nem tudom motorosok hogyan hívják folytószelepet... = (sík)tolattyú
Nekem is ilyen porlasztóm van . Gyanúm szerint azt a célt szolgálja , hogy motorféknéknél megnő a vákum ( a zárt tolattyú és a magasabb fordulat folytán ) és akkor a rugó ellenében a membrán megindul felfelé >>> megszünteti a tolattyú ütköztetétését és az teljesen lemegy , vagyis elzárja totálisan a légtorkot . Ettől vélhetőleg azt remélik a technika létrehozói , hogy egyrészt az alapjárati csatornán keresztül az erőltetetten beszívott levegő nem hoz be üzemanyagot , ezáltal elmarad a kétüteműek motorfékénél néha jelentkező rángatás . Ennek további folyamodványa a benzinspórolás és a kedvezőbb emissziós érték . Amikor rálépünk a gázra akkor az ütköztető-membrános rendszertől függetlenül felhúzzuk a tolattyút , nyitjuk a légtorkot és beáll a normál üzemi állapot . Ha a motorfék közben kilökjük üresbe a gépet akkor csökken a motorfordulat és ezzel együtt a vákum is , a rugóerő viszont állandó , ezért (mielőtt a motor leállna ) a rugó egyszer csak "erősebb lesz" a gyengülő vákumnál és visszaáll az eredeti , normál alapjárathoz tartozó kitámasztási állapot , vagyis beáll a normál alapjárat .
Ha a tolattyú nincs az alsó (alapjárati ) helyzetben akkor a szerkezetnek nincs különösebb szerepe , szerinte akkor ( nyitott légtoroknál , fél vagy teljes terhelésnél ) nincs is akkora vákum , hogy megmozduljon a membrán .
A beállításnál annyiban jelent gondot , hogy ha túl gyenge a rugó akkor már normál alapjárati fordulatnál is felmegy a membrán és gyakorlatilag saját magát lefullasztja a motor . A rugó előfeszítése a harang tetején a műanyag dugóval lezárt furatban elrejtett csavarral állítható . Ha túl keményre állítjuk akkor a tolattyúleenegedő-szabályzó rész egyszerűen nem működik >>> normál porlasztó lesz belőle , nekem olyan is van a 218 ccm-es motorhoz , vagyis olyannal is készült gyárilag .
Sajátos problémám még az volt , hogy a harang tetejéhez hozzáért a műanyag hűtőburkolat és kidörzsölte , emiatt falsot szívott a porlasztó .
delorto shbb karbim van, és a 10 es számú alkatrész (fedél) oldalából áll ki. olyan, mint ha annak a membránnak nem belső furaton lenne a vákum vezérlése...
amúgy az a membrán, valami féle alapjárat stabilizáló? az alapjárat állító csavar ellenében lefelé, azaz zárásra nyomja egy rúdon keresztűl a nem tudom motorosok hogyan hívják folytószelepet...
hogy hova megy, még én sem tudom, csak a karbi oldalán van egy kis vékony rézcső, amin nem az üzemanyag folyik bele, de még nem volt meg a karbi nagytakarítás, ezért nem tudom,hogy benne hova vezet. csak van egy vékony csövem a karbin, amit még akárhova is lehet csatlakoztatni. még rendelés alatt a karbi gumitalp, ezért nem is próbáltam odatenni sehova.
Szóval annyit sikerült megtudnom K.J. Johnson úr segedelmével a neten keresztül, hogy valami féle el nem égett olajat a légszűrőbe nyom a járaton keresztül a motor, és ez milyen jó a környezetszennyezés és füstölés csökkentése miatt. De, hogy ez valami féle kétütemű általános bevett szokás vagy ilyesmi, arra nem derült fény. De nagyon fontos tisztítani, mert ha nem , akkor bedugul, és valami baja lesz a hengerfej tömítésnek tőle
Szóval jól ki fogom tisztítani, és jól be is fogom kötni a légszűrőbe. Aztán majd a nagy tudású kétütemű szakértő haverjaimat, ezzel a kérdésemmel fogom a földbe tiporni, bizonyos vitázások alkalmával : )
Ja és annyi : a hengerfalba fúrt furat -- ami összeköti a hengerfejben és a kipufogó tömítőfelületében levő csatornát -- mivel párhuzamosan fut a hengerfurattal , és eléggé közel van a tényleges hengerfurathoz (hogy a hengerfej tömítőfelületébe mart csatornába nyíljon ) ezért előbb-utóbb a sokadik hengerfellfúrásnál gond lehet belőle . Ha nem is köszörül bele a marógép de olyan közel van , hogy nem lehet letömíteni az égéstértől . Ekkor szükségessé válhat a csatornarendszer megszüntetése .
Hozzáteszem : a témával kapcsolatos véleményem a saját okoskodásom , sehol erre semmi szakirodalmat nem találtam .
Amúgy évjárat-és típusfüggő a dolog , van olyan hengerem is amelyikben nincs benne a hengerfalban levő furat . Szerintem ha valaki ledugózza a csatornákat akkor ugyanúgy tudja -- sőt kissé jobban -- tudja használni a gépet . Ugyanis rontja a tömítés -- és ezáltal a sűrítési végnyomás , illetve az effektív középnyomás értékét >>> magyarul : az elvékonyított tömítőfelület könnyen kifújhat....
Az enyémben is ilyen labirintjárat van . Van egy kis horony marva a hengerfej tömítőfelületébe is , és a kipufogó tömítőfelületébe is . A két hornyot összeköti a a hemgerfalba fúrt cső , és mindegyikhez csatlakozik egy kis csövecske , amelyek végülis visszavezetnek a légszűrőbe .
Magam részéről nem tudok egyébre gondolni , mint arra , hogy ez által akarják elkerülni a CO utasfülkébe kerülését , mert a hűtőlevegőt közvetlenül használják fűtésre .
A hengerfejbe préset cső a túloldalon találkozik a henger falában egy vékony furattal,ami a kipufogó nyilás mellett bujik elő a tömítésbe,és lezárja a kipufogó csonk.A másik oldalon a légszűrő ház közepéhez csatlakozik.
én viszont arra a csőre lennék kiváncsi ami a karbidhoz megy, mert nálan nincs olyan?
Nekem az 50-es apén ugyan csak a szivocsö alatt van egy csö ami a karburátorba van vissza vezetve.Volt már,hogy lerázodot és akkor álandoan leakart álni a gép.
Lenne egy kérdésem. A 218ccm es motorok hengerfején (biztos, a többin nem tudom) van egy kis levegő cső, ami a légszűrőre csatlakozik. Mi a szerepe? Ez olyan kétütemű sajátosság?
a fotón nagyon szépen látszik, mi volt az egyik fő oka, hogy eddig nem motoroztam, és mióta pár hete megláttam egy Apét, máris szert tettem egyre, és így mégis fogok motorozni. : ) Engem valahogy nagyon zavar, ha vizes vagyok, és nincs a közelben strand, vagy zuhany fülke.
tapasztalatom. főfékhenger folyik, megjavít, friss olajtól munkahenger is el kezd folyni. Az enyémen (valószínű a többi is olyan) hasonlóan béna tömítés (karmantyú) van a munkahengerben, mint a főfékhengerben. Én nem a gyári javítókat használtam, van fékes a közelben, katalógusból kerestem méretileg belevaló jobb minőségű dolgokat (ennek csak a jövőre nézve lesz jelentősége, nem szeretném sűrűn szétszedni). Meg a belseje rozsdásabb volt mint kívül, hát vettem egy kis fék munkahenger honolót, azzal szépen ki lehet csiszolni a belsejéből a karcokat is, jobban fog illeszkedni az új tömítés.Szóval bár mi lehet. De előtte beszéljünk egyet.
A magam részéről ampermérő-párti vagyok . A Piaggio AoeCar-ba is , a Renault R-4-be ( Bakancs) is és a Volvoba is be van építve . Középállású műszer , szinte elromolhatatlan és látod az áramot . A rajtafelejetett fogyasztóról épp úgy árulkodik mint a laza ( vagy csak a tócsáknál megcsúszó) ékszíjról . Nem nagy költség , traktorboltban kapható .
Egyszer nekem is volt hasonló hibám . Az ApeCar-on ha ráléptem a fékre akkor rendben fogott , de szép lassan le lehetett nyomni a pedált -- amikor leért a padlóra akkor elgurult a járgány . A főékhenger karmantyúján volt egy ki hasadék , amin lassan átengedte az olajat .
Nehéz ügy lesz . A platós járgányok ( Ape 50) jóval értékesebbek . Talán egy leharcoltabb Amica lehet hasonló csereárban , de akkor is kicsi az esély , hogy a partnernek pont robogóra legyen szüksége . Ezeket a 3 kerekűeket nagyon gyakran idősebb emberek birtokolják , és őket már kevésbé vonzza a robogózás . Néha ki lehet fogni 100-ért , vagy akár az alatt is 3 kerekű miniautót , csak sokat kell vadászni az interneten . És ha befut a tipp akkor rendelkezni kell a pénzzel és a szállítójárgánnyal , rögtön indulni . Keveseknek van olyan szerencséje , mint nekem volt : viszonylag olcsón ( 60 ezer) hírdettek egy Amica-t tőlem ugyan 200 km-re , de bátyám a szomszéd faluban lakik, egy telefon elég volt neki és estére elhappoltuk a többiek ( voltak elegen ) elől a járgányt .
Nincs vele bajom, csak azért a pénzért aminnyiért ezt vettem, kaphattam volna újabbat, amiben van fűtés is.
A robogó meg nem érdekel, mert van egy Piaggio Ciao-m, amivel szintén megvagyok elégedve. A Sulkyt azért vettem, hogy ne legyek kitéve az esőnek és a hidegnek és a feleségemmel együtt tudok menni.
A közelben... Erzsébet híd, Kerepesi út, Keresztúri út és már itt is vagy :) Ha tudok, segítek. Elég béna megoldás ez a domborított felületű O gyűrűs megoldás, hajlamos a kopásra, aztán átereszti az olajat ezért megy le a pedálod. (ez mondjuk jellemző főfékhenger hiba) az olaj meg vagy munkahengernél szivárog, vagy a főfékhenger utolsó karmantyúja kiereszti az olajat a szabadba. Ha ez ereszt szervós kocsikon ilyenkor telik meg a szervo dob olajjal és megy tönkre a membrán. Írj mailt és dumáljunk. vwbalazskukactotalcar.hu
Szia engem érdekelne ha 50cm és az eredti papírja meg van! de kp-t nem tudok adni csak cserélni tudnék van egy GILERA 50CM 2002-S robogóm cserébe ha érdekelne. üdv
Hamarosan rá kell szánnom nekem is magam némi fékszerelésre, mert ha hosszan nyomom, besüllyed a pedál, meg nagyon lassan, de fogy a fékfolyadék a tartályból :(
Ezekből a tünetekből a tapasztaltabbak már esetleg meg is tudják saccolni a hibát?
VWZoli, ha nem vagy túl messze Budaörstől, kérhetnélek élő tanácsadásra, akár úgy hogy átugrom, akár ha erre jársz...