Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2024.05.24 -2 6 16411

A folytatás és befejezés:

 

Sajnos feliratszegény lett több okból kifolyólag, de más opció nem volt. Ez most igazából egy makett lett, mert egy pályás kolléga születésnapjára késztettem.

 

Előzmény: alkotasu (16404)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.23 0 2 16410

 

"Hát erre meg hogy találtál rá?"

 

Röviden: véletlenül.

 

Hosszabban már eléggé OFF, de végül is vasút, meg (virtuális) modell, szóval talán maradhat.

 

Játszom egy online számítógépes játékkal, a Freight Yard Managerrel. Ebben különböző észak-amerikai (USA, Kanada) teher- és rendezőpályaudvarok, ipartelepek stb. közötti áruforgalmat kell lebonyolítani, kicsit hasonlóan a FREMO-hoz, csak 2 dimenzióban, műholdképre ültetett vágányhálózaton. Az egyik általam felügyelt teherpályaudvar a missouri-i St. Joseph, ahonnan kiágazik kelet felé egy vontatóvágány (Saxton Branch). Ez a játékban csak az ICM Biofuels rakodójáig van meg, de a vágány a valóságban folytatódik tovább, és én kíváncsiságból megnéztem a Google Térképen, hogy meddig. A vágány járható szakasza addig fut, amit már láttál az előző hozzászólásomban, és véletlenül volt hozzá utcakép is :)

 

Link a játékhoz: https://fymanager.com

 

Aki esetleg kedvet kap a játékhoz, annak előzetesen szólok, hogy elég jól kell hozzá tudni angolul. Az amerikai vasúti szaknyelv pedig előbb-utóbb úgyis ráragad, én is szinte nulla tudással álltam neki játszani, mostanra 12 kisebb-nagyobb "yard" felügyeletét látom el :)

Előzmény: alkotasu (16407)
somytomy Creative Commons License 2024.05.22 0 0 16409

Hát, jó kérdés, mert szerintem én valamikor 2011 körül regisztrálhattam a fórumra és szerintem nem nagyon voltam itt read-only módban. De nincs kizárva, igazából nekem még szó szerint egy fél élettel ezelőtt volt.

Előzmény: alkotasu (16408)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.22 -2 0 16408

"Egyszer láttam a Börze topikban egy ilyet (talán pont ezt?)"

 

Ha valamikor 2009-2010 körül láttad, akkor akár lehetett ez is. De az is lehet, hogy a Macerán vettem akkoriban.

Előzmény: somytomy (16405)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.22 -2 2 16407

"Érdekességképp egy elhagyatott EM120, valahol Missouriban"

 

Hát erre meg hogy találtál rá?

 

 

"Nem véletlen, ugyanis az alapmodell a Plasser & Theurer EM80 mérőkocsiját modellezi"

 

Hát, ööööö... Elég nagy vonalakban. Az egy dolog, hogy elég rendesen hossztorzított, de ennél még jeletősebb eltérések is vannak. Pl. ablakok mérete, száma, homlokfal kialakítása, stb. És akkor a 3 forgóváz kontra 2 tengelyes modell némi mérőkeréknek álcázott áramszedővel... Maradjunk annyiban, hogy formailag hasonló. Majd egyszer megírom az egészet - ahogy szoktam - és beleveszem az alapmodell eltéréseit. Vagy az olvasókkal szedetem össze... :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (16406)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.22 0 0 16406

Nem véletlen, ugyanis az alapmodell a Plasser & Theurer EM80 mérőkocsiját modellezi, ami típusazonos az FMK-004-essel (nyilván országonként és vasúttársaságonként eltérő felszereléssel, tehát apró eltérések biztosan vannak).

 

Érdekességképp egy elhagyatott EM120, valahol Missouriban:

 

https://www.google.hu/maps/@39.7239706,-94.6931254,3a,90y,329.08h,85.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBDEvaa-jx8zFT_XdoA44Ew!2e0!7i3328!8i1664?entry=ttu

Előzmény: somytomy (16405)
somytomy Creative Commons License 2024.05.21 0 0 16405

Jól alakul eddig. Egyszer láttam a Börze topikban egy ilyet (talán pont ezt?), akkor nekem is eszembe jutott, hogy tisztára olyan a formája, mint az FMK-004-nek.

Előzmény: alkotasu (16404)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.21 -1 2 16404

Egy kis barkács. Van még mit csinálni rajta, egyelőre itt tartok. Képek, szöveg nélkül.

 

rem-ember Creative Commons License 2024.04.27 -3 0 16403

 

Ezt nevezem !!! 

GRATULA  ! 

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (16401)
Zárlámpa Creative Commons License 2024.04.25 0 0 16402

Nagyon szépl lett csakúgy, mint bármelyik munkád. Gratulálok! Már festetlenül is igen impozáns látvány nyújtott.

Előzmény: rezgaras (16401)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.25 -1 6 16401

Urak, elkészült a "sok tartályos" gáz szállító kocsi modellje és a modell leírása. Itt található:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/Gas_car/gas_car_main_m.htm

tom sawyer Creative Commons License 2024.04.14 -2 2 16400

Az utolsó bekezdésre:

 

Az elvárható maximális részletgazdagságot a méretarány és a funkció kell meghatározza, de a modellezőnek kutya kötelessége törekedni az optimális maximumra. Ez nyilván más egy vitrin modellnél, és más egy üzemelő , játékra használt modell esetén, hiszen azt fogdosni kell, netán szétszedni, javítani. A részletgazdagság megtartásához a nagy gyártók is sokszor torzítanak, nagyítanak részleteket. Az említett 0,1 mm átmérőjő szegecseket pl. nem is nagyon lehet másképp megjeleníteni. A fotomaratás lemarja, a 3D nyomtatás se nagyon képes kaiadni. De ugyanez a helyzet a kapaszkodókkal. H0-ban a valósnak megfelelő átmérőket alkalmazva kezelhetetlenné válik a modell. 

 

Az alváz kidolgozottsága ugyanúgy hozzátartozik a modellhez mint bármelyik másik oldala, persze itt is az optimális mértékben. A gyártók egy része már a mozdonyok esetén is megtalálta a módját, annak, hogyan tudják legalább részleteiben ezt megtenni. Elég megnézni a Piko V43, M61 mozdonyokat...

 

A modern 3D nyomtatás szinte filléressé válása soha nem látott távlatokat nyitott meg, mégis kevesen tudnak élni a lehetőségekkel, ugyanis hiányzik az a bizonyos plusz ami azzal jár, hogy utánajárni a részleteknek, mérni, fényképezni, kutatni az elkészíteni kívánt jármű történetét (hogy változott az évek folyamán, milyen átalakítások történtek, stb.). Ezek miatt kátni  még az igen régi kisszériásoknál is annyi hibás, vagy min. hibásan festett járművet

Előzmény: rezgaras (16399)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.13 -3 9 16399

Szerintem ez egy nagyon összetett kérdés.

 

Műszakilag nagyon sok minden lehetséges. A 3D eljárások elterjedése és az arra alapozó fémöntés hozzáférhetősége lehetővé tette, hogy ne csak ékszerészek tudjanak ilyen alkotásokat készíteni. De alapvetően azon kell elgondolkozni, hogy mi is a készítő célja?

 

Ha a modell sok évig készül, tökéletes lesz, akkor a készítője nem sok ilyet fog a világ elé tárni, mert az élete nem elég hosszú hozzá. Az alkotásoknak pedig elképesztő értéke lesz. Soha nem fognak megjelenni az emberek számára, egy nagyon kicsi, kiválasztottakat tartalmazó csoport tagjait leszámítva. Az óriási érték miatt az a legvalószínűbb sorsuk, hogy egy milliárdos megveszi őket és beteszi a vitrinjébe. A saját terepasztalán kívül - ha van neki ilyen - nem fog sehol sem járni. Ónozó tevékenységét nagyon sokra becsülöm. Korábban sokat tanultam is tőle. De kész, festett modelljeit élőben soha nem láttam. Asztalon közlekedni pláne nem. Tartok attól, hogy nem is fogom.

 

Külön probléma az üzemeltetés. Ha egy modellvasúti jármű minden részletében mérethelyesen készül el, akkor az eredetinek megfelelő ívsugarakra van szükség ahhoz, hogy végigmenjen rajtuk. Egy szokásos érték a tolatás (!) számára 150m. Ez H0-ban 1,72m. A Fremo terepeken még szokásos, otthon nem.

 

A másik kérdés az, hogy mi az a részletesség, aminek még egyáltalán értelme van? Egy N-es modell kocsi alváz feliratait már nagyítóval is alig látni, mikroszkóp kell hozzá. De egy valódi gőzös mozdonysátrán is kb. 7-8mm a szegecsek átmérője. Ez H0-ban 0,1mm, súroló fényben, nagyítóval még éppen látható. Emellett szigorúan nézve a járművek aljának a modellezése amúgy is kérdéses: egyrészt egy szokásos, terepasztali pozícióban nem látható. Másrészt az eltérő műszaki részletek miatt (pl. mozdonyok meghajtása) nem is lehet pontos.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.04.12 0 3 16398
Előzmény: _Tapicska_forgalmista (16397)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.04.12 0 1 16397
Előzmény: hotto (16396)
hotto Creative Commons License 2024.04.12 0 0 16396

Ti tudtok magyar gépet, ami ilyen részletességgel készült el?

Egy Fulgurex modell van ilyen részletes?

 

Bíztam benne, hogy legalább Te ránézel... :)

Előzmény: rezgaras (16394)
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.12 0 1 16395

Egyáltalán nem lehetetlen dolog, csak borzalmasan munka igényes. Na meg kicsit komolyabb kiindulási alap szükségeltetik hozzá a könyvekből kimásolt jellegrajzoknál...

Előzmény: rezgaras (16394)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.11 -2 1 16394

Azért ez nagyon más kategória, mint amit mi itt legtöbben művelünk.

Előzmény: hotto (16393)
hotto Creative Commons License 2024.04.07 0 1 16393

Sziasztok!

 

Nem mai videó, de csak most találtam:

 

Attilio Mari - E.626

 

https://www.youtube.com/watch?v=TxyDB9JmnZU

 

Eszméletlen részletes!

 

rezgaras Creative Commons License 2024.04.01 -1 8 16392

Urak, elkészült egy újabb modell. Ezúttal nem vasútmodell, hanem egy (OT) lovas postakocsi 1:87 arányú modellje. Itt található:


http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/Postakocsi/postakocsi_main_m.htm

alkotasu Creative Commons License 2024.02.11 -2 0 16391

OK, köszi!

Régi kocsihoz való kinematika is érdekelne, ha még van.

Előzmény: HOTotya (16390)
HOTotya Creative Commons License 2024.02.11 0 0 16390

Gyere el kapsz

Előzmény: alkotasu (16385)
somytomy Creative Commons License 2024.02.10 0 0 16389

Ahelyett, hogy csak pontozóval ráütnének, mint a Roco. Mindegy, most már ebből lesz megcsinálva akárhogy is, max vennem kell még sínpapucsot...

Előzmény: Battila51 (16388)
Battila51 Creative Commons License 2024.02.10 0 1 16388

A fixméretű tt sínről csak levágni lehet a sínpapucsot mert ponthegesztővel aluról rá van pötyintve.

Előzmény: somytomy (16386)
benbe Creative Commons License 2024.02.10 0 0 16387

Szerintem az nem úgy van tervezve. Külön vegyél talpfarácsot és sínszálat, vagy flexivágányt készen, és ne tedd rá a papucsot!

Előzmény: somytomy (16386)
somytomy Creative Commons License 2024.02.10 -1 0 16386

Üdv!

Tillig TT sínekről hogy lehet lehúzni a sínpapucsot? Már nem is tudom, mi tartja, olyan szinten széthajtogattam és még mindig nem jön le

alkotasu Creative Commons License 2024.02.09 -2 1 16385

Urak!

Van-e valakinek a SCHICHT emeletes kocsihoz való forgóvázhoz csapágylemeze? A vékony lemezre lenne szükségem, mert a van egy vastag, amire eredetileg rá volt ontve a műanyag imitáció, és van egy komplett forgóváz maszk, amiből viszont hiányzik a vékony, belevaló lemez. Ez, és a vastag lemez nem illik össze, a vastag lemez csúnyán szétfeszíti a műanyagot.

 

Tehát ilyenhez keresek vékony csapágylemezt:

klimas56 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 16384

Tiszteletem a  Fórumnak! 
Keresek a La Capitole (LIMA) BB9200 et BB9200 Corail szerelvényhez plusz vagont, vagonokat : Étkező és csomagszállító van 1-1 db-om. A sima személyvagon érdekel, akár több darab is. Ha van valakinek eladó, kérem értesítsetek!
Köszönettel.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.02.03 0 1 16383

A Bronzker elköltözött Rákosborzasztóra! Ha valaki alapanyagot akarna vásárolni készüljön többnapi hideg élelemmel.

 

https://www.bronzker.hu/kapcsolat.html

Balu424 Creative Commons License 2023.11.14 -1 0 16382

sziasztok, már több helyre feltettem. Ide is, hátha tud valaki segíteni

 

Dioráma készítéséhez keresek használt (NEM ÚJ!) H0-ás csak EGYENES kalapsíneket (sokat) és azzal kompatibilis, használt kalapsín BALOS, ÁLLÍTÓMŰ NÉLKÜLI (alias roncs) váltókat (4-10 darab).

A sínek lehetnek régi papírtalpfásak is, azokat már úgysem használja senki sem.

 

Ajánlatokat ármegjelöléssel, fényképekkel az emailcímemre várom!

 

Köszönettel

 

Balu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!