszletem, de felujitasra vart sokaig, nem volt sem időm, sem helyem, és kb. két éve "jó sors"-ért cserébe elajándékoztam valakinek, aki megigérte, hogy felújítja és méltó gondját viseli. Akár magánba is írhattok, ha nem akarjátok terhelni a topicot

(ahorvath kukac nohab-gm.hu)

üdv,NoHAB

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3120
Szia rezgaras!
BOCS MINDENKITŐL!!! Elírtam...
Kössz az észrevételt.
Előzmény: rezgaras (3117)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3119
A katalogus szerint a ROCO univerzalis rele 200mA-t vesz fel kapcsolaskor, maximum 1,5A-t tud kapcsolni.
Előzmény: rezgaras (3118)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3118
BoGar írta:

> Nos én a következő képpen gondoltam ki a vonatok vezérlését:

Jónak néz ki, de ha Piko vagy Zeuke (ugye ez ugyanaz, mint amit itt BTTB-nek hívnak?) relét használsz, akkor nem szabad közvetlen a Reed-relével kapcsolni ôket. Ezek a monstrumok böven 1A felett vesznek fel, amikor kapcsolnak. Szerintem a drága Reed reléknek nem lesz hosszú élete. A Rocot nem ismerem.

Ha - mint az a rajzról látható - amúgy is egyenfeszültségrôl hajtod meg a relét, akkor semmi akadálya nincs annak, hogy a Reed-relé és a kapcsoló relé közé betegyél egy tranzisztort.

Előzmény: BoGar (3108)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3117
csíkostáTTú írta:

> BR110
> Az első száriák Bo'Bo' tengelyelrendezéseűek voltak

Nem kötekedésbôl, csak apró helyesbítés: B'B', mivel dízel-hidraulikus.

Előzmény: Törölt nick (3115)
BoGar Creative Commons License 2001.03.20 0 0 3116
Szia Csikosháttú!
A képen minden váltó 16-tal műxik kivéve ugye a sínt. És hova gondolod a BTTB relét??
BoGár
Előzmény: Törölt nick (3109)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3115
Kivánok!
A V100-at eredetileg mellékvonali univerzális gépnek tervezték (van benne fűtőmotyó), a gőzmozdonyok leváltására valamikor az 50-es évek második felében. Dízel-hidraulikus mozdony. Az 1972-es átszámozáskor lett belőle BR110. Aztán modernizálták, lett belőle vagy három különböző sorozat a német egyesülés után. A BR 118-nak 3 változata is ismert. Az első száriák Bo'Bo' tengelyelrendezéseűek voltak, és fővonali univerzális gépek. A harmadik széria volt a hattengelyes, amit már üzemeltetni lehetett mellékvonalakon is. Azt hiszem ennek az eredeti sorzatjele V180-2 volt?

JSB?

A csíkosháTTú

Előzmény: Törölt nick (3113)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3114
a kérdést elrontottam BR118 helyett BR110et akartam irni :)
Előzmény: djt-122 (3110)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3113
Oupsz, storno az egesz, elneztem; nem V100 es BR110, hanem BR118...ezer BOCS! :-))
A BR118 -at gyakrabban szemelyszallito vonatokra hasznaltak/jak, a BR110 gyakrabban tolato/teher, de a Mercurio-n vannak kepek rola szemelyvonatokkal is. A BR118-asban ket dizelmotor van, 1800-2000LE koruli; a BR110 egy motoros 900LE koruli teljesitmenyu. Regebbi hozzaszolasok kozott volt szo rola, hogy a BR118-asbol tulajdonkeppen a 6 tengelyes valtozat terjedt el, kevesbe terheli a palyat mint a 4-tengelyes.
Előzmény: Törölt nick (3112)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3112
Elozo hozzaszolasomhoz meg annyit, hogy feltevesem alapja az, hogy a bordo BR110-et regebben V100-kent gyartotta a PIKO is, ket vajszinu csikkal, mint a keket. A BRAWA modell ma is forgalomban van, bordo szinben es V100 felirattal.
Előzmény: Törölt nick (3111)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3111
Hali! (Bar a kerdes nem nekem szolt, de) szerintem a V100 es a BR110 kozott a festesen kivul mas kulonbseg nincs.
Előzmény: djt-122 (3110)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3110
jo volt a szombati börze H0 bol iszonyatos dömping volt. Megvettem a mozdonyok közül a V100 001et .Elöször néztem Br 110et 6500ft re tartották végül megláttam a V100ast bát ez 7800ft ba került szerintem egyedi mozdony mert ritkábban lehet kapni mint a BR 110. Igy a jelenlegi flotta a következökböl áll BR86 ,BR89,BR 120,BN 150 ,és végül a V100. Voltak kint egy páran akik alkatrészt árultak sajnos a BR118hoz nem sikerült semmiféle alkatrészt fellelnem 1 manus árult csak egy roncs BR118ast de az csak egy kaszni volt meg a bele valo potsulyok :(

JSB
tudnál valamit mondani a V100 as mozdonyrol? mi a különbség a BR118 és a V100 as között?

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3109
Jjo Esstét BoGar!
Szerintem próbálj ki egy BTTB relét, de vigyázz: a relé tekercseire ~16V kell! A börzén olcsón van belőle.
csíkosháTTú
Előzmény: BoGar (3108)
BoGar Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3108
Sziasztok!
Úgy látom, nagy érdeklődésre tart számot ez a relé. Nos én a következő képpen gondoltam ki a vonatok vezérlését: Lásd kép. Remélem érthető! Ha mégsem, akkor itt a leírás: A reedrelével vezérelnék egy kétmágneses relét. A relé egyszer vezérelne egy lámpát, és a felső részen látható kivezetésen pedig az bejövő áramot rákapcsolná a szigetelt sínszakaszra. Az egyik reed kapcsolná zöldre és helyezné áram alá a sínt, a másik pirosra kapcsolná és szigetelné a vágányt. Remélem így már eléggé érthető.
Reedrelét pedig nem veszek mégegyszer ilyen drágán. a mágnes viszont most jó sokág elég lesz.
BoGár
khotjoe Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3107
Sziasztok

A hétvégén a börzén vásároltam egy négytengelyes
OLD TIMER kocsit.Tud-e valaki hozzávalo négytengelyes postakocsit valahol.Esetleg egy fényképet,hogy milyet keressek,mert a régi PIKO katalogusban csak a személykocsi képét közlik a postakocsiét nem. köszi

Előzmény: joem (3106)
joem Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3106
Többször nem bírtam leírni 1 hozzászóláson belül, hogy szokásos :-))
Előzmény: joem (3105)
joem Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3105
Mind a Roco, mind a BTTB, mind pedig a PIKO relé kéttekercses, bistabil, végálláskapcsolós. A PIKO nem emléxem, hány áramkört tud vezérelni, a BTTB 2-t, a ROCO 4-et. Tekintettel a szokásos miniatür elektronikában szokásoshoz képest relative nagy érintkező méretekhez, a szokásos modellvasúti váltóállítóművek terhelését zoxó nélkül bírják. Erre utaltam a "bivaly" megjelöléssel. Ha pályát táplálsz vele, akkor a szokásos 1 max 2 mozdony/tápszakasz sem igen kottyan meg nekik, bár 2 2 motoros Piko mozdony + kivilágított szerelvények már meglangyíthatják, de nem hiszem, hogy ez szokásos terhelés lenne.
Előzmény: rezgaras (3104)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3104
joem írta:

> Ha 8-9 DM-t veszek, akkor az 1850 HUF nem túl sok egy
> bivalyterhelhetőségű, egyszerre 4 áramkört függetlenül
> kapcsoló kiválló mechanikájú reléért

Itt kéttekercses bistabil relérôl volt szó. Az a bivalyrelé ilyen? Ha nem, akkor almákat hasonlítunk körtékhez.

Előzmény: joem (3103)
joem Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3103
No asse olcsó. Ha 8-9 DM-t veszek, akkor az 1850 HUF nem túl sok egy bivalyterhelhetőségű, egyszerre 4 áramkört függetlenül kapcsoló kiválló mechanikájú reléért. Bár most nemtom, mennyi...
Előzmény: rezgaras (3102)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.19 0 0 3102
joem írta:

> Namost én egy olyan relét keresek, amely ezt tudja.

Az elektronikai boltok árulnak "valódi" bistabil relét is. A legkisebbek 10x10x15mm-esek. Két tekercsük van és rendszerint két "átváltó" jellegű érintkezôjük, és szintén csak úgy max. 500mA-t kapcsolnak (_nem induktív terhelés_!). Németországban úgy 8-9 Márkáért lehet ôket kapni.

Előzmény: joem (3097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!