Keresés

Részletes keresés

Gigantos Creative Commons License 30 perce 0 1 58030

Elnézve a leírást, ezt septiben dobhatták össze. Az jobb alsó ábrán (3) egy csörgő van. Gondolom a lényegen nem változtat.

Előzmény: desiro ML (58026)
Sz. G. Á. Creative Commons License 10 órája 0 2 58029

EUs előírás,
kb ha van benne bármi aminek kicsit is köze van villanyáramnak, akkor vonatkozik rá... Amellett, hogy ilyen vicces kiírások keletkeznek, leginkább a gyártóra ver rá mindenféle extra kötelezettséget, minősítést tanúsítást mg anyámkínyát von maga, hogy bizonyítása, vissza tudja venni és tudja megfelelően kezelni, stb...
Egy Roconak nem tétel, de Albert valószínűleg tudna jókat mesélni, hogy milyen mókás dolog is ez...

Előzmény: Geronimoo (58028)
Geronimoo Creative Commons License 12 órája 0 4 58028

Hat bakker, ra van irva: "A modellt nem altalanos hanem elektronikai hulladekkent kell leadni." :-))

Előzmény: Wolf27 (58027)
Wolf27 Creative Commons License 13 órája 0 0 58027

Majd lehet köpködni...!
:-)

Előzmény: desiro ML (58026)
desiro ML Creative Commons License 14 órája 0 1 58026

A kezelési utasítás alapján nem nézhet ki rosszul:

https://mtb-model.com/files/produkty/User%20Manual%20HU%20Mda.pdf

Előzmény: Laktusz (58022)
Geronimoo Creative Commons License 14 órája 0 0 58025

Pedig a forint arfolyama az evek soran csak gyengult es ezen a palyan is van.

Előzmény: Laktusz (58024)
Laktusz Creative Commons License 16 órája 0 0 58024

A legtöbb oldalon 82 000-ért volt meghirdetve, Maxtrainnél is, és reggelre 79 500 lett belőle.

Ganzfan Creative Commons License 16 órája 0 2 58023

Mihez képest csökken??? Az egyetlen baja az, hogy még nincs nálam ;)

Ez alá még nem ment senki.

Előzmény: Laktusz (58022)
Laktusz Creative Commons License 17 órája -2 0 58022

Csökken az ára az MD-nek, ez azt jelenti, hogy valami nem okés vele....

bubo015 Creative Commons License 18 órája 0 1 58021
Előzmény: desiro ML (58018)
Ganzfan Creative Commons License 1 napja 0 4 58020

Azért jó lenne látni a modellről egy-két képet, mielőtt leadná az ember a rendelését...

Előzmény: desiro ML (58018)
Diesel2121 Creative Commons License 1 napja 0 1 58019

Szia,

Belbecsben történt érdemi változás?

Új panel vagy valamilyen áttervezés, hogy legyen hely a hangvödörnek? Bármi más említésre méltó?

Előzmény: G368 (58017)
desiro ML Creative Commons License 1 napja -1 10 58018

Nocsak:

G368 Creative Commons License 1 napja 0 3 58017

Az tény. Két doboz, vagy micsoda, meg egy csatlakozó?. Illetve a  fényszórók közötti csatlakozót is nyomtatással oldották meg. Feldobok pár képet az N-es FB csoportokból.

Előzmény: Dash 9 (58016)
Dash 9 Creative Commons License 2 napja 0 3 58016
Valami van az orron, ami a magyaron nincs.
Előzmény: G368 (58015)
G368 Creative Commons License 3 napja -2 1 58015

Szerencsére az orrkamra ajtó erre a kiadásra már nem került fel.

Előzmény: Dash 9 (58014)
Dash 9 Creative Commons License 4 napja 0 4 58014

Üdv!

 

https://vasutmodell.com/kato-2892-dizelmozdony-nohab-m61-mav-iv

 

Megjelent a Kato MÁV Nohab. Kép alapján sajnos azt a tendenciát folytatja a Kato, amit az amerikai modelleknél tapasztaltam, hogy nem annyira törekednek a valóságos gép modellezésére... Sajnos ez is csak egy átfestés... Orrkamra ajtó, forgóváz maszk, stb...

Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 napja -4 8 58013

Bátorkodom itt is megosztani, mivel ilyen mennyiségben magyar vonatkozású vasútmodell LEGO-kockákból még biztosan nem volt korábban. :)

 

Most hétvégén, Hűvösvölgyben, a Gyermekvasút táborának tornacsarnokában klubunk, a Magyar L-es Vasút Klub (MLVK)  tart kiállítást. A terepasztalon az általunk LEGO-kockákból megtervezett és megépített, 1:45 méretarányú gépek fognak dolgozni magyaros vasúti környezetben - rengeteg MÁV-os, GySEV-es járművünk lesz kint, és ismét lesz keskenynyomközű pálya is, rajta a Gyermekvasút működő járműmodelljeivel.

 

Emellett Múzeumok Éjszakája és Panoráma Expressz is lesz a GyV-n szombTON, szóval ezen a hétvégén mindenképpen érdemes gyerkőccel (vagy épp nélküle) útnak indulni a Gyermekvasútra!

 

https://gyermekvasut.hu/2024/06/vonatos-lego-kiallitas-huvosvolgyben/

ForzaVIDI Creative Commons License 6 napja -1 0 58012

Én is örülök, hogy újra kiadták az Avala szetteket (bár lehetett volna bölcsebben is összecsomagolni a vagonokat /pl.: kettesével/, netán az étkezőt külön elérhetővé tenni), de az is tény, hogy nem keveset kellett rá várnunk. Engem az érdekelne még, hogy kb. meddig közlekedhetett a szerelvény ebben a színőszállításban, és hozzávetőlegesen mikor jött a ŽS szürke fehér színterve az új logóval.

Előzmény: Sz. G. Á. (58011)
Sz. G. Á. Creative Commons License 6 napja 0 1 58011

más:
boltban kapható lett az Avala,
(és valószínűleg a kétkocsis sárga jugó dráva szett is pillanatokon belül, mert 1-2 napja már volt arról is élő kép ebayen pl)

(továbbá, az ACME ÖBB-s valousek színű Z paklikocsi körül is mintha lenne valami vibrálás: ezzel kapcsolatban lenne is kérdésem, mennyire gyakran forgott ez be hozzánk, ha egyáltalán? Vonatösszeállításon rendre írják pl a Daciába, de nekem kifejezetten csak az UIC-X kocsiról vannak emlékeim, amit a RailTop adott ki... hirtelenjében fotót videót is csak arról láttam)

smnks Creative Commons License 2024.06.16 -1 4 58010

Én is köszönöm az infókat!

Amit az MTB kasztniról mondtál, az különösen jó hír, mert akkor ezek variálásával legalább háromféle formai alváltozatot ki tud(na) hozni a gyártó (köztük a tényleges 061 -esét is 😀).

Ha jól rémlik, a modellen a létra nincs egybeöntve a kasztnival, így annak cseréje sem okozhat gondot.

Előzmény: tom sawyer (58008)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.06.16 -1 3 58009

Köszönöm tom sawyer olvtársnak az infót!

A harmadik fényszórónál úgy látszik nem volt szigorúan meghatározva hogy hová kerüljön, de a többségnél a homlokfalra lett felszerelve.

Ezzel együtt a 061-es így inkább V. korszakos lehetne. Nekem sajnos ez már ingerküszöb felett van. Tudom, hogy más psz-ú mozdonyon illusztrálom, de az látszik, hogy az eredetileg tetőre szerelt lámpa 1995-re lekerült a homlokfalra. 

(képek a Magyar mozdonyok fb oldalról)

 

tom sawyer Creative Commons License 2024.06.16 -1 6 58008

DVM-2-29 szériától, vagyis MÁV M44 130 psz-től történik a kábel fülkén belüli elvezetése. Változott a géptér tetőre vezető létra kialakítása is, valamint innentől lecsapott a korlát gyárilag (amelyek aztán össze vissza lettek keverve). 

 

Az MTB kasztni két darabból áll, nem kell fűrészelni...

Előzmény: smnks (58007)
smnks Creative Commons License 2024.06.16 -1 4 58007

Szia!

Helyes, fejtsük meg, hol is van konkrétan a határ ama kábelburkolat ügyében?

 

( Forrás:  http://users.atw.hu/dsanyi/futohaz/m44129.jpg  )

 

 ( Forrás:  http://users.atw.hu/fcmozdonyok/M44/arles_gallery/imagepages/image11.html. )

 

😃

_______________________________

 

Igen, a sztirolcsík vszínűleg egyszerűbb, mint a formára eddig ismert kétféle bobó kasztni szétfűrészelése, majd az alacsony psz.-ú vez. fülkéjének a magasabb psz.-ú gépházához ragasztása. 🙂

A sztirolcsíknak a festett felületre való maszatolásmentes felragasztása, vmint színrefestése lenne a fő kihívás, sztem.

 

Felső fényszórók: mivel ezeket utólag szerelték fel (kivéve: M44.201 - 205 !), így esetlegesebb az elhelyezésük, egyiknél így, másiknál amúgy. Ez vszínűleg azért "nem akadt be" nekem, mert nincs az a gyári következetesség, h ettől eddig van, utána meg nincs.

Bevallom, a korlátokkal eddig nem foglalkoztam különösebben, mivel nálam hely hiányában egyelőre mindenfajta műhelymunka áll. Lehet, izgalmas kihívás lenne vagy a gyári korlátot megoperálni, vagy fémből újakat készíteni.

De ez részemről egyelőre csak töprengés...

 

Viszont, jut eszembe, ha már itt gondolatban frizírozunk: a már említett M44.201 - 205 psz. gépek felső fényszoróihoz nem tudom, nem lehetne-e felhasználni a minden bobó modellhez mellékelt, lengyel, "vödörfényszórókat", egy esetleges házi barkácsolás esetén? OK, a gépházon még hozzá kéne biggyeszteni egy fél kúppalástot..!

(Amikor épp kezembe volt a modell, pont nem jutott eszembe fölülre odapróbálni a lengyel lámpatestet, hogy méretre nagyjából passzolna-e?)

Előzmény: Bobóka13 (58006)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.06.15 0 3 58006

Szia! Egy kicsit tudom szűkíteni a bizonytalan pályaszám halmazt. Az általam ismert képek szerint a 123-as még külső kábelcsatornával készült.

(a képet az M44-es barátok ide! topikból szedtem le, elnézést nem tudom ki készítette) Egy darabka sztirol csíkkal megoldható a probléma még a lámpa felrakása előtt. 

Apropó, lámpa!

Az általad feltett képen még az is látszik, hogy a  harmadik fényszóró is pont ennél a mozdonynál a fülke tetején volt, valamint a Magyar mozdonyok fb oldalán közölt fotón meg a korlát másmilyen. 

Előzmény: smnks (58005)
smnks Creative Commons License 2024.06.14 -2 6 58005

Elnézést, amiért már megint én ragadom meg a szót, de a Maxtrain oldalát böngészgetve hasított belém egy gondolat, ami az alábbiakra ösztökélt...

 

 

"Szolgálati közlemény" a Maxtrain felé:

 

-Ezzel az M44.061 -es modellel formai szempontból lehet, hogy lesz egy kis prücök! 

Már legalábbis szegecsszámláló szemszögből, amennyiben a szerszám u.az, mint a 160 -asé.

 

(Eredeti kép forrása: museum.pxtr.de, Iván Zoltán képei)

 

Az M44.160 -as gépen u.is nincs a nyíllal jelölt kábelburkolat, még a 061 -esen van!

Vhol az M44.120 és 130 -as p.sz.-ok között, ill. körül, van a határ, az alacsonyabb psz.-ú gépekre jellemző ez a burkolat, a többin már belűl vezették a kábeleket, így ez a burkolat nem látható.

Az M44.022 -es modell fülkéje ilyen szempontból megfelelő lenne a 061 -eshez, de annál (a 022-esnél) meg a gépház szellőzőrácsai nem passzolnának, mert azok meg az egészen alacsony p.sz.-oknak felelnek meg.

Továbbra sem tudom, h a fröccsöntőszerszámoknak a géptérhez, ill. a fülkéhez tartozó elemei külön-külön cserélhetőek-e, amennyiben nem, úgy alighanem célszerű lenne a Maxtrainnek egy magasabb p.sz. -ot választania, ha nem akarja kitenni magát fentiekkel kapcsolatos (szegecsszámláló? 🙄) kritikáknak.

 

"Szolg. közlemény" vége! 🙂

Előzmény: rm40 (57947)
smnks Creative Commons License 2024.06.13 -1 13 58004

Akkor hadd töltsek fel pár képet az új szériás M44.160 vonatkozásban is:

 

 

Én nagyon elégedett vagyok ezzel az új színnel, és továbbra is nagy köszönetem azon illetékeseknek, akik elintézték, h legyen ilyen is!

Előzmény: rm40 (57990)
smnks Creative Commons License 2024.06.13 -2 2 58003

Akkor itt leszűröm azt, h maga az "átmeneti színezés" kifejezés (MÁV vonatkozásban) talán pontosításra szorulna.

Konkrétabban, hogy mi tartozik ebbe, és mi nem?

 

De magam részéről most nem kívánom tovább ragozni, mert mindjárt jönnek majd a beszólogatások, hogy már három napja ezen megy a rágódás, stb...

Előzmény: tom sawyer (58000)
rm40 Creative Commons License 2024.06.12 -1 4 58002

Ehhez még kiegészítésül: a szabvány 1979. végén lépett hatályba. Azonban a mozdonyok, valamint a személy- a poggyász-, a mérő- és villamos vonatfűtőkocsik új színtervre átfényezését már 1976. szeptemberében elrendelték (a mozdonyoknál a 4, 5 és 6 szintű járműjavítói javítások alkalmával), ténylegesen a festékek beérkezését követően alapvetően 1977. második felétől történhetett a dolog tömegesen.

A  szabvány hatálybalépése előtt keltezett ügyiratok említenek Stoll, Durol és Pavolin festékeket (pl. a Ganz-MÁVAG a V43-ak egy részét ez utóbbival adta ki), de utána feltehetőleg csak a Trinát és a Rezisztán Szuper maradt.

Előzmény: rm40 (58001)
rm40 Creative Commons License 2024.06.12 -1 5 58001

A szabvány száma MÁVSZ 2711/2-79 volt. Sajnos nem ismerem a teljes szabványt, de a szabvány mellékletében mindegyik színhez két festéktípus szerepelt. A narancsszínek esetében ezek:

sötétnarancs: Trinát Szóró Selyemfényű Narancs 482, illetve Rezisztán Szuper Selyemfényű Narancs A484

narancs: Trinát Szóró Selyemfényű Narancs 483, illetve Rezisztán Szuper Selyemfényű Narancs A482

 

Könnyen elképzelhető, hogy a kétféle festékmárka színei az azonos gyártó ellenére nem voltak pontosan ugyanolyanok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!