EUs előírás, kb ha van benne bármi aminek kicsit is köze van villanyáramnak, akkor vonatkozik rá... Amellett, hogy ilyen vicces kiírások keletkeznek, leginkább a gyártóra ver rá mindenféle extra kötelezettséget, minősítést tanúsítást mg anyámkínyát von maga, hogy bizonyítása, vissza tudja venni és tudja megfelelően kezelni, stb... Egy Roconak nem tétel, de Albert valószínűleg tudna jókat mesélni, hogy milyen mókás dolog is ez...
Az tény. Két doboz, vagy micsoda, meg egy csatlakozó?. Illetve a fényszórók közötti csatlakozót is nyomtatással oldották meg. Feldobok pár képet az N-es FB csoportokból.
Megjelent a Kato MÁV Nohab. Kép alapján sajnos azt a tendenciát folytatja a Kato, amit az amerikai modelleknél tapasztaltam, hogy nem annyira törekednek a valóságos gép modellezésére... Sajnos ez is csak egy átfestés... Orrkamra ajtó, forgóváz maszk, stb...
Bátorkodom itt is megosztani, mivel ilyen mennyiségben magyar vonatkozású vasútmodell LEGO-kockákból még biztosan nem volt korábban. :)
Most hétvégén, Hűvösvölgyben, a Gyermekvasút táborának tornacsarnokában klubunk, a Magyar L-es Vasút Klub (MLVK) tart kiállítást. A terepasztalon az általunk LEGO-kockákból megtervezett és megépített, 1:45 méretarányú gépek fognak dolgozni magyaros vasúti környezetben - rengeteg MÁV-os, GySEV-es járművünk lesz kint, és ismét lesz keskenynyomközű pálya is, rajta a Gyermekvasút működő járműmodelljeivel.
Emellett Múzeumok Éjszakája és Panoráma Expressz is lesz a GyV-n szombTON, szóval ezen a hétvégén mindenképpen érdemes gyerkőccel (vagy épp nélküle) útnak indulni a Gyermekvasútra!
Én is örülök, hogy újra kiadták az Avala szetteket (bár lehetett volna bölcsebben is összecsomagolni a vagonokat /pl.: kettesével/, netán az étkezőt külön elérhetővé tenni), de az is tény, hogy nem keveset kellett rá várnunk. Engem az érdekelne még, hogy kb. meddig közlekedhetett a szerelvény ebben a színőszállításban, és hozzávetőlegesen mikor jött a S szürke fehér színterve az új logóval.
más: boltban kapható lett az Avala, (és valószínűleg a kétkocsis sárga jugó dráva szett is pillanatokon belül, mert 1-2 napja már volt arról is élő kép ebayen pl)
(továbbá, az ACME ÖBB-s valousek színű Z paklikocsi körül is mintha lenne valami vibrálás: ezzel kapcsolatban lenne is kérdésem, mennyire gyakran forgott ez be hozzánk, ha egyáltalán? Vonatösszeállításon rendre írják pl a Daciába, de nekem kifejezetten csak az UIC-X kocsiról vannak emlékeim, amit a RailTop adott ki... hirtelenjében fotót videót is csak arról láttam)
Amit az MTB kasztniról mondtál, az különösen jó hír, mert akkor ezek variálásával legalább háromféle formai alváltozatot ki tud(na) hozni a gyártó (köztük a tényleges 061 -esét is 😀).
Ha jól rémlik, a modellen a létra nincs egybeöntve a kasztnival, így annak cseréje sem okozhat gondot.
A harmadik fényszórónál úgy látszik nem volt szigorúan meghatározva hogy hová kerüljön, de a többségnél a homlokfalra lett felszerelve.
Ezzel együtt a 061-es így inkább V. korszakos lehetne. Nekem sajnos ez már ingerküszöb felett van. Tudom, hogy más psz-ú mozdonyon illusztrálom, de az látszik, hogy az eredetileg tetőre szerelt lámpa 1995-re lekerült a homlokfalra.
DVM-2-29 szériától, vagyis MÁV M44 130 psz-től történik a kábel fülkén belüli elvezetése. Változott a géptér tetőre vezető létra kialakítása is, valamint innentől lecsapott a korlát gyárilag (amelyek aztán össze vissza lettek keverve).
Az MTB kasztni két darabból áll, nem kell fűrészelni...
Igen, a sztirolcsík vszínűleg egyszerűbb, mint a formára eddig ismert kétféle bobó kasztni szétfűrészelése, majd az alacsony psz.-ú vez. fülkéjének a magasabb psz.-ú gépházához ragasztása. 🙂
A sztirolcsíknak a festett felületre való maszatolásmentes felragasztása, vmint színrefestése lenne a fő kihívás, sztem.
Felső fényszórók: mivel ezeket utólag szerelték fel (kivéve: M44.201 - 205 !), így esetlegesebb az elhelyezésük, egyiknél így, másiknál amúgy. Ez vszínűleg azért "nem akadt be" nekem, mert nincs az a gyári következetesség, h ettől eddig van, utána meg nincs.
Bevallom, a korlátokkal eddig nem foglalkoztam különösebben, mivel nálam hely hiányában egyelőre mindenfajta műhelymunka áll. Lehet, izgalmas kihívás lenne vagy a gyári korlátot megoperálni, vagy fémből újakat készíteni.
De ez részemről egyelőre csak töprengés...
Viszont, jut eszembe, ha már itt gondolatban frizírozunk: a már említett M44.201 - 205 psz. gépek felső fényszoróihoz nem tudom, nem lehetne-e felhasználni a minden bobó modellhez mellékelt, lengyel, "vödörfényszórókat", egy esetleges házi barkácsolás esetén? OK, a gépházon még hozzá kéne biggyeszteni egy fél kúppalástot..!
(Amikor épp kezembe volt a modell, pont nem jutott eszembe fölülre odapróbálni a lengyel lámpatestet, hogy méretre nagyjából passzolna-e?)
Szia! Egy kicsit tudom szűkíteni a bizonytalan pályaszám halmazt. Az általam ismert képek szerint a 123-as még külső kábelcsatornával készült.
(a képet az M44-es barátok ide! topikból szedtem le, elnézést nem tudom ki készítette) Egy darabka sztirol csíkkal megoldható a probléma még a lámpa felrakása előtt.
Apropó, lámpa!
Az általad feltett képen még az is látszik, hogy a harmadik fényszóró is pont ennél a mozdonynál a fülke tetején volt, valamint a Magyar mozdonyok fb oldalán közölt fotón meg a korlát másmilyen.
Elnézést, amiért már megint én ragadom meg a szót, de a Maxtrain oldalát böngészgetve hasított belém egy gondolat, ami az alábbiakra ösztökélt...
"Szolgálati közlemény" a Maxtrain felé:
-Ezzel az M44.061 -es modellel formai szempontból lehet, hogy lesz egy kis prücök!
Már legalábbis szegecsszámláló szemszögből, amennyiben a szerszám u.az, mint a 160 -asé.
(Eredeti kép forrása: museum.pxtr.de, Iván Zoltán képei)
Az M44.160 -as gépen u.is nincs a nyíllal jelölt kábelburkolat, még a 061 -esen van!
Vhol az M44.120 és 130 -as p.sz.-ok között, ill. körül, van a határ, az alacsonyabb psz.-ú gépekre jellemző ez a burkolat, a többin már belűl vezették a kábeleket, így ez a burkolat nem látható.
Az M44.022 -es modell fülkéje ilyen szempontból megfelelő lenne a 061 -eshez, de annál (a 022-esnél) meg a gépház szellőzőrácsai nem passzolnának, mert azok meg az egészen alacsony p.sz.-oknak felelnek meg.
Továbbra sem tudom, h a fröccsöntőszerszámoknak a géptérhez, ill. a fülkéhez tartozó elemei külön-külön cserélhetőek-e, amennyiben nem, úgy alighanem célszerű lenne a Maxtrainnek egy magasabb p.sz. -ot választania, ha nem akarja kitenni magát fentiekkel kapcsolatos (szegecsszámláló? 🙄) kritikáknak.
Ehhez még kiegészítésül: a szabvány 1979. végén lépett hatályba. Azonban a mozdonyok, valamint a személy- a poggyász-, a mérő- és villamos vonatfűtőkocsik új színtervre átfényezését már 1976. szeptemberében elrendelték (a mozdonyoknál a 4, 5 és 6 szintű járműjavítói javítások alkalmával), ténylegesen a festékek beérkezését követően alapvetően 1977. második felétől történhetett a dolog tömegesen.
A szabvány hatálybalépése előtt keltezett ügyiratok említenek Stoll, Durol és Pavolin festékeket (pl. a Ganz-MÁVAG a V43-ak egy részét ez utóbbival adta ki), de utána feltehetőleg csak a Trinát és a Rezisztán Szuper maradt.
A szabvány száma MÁVSZ 2711/2-79 volt. Sajnos nem ismerem a teljes szabványt, de a szabvány mellékletében mindegyik színhez két festéktípus szerepelt. A narancsszínek esetében ezek: