Sajnos az E34 projekt nem nyert mert nem férek el benne kényelmesen.. Szóval vissza tértem az E39-hez. 25i/28i vagy 30D? Keveset megyek év 10k 60-70% város. Alapvető dolgok otthon szerelése nem probléma. Keret 1.5-2M.
Én csak érdeklődni jöttem ide és megfelelő választ kaptam. Másik forumon is kutakodtam hogy az E34-ről mit lehet tudni de ugy latszik az a terv elszáll. Vaciláltam a 34 és 39 között.
Ha működik a DSC, ne aggódj. Nekem 740d-m van, E38, a szűk 600 Nm szeretne búgócsigásat játszani gyakran, de a DSC + ASC mindig megfogja. Jó gumi is fontos. 170 paci, pláne benzinesben nem sok egy olyan tömegű vasban. Inkább alulmotorizált, mint-túl.
Lenne egy egyszerű bár ugyan akkor igen fontos kérdésem ami azt segíteni eldönteni hogy vegyek-e E39-et vagy sem. Mindenhol mást látok/olvasok. Arról lenne szó hogy mennyire biztonságos - teljesen normális már-már tatás vezetés mellett a hátós kerék hajtás (facelift 520i 170hp) - mondjuk havas, jeges, esős időben városban vagy országúton? Feleségem is vezetné az autót és félek hogy ez miatt lenne baja. Létezik az hogy ha vihar van és mondjuk 90-es tempónál egyszer csak megcsúszik a hátulja egyenesben vagy akár kanyarban? Vagy hóban városban körforgóban?
Sedan E39 -hez keresek szép, megvigyázott állapotú fekete bőr belső ülés szettet, ami elektromos(manuális is érdekel), fűthető, hátsó sor dönthető. (Amennyiben van hozzá bőr ajtókárpit szett, az is érdekel)
Eredeti ALPINA Softline Classic 18"-os felni szett eladó. Nem ütnek, nem ráznak, nem repedtek, peremsérülés itt-ott van rajtuk, nem voltak hegesztve, 6 évet álltak egy autón egyhelyben, egy felújítást megérdemelnek.
Méretek: 5x120 mm osztókör, 74.1 mm agyméret, 8Jx18 ET20 első kerekek, 9Jx18 ET24 hátsó kerekek, 740d E38-on voltak tehermentesítővel szerelve. A fedelek szépek, kulcsszett megvan. Nagyon könnyű ötvözetből gyártott, ritka méret. A hátsókra 2 db 2015-ös használható Taurus gumit adok bónusznak. Ára: 600e Ft vagy 1500 EUR. Mobil: harminc/205-7545
Meglett a nemindulás oka. Be volt ázva a vezérlő csatlakozója. És ezzel meglett a diagnosztizálás hiba is. Kirohadt az érintkező a csatlakozóból. Sőt még a hűtőventilátort is ezért írta be hibának, mert az is kirohadt a vezérlőből. Én meg már majdnem vettem bele ventilátort sokpénzért. Kipucoltam a csatlakozókat, ami 2 láb meg kirohadt azt vezetékkel áthidaltam. Most már megy a ventilátor és a diagnosztika is. Megjavult a váltó diagja is ezzel.
Az ibus-al kapcsolatban annyit csináltam, hogy a cd tárat és a bm modult lehúztam, de ekkor sem lett jobb. Ezek voltak elérhető helyen.
Elvileg van, extralista szerint van bt előkészítés telefonhoz.
Viszont előjött most egy nagyobb probléma. Ma reggel nem indult a vas. Egyszer ezt már eljátszotta, de utána pár óra és hiba nélkül ment.
Teker, de nem indul. A legnagyobb gond pedig az, hogy nem tudok kommunikálni a motorvezérlővel és a váltóvezérlővel. Minden más megy. Pár hete egy lemerült akku után töröltem a hibamemóriákat, aztán egyszer csak megszakadt a kapcsolat a motorvezérlővel és azóta nem is tudok kommunikálni vele.
Ülés alatti szivattyút hallom menni, motortérben átlátszó csövön nem látszik bubisodás. Igaz 20 liter körül van a gázolaj, de titkos menü szerint oldalanként a tankban 10-10 liter körül van.
Igen átnyálaztam. Következő lépés az lesz, hogy lehúzok mindent, aztán elkezdem visszarakni. Érdekesség képpen elvileg van bluetooth modul is, meg telefon is volt valamikor a könyöklőben. Viszont a bt párosítást elindítani sem tudom. Azt fogom megnézni, hogy hol a modul és azzal kezdem a lekötést.
Ennek a könyöklőbe épített telefonnak gondolom van valahol valami vezérlője is, ugye?
Ismét újabb érdekesség. Menet közben irányjelző kirakásra elindul a kijelző, majd irányjelző lekapcsoláskor azonnal elsötétül. Itt egy videó, ez álló helyzetben irányjelzőzéskor csinálja. Egy-egy pillanatra próbál indulni. Az irányjelző ütemére hátul a navi is egy-egy pillanatra elindul. Van valami gubanc szoftveresen. De micsoda?
2003-as 25Da az alany. Mk4-es navi van bent, de nem akar működni. A kijelző az csak villog, hátul a navi nem megy néha felvillan a piros led és annyi. Menet közben néha próbál indulni, de nem mindig sikerül. Érdekes módon amikor az lcm modulban diaggal élő adatot olvasok, akkor elindul és megy. Amint visszalépek le is áll a navi. Valami szoftveres gubanc lehet, de fogalmam sincs mi. Külföldi oldalakat is túrtam, de semmit nem találtam. Ötlet esetleg?
Ha jól tudom i-bus-on kommunikál a navi. Ha esetleg ez a vonal nem tökéletes, esetleg zavar van benne, vagy vezeték hiba, akkor is előfordulhat ilyen? Tapasztalat esetleg valakinek?
Sajnos utoljára fel ment és azota nem jön le. A kapcsolót azért gondolom, hogy jó mert, annyit már tudok, hogy az egyik test nincs meg a négyből a kapcsoló csatiján. Ezek szerint az ülés alatt keressem a hibát?
Honnan tudod, hogy a "fel" működik? Ha kihúzod a kulcsot felmegy magától a végállásba? Onnan nincs feljebb.
A kapcsolót hogyan ellenőrizted? Testet kapcsol az ülésmemória modul(ez a sofőrülésben van) különböző bemeneteire,az állító motorokat pedig ez a modul vezérli ki.
Üdv Márkatársak!Az alany egy e39 528i Touring.Elektromos kormányoszlop hibával kapcsolatban kérnék segítséget tőletek.Egyik napról a másik napra nem tudom lefelé állítanom a kormányomat, a ki és be irány és a fel működnek. Bajuszkapcsoló jó.Esetleg valakinek ötlete, hol keressem a hibát, vagy valaki találkozott már ilyen hibával?Előre is köszönöm az esetleges segítséget!
Nekem van mindegyikből, jobb autó mint az E 39,bár nézőpont kérdése. Egy tippem van ,ne a legaljáról válassz, a 2 literes benzinest kerüld el és ha az autó kinn a szabadban parkol, akkor olyat vegyél amin nincs tetőablak.
Segítséget szeretnék kérni egy 2002-es E39 520D-vel kapcsolatban. Röviden: eső után merült akksi fogad. Valahol/valami beázhat. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, tippje esetleg? Eddig nem láttam beázási nyomokat sehol. Esőmentes, zárt állapotban egyébként rendben van az áramfelvétele, "elalvás" után lemegy 97mA-re.
Felkerestem a reflektorklinika.hu-t es kertem arajanlatot. 130.000+Afa a ket lampa felujitasa. Az szerintem nagyon sok, pont a felere gondoltam, de hatha valakit erdekel itt, ha van penz, akkor van ilyenre lehetoseg.
Bura csere lesz ez, ahogy javasoltad eloszor. Megneztem, igazad van, nem is annyira veszesen draga, csak napi hasznalatban van a kocsi. igy ciki egy kicsit a par napos kieses. Nem tudtok valakit aki foglalkozik vele?
Rábeszélhetnek a búra polírozására is vagy polírozás+fóliázására is.
Én a tapasztalataim osztanám meg,aztán döntsd el:
-A csak polírozás hetekig lesz csak jó. Az eljárással ki kell szedni a karcokat,ergo lecsiszolnak róla egy UV védő réteget és a szép karcmentes felület csak egy ideig tart, utána rosszabb lesz, mint volt.
-Ha fóliázzák is,valaki csak egy "sima" fóliát tesz rá,aminek semmi köze az UV védelemhez.
-Ha megfelelő fólia kerül rá,talán ez a legjobb, de sokszor ez sem tartós megoldás. A szélei idővel megsérülhetnek,(autómosás,szembeszél bogarak stb..) és nagyon csúnya lesz.
Viszont, ennek annyira, de annyira sz@r a lámpája, hogy az nm létezik. Nektek milyen? mit lehet ezzel tenni? tudtok valami trükköt esetleg? Foglalkozik valaki a lámákkal az országban?
Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Csaba
This price concerns the pair of rail (as I see on pictures) or on piece.
Akkor jobb is,hogy nem kínlódtam vele sokáig, viszont legalább már jó lett így a programozás után, van tolatólámpa és műszaki is. E90es BMWhez is értesz? A hiba amit kiolvastam a kocsiból az az , hogy a forgattyús tengely nincs szinkronban a szívó oldali vezérműtengellyel. Erre azt mondtam a tulajnak , hogy valószínűleg a vanos kerékkel lesz gond, a tünet pedig az mellé, hogy az autó sokadik tekerésre indul el , vagy éppen el sem indul elsőre. Viszont most , hogy visszahozta kocsit azt mondta, miután kitöröltem a hibát nem jött vissza a motorkontroll lámpa és én sem látom benne ezt a szinkron hibát jelenleg, viszont ugyanúgy nehezen indul, csak most elindul első próbálkozásra de hosszasan teker mire elkapja. Van esetleg valami ötleted?
Hát igen azt tudom, sajnos az nincs benne. Gondolom ahhoz már kellene az autó is, meg most már mindegy is mert kifizettem, viszont most az lenne a lényeg, hogy műszakizni tudjon az autó, aztán maradékot megcsináltatnám veled ha lesz rá lehetőség. Egyébként próbálkoztam vele én is míg nem jelentkeztél, gondolkoztam olyan dolgokon, hogy mi lenne ha az eredeti tachoból kimásolnám az adatokat majd csinálnék egy új Fsw Pswt majd ezt beírnám az újba. Ez így működhetett volna? Na a lényeg az volt , hogy a régi kombit nem is tudtam aztán olvasni, mert folyton hibát dobott. Aztán így ez az ötlet meghiúsult.
Egyenlőre ráérsz mert Ebayen találtam egy hirdetést és kifizettem a 60 eurót érte , amiben a tag azt ígéri , hogy elküldöm neki a Kombit amit vettem, a VIN. Numerral és így ő meg tudja csinálni a gyári állapotú kódolást. Mit gondolsz erről? Mert azóta , hogy nem beszéltünk hárman mondták, hogy meg tudják valószínűleg csinálni, de aztán nem sikerült nekik, így a valószínű az lett, hogy nem lett. Bemásolom a címet , hátha tudsz rá mondani valamit.
Nekem ojan probléma akat az 98 525tdsel hogy ha nincs tompitot cagy hejzet fény kapcsolva akor müködik az irányjelzöm de viszont ha fel van kapcsolva a menet fény akor viszont nem müködik az irányjelzöm
Szia Bala. :) Na most jöttem vissza a két hetes szabadságról, de a pali cseszett megcsinálni a Tachot. Most megpróbálom működésre bírni az expertet meg az inpát és akkor megcsináltatnám veled online. :) Ha persze összejön.
Nekem egyszerűbb megoldás lenne a ZCS kódolás. Persze az is csak akkor működik,ha a sw és hw változatok engedik. De talán az is megoldható Winkpf-el átflesselve,de ez már egy másik téma..
Találtam itt egy embert aki meg tudja állítólag csinálni, holnap viszem neki a Tachót és azt mondja kell neki a régi és az amit vettem. Az autót nem kell vinnem,kíváncsi leszek mi lesz belőle.
Vagy tényleg azt úgy meg tudnád csinálni, hogy csak a kombi műszert elviszem haza, vagy elküldöm postán ,azt ha otthon leszek elmennék érte. Vagy ez az Online javítás, hogy működik amit lentebb írtál, abban is benne lennék, csak legyen már elfelejtve ez a kocsi.
Hát igen, az lenne a jó megoldás ezért vittem el a márkaszervizbe. 😊 De ugye a jó szakemberek nem ott vannak. Azt megtudnád esetleg mondani, hogy melyik pin megy az LCMből a tolatólámpához? Teszek rá egy pozítívot ,hogy bekapcsoljon a tolatólámpa ha Rbe van az autó valami kapcsolóval. Mást most így hirtelen nem tudok, hétfő lejár a TÜV. aztán utána már ráérek keresni valami mágust.
Hát azzal nem sokra mész. Rengeteg cikkszám és sw hw verzió van..
Az autóhoz kellene kódolni ZCS alapján, akkor rendben működne,és ha sikerülne beleírni azt a km állást,amit az LCM jelenleg tárol,akkor eltűnne a manipulációs pont is az LCD kijelzőjéről.
Na megjött a másik kombi,na berakom és annyi van, hogy ennél még a fordulatszámmérő sem működik és ugyanúgy nincs fokozatkijelzés sem, pedig automatából. Basszus ilyen nincs. A kombi hátulján van egy szám illetve két sor melyiket kell nézni , hogy passzoljon?
Hát én is .:) Valószínűleg régebbi évjárat lehetett, nem ez a Steptronicos vagy csak szimplán nem Automata volt,magyarul átvert a csóka. Aztán meg képzeld el, hogy voltam a BMWnél és azt mondja a pali, hogy ezt így nem lehet kódolni, na mondom fasza akkor ezt miért nem mondták előre. Vicc az egész. Most vettem egy másik kombit megint. :D Te merre laksz amúgy ? Mert megyünk haza agusztusban aztán meglátogatnálak, ha útba esne a lakhelyed expert/inpa ügyben :)
Na megpróbáltam szétszedni a kombit. 😂😂😂Elég sikertelen volt a művelet mitnemondjak, mert már az első mutatót sikerült tönkrevágni, illetve a műszert. Kitekeredett gyökerestül, marad a kódolás. Megkérdeztem 150 euro, elég idegesítő, de sajnos meg kell csináltatnom.
Szia. Próbáld meg a Tóth és társait, goglézd be, mindenféle tömítést le tudnak gyártani. Én jó régen már, de csináltattam velük tömítéseket profik, de műszaki rajzra vagy a hengerfejre szükségük van. Kérdezz rá.
Igen közbe néztem videót erről az icről de inkább vettem egy másik kombit 25euróért, mert nem mertem rá vállalkozni, hogy szétszedjem.Meg szerintem több időt elcsesznék vele mint amennyiért vettem a másikat. A diag része pedig az, hogy az interfész meghajtóját baszarinthattam el, mert ahogy néztem a videóban valamit kell vele csinálni nem csak simán telepíteni. Holnap ránézek majd.
De igen van NCSexpert is a csomagban, de még nem tudom használni sajnos és az inpát sem. Az interfésznek a driverét szerintem nem jól telepítettem fel és amikor belépek a programba, a kis led elalszik az interfészen és a szoftver kiírja, hogy nem található interfész. Az a kis ic simán cserélhető vagy forrasztani kell? Egyébiránt elég peches vagyok, mert ez az elektro téma nem éppen a szakterületem ezért gondoltam elviszem a szervizbe, ahol tudnak kódolni. Erre ott meg azt mondják, hogy elromlott a készülékük, tehát nem megy nekik. Most tehát megint a nagy csöcsön vagyok. 😂 Most nem vagyok a műhelyben, valószínűleg ma nem is megyek így nem tudom megnézni, de a kombit hogy lehet szétszedni, csavaros vagy szegecselt?
Na közbe rájöttem, hogy mivan. Valószínűleg kódolni kell mert nem automatából való a műszeregység és fokozatkijelzés sincs, tehát ezért nem működik. Csodás de ezt sajnos nem tudtam, most keresnem kell valakit itt a közelemben aki be tudja kódolni a kombit.
Szia. Na visszatértem az E39hez megjött a kábel is, programmal együtt vettem. Van benne több dolog is, de használni egyenlőre még nem tudom, mert kissé bonyolult nekem. :) Ami az aktuális állást illeti a kocsi kész van a műszeregység volt a rossz ezért nem volt visszajelzés. Az autó most makulátlan, az összes lengőkar , fék, kerékcsapágy vadonatúj. Ki is hegesztettem ahol kellett , gyakorlatilag olyan mintha szalonból jönne egy dolgot kivéve. Holnapután vinném műszakira az autót, de most meg nem működik a tolatólámpa, mondtam is a tulajnak , hogy megőrülök ettől a kocsitól, de úgy rendesen. Diaggal fel tudom kapcsolni , viszont ha Rbe rakom nem világít. A kocsi automata és ha jól tudom ezekben nincs kimondottan a váltóban kapcsoló. Van esetleg ötleted , hogy hol keressem a hibát? Előre is köszönöm a segítséged.
Az a baj,hogy ezzel a szoftverrel nem látom a modulokat a busban. Csak a K bus hibát írja semmi mást .Azt hiszem, hogy kell vennem egy normális szoftvert BMWhez, mert ezzel lótúrót nem tudok kezdeni így. Azt még egyébként nem mondtam, de a szintszabályzás sem működik. Azt hiszem ebbe beletörik a bicskám.
Köszönöm a segítséged ránézek majd a hétvégén és jelentkezek,hogy mi a fejlemény. Ha ott is rendben van a szál és nem szakadt,akkor pedig az LCm lehet a rossz pedig azt is már kicseréltem és ugyanaz mint korábban, de persze a használt is lehet rossz.
Diagolni ma nem tudtam, mert csak most este szántam a kocsira egy órát,ezalatt meg csak méregettem. Ugye amit mondtál, a fehér szürke sárga kábel a pin 36os. az a kombi műszernél melyik színnel csatlakozik be? Csak azért mert ott a két csatinál nem található meg ez a szín kombó. A feszültségek megvannak a testek is, zárlat sincs.
Most így pontosan nem tudom megmondani, egy lista alapján néztem amit a neten találtam. Átnézem a tiéd alapján is, aztán majd mondom, hogy mire jutottam. De az mondjuk már simán benne van, hogy feladom. 😊 Addig is köszi a segítséged.
GS42534 1999es , autocommal próbálkozok, de például az lcm modulba bele sem tudok nézni, mert hiba jön, a jármű nem reagál. Tudom, hogy nem a legjobb szoftver a BMWhez de ez van nekem .
kimértem mindent, mindenhol van áram a moduloknál ahol kell, a test is oké. Viszont még arra jöttem rá , hogy az ülésfűtésem sem megy a bal oldalt és áram sincs az ülésnél, valamint a ledek sem világítanak. A komfort modulra teszem a voksomat szerintem az lesz a hunyó. Neked mi a véleményed?
Szia. Nem vált be az LCM modul csere, valami miatt Can bus hiba is van és ha bele akarok menni az LCM modulba nem is engedi, a jármű nem reagál üzenet jön. A gyújtáskapcsoló produkálhat hasonló hibát szerinted? Csak mert régebben csináltam egy kocsit, aztán ott is az volt a hiba,hogy a jármű nem reagált aztán mindenféle különös hiba jött. Légzsáklámpa világított és nem is tudtam diagolni a lézsákot ez miatt, nem volt napellenző világítás , meg ha jól emlékszem valami váltóhibát is dobott, meg talán még a hátsó ablaktörlő sem ment. Szóval egy katyvasz volt az egész, aztán végül egy 20 eurós alkatrész miatt szívtam vele több napot.
Tehetsz bele másik LCM modult,de kódolni fog kelleni az autóhoz és beleírni a megfeleő km állást,különben megjelenit a manipulációs pont az óracsoport kijelzőjén.
Arra figyelj a cserénél,hogy LCM3-nál a manual LWR és az auto LWR nem csereszabatos egymással.
Srácok, a segítségeteket szeretném kérni, javítok egy autót mindenfélét rajta műszakira.De sajnos van benne egy olyan hibajelenség is, ami az LCM modul hibájára utal és ezt alátámasztja a diagnosztikai vizsgálatom is. ( irányjelző visszajelzés, távfényvisszajelzés, figyelmeztető hangjelzés nincs) meg még sok más. A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne , hogy beépíthető e használt modul is vagy csak az új jöhet számításba? Köszönettel. Zoli
Egy történetet szeretnék megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek.
Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje (szinte javítani se kellett volna)... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/ Meg azt állította, hogy az alján berozsdaátalakítózta a rozsdafoltokat, közben meg nem volt ott berozsdaátalakítózva semmi, stb., stb.
Sziasztok olyan problémám van egy 99 e39 530d ahogy leveszem gyújtásról eltünik az óra dátum meg minden kivéve a rádió marad meg.Valakinek van valami tippje.
- A szivattyú alján van egy tartály, abba lehet ellenőrizni a folyadék mennyiségét. Természetesen csak hiraulika olajjal szabad fel és utántölteni. (Shell Fluid 41, ASF 41 vagy Petrosin), utána légteleníteni kell. Ahogy a videót újra megnéztem, a srác azt mondja, hogy ATF-el (Automataváltó olajjal) is lehet helyettesíteni.
- A másik variáció, amikor a gázrugó fárad el. Ez a hátsó ajtó 2 zsanérjánál található a tetőben gyakorlatilag. 2 db van oldalanként, a 2 külső a vékonyabb, az csak az üveg részt emeli és tartja meg, a 2 belső sokkal combosabb, pedig az egész ajtót.
Egy olyan problémám van, hogy nem tudom nullázni a fogyasztást a bc gombbal.
Nagy óracsoportom van és irises rádió.
Azt olvastam, hogy elvileg így nem is jöhetett volna ki a gyárból, de alvázszám alapján lekérdeztem és 0555 elvileg a nagy óracsoport, viszont kiszedtem a rádiót és nincs is mid csatlakozó cs a 40 pines, pluszban alvázszám alapján is csak egy sima kazettás rádióval jött ki.
Az mitől lehet,hogy Touring elektromos hátsó ajtó nem nyílik ki rendesen. A szivattyú elindul,de csak kézi segítséggel tud teljesen kinyílni. Van ennek valahol valami olajtartálya ahova pótolni lehet,vagy cserélni?
Tudom, hogy e39 forum, de lehet valaki tudna közületek segíteni nekem.
Előre is ezer köszönet érte.
Következő lenne a kérdésem:
Az autó egy BMW E60 535d teljesen sima gyári, nem Xdriveos.
A jelenlegi felnijeim:
elöl:
FELNIK: 8J x 18 ET 20 gumik: 245/40ZR/18
hátul:
FELNIK: 9J x 18 ET 32 gumik: 275/35ZR/18
BMW styling 166 M5 felnije, erre cserélném:
8,5J x 19 ET 12 9,5J x 19 ET 28
Azt tudom, hogy az M5 teljesen más kialakítású (kerékjárat, futómű stb.) és abban elfér ez a felni, de esetleg Én is tudnám-e problémamentesen használni (fog-e dörzsölni a kerékjáratban, futóműben)?
Az autóhoz a felni-gumi kalkulátor az alábbit ajánlja 19-es felni méretben
elöl: 8,5J x 19 ET 18 gumik 245/35ZR/19 hátul: 9,5J x 19 ET 32 gumik 275/30ZR/19
Sok helyen olvastam olyat, hogy talán beleérhet a kerékjárat lemezébe.
A srác apukája BMW fan volt. Az E-34-re vigyázott, volt egy kompótja is és azzal járt (az is eladóvá vált most, hogy a papa elhunyt).
A dolgot nehezíti, hogy Afganisztánban szolgál és a barátnője van itthon. Ezen a telefonon elérhető (már volt érdeklődő, mivel a BMW klub fórumra is felraktam): 06704166436
Idővel megnyúlik a bowden burkolat és nem éri el a motort a bowden vége. Fél-1 centit le kell vágni belőle (a nem mozgó bowdennél) és olyan lesz, mint új korában.
Asszem az E39 fórumra felraktam anno (valamikor 2012 őszén?) a teljes procedurát, fotókkal, de itt egy videó:
Általában még pár ezer km-t elmegy. Gyakorlatilag amíg nem a fékbetét vas alaplapja fékezi a tárcsát. Nem tudom milyen kerekek vannak az autón, de a legtöbbnél kerékleszerelés nélkül is tudod ellenőrizni, hogy mennyire kopott a betét. (Keréktől függően, a küllők között vagy lyukon benézel és a féktárcsa és a fékbetét alaplapja között ellenőrzöd mennyi ferodol van még a betéten.) Azt úgyis érzed, hallod, ha már a vas a vason fékez, ha nem cserés még a tárcsa, erre figyelj, hogy ne legyen vason.
Sziasztok! Kollégámnak van egy ilyen csatlakozója és arra lenne kíváncsi, hogy melyik kábel tartozik az ülésfűtéshez. Nem szeretné eldurrantani a légzsákot. :D Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni. :)
Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy adagolót cseréltem egy 525tds BMW-n egy automata váltós adagolót kapott (nem tudom számít e) de nem reagál gáz adásra csak addig ameddig be indítom! Esetleg valaki tudna segíteni? Köszönöm
Sziasztok! Vettem egy e39 et es az elektromos ulesek nem mukodnek jol benne! Az egyik felet lehet csak alitani a masik nem mozdul! Segitsetek ha mar talalkoztatok ilyen problemaval mi lehet a gond! Koszonom!
Az alany,egy 520i. Alapjárton egyenetlenül jár az autó és menet közben is gázadásnál,gyorsításnál rángat,illetve megtorpan.
Légtömegmérő cserélve lett benne,egy rövid ideig meg is oldódott a probléma,de gyorsan újra előjött.A diag nem dob ki hibát.Jelenleg elég tanácstalan vagyok.Tippek,ötletek?
helló. 525 tds-en lehet indítási mennyiséget növelni??mivel melegen nehezebben indul,és adagoló cserés lesz,csak esetleg nincs valakinek ötlete,hogy lehetne "könnyíteni" az indításon??vagy hogy melegen is izzítson az megoldható??99es 143as tds.
Nem olcsó mulatság, de ha már ócska a foncsor, vagy töredezik a műanyag, akkor érdemes cserében gondolkodni (véletlenül pont van egy hibátlan pár a garázsomban).
A gyári komplett modulban (foglalat+izzó+foncsor+csatlakozó), ha a megfelelő helyen kireszeled a foncsort, akkor kicserélhető a bajonettes izzó (konkrétan ba9s).
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Kiégett az izzó az angel eyes helyzetjelzőben. Van ahol azt olvasom, hogy komplett akármi van hozzá, van ahol ba9 es izzót ír. Mi az igazság?
4 éves 3 éve vásároltam újonnan. Gyári Minőségű BMW E39 Touring Hátsó légrugó Garnitúra. Jobb-Bal. Saját Autóban volt így ismert az előélete. Biztos Tökéletes állapotban, jól tartja a levegőt !
A jelenség az volt, hogy mióta megvettem, fogyott az akkumulátor. Ha 3-4 napig nem ment az autó, utána már nem is indult. Ekkor mondták hogy a lemez olvasó olvas folyamatosan, mert ha már esetleg karcos a lemez,nem tudja olvasni. És valóban ez volt a gond, mert vettem új aksit, azt is megette. Kivettem a lemezt, utána megszűntek ezek a problémák. Viszont az állapota csak romlott tovább, és már a kijelző a műszerfalon sem ment mindig. Ez attól volt hogy a videómodul,ami a képet adja, az a dvd olvasóban van. Gondolom ez a része hibásodott meg. Kicseréltem, de az új meg még magyarul sem tud :) Az a baj hogy ilyen téren gyári szerető,hívő vagyok. De lehet már rég ki kellett volna lapátolni belőle az egészet, és berakni valami komolyabbat.
Szia. Zsolti volt x5éről van szó. A panel 2 helyen is el van zöldülve. Mintha a pára megette volna. Javítva már volt előtte is,látszik rajt. Ezért nem akartam már foglalkozni vele.
Sziasztok! Elromlott a navi olvasóm. Kapott másik dvd olvasót, ezzel viszont nem tud magyarul. Előzőleg az volt. Nem is olvassa a 2014-es lemezt. Frissíteni kell? Tudna valaki ebben segíteni?
Esetleg valaki tudna valamit a műszerfal közepi tekerős fűtéscsapról? Hozzá lehet férni az egész műszerfal kibontása nélkül? Hiába "zárom el" dől be a meleg. Ha a klímát bekapcsolom lehűti (de mivel nem kell állandóan klíma) de amint a klíma leáll megint totál meleg jön.
.az alany 528i 1998. Lecsuszott egy kábel az erősitőröl és ahogy vissza akartam rakni összeért..azota nincs rádiom......hol nézzem a hibát....kicseréltem a rádiot másikra azon se volt semmi a 34 43 44 es biztositékok jok
A volt hajógyár területén találsz ilyet. Bemész a kapun, az első utcácskában balra fordulsz, mész 200m-t és balról meglátsz kb. 10-15 javításra váró autót ... oda menj be és keresd a Balázst. Nagy szakálla van :)
Sziasztok!Tud valaki lehetőleg Vác környékén megbízható autóvillamosságit?Az utólag bekókányolt idegesítően birka inmobolizer eltávolításához kellene egy hozzáértő ember aki nem szétbarmolni fogja az autót.
Ha jó a motor, akkor borzalmasan tud menni az autó. Az egész inkább komfortos, mint sportos. Kényelmes, nem kanyarvadász. Egy M5 light. Mi érdekel még?
Valaki ismeri esetleg a tulajdonost, vagy volt tulajdonában az autó ? Tovább megyek, valaki akinek ilyen motorral hajtáslánccal van ilyen V8 - a, mik a vélemények.
18-ra a gyari meret elol 235/40 es hatul 9J szeles felni eseten 265/35. Eretem a dillemat hisz akar 25% -al is tobbe kerult egy 235 mint egy 225 -os gumi ahogy hatul is ez a helyzet de en nem nagyon ternek el a gyari merettol. Ha igen akkor is inkabb a 225/40 es 255/35 iranyaba mennek el... hozzateszem ezek az 3-as bmw meretek. Inkabb kisebb legyen a kerek atmero mint nagyobb.
Van egy Styling32 , 18 colos garnitúrám, amely elől 8J ET20, hátul 9J ET24. Az lenne a kérdésem, hogy melyik a legnagyobb oldalfalú gumi, ami használható az autón? Az autó egy 2002-es e39 530d touring. Esetleg használ valaki elől 225/45/18-as, hátul 255/40/18-as gumikat? (A kerék átmérőjének különbsége a gyári 225/55/16-oshoz képest elől +6mm, hátul +7mm.)
Sziasztok kérdésem van hátha valaki járt már így. Adott E39 525D aksi kuka. Bikázva lett akkumulátor felől 1 hét alatt 2 szer és sajnos rajta maradt az angel eyes leszivta igy i harmadik bikázás alkalmával nem indult és azóta se üzemanyag jó ég5 Baros pumpa cserelve lett.
Biztosítékok jónak tünnek izzítórelé jó. Hibakódot nem ír. Van egy immobiliser benne ammi látszólag annyit csinál míg kinem kapcsolod addig nem enged a gyujtáskapcsolóhoz a második állásra áramot így indítani se lehet, ha kikapcsolom indít önindító teker. 3/4 dig van tabkolva kb 40-45 liter gázolaj van benne.
Bikázás elött pöcröff. Nem értem mitévő legyek mit bontsak meg stb... Légyszi segítsetek!!!!!!
Ha esetleg a Fiad ráérne valamikor 10 percre szívesen megnézném a gépet az általa megjelölt időben és helyen.
Igen, olvastam hogy kellett rá költeni rendesen...Én a vásárlás után megúsztam egy első féktárcsa+betét cserével. Az olajat az enyém is eszi(1liter/1000km) de ezzel még együtt tudok élni.
Még annyi hogy ha egy atlagos plgar beleulne nem venne eszre hogy nem megy.de aki ilyennel jar nap minr nap az azt mondana hogy mivanezzel. Kb ilyen a jelenlegi allapot. Megy de nem ugy ahogy kene.
Ma teggeltol nem akar menni. Alacsony fordulaton foleg.de 3 felett se az igazi. Nem fustol szepen jar a motor valto ok csak nem megy.5 be eszrevettem par napja hogy 100 nal ha lelepem felig szinte semmi nem tortenik.mara meg erezhetoen rossz a gep.
Sziasztok!Adott egy 98-as Bmw e39 525tds Touring.A problémám,hogy nem érzékeli a sofőr oldali ajtót.Legalàbbis nem jelzi a műszerfalon,ha nyitva van.A beltéri vilàgítás sem reagàl.A központi zàr működik kulcsról,valamint az ablakokat is működteti,de a tàvirànyítóra nem reagàl.Az irànyító még az elemes.Próbàlkoztam màr a tanítàsával de tovàbbra sem reagàl.Az irànyító egyébként tökéletesen működik.(Villog a led...)Lehet probléma,hogy nem "látja",hogy az ajtó nyitott vagy csukott àllapotban van?Gondolom a zàrban lehet egy mikrokapcsoló ami érzékeli.Előre is köszönöm a vàlaszokat.
Szasztok! az érdekelne hogy a DISA szelep(M52) tesztelésekor ráadott gyújtásnál a lamellának mozognia kell ugye? mert nekem meg sem mozdul. a lamella tengely nincs kikopva azt már megnéztem.
A kanyarodási nehézség oka az, hogy a kormány erős fékezés közbeni bekormányzásnál hirtelen felkeményedik. Na most a kérdés, hogy ennek mi lehet az oka?
Ááá. 4db gyári 225/55R16 7x16 ET20-szal is ilyen. Tudom. Azzal meg azért,mert ballonos a gumi. Meg rossz a futómű beállítás és a szilentek is lógnak. :-)
Igazából az a gond, hogy amikor keményen bekormányzok és már majdnem csúszna, akkor elnehezedik a kormányzás. Egyszer már láttam ilyet, elektromos szervókormányos autón.
Ettől függetlenül nem egy szlalombajnok...
Volt régen az ős-Granturismo játék a PS-en. Az első részben már alapból is elég jól viselkedtek az autók a pályákon és még erre jött a tuning, de igazából a kormányzással alapból sem voltak nagy gondok.
Aztán kijött a második-harmadik rész, ahol szándékosan elrontották az autókat és csak hosszú tuningolás után lettek olyanok, mint amilyenek a korábbi verzión alapból voltak.
Úgy érzem, a BMW is ezt csinálta az E39-cel. A mérnökök összedobták a prototípust, jöttek a marketingesek és azt mondták: ez túl jól sikerült, ez lesz majd az M5. Butítsátok le és az lesz az alapmodell.
Akkor nálad ezen az autón meg is van az orrtolás egyik oka: hátul több a tapadás, mint elöl, ráadásul ott nagyobb a nyomtáv is. Most viccből cseréld ki az első kerekeket a hátsóval és meglátod... :)
Nem tudom, mennyivel kanyarodsz, de át kell nézni a futóművet, a szilentek is el fáradnak, lehet a gumi fala is puha( Hankook az jó puha falú, totyakos a gumi tőle mindig.
Szoval csak felig vagyok illetekes, nem sokaig jartam M5tel. A kanyarodasrol meg nem lenne fair nyilatkoznom, mert kizarolag keresztben vettem be vele kanyart. Mindet. Egyszerüen keri. Nincs mas lehetöseg.
Olyan kelletlennek érzem az elejét. De stabil kanyarban is.
Eleinte azt hittem, hogy az enyém rossz. De nem.
Az E46 E32 E36 és az E38 sem ilyen.
Kedves Peti barátom mesélte,hogy az i3 milyen irtó alulkormányozott. Múltkor volt nálunk 3db tesztpéldány,gyakorlatilag egy jól eltalált padlógáz - kormánymozdulattal alátekert kormánnyal előre ugrik nyíl egyenesen 5-6 métert,ugyanúgy ahogy Peti is elmondta.
Mert nálunk van 523i sedan és 530d kombi, és a két autó mintha nem egy fajba tartozna kanyarodásügyileg...,
Az a plusz 250 kg, amit a puttony, a plusz extrák, és nem utolsó sorban az első tengely környékén trónoló dízelmotor jelent, hát bizony erősen megöli a Freude am Fahren-t.
Az normális, hogy minél vadabbul próbálok kanyarodni, annál nagyobb erővel kell irányba tartani a kormányt? Mintha az autó nem szeretne kanyarodni. E36-nál vagy E32-nél nem tapasztaltam ilyesmit. Kicsit olyan, mint egy elsőkerékhajtású autóval kanyarodni. Ez típusjellemző vagy valami nincs rendben?
Áhh, eladáskor biztos nem. Majd viszek laptopot, és megmutatom az eredeti állást, nem akarok trükközni, nem éri meg nekem. Főleg, mert lehet itt németben adom tovább. Km órát meg inkább nem szedek már szét, az előzőt, amiből a ledek ki voltak feszegetve, azt megpróbáltam. Akkor a fordulatszámmérő bánta. Mrad ahogy van, az akkor a tuti.
Megjött minden a kocsihoz, cseréltem a km órát, és hozzákódoltam mindent. Egy dolgot viszont sehogy sem sikerült, a km állást a kocsihoz illeszteni. Most bő 100k km-rel mutat kevesebbet az óra, de szeretném a rendes állást kijelezni. Mikor próbálom felprogramozni, akkor "Dashboard contains M35080 chip. Function is impossible." felirat fogad. Rákeresve konkrétan a chipet kiforrasztva programozzák, amit nem szeretnék. Valahogy lehetséges máshogy felprogramozni?
Én Koni STR-t vettem az E46 touringba (igaz az ugye nem légrugós) , csak ajánlani tudom, most már benne van kb 30e km és még a 205/55R16-os (kvázi alapméret) gumikkal is olyan szép stabil az autó, semmi hiba.
Én idén amikor megvettem a Bilstein b4-et gondoltam jó döntést hoztam. Hát nem, pár hét utàn a jobb első lengéscsillapító elkezdett fémes hangot kiadni. Bemérettem és mivel jó a lengéscsillapító ezért nem cserélik garanciába. Ha kezd zavarni a hangja wd40 megoldást jelent pár hétig. Szóval így utólag a legolcsóbbat venném. Ha van pénzed akkor meg a gyárit,sachs.
Ebay-en vettem kütyüt, elvileg nem egy rossz nevű bolttól, szóval ha nem tud illeszteni, akkor az ebay-nél reklamálok, és kérem a pénzt vissza, mert kifejezetten erre kell a cucc.
Közben még egy kérdés. Eléggé eszegeti az olajat a motor, vízzel nem keveredik. Akkor szelepszár szimeringeket kell jó eséllyel cserélni? Mi lehet még hiba az olajfolyáson kívül?
Köszi a választ. Végül vettem egy más cikkszámút, ami túl régi lett, úgyhogy most vettem egy pontosan egyező cikkszámút a biztonság kedvéért. Az is itt van már nálam.
PA Softos eszköz is úton van, olyan, amivel lehet illeszteni is a km órát.
A komfortindexet azt hogy lehetne megoldani? Mert ha már prémiumautó, nekem hiányzik belőle.
Szükségem lenne egy kis segítségre. E39, benzin, 520i, 2002-esben műszeregységet kell cseréljek, mert egy barbár előző tulaj kitört belőle pár visszajelző LED-et. Keresgéltem is már, de nem igazán világos, hogy a rajta lévő számoknak mennyire kell egyezni? Az enyémen 62.11-6 914 908 szerepel. Ezzel mennyire kell megegyeznie a másik műszernek?
Illetve az új óracsoport autóhoz programozását hogy lehet megcsinálni? Ha házilag sehogy, van itt ,aki vállalja?
Továbbá milyen diagnosztikai eszközt ajánlotok az autóhoz? Kinek mi vált be? Szeretnék kicsit magam is belemenni a kocsi "agyába", mint komfortindex, indexvillogás nem csak záráskor, nyitáskor is, meg ilyenek.
Segitséget szeretnék kérni.Történt,hodgy délutàn megàlltam az autóval,majd 10 percel késöbb mikor inditanàm,el is indul majx azonnal leàll.Ezt megismételtem még 2x.,mindig leàllt.Pàr percel késöbb elindult ugyan,de az alapjàrat megemelkedett olyan 1400 környékére,és kis gàzadàsra elkezdettt dadogni a motor.Olyan mintha le akarna fulladni.
A hibalàmpa sàrgàn vilàgit,és a "motorenctprogramm" felirat is megjelent.
Az autó 2001. 520i 2.2
Valaki talàlkozott màr hasonló problémàval?És mire készüljek,mert múlt hónapban cseréltem komplett kuplungot:-(
Feltöltettem a klímát,mert elég hangos volt a kompresszor,fele annyi gáz volt benne.Erre nem indul el a klíma hűtő venti. Néha megindul,tesz 1 fordulatot,majd megáll.Van hogy egy negyed fordulatot tesz visszafelé is.
Ilyenkor mi van?Cserés az egész venti,vagy van külön vezérlése?
E46 bal hátsó helyzetjelzőjeéhez (a duplaszálashoz) nem megy villany az LCM-től. A vezeték nem törött, nem szakadt. LCM lehet hibás? (más hiba nincs, INPA sem talál semmit ezen kívül).
Eljött a klímázás ideje és ennek köszönhetően szembesültem a következő problémával: klíma 16 fokra állítva, a szélvédőre és a lábra forró levegő ömlik, egyedül az utastérbe néző fúvókákon jön a hideg...
Mi lehet a problem? Merre kezdjem a rontást-bontást?
Ezt megtaláltam, csak ezt jack adapternek hozza, és ez valóban jó kézi krokodilhoz, de kisebb mint amit én találtam régebben. Az egész nagy tányérszerű cucc volt kb. akkor volt mint a csápos pogácsája, és volt hozzá menetes szár amit a csápba kellett betekerni, a gumis pogácsa helyére.
Lehetne esetleg még egy kérdésem? Vettem 4db műanyag emelőpontot az autóhoz, viszont abban senki nem tud segíteni, hogy kellene adapter a csáposemelőhöz is. Egyszer láttam, de azóta sem találom, és még csak azt sem tudom hogy kellene rákeresni. Biztosan láma kérdés, és gondolom itt is leítrátok már számtalanszor, de sajna nem találom. Ha esetleg lenne egy link, vagy hogy hogy kell keresni, azt megköszönném....
Nem rég' lettem egy E39 540ia tulajdonosa, és sajnos a fényresötétedő külső tükrök kicsit odavesztek. Aziránt érdeklődnék, hogy ki lehet-e cserélni sima tükörlapokra tehát belemegy-e az aktívtükörlapok helyére a sima tükörlap, vagy mindenképpen csak fényresötétedő lapokat tehetek vissza. Előre is köszönöm!
Volt szo a gumikrol de en se vennek vmi kinait vagy B, C kategorias abroncsot.
Amik nekem eddig voltak E39-en 235/40 R18 meretben a kovetkezok: Kumho ECSTA SPT KU31, Michelin Pilot Sport 2, Continental Sport Contact 3, az aktualis meg Pirelli P Zero, ami az eddigi legjobb a felsoroltak kozul. Ugy tapad mint a PS2 vagy az CSC3 de nem kopik annyira mint anno a PS2 es nem valik nyulossa palya napon se par kor utan mint a Conti.
Vettem annó egy 525tds-t, ling long volt rajta, száraz idő nem volt gond, de haza felé 1x esett az eső, és 140- nél a pályán meg úszott a víz tócsánál, 6mm mintával.
Le is cseréltem, amúgy azért nem kopik mert kemény mint a kő, igazi fos.
Tapasztalataim szerint száraz úton, átlagos (= lassú) használat mellett az ember 2 osztálykülönbséget sem vesz észre a gumin.
A gondok ott kezdődnek, ha:
- leesik az eső
- vészfékezni kell
Különösen a 2. a gond, mert az első ellen még csak-csak lehet védekezni, hogy az ember még óvatosabban megy, vár, míg eláll, nagy durva esőbe félreáll, stb., de ha gyorsan kell megállni, akkor gyorsan kell megállni. Azaz kellene.
Amúgy egy gumi vagy kopik, vagy tapad, az állandó tesztgyőztes Misi, meg Conti gumik általában nagyon hamar fogynak, ha pedig a linglong ilyen sokat elmegy, akkor az bizony azt jelenti, hogy igen kemény, tehát vészhelyzetben nem tapad eléggé.
Az egészet csak azért írtam, mert nekem valóban van tapasztalatom pl. a linglonggal, ellentétben azokkal, akik csak úgy odavetik, hogy '' az aztán szörnyű". Te hány km-t mentél vele?
50 000km-et mentem a Linglonggal és még megvan a fele minta
---
Ez is egyfajta szempont. A vonat kerekei még ennél is többet mennek el ...
( Szívesen néznék azonban - ugyanazon az autón - egy féktávot is. A linglonggal meg egy normális gumival. Én nem, de Te talán csodálkoznál, milyen drágák manapság a linglongos autó elejére való alkatrészek... )
De nem akarok úgy járni mint az egyik ilyen szegről-végről ismerősöm,E60-ra volt pénz,de normális téli gumira már nem maradt,csak valami 10e Ft-os virslikre,be is borította az árokba:-)))
"Új versenyző" vagyok a BMW-s táborban. Mindjárt belefutottam a rádió kód kérdésébe. A kereskedőnél nem jutott eszembe rákérdezni, csak otthon jöttem rá, hogy nem működik. A kocsi 2000 évjáratú 525D, navis. Néha felajánlja, hogy üssem be a kódot (ha tudnám mi az), van amikor ki sem lehet választani.
Ugyan a kereskedő felajánlotta, hogy kérdezzem meg a BMW-nél, és ha nem járok sikerrel akkor vigyem vissza Pestre és megcsináltatja, de érdekelne, hogy lenne-e egyszerűbb megoldás?
Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu
Automatat azert nem ajanlom mert ezek meg "regi vagasuak" szoval eleg lomhak illetve ha tonkremegy akkor sokban van a javitasa. Plussz ha ilyen keveset hasznalod feleslegesnek erzem ha e mellett dontenel. 1 milla alatt viszont jo karban levo E39-et nem kapsz. Ami 5-600 ezer az azert annyi mert nem er semmit. Kokanyolt, tele legolcsobb utangyartott alkatresszel, meg valszeg van rajta rohadas alul is. 28i meg unblokk az M52-es motorok nagyon jok. Ha nem uvegeltek hidegen illetve az alap kotelezo torodest (olajcsere idoben) megkapta sok gond nem lesz vele. Ha nem volt hengerfej, szelepfedel tomotes csere akkor az viszont nalad lesz esedekes.
Helló mindenki. Tervben van bömbi vásárlása, első autónak. 5er, és kombi. Jobban preferálom ha automata, de a kézi váltó sem kizárható. De kombinak kell lennie, pontosabban első sorban azt keresek. Ja, és benzin. 20i-28i között. Kényelmi szempont tök mindegy, nem baj ha nem bőr, de ha az, nem gond. Hmmm a keret. Max 750-et szánok rá átírással, minden papírmunkával együtt. Nem "jáccós" autónak kell, de az év kb 90%-át külföldön töltöm - anglia - és ha otthon vagyok nem árt ha van. Átírásnál láttam hogy a 28i a legmagasabb a maga 120e forintjával, de nem hiszem hogy ez a legnagyobb költség ami felmerülhet egy bmw esetében.
A következő kérdéseim lennének. Kombi esetében 90%-ban lesz rozsdásodás a csomagtér ajtónál, ez szinte fix. Más egyéb mérvadó hiba, hiba lehetőség, gyenge pont. Jelenleg van egy 28i kombi 550ért, a lista alján - nem a legalján. Bőrös, autómata, tizenikszévig 1 tulaj, állítólag vezetett szervizkönyves. Csábító ár, és a 28i motor jól összerakott konstrukció, így van? Életkor nem érdekel, mert átlag 15-20 éves már az e39, a Bangle drága, meg egy agyonautomatikázott talicska. Bocs akinek ez van. Szép autó, de 2007-től, és M optikával. :) Fizetnivalókat nem tudom, sem biztosítást, se semmit hogy mennyi évente, de gondolom nem havi 100e forint mint itt. Ezért sem tervezek venni itt kint, hanem inkább otthon.
Szóval zárszóként, ha bárkinek van építő jellegű tapasztalata, figyelemfelhívása vagy bármi egyéb ami jól jöhet, örömmel veszem és megtisztel ha leírja!
Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu
Honnan tudom ha a lambda szonda rossz?Többlet fogyasztás van,hidegen néha bedadog egy masodpercre,meg alapjaraton razza a kasznit,és szakaszosan jön a kipuff gáz..persze nem mindig....
Van amikor semmi baja,aztan ha bemelegszik minden ok..csak szerintem sokat fogyaszt.
Nekem egy jó nevű, netes fórumokon több helyen ajánlott (bp-i) váltós pont nem ezt mondta, pontosabban azt mondta, hogy váltója válogatja.
Ami pl. nekem van az OFF gépben (ZF6HP akármi) az szerinte olyan, hogy kár a kis hibához hozzányúlni, mert csak odázzuk a nagyobbat... Pakolgassam inkább szépen a malacperselybe azokat a "kisebb" összegeket, és amikor az autó már vált mindenhova, akkor jöjjek el azzal a bizony 6 kilóval, de utána egy életre hátradőlhetek (e témában)
De mondott is ellenpéldát, hogy egy MÁSIK típusú, de szintén ZF6HP akármi meg bármikor meg tud kotlani szinte a semmiből, így ha ilyen autóm lenne, és nem akarnám az út szélén végezni trélerre várva, akkor inkább sietnem kéne.
Eljutottam aztán kíváncsiságból a Protruck-hoz is (mint ZF hazai márkaképviselet), ahol nagyon készségesen és részletesen tájékoztattak sokmindenről, de szintén nem tudtak arra egyértelmű választ adni, hogy melyik az a hiba amit még (illetve öreg autónál: már...) le kell szarni, és melyikkel kell azonnal ugrani, igaz, ők többségében teherkocsikkal foglalkoznak, így nem ismerik az egyes személyautóba szerelt típusok jellemző nyűgjeit.
Annyit viszont mondtak, hogy cseredarab leadással pár hét alatt megérkezik a GYÁRBÓL egy gyári felújított váltó, számlával, garanciával, mindennel, és alig lesz drágább, mint az "út széli" felújítás. (szinte csak az áfával) Tehát ha valaki hosszú távra tervez egy jó állapotú autójával, akkor értelmes alternatíva.
Persze ettől még nem vagyunk előrébb az ügyben, hogy egy 20 éves tds-sel mit is kéne csinálni :) :(
Vélhetően én sem költenék rá 6 kilót a váltójára, annyit érhet az egész autó...
Alapvetoen ha torve nem volt az auto akkor nem szabadna rohadnia sehol. E39 -et jol megcsinaltak. E36/E46 sokkal rohadosabb fajta. Persze kivetel 1-2 ponton tervezesi hiba okan, mint pl a Touring -nal a kulon nyithato hatso szelvedo alatti resz, mert ott is megall a viz. Viszont ez max 25e forintbol orvosolhato ha ujrafenyezik.
Amiket emlitettel nekem sehol nincs rozsda, pedig napi szinten hasznalom az autot, tehat a hoban, sos latyakban is megy szerencsetlen.
Tisztelet a kivételnek.. :) De azért valljuk be nem sok szaladgál már 20 évesen ilyen állapotban..Nem is kell elvárni tőle,mikor a pár éves ujabb autók már szarrá vannak rohadva(mazda,vw...)A tanksapkánál már nekem is kezdi,meg a csomagtér ajtó kicsit,meg az ajtók alja....Alvázon is látszik már...De még mindig jobb igy is mint az uj műanyagdobozok amiket most csinálnak.
Azt kikerem magamnak nem talalni rozsdamenteset :D 98-as 28i es csak egy heleyen talalsz rajta rozsda foltot, egy kis porsenest a tanksapka mogott a lemez illesztesnel. (Hozzateszem minden mosas utan kitorlom onnan a vizet, ezert birja ez a rosszul megtervezett resz meg mindig. Csak egy vizelvezto arok kelett volna oda es kesz)
Nyilván nem a levegőbe beszélek 2 szívás után a "sokak által ajánlott, neves szakszervízek" közreműködésével. Annyi pénzért, amiből vehettem volna másik autót. Azóta csak bontott váltó.
Olyanhoz kell vinni, akit tucatnyian ajánlanak mindenféle (lehetőleg márkatárs) netes fórumokon.
És akkor FOG sikerülni...
Az más kérdés, hogy egy közel 20 éves autóra már mennyit éri meg rákölteni, de az függ a tulaj szándékától, anyagi erejétől, a kocsival való további terveitől, stb.
Ha a rövid távú minimális mozgóképesség megőrzése a cél, akkor nyilván a jelenlegi legolcsóbbat kell választani.
Ha az autó amúgy jó állapotú, és tervek is vannak vele, akkor a szakszerű felújításnál nincs jobb verzió.
Talán a legjobban akkor jársz el,ha elviszed egy automataváltó szerelőhöz.
Esetleg nulladik körben egy olyan autószerelőhöz,aki előírás szerűen le tudja cserélni az olajat és szűrőt és feltölteni a megfelelő szintre.
Hátha.. De szerintem nem lesz jó.
Tudok ajánlani megbízható váltószerelőt. Elviszed a megbeszélt időpontban és előtted diagnosztizálja,ha kell meg is bontja és megállapítja,hogy mit és mennyiért kell cserélni.
Olcsó javításra semmiképpen se számítsz. Így nem ér csalódás.
Tanácsot,vagy kérdést szeretnék feltenni ha valaki tudna segíteni meg köszönném.
A problémám a következő:van 1 1998-as BMW e39 tds autóm némi automataváltó hibával. probléma a következő
elvált rendesen 1,2,3, de a 4.diket nem veszi csak akkor ha ,D-ből átváltok S-be majd utána vissza D-be és simán elváltja a 4-et. Lassításkor gond nélkül vált vissza nem rángat fel illetve lefele váltáskor.Tömören ennyi lenne.Köszönöm és várom a válaszokat.ÜDV Mindenkinek!
Inkább másold be ide azt a hibaüzenetet,( ami alapján nem létező szenzort keresel).
A szakirodalomból ollózva:
Temperature control
Interior sensor and blower for interior sensor
A forced-ventilated sensor is integrated in the operating unit in order to measure the interior temperature. This sensor is ventilated by a blower installed in the operating unit.
The interior sensor only evaluates temperatures between 10 oC and 40 oC .
Note:
The sensor blower in the operating unit switches on immediately as soon as the load cutout is activated (e.g. doors are opened). The blower is switched off after 16 minutes by the load cutout function.
Járó motornál óvatosan egy összehajtott kartonpapirral például a ventillátor lapátját kell megpróbálni megállitani. Ha sikerül állóra fékezni meleg motornál akkor rossz a viszkó,ugyanis a benne lévő zselé minél jobban melegszik a motor annál jobban fogja a ventilátort,jobban pörgeti a jobb hűtés miatt.
Szia!Én hiszek neked,nem arrol van szo..csak a webáruház kiadta a képét az alkatrésznek,de az nem úgy néz ki mint az az ellenállás..Egy hengeres alakú műanyag csatlakozóval a végén.Ezt dobja hibának nekem az agya,és a klímám is full hideget fúj hiába állítom a hőfokot bármire..
Szia!Nekem is 97-es évjáratú van,csak nekem 23i.Én a saját tapasztalatomból a-z ig megnézek rajta mindent,ki bekapcsolom az összes dolgot rajta hogy jó-e.De itt elsősorban a kasznira is figyelni kell,ajtók alsó éle,sárvédők, küszöb, emelési pontok,tanksapka mögött,csomagtér ajtón szeretnek rohadni sajnos..Persze full rozsdamenteset nem találsz úgy sem az is tuti ilyen idős kocsinál.
A másik fontos a motor.Lehetőleg hideg motort kezdj el nézegetni.Olaj,víz meglegyen benne.Viszkót sem árt ellenőrizni egy papírral hogy jó-e.Alapjárat ne ingadozzon,pöccre induljon.(ha nem viszlát)Jeladók stb gond lehet.Üzemi hőfokot megnézni beáll-e.
Közben már lehet menet közben figyelni a futóművet hol kopog,kormánymű recseg, morog-e,fékek milyenek. Ki is kell huzatni hogy a vanos csinálja-e a dolgát.Elég drága tud lenni a javítás minden téren. HA lehet egy gépet sem árt rátenni, megnézni mi van az agyában.Ha lehet megemelni alánézni olajfolyás stb van-e.Szíjak,feszítők cseréje az tuti,olajjal szűrőkkel együtt. A láncnak elvileg nem kell hogy baja legyen ennyi km-nél.De figyelni kell a motor zajokat,csörög-e esetleg a lánc benne.
Járó motornál le kell venni az olajbeöntő sapkát hogy mit csinál a motor olyankor.Ha fulladozik vagy leáll akkor karter szelep baja lehet ami megint költség és veszélyes is lehet ha felkapja az olajat.Olyan sokmindenre kell figyelni nekem is tele van a fejem de kb ennyit tudtam elsőre leírni.De a többiek kiegészíthetik vagy esetleg szolhatnak ha valamit nem jol mondok.
Az e39 .hu oldalon van egy jo írás a kocsi vásár előtt/közben megnézendő dolgokrol,keress rá a fórumban.
Biztos többször volt már ez a kérdés, elkezdek keresgetni a fórumon. E39 520i vásárlás előtt vagyok, egy 1997 -es példányt néztem ki. Az autóban 310.000 km van. Kérdésem, hogy mire figyeljek vétel előtt, mit nézzek meg alaposan, mik a tipikus intő jelek. Illetve, hogy ennyi km -nél milyen szíjak, lánc vagy esetleg egyéb alkatrészek cseréje esedékes. Gondolok itt a futómű és a motor elemeire, persze más is érdekel. Annyi infót szeretnék még adni, hogy Németországban élek, az autót is itt veszem és második autónak lenne kb évi 8000 km -t futna, ahogy minden eddigi autóm ez is megkapna minden szervizt és törődést.
Sziasztok
Egy kis tanácsra lenne szükségem.
Egy családtagom nemrégiben vet egy 525D (e39)-et
Sajnos úgy néz ki hogy henger fejes . Ki nyomja a vizet amit nem az habos trutymós.
Szétszedve még nem volt.
Valaki tud ebben segíteni ? Mi mennyibe kerül.
Kb.
Köszönöm.
Az egyik legjobb a dynavin n6, majdnem a legdrágább is. Használt is van ebay-en, de az első generáció ebből se sikerült túl jól.
A következő, aminek neve is van az eonon -> www.eonon.com ez nekem nem tetszik az előlapi feliratok miatt, állítólag nem rossz. A másik amit néztem xtrons -> www.xtrons.com itt pirosak a gombok van belőle néhány féle. Pont mint az eonon-ból. Aztán még van pár egyéb típus, persze minden kínai.
300 dollár környékén elérhetőek újban.
Kérdés, hogy android vagy windows ce?
Ötlet tapasztalat valakitők?
E39.hu-n foglalkoztak vele, bár nagyon nem pörög a topic.
Amugy igen. Bar az az extra ami nekem nincs es nagyon jo lenne az az ules futes. Sajnos az nincs benne. Viszont tempomat, multi kormany, 2 zonas digit klima, motoros behajtos tukrok az meg van. Navi nincs benne de ha lenne se lenne sok ertelme hisz 10+ eves technika. Igyis-ugyis okos telot hasznalnam.
Hozzateszem vmi ilyesmi szetten mar reg ota agyalok... nagyon hasonlit a gyarira, de erento kepernyos is egyben. Navi programot olyat teszel ra amit akarsz. Akar iGo akar Sygic, talan Waze-et is.
Nagyon szép gép, főleg ebben a színben, el ne add...
Jó felszereltséggel egy E39 tulajdonképpen mindent tud, amit egy autónak reálisan tudnia kell.
Az M52 / M54 motoroknál nincs jobb. Én így télen városban nem tudom elérni vele a gyári fogyasztási adatot 25 km/h-s átlaggal....
Én nem szeretem a mindig mindennel összekötött elektronikát, ebben még lehet egyes darabokat külön cserélni, egy jobbfajta aftermarket érintőképernyős 16:9-es fejegységgel meg a multimédiai is a mai kornak megfelelő lesz.
A lámpák foncsora, lencsére, búrája felújítva olyan fényt ad, hogy lyukat üt az éjszakában :)
Szerintem a méltóságteljes öregedés egyik titka a (mély)garázs, hogy nyáron ne a +40 fokban, télen ne a mínuszokban ácsorogjon, ezt az idő múlása (és nem a megtett km-ek) által koptatott, többségében műanyag alkatrészek meghálálják.
Ajtó gumikédereket kellene cserélni, mert elég hamar kezdenek szólni autópályán, állítólag nem ördöngösség, de nem vitt rá a lélek.
Meg mondjuk autópályán jól jönne egy takarékos 6. fokozat, ami 15-20 éve még sajnos nem volt divat.
Pedig a V6 TDI tiptronic váltóval súlyosbítva VW / Audi fórumokon és szerelői körben is az első számú közellenség, és ha megnézi az ember a hahu kínálatot, a korabeli Audi A6-ok ebben a változatban a legolcsóbbak.
Passatban sem hinném, hogy jobbak lennének.
Nyilván karbantartottat vettél, magad is karbantartottad, és persze szerencséd is volt :)
Nemreg futkostam egy 5.5-tel,egyebkent en regen nagyon elvoltam egy B5-tel is,de most igy 1ev E39-ezes utan basszus az 5.5 egy szanalmas lovaskocsi.. Nem folytatom..
Nem irigyellek majd. :-)
tehát nem csere, hanem a szimpla " nincs rá szükségem" miatt adom el. Úgy tűnik megszűnik/megszűnt a német melóm, amire anno vettem utazni, így a budapesti agglomerációban évente 10-12k km-t harcolni pont jó a 2007-es Stift, ha messzebbre kell menni valamiért, vagy család utazik, arra meg ott van Anya Sharanja.
Ha meg mégis tovább kell(ene), lehet(ne) kinn dolgozni, Passat B5.5 1.9 Tdi. A fenntartása nagyságrendekkel olcsóbb, és mivel volt már 6 db Passatom, talán nem ismeretlen a típus ... a 6 henger feelingje nyilván nem lesz meg ...
Jol beszelsz. Pont 1 hete kerult nalam is elo ez a tema, illetve kerdeztek masok tolem. Mert bar baromi egyben van az auto, azert csak 20 eves lesz lassan. De hat hova lepne az ember? Mert ha el akarnam adni, bar az allapota miatt "jo" arat kapnek erte de amit valojaban er azt nem fizetnek ki.
E90 nem kellene. Tudom milyen, volt csaladban (20d persze) es bar a facelift nem rosz de valjuk meg kicsi egy E39 utan, na es a lenyeg, hogy gyak nincs benne igazan megbizhato motor.
5er vonalon maradva az F10 ami tenyleges E39 utod az meg draga. E60 meg szoba nem johetne azokert is amiket irsz na meg azert is mert semmivel nem jobb tervezes szempontbol mint egy E39. Torzios merevseg es stb. Mi tobb pl a tores teszteken gyengebben szerepelt mint az E39. Megbizhatatlanabb meg ha az M54-es motorokkal veszi is az ember, persze nem motorral lesz a gond. Anyagminoseg belul borzalom es stb. Arrol nem is beszelve csunya. Meg a korral se ert be ez a forma nalam. Egyedul a fecelift M csomagos amira azt mondom nem rossz.
Mostansag nalam is elojott eladnam de ugy nez ki marad:
Az E39-cel az a baj, hogy bár öregszik, de nehéz utána jól előrelépni...
Az E60 nem szerves folytatása (noha kezdetben a nagyon jó motorokat örökölte), aztán mire a belsejét rendbe rakták, a motorjait elkúrták.
Az F10 sokkal inkább "utód", ellenben azok a motorok már nem nagyon a régiek, és árban is azért többünknek még messzebb vannak.
ha valaha bármilyen modern BMW-t vennék (tehát E60 2009-től, vagy F10), akkor az 20d lenne, rátolnék a motorjára azonnal 4 kilót a láncszaggatós vezérlés módosított alkatrészekkel való cseréjére, meg némi motoroptimalizálásra, aztán legalább egyen keveset...
Eladovà vàlt a 4 éve tulajdonomban lévö Bmw 535i-m 141000 valos km-rel. Az auto svàjci, rendszeresen szervizelt (szervizkony+szàmlàk is meg vannak), baleset mentes, kitünö àllapotu. A kocsi szinte csak autopàlyàn volt hasznàlva.
- oké, hogy M54-től felfelé eszegetik az olajat, de a motortól ezt baromira nem várná az ember
- 530i-ből kb nulla kínálat van, és az is 50-60% felárral megy a hasonló felszereltségű 525i-khez képest. Nem tudom van-e menetteljesítményben ennyi különbség...?
Az munka. Akkor ez hidegen uvegelve volt. 4000 km-re is sok egy liter olaj nem, hogy 500-ra. Baszki... meg a tobbi is amit irsz. 2,3 -bol, nemetbol meg kaptal volna olyat amibe csak beulsz es mesz mert egyben van.
(Mondjuk miutan nekem megtortek az M-es lokosom anno es kerult ra uj en is a lampamososat rendteltem de mivel alapbol H7-es a Hella nem Xenonm moso tartaj nekem sincs es bevezetekelve sincs. Viszont nem is kucigoltam bele az utolagos xenont csak ugy voltam vele, hogyha a jovben bele kerulne akkor legal legyen)
Mi baj? Fekete matt festékkel lefújt fényszórók és ködlámpák, amit nem lehetett leszedni. ( Újak jöttek Danitól)
1000 km-en 1,5-2 liter olajfogyasztás ( van fényképem a szelepszár- szimmeringekről), amire azt mondta a kedves eladó, hogy 3500-4000 km-en egy liter.
Eredetileg nem xenonos autó xenonná hekkelése, az első lökösben fake mosófúvókákkal, nem bevezetékelve, nem jó ablakmosó tartállyal, a műszerfalon a fényszóró magasságállító bekúrva a falba, a helye ledugózva. Elfelejtett szólni.
Mindkét ülés motorjai/szerkezete szétakadva, Vojnó csinálta meg.
Nagyjából az összes lamdaszonda kuka volt, Zsolti két hete molyolt az autón a vétel után, mire nagyjából felállt műszakilag. Esztétikailag nagyjából rendben volt, de ÉN nagyon elcsesztem, ott kellett volna hagyni a faszba.
Ja, jófej volt Ákos-Cimbi ( eladó), adott 5 liter, 6 éves Mobil 1-et, hogy ezt vette, és adta nekünk az olajcseréhez. Valamiért Zsolti ezt nem öntötte bele.
Egy 1.6 miós autóra kb. még 1.1 Mio ment rá, mire nagyjából rendbejött műszakilag.
30i -vel? Pedig M54 plane egy B30 nem betegagy. Mi volt vele?
Amugy ahogy latom az indexes E39 forum total meghalt szoval ajanlom a Prohardver BMW forumat bar az nem E39 specifikus de mivel tobbnyire E36,E46,E39,E60,E90 tulajok talalhatok rajta, barmi van jon a valasz hamar vagy tanacs vagy oltas eleg hamar. :)
Nagyjából 15 perc után, addig biztosan hallod a klímavezérlőből a ventillátort (ez a kis ventillátor viszi a levegőt a belső térből a hőmérséklet érzékelőre).
Azt szeretném kérdezni,hogy az E39 leàllitàs,zàràs utàn,mennyi idő múlva àramtalanit?
Mert tegnap lemerűlt az akksi,tettünk bele màsikat.De ma reggel mikor beültem,a klimavezérlöböl ilyen kerregő hang jött ki,mintha menne valami ventillàror benne.