Keresés

Részletes keresés

VolksrodZoli Creative Commons License 2012.05.02 0 0 2734

a választ köszönöm! micsoda korát meghazuttolóan előrehaladott technika! :)

Előzmény: Bakancs4 (2733)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 2733

nem tudom motorosok hogyan hívják folytószelepet... = (sík)tolattyú

 

Nekem is ilyen porlasztóm van . Gyanúm szerint azt a célt szolgálja , hogy motorféknéknél megnő a vákum ( a zárt tolattyú és a magasabb fordulat folytán ) és akkor a rugó ellenében a membrán megindul felfelé >>> megszünteti a tolattyú ütköztetétését és az teljesen lemegy , vagyis elzárja totálisan a légtorkot . Ettől vélhetőleg azt remélik a technika létrehozói , hogy egyrészt az alapjárati csatornán keresztül az erőltetetten beszívott levegő nem hoz be üzemanyagot , ezáltal elmarad a kétüteműek motorfékénél néha jelentkező rángatás . Ennek további folyamodványa a benzinspórolás és a kedvezőbb emissziós érték . Amikor rálépünk a gázra akkor az ütköztető-membrános rendszertől függetlenül felhúzzuk a tolattyút , nyitjuk a légtorkot és beáll a normál üzemi állapot . Ha a motorfék közben kilökjük üresbe a gépet akkor csökken a motorfordulat és ezzel együtt a vákum is , a rugóerő viszont állandó , ezért (mielőtt a motor leállna ) a rugó egyszer csak "erősebb lesz" a gyengülő vákumnál és visszaáll az eredeti , normál alapjárathoz tartozó kitámasztási állapot , vagyis beáll a normál alapjárat .

Ha a tolattyú nincs az alsó (alapjárati ) helyzetben akkor a szerkezetnek nincs különösebb szerepe , szerinte akkor ( nyitott légtoroknál , fél vagy teljes terhelésnél )  nincs is akkora vákum , hogy megmozduljon a membrán .

A beállításnál annyiban jelent gondot , hogy ha túl gyenge a rugó akkor már normál alapjárati fordulatnál is felmegy a membrán és gyakorlatilag saját magát lefullasztja a motor . A rugó előfeszítése a harang tetején a műanyag dugóval lezárt furatban elrejtett csavarral állítható . Ha túl keményre állítjuk akkor a tolattyúleenegedő-szabályzó rész egyszerűen nem működik >>> normál porlasztó lesz belőle , nekem olyan is van a 218 ccm-es motorhoz , vagyis olyannal is készült gyárilag .

Sajátos problémám még az volt , hogy a harang tetejéhez hozzáért a műanyag hűtőburkolat és kidörzsölte , emiatt falsot szívott a porlasztó .

Előzmény: VolksrodZoli (2732)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.05.02 0 0 2732

delorto shbb karbim van, és a 10 es számú alkatrész (fedél) oldalából áll ki. olyan, mint ha annak a membránnak nem belső furaton lenne a vákum vezérlése...

 

amúgy az a membrán, valami féle alapjárat stabilizáló? az alapjárat állító csavar ellenében lefelé, azaz zárásra nyomja egy rúdon keresztűl a nem tudom motorosok hogyan hívják folytószelepet...

 

Előzmény: VolksrodZoli (2731)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.05.01 0 0 2731

hogy hova megy, még én sem tudom, csak a karbi oldalán van egy kis vékony rézcső, amin nem az üzemanyag folyik bele, de még nem volt meg a karbi nagytakarítás, ezért nem tudom,hogy benne hova vezet. csak van egy vékony csövem a karbin, amit még akárhova is lehet csatlakoztatni. még rendelés alatt a karbi gumitalp, ezért nem is próbáltam odatenni sehova.

Előzmény: Mnagy (2726)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.05.01 0 0 2730

Szóval annyit sikerült megtudnom K.J. Johnson úr segedelmével a neten keresztül, hogy valami féle el nem égett olajat a légszűrőbe nyom a járaton keresztül a motor, és ez milyen jó a környezetszennyezés és füstölés csökkentése miatt. De, hogy ez valami féle kétütemű általános bevett szokás vagy ilyesmi, arra nem derült fény. De nagyon fontos tisztítani, mert ha nem , akkor bedugul, és valami baja lesz a hengerfej tömítésnek tőle…

Szóval jól ki fogom tisztítani, és jól be is fogom kötni a légszűrőbe. Aztán majd a nagy tudású kétütemű szakértő haverjaimat, ezzel a kérdésemmel fogom a földbe tiporni, bizonyos vitázások alkalmával : )

Előzmény: Bakancs4 (2729)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.05.01 0 0 2729

Ja és annyi : a hengerfalba fúrt furat -- ami összeköti a hengerfejben és a kipufogó tömítőfelületében levő csatornát -- mivel párhuzamosan fut a hengerfurattal , és eléggé közel van a tényleges hengerfurathoz (hogy a hengerfej tömítőfelületébe mart csatornába nyíljon ) ezért előbb-utóbb a sokadik hengerfellfúrásnál gond lehet belőle . Ha nem is köszörül bele a marógép de olyan közel van , hogy nem lehet letömíteni az égéstértől . Ekkor szükségessé válhat a csatornarendszer megszüntetése .

Hozzáteszem :  a témával kapcsolatos véleményem a saját okoskodásom , sehol erre semmi szakirodalmat nem találtam .

Előzmény: Bakancs4 (2728)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.05.01 0 0 2728

Amúgy évjárat-és típusfüggő a dolog , van olyan hengerem is amelyikben nincs benne a hengerfalban levő furat . Szerintem ha valaki ledugózza a csatornákat akkor ugyanúgy tudja -- sőt kissé jobban -- tudja használni a gépet . Ugyanis rontja a tömítés  -- és ezáltal a sűrítési végnyomás , illetve az effektív középnyomás értékét >>> magyarul : az elvékonyított tömítőfelület könnyen kifújhat....

Viszont a CO veszély sem elhanyagolandó .

Előzmény: Bakancs4 (2727)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.05.01 0 0 2727

Az enyémben is ilyen labirintjárat van . Van egy kis horony marva a hengerfej tömítőfelületébe is , és a kipufogó tömítőfelületébe is . A két hornyot összeköti a a hemgerfalba fúrt cső , és mindegyikhez csatlakozik egy kis csövecske , amelyek végülis visszavezetnek a légszűrőbe .

Magam részéről nem tudok egyébre gondolni , mint arra , hogy ez által akarják elkerülni a CO utasfülkébe kerülését , mert a hűtőlevegőt közvetlenül használják fűtésre .

Előzmény: Mnagy (2726)
Mnagy Creative Commons License 2012.04.30 0 0 2726

A hengerfejbe préset cső a túloldalon találkozik a henger falában egy vékony furattal,ami a kipufogó nyilás mellett bujik elő a tömítésbe,és lezárja a kipufogó csonk.A másik oldalon a légszűrő ház közepéhez csatlakozik.

 

 én viszont arra a csőre lennék kiváncsi ami a karbidhoz megy, mert nálan nincs olyan?

Előzmény: VolksrodZoli (2725)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.30 0 0 2725

a karbin nekem is van egy cső, de az a karbit helyezi túlnyomás alá. nekem a hengerfejben lévő cső a problémám... :)

veszi55 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 2724

Nekem az 50-es apén ugyan csak a szivocsö alatt van egy csö ami a karburátorba van vissza vezetve.Volt már,hogy lerázodot és akkor álandoan leakart álni a gép.

Surci126 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 2723

Ezen*

Előzmény: Surci126 (2722)
Surci126 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 2722

Ezzen a képen látszik,még ha rosszul is.

Előzmény: norb74 (2721)
norb74 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 2721

Az 50-esen is van hasonló csak az a szívócső alatt van.

Előzmény: VolksrodZoli (2720)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.29 0 0 2720

Lenne egy kérdésem. A 218ccm es motorok hengerfején (biztos, a többin nem tudom) van egy kis levegő cső, ami a légszűrőre csatlakozik. Mi a szerepe? Ez olyan kétütemű sajátosság?

Riger Creative Commons License 2012.04.28 0 0 2719

Az a hátsó típus marha ismerős nekem :)

Előzmény: VolksrodZoli (2718)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.27 0 0 2718

 

VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.26 0 0 2717

 

 

a fotón nagyon szépen látszik, mi volt az egyik fő oka, hogy eddig nem motoroztam, és mióta pár hete megláttam egy Apét, máris szert tettem egyre, és így mégis fogok motorozni.  : ) Engem valahogy nagyon zavar, ha vizes vagyok, és nincs a közelben strand, vagy zuhany fülke.

VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.26 0 0 2716

tapasztalatom. főfékhenger folyik, megjavít, friss olajtól  munkahenger is el kezd folyni. Az enyémen (valószínű a többi is olyan) hasonlóan béna  tömítés (karmantyú) van a munkahengerben, mint a főfékhengerben.  Én nem a gyári javítókat használtam, van fékes a közelben, katalógusból kerestem méretileg belevaló jobb minőségű dolgokat (ennek csak a jövőre nézve lesz jelentősége, nem szeretném sűrűn szétszedni). Meg a belseje rozsdásabb volt mint kívül, hát vettem egy kis fék munkahenger honolót, azzal szépen ki lehet csiszolni a belsejéből a karcokat is, jobban fog illeszkedni az új tömítés.  Szóval bár mi lehet. De előtte beszéljünk egyet.

Előzmény: Riger (2715)
Riger Creative Commons License 2012.04.26 0 0 2715

Arrafelé laknak Muteromék, pár hetente szoktam járni hozzájuk, akkor egyszer egyeztetünk és beugrok :)

 

Mi lenne a jobb taktika, odamegyek - szétszedjük - megállapítjuk a hibát - összerakjuk - aztán majd már otthon fogom tudni, mit kell csinálni,

 

vagy már előre kéne valami felújítószettet venni?

Előzmény: VolksrodZoli (2707)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2714

A magam részéről ampermérő-párti vagyok . A Piaggio AoeCar-ba is , a Renault R-4-be ( Bakancs) is és a Volvoba is be van építve . Középállású műszer , szinte elromolhatatlan és látod az áramot . A rajtafelejetett fogyasztóról épp úgy árulkodik mint a laza ( vagy csak a tócsáknál megcsúszó)  ékszíjról . Nem nagy költség , traktorboltban kapható .

Előzmény: VolksrodZoli (2702)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2713

Egyszer nekem is volt hasonló hibám . Az ApeCar-on ha ráléptem a fékre akkor rendben fogott , de szép lassan le lehetett nyomni a pedált -- amikor leért a padlóra akkor elgurult a járgány . A főékhenger karmantyúján volt egy ki hasadék , amin lassan átengedte az olajat .

Előzmény: norb74 (2710)
Bakancs4 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2712

Nehéz ügy lesz . A platós járgányok ( Ape 50) jóval értékesebbek . Talán egy leharcoltabb Amica lehet hasonló csereárban , de akkor is kicsi az esély , hogy a partnernek pont robogóra legyen szüksége . Ezeket a 3 kerekűeket nagyon gyakran idősebb emberek birtokolják , és őket már kevésbé vonzza a robogózás . Néha ki lehet fogni 100-ért , vagy akár az alatt is 3 kerekű miniautót , csak sokat kell  vadászni az interneten . És ha befut a tipp akkor rendelkezni kell a pénzzel és a szállítójárgánnyal , rögtön indulni . Keveseknek van olyan szerencséje , mint nekem volt : viszonylag olcsón ( 60 ezer) hírdettek egy Amica-t tőlem ugyan 200 km-re , de bátyám a szomszéd faluban lakik, egy telefon elég volt neki és estére elhappoltuk a többiek ( voltak elegen ) elől a járgányt .

Előzmény: lobo62 (2704)
oljeg12 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2711

Nincs vele bajom, csak azért a pénzért aminnyiért ezt vettem, kaphattam volna újabbat, amiben van fűtés is.

A robogó meg nem érdekel, mert van egy Piaggio Ciao-m, amivel szintén megvagyok elégedve. A Sulkyt azért vettem, hogy ne legyek kitéve az esőnek és a hidegnek és a feleségemmel együtt tudok menni.

Előzmény: lobo62 (2708)
norb74 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2710

Sikerült megcsinálnom a féket, mint kiderült a régebbi Ape 50 felújító készletét kaptam hozzá ami kicsit más, de belefaragtam és most működik.

norb74 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2709

Szia

Csak Kp-ért adom.

Előzmény: lobo62 (2706)
lobo62 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2708

Szia mi a problémád vele nagyon is jólnézki cseréljünk adok érte egy 2002 kiadású robogót nekem nagyon meg felelne. üdv

http://kephost.hu/share-1B78_4F952FB9.html

Előzmény: oljeg12 (2446)
VolksrodZoli Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2707

A közelben... Erzsébet híd, Kerepesi út, Keresztúri út és már itt is vagy :) Ha tudok, segítek. Elég béna megoldás ez a domborított felületű O gyűrűs megoldás, hajlamos a kopásra, aztán átereszti az olajat ezért megy le a pedálod. (ez mondjuk jellemző főfékhenger hiba) az olaj meg vagy munkahengernél szivárog, vagy a főfékhenger utolsó karmantyúja kiereszti az olajat a szabadba. Ha ez ereszt szervós kocsikon ilyenkor telik meg a szervo dob olajjal és megy tönkre a membrán. Írj mailt és dumáljunk. vwbalazskukactotalcar.hu

Előzmény: Riger (2705)
lobo62 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2706

Szia engem érdekelne ha 50cm és az eredti papírja meg van! de kp-t nem tudok adni csak cserélni tudnék van egy GILERA 50CM 2002-S robogóm cserébe ha érdekelne. üdv

 

http://kephost.hu/share-1B78_4F952FB9.html

Előzmény: norb74 (2523)
Riger Creative Commons License 2012.04.25 0 0 2705

Hamarosan rá kell szánnom nekem is magam némi fékszerelésre, mert ha hosszan nyomom, besüllyed a pedál, meg nagyon lassan, de fogy a fékfolyadék a tartályból :(

 

Ezekből a tünetekből a tapasztaltabbak már esetleg meg is tudják saccolni a hibát?

 

VWZoli, ha nem vagy túl messze Budaörstől, kérhetnélek élő tanácsadásra, akár úgy hogy átugrom, akár ha erre jársz...

Előzmény: VolksrodZoli (2677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!