Keresés

Részletes keresés

V.Gy. Creative Commons License 2019.07.21 0 0 126

A "sima" A321 és a A320 repülőgépeket szárnyvégeikről lehet szerintem a legegyszerűbben megkülönböztetni.

 

A hosszukról is meg lehet őket elég könnyen különböztetni, a 321 jelentősen hosszabb, vagy mondjuk úgy, karcsúbb.

Előzmény: andfer (125)
andfer Creative Commons License 2019.07.16 0 0 125

Hogyan lehet megkülönböztetni az Airbus A321 és az A321neo repülőgépeket egyszerű szemrevételezéssel?

A "sima" A321 és a A320 repülőgépeket szárnyvégeikről lehet szerintem a legegyszerűbben megkülönböztetni.

ZOOO B737 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 124

Appppááááááááááám!

 

Ilyen logikával miért nem mentél el nyomozónak? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 

Viszont a kérdésemre még mindig nem kaptam választ senkitől sem! Tehát milyen anyagból is van??????

Előzmény: trottli (123)
trottli Creative Commons License 2010.12.07 0 0 123

Megsejtettem, hogy nincs bőrüléses autód...

Előzmény: ZOOO B737 (121)
RyanCrew Creative Commons License 2010.12.07 0 0 122

Van egy TCAS system ami megakadályozza, hogy összeütközzenek, mert előtte figyelmeztet..

Szoktak néha egymásnak "villogni" mi egyszer próbáltuk, de épp nem figyeltek a szembejövők. Azt hallottam, hogy ezt szokták csinálni. Nagyon különös, mikor szemben, oldalt repülnek a többiek.

Előzmény: kisülés (98)
ZOOO B737 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 121

Ha nem igazi szőrme, akkor mi? Mert szerintem a műszőrmének nem olyan a hatása - mármint ba melegítés/izzadtság megakadályozás szempontjából - mint a valódinak. Miért szedték le a gépekről?

Előzmény: cpt rex kramer (120)
cpt rex kramer Creative Commons License 2010.12.02 0 0 120

Az nem igazi szőrme csak úgy néz ki. Már azon a gépen amelyiken még nem cserélték ki :-))

Előzmény: ZOOO B737 (119)
ZOOO B737 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 119

Volna egy - régóta bennem motoszkáló - kérdésem: a Boeingek pilótaülésein milyen szőrme van? Bárány? És miért jobb a szőrmén ülni, mint mondjuk bőr ülésen?

malazs Creative Commons License 2010.08.23 0 0 118
Urak!
Kis segítségre lenne szükségem.
Debreceni vagy Hajdúszoboszlói lehetőséget keresnék "tesztrepülésre"
Remélem helyes a meghatározás. Ajándék lenne, kb 15-20 perc.
Amennyiben esetleg van itt illetékes, kérem dobjon egy e-mailt árajánlattal,ha lehetséges.
Remélem talán ez a megfelelő topic a kérésemre.

Üdv:malazs
manhattani Creative Commons License 2010.07.24 0 0 117
>Sőt még a berepülésen is részt kellett vennem, minőségbiztosítási okokból.

Ez nem olyan kicsit, mint mikor az újonnan felépült vasúti híd alá állították a tervezőket az első próbamenetnél? :-))
Előzmény: Qkorica (115)
Clidey Creative Commons License 2010.07.24 0 0 116
Én konkrétan a Malévról beszéltem........................
Előzmény: Qkorica (115)
Qkorica Creative Commons License 2010.07.24 0 0 115
Dehogy nem, volt szerencsém a Lufthansánál ehhez már 2001-ben. Sőt még a berepülésen is részt kellett vennem, minőségbiztosítási okokból.
Előzmény: trottli (114)
trottli Creative Commons License 2010.07.24 0 0 114
ACARSon nem frissitik az fmc-t, a floppynál már kicsit fejlettebb masinájuk van, de pendrive-tól távol esik. Embernek kell feltöltenie, megnéznie, hogy működik-e, majd aláirnia - ez nem megy acarson.
Előzmény: Qkorica (111)
Qkorica Creative Commons License 2010.07.24 0 0 113
Előzmény: Clidey (112)
Clidey Creative Commons License 2010.07.24 0 0 112
Pár hónapja pont ezt a kérdést tettem fel egy pilóta haveromnak, mert engem is érdekelt hogy frissítik az FMC-ben levő adatokat, és ő ezt mondta. Derültünk is rajta hogy már szinte sehol sem használnak floppyt, de itt még igen.

De ha te másképp tudod, akkor miért nem mondod?
Előzmény: Qkorica (111)
Qkorica Creative Commons License 2010.07.23 0 0 111
Csaxólok, hogy ez nem így működik. Pláne amióta Marconi feltalált egy masinát…

Előzmény: Clidey (110)
Clidey Creative Commons License 2010.07.23 0 0 110
Legjobb tudomásom szerint például a Malévnél kapnak kis 3,5" floppylemezeket amin rajta van a komplett adatbázis (pár száz kilobájt az egész), azt feltöltve frissítik az FMC-ket.
Más légitársaságok ugyanezt akár pendrive-on is kaphatják; gondolom ez a fedélzeten levő hardware-től függ .
Előzmény: 9-115 (109)
9-115 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 109

"Gondolod, hogy"

Ó Fórumbölcse! :) Én 2 éve lejöttem a vasútról és boldogabb ember vagyok. Nem gondolom, hogy nem egyeztetik időben. Az a kérdés, hogy effektíve mi történik? Tisztelettel várok minden további választ. :))

Előzmény: manhattani (107)
manhattani Creative Commons License 2010.07.23 0 0 108
>lassan áttérhetnénk a székrekedésre, milyen megoldás van erre repülés közben stb...

Olvastad abban a könyvben, hogy egy női utas rászívódott egy Il-18-as vécécsészéjére? :-) Ez jó megoldás lehet székrekedés ellen :-)))
Előzmény: trottli (103)
manhattani Creative Commons License 2010.07.23 0 0 107
Te, még egy nemzetközi vonat menetrendjét is fél évvel a változás előtt egyeztetni kell minden érintett vasúttal! Gondolod, hogy egy ilyen pont helyének megváltozását nem egyeztetik minden érintett reptársasággal? Fél év meg elegendő, hogy EPROM-ot cseréljenek minden repülőben :-)
Előzmény: 9-115 (106)
9-115 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 106

Sziasztok. Az én kérdésem az, hogy a kismillió navigációs pontot (mi a szép neve?) mikor, hogy viszik fel a gépek erre való számítógépébe (FMC?). Értem itt a 3, 5 betűseket és a reptér környékieket is (ezt sem tudom, hogy a bravópapákat hogy hívják). Ha például jan. 1-jétől Kukutyin reptér körül teljesen megváltozik az elrendezésük, akkor ezt az x-edik társaság y-adik gépe hogy fogja tudni? Mert hogy azt nem tartom általánosan valószínűnek, hogy kézzel a célreptér tucatnyi eljárásához tartozó 100 pontot bepötyögik a felkészülés során. Persze legfeljebb kérnek vektorokat, ha nincs benne a gépben. (?)

 

Köszi!

racoon81 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 104

Már boccs, hogy csak a saját tapasztalatomon keresztül szerettem volna másoknak segíteni!! De ha ez téged zavar, akkor nem kell elolvasni, vess fel más témát, de ahogy látom eléggé áll ez a fórum.

Előzmény: trottli (103)
trottli Creative Commons License 2010.07.22 0 0 103
Üditő dolog végre nem a füldugókról olvasni, lassan áttérhetnénk a székrekedésre, milyen megoldás van erre repülés közben stb...
Hogy két egyforma gép miért előzgeti egymást... Lehet hogy az egyik le akarta fényképezni a másikat, vagy az egyiknek volt valami forgalmi korlátozás, ezért lassitott-gyorsitott vagy akármi. Beszélgetni csak röviden lehet, mert egy rádión az irányitóval beszélnek, a másikon a 121,5 van, azon nem illik, a harmadik meg adatforgalmaz, azt is csak rövid időre lehet eltekerni. Magasságban 1000 ft az elkülönités, hosszirányban meg iborli megmondja, szerintem 10 mérföld utazón.
Nagy gépeken lehet éberségfigyelő, pl 777-esen 30 percig ha semmi gombot nem nyomnak meg, nem rádióznak stb akkor először csak üzenetet küld, hogy csinálj valamit, aztán 3 perc múlva dudál, és ami a rosszabb, acars-on üzenetet küld, aztán lehet az irodában magyarázkodni...
Előzmény: kisülés (98)
racoon81 Creative Commons License 2010.07.16 0 1 101
Sziasztok! Szerencsésen megérkeztünk a múlt héten Törökországból. Korábban írtam, hogy tartok a repüléstől, mivel az orvos szerint nem bírja ki a fülem a repülést dobhártyaműtét miatt, s beszélgettük itt a fórumon a speciális füldugót, hogy jó lesz e, ezentúl mindenkinek csak ajánlani tudom, el sem akartam hinni, hogy működik, egyáltalán semmit sem éreztem. Nemhogy az elviselhetetlen fájdalom nem volt, de még a szokásos enyhe füldugulás sem, míg mellettem többen szenvedtek, én vígan voltam, hihetetlen. Pedig még a boltban is hülyének néztek, mikor vettem, hogy nehogy már megoldja a problémámat, szerintük csak a zaj ellen jó. Tényleg szuper volt!
BJani Creative Commons License 2010.06.27 0 0 100

Azért van két pilóta, hogy az egyik felébressze a másikat, ha bealudt. :-)

Ha meg mindkettő bealudt, még ott az irányító, aki egyre hangosabban hívogatja a pilótákat. :-)

Előzmény: manhattani (99)
manhattani Creative Commons License 2010.06.27 0 0 99
>a hosszútávú repűlések pilótái szoktak egymással együtt utazni, kicsit dumcsizni unaloműző képpen?

Magam csak utasszintű repülős vagyok, de ennek ellenére azt gondolom, hogy nem kell ahhoz egymás mellett repülni, hogy a pilóták dumcsizzanak egy kicsit.

Egyszer repültünk együtt egy másik géppel, úgy vagy ezer kilométeren, kb. a Fekete-tengertől Európa közepéig (éjszaka, csak a pitylogás látszott), nem hinném, hogy beszélgettek volna a pilóták. Miért is? A robot tesz mindent, lehet, hogy aludtdak :-))

Tényleg, a repülőn van olyan, mint a vasúton, hogy éberségi (pedál)? Az fütyül, és meg kell nyomni, másképp gyorsfék! Na jó, az a repülőn nem megy...
Előzmény: kisülés (98)
kisülés Creative Commons License 2010.06.26 0 0 98
Kívülállóként kérdezném:

Ma láttam, míg hazánk felett átrepült két Boeing 777-es, közel azonos útvonalon, természetesen jó meszire, az egyik 33000, a másik 35000 lábon közlekedett.
Szóval arra lettem figyelmes, hogy hol az egyik, hol a másik van előrébb, 5-10km távolságnál nem voltak messzebb egymástól.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy a hosszútávú repűlések pilótái szoktak egymással együtt utazni, kicsit dumcsizni unaloműző képpen?
Ezeken a gépeken látják egymást, van belső radar?
Mi a minimális megközelítés?
A robotpilóta gondolom nem csinál ilyen akciókat:)

Előre is köszönöm a válaszokat:
kisülés
racoon81 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 97

Szia!

 

Sajnos olyat már nem volt időm beszerezni, a flyfit  füldugóm viszont megérkezett, bízok benne, hogy az is segít. Ha hazajöttem (júl.5.), megírom a tapasztalatokat.

 

Előzmény: adrienn63 (96)
adrienn63 Creative Commons License 2010.06.15 0 0 96
Racoon81

Jó hír!!!!!!, a lányomék most szálltak le Ferihegyen, használta leszálláskor a füldugót, teljesen jól működött, az egyik füle egy picit pattogott, de végre megszűnt az az elviselhetetlen fájdalom, és itt a földön sem fáj végre repülés után a füle:)
Úgyhogy működik:) Helsinkiben a reptéren is lehet venni, lehet hogy te is kapsz nagyobb reptereken.Nézz utána, az ára 9-15 euró között mozog.
Igen valóban igaz, hogy a pilótának hallani kell az információkat.
Ezt is pilóták tesztelték, ha elolvassátok a gyártó honlapján,
én annyira nem értek hozzá, hogy hogy lehet összehozni azt hogy halljon is valaki, és a füle se fájjon.Ott kellene feltenni a hozzászólások között.
A lányom azt mondta, azért nem síri csendet teremt, de nem biztos, hogy érteni lehet benne a fülhallgatót.
A lényeg, hogy a szörnyű fájdalom megszűnt, és ezután végre mi is élvezhetjük a repülés minden pillanatát, és nem rettegéssel készülünk a leszállásra.

kaszikanet Creative Commons License 2010.06.15 0 0 95
Nekem a Nasivin orrspray szokott segíteni, régebben nekem is elég rossz élményeim voltak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!