Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Átlagosnál azért nagyobb kellene szerintem...14 260-as, és 5(+1) 263-as van még meg gyors számolásom alapján...természetesen lehetne politikai döntést hozni, hogy márpedig ezek menjenek, és akkor belefér, de van még pár EAG is a megyében, plusz ott vannak a 11 m-es Credok is, amikből szintén selejteztek már jópárat az állapotuk miatt, és lenne is még mit.
De ahogy kinéz jelenleg dolog, nem kel félni attól, hogy idén lesz beszerzés.
1 db fordás, az összes többi tartalék. Ebből, és a fordák felépítéséből adódóan (mindenki megy mindenfelé) bárhol előfordulhatnak a megyében, de akár még azon túl is.
Tudomásul vettük mindannyian. Minden huszad fontosságú dolgot nem fog senki leírni.
Annyiban had védjem meg a korábbi hozzászólót, hogy egy olyan észrevétele volt, ami tényleg újdonságnak számított (NOS-os Citaro tartalék lett). Ez korábban nem így volt, ezért beírta.
Az is gond lehetett, hogy lehet egy-két fórumtársnak nem volt meg a megfelelő szakmai ismerete, ezért rendkívülinek tartott olyan dolgot, ami teljesen hétköznapi. (Na és igen, itt jön, hogy a 24 helyi kocsi mellett látott XXX-012 rendszámú távolsági kocsit is helyizini) Persze, nekünk, akik régebb óta tudjuk, hogy a gyakorlat nem mindig működik, nekünk nem nagy dolog, de aki tegnap kezdte megkedvelni a témát, annak lehet nagy csodának számít.
1./ Első szakmai hozzászólás soproni olvtársaktól :
Sopronban nincs külön helyközi és külön helyi üzem.
Nincs külön állomány.
2./ Ezt mi 200+ km-ről tudomásul vettük, hisz a helyi viszonyokat ők ismerik legjobban.
3./ Majd jön 2-3 enyhén felkészült aki a másik két társának úgy kezdi a hozzászólását, hogy :
- igaz, hogy nincs külön de ha lenne milyen érdekes volna az, hogy....................
4./ mire a megszólított ráreplikáz :
Nem igaz, mert igaz, hogy nincs de ha lenne akkor se értem X hogyan mehetett tegnap előtt fél délután oda, míg a másik fél délután meg emide.
5./ A harmadik se marad ki : igaz, hogy nincs külön állomány de ha lenne akkor az a busz inkább oda tartozna és nem ide, de amelyik ide tartozik, az miért amoda is.
S ezt folytatják már jó bő fél éve .
Naponta négyszer.
Mint egy soproni capulet és montague család.
Nem tudom mit fog mondani a capulet család tagja holnap, de én mint montaque csak az ellenkezőjét állíthatom.
Ez a camorra törvénye.
És tartják is magukat hozzá.
Mérgezik a topikot.
Önnön kakaskodásuk fórumává züllesztek a Kisalföldi Volán autóbuszokról való beszélgetés helyét,.
Csak szólok halkan, hogy napok óta éppen ti offoljátok a topikot azzal, hogy egy nem szakmai fórumon felbukkanó, nem szakmai hozzászólásokon háborogtok, gúnyolódtok. Szakmabeliek normális hangnemű hozzászólásait viszont bizonyára a nem szakmabeli olvasók is értékelnék.
Ma délután csak három fő tudta lebeszélni öngyilkossági elképzeléseiről a mosonmagyaróvári volán főnöket, mert el akarta dobni az életét, amikor megtudta, hogy az MRZ-999 frsz-ú autóbusz(a) a Móvár-Dunakiliti helyközi járat végzése után egy helyi járatot is teljesített.
Az a része teljesen jogos, hogy hónapok óta semmin megy a vita.
----
Tényleg csak egy a kérés: Ha az MRZ-374 van pótolva valami szóló BN-nel, vagy NOS-sal, ne kezdjetek már bele, hogy a busz átment a helyközihez, mert ez nem igaz. Akkor minden pótlás erejéig vándorol minden innen-oda. Ez csak felesleges topic offolás már.
Egyet értesz vele, majd egy mondattal később leírod ugyan azt, mint amiről a kritika szólt. Magyarázzátok a semmit hónapok óta - leegyszerűsítve, nem tudom hogy új nick vagy másik személyt tisztelhetünk. Elhiszem, hogy sokatok számára ez élet lüktető erejét adják a soproni kocsikiadások, de az itt off topic off témájában megnyilvánuló tag jelenti hétvégente, hogy melyik kocsik vannak a 1507-es vonalon ez már lassan kezd kifutni, az embereket nem érdekli, vagy legalábbis annyira nem, hogy reagáljanak rá.
További kellemes utas.hu böngészést kívánok mindenkinek.
Nem érted egész pontosan. Viszont nagy részével egyet értek. Én is hasonlót írtam már pár hozzászólással lejjebb erről a helyi/helyközi dologról. Unalmas már.
Itt egyedül egy Lion's City-n megy már a keverés egy ideje, amely a két évvel ezelőtti menetrendváltás óta nem csak városit csinál, hanem kimegy Fertőujlakra és a közeli falvakba is.
Ezt a csavart egyszerűen a topic 10-ből legalább 5 aktív tagja vagy nem érti, vagy nem írja pontosan, de a lényeg, hogy nem kellene fennakadni ezen a 'helyközi' dolgon.
Érdekes, hogy LTL-922 is reggel este is egy kör erejéig kimegy Ágfalvára, azon még sem akad fel senki, mert kevesebb kanyarja van.
OFF: Békéscsabán meg tudtommal majdnem mindegyik kocsi csinál falut, városit is egyszerre, az ottani topicban mégsincsenek értetlenkedések.
Nem 4-6 hete, hanem már 2 éve lassan erről szól majdnem minden bejegyzés. Ami ON téma, csak minden apróság szerintem is felesleges és már idegesítő is itt.
Az a kifejezés, hogy egy busz "helyiben van" vagy "helyköziben van", nem csak azt jelentheti ám, hogy hol van állományban, hanem azt is, hogy helyi vagy helyközi vonalakon jár – függetlenül attól, helyi vagy helyközi állományban van-e, vagy hogy van-e egyáltalán külön helyi és helyközi állomány.
Sopronban nincs külön helyközi és külön helyi autóbusz állomány.
Már évek óta.
egyik olvtárs: Igaz, hogy nincs külön állomány, de ha lenne akkor érdekes volna hogy B.Ödön a kocsija helyett F.Vendel kocsijával ment két kört helyiben, majd utána egy kört helyköziben.
Vajh miért ?
másik olvtárs :Igaz, hogy nincs külön állományde tegnap is az ABA-002 helyett a CIC-033 ment Fertőrákosra, holott az a kocsi 2017-ben még fixen a Jereváni járt.
S ez így megy hetente 4x6 hozzászóláson át már hónapok óta.
A 072 csak egy ideig lesz helyköziben, megy najd vissza helyire a gazdáihoz. Az LTL-925 marad gazdás, nem lesz helyette MAN. Az LTL-922 gazdás még a Credok közül, elvileg az váltva lesz, a többit nem tudom.
Mondjuk ez is érdekes, hogy a 374 párost sikerült rábírni egy idősebb, hangosabb kocsira. (?) Ilyen nem szokott lenni. A 374 ugye járműgazdálkodás szemszögéből helyis kocsiként kezelt, ezért van, hogyha nincs, akkor értelem szerűen helyiből vesznek fel helyére tartalékot lásd: Credo BN 12-esek. Többek közt ezek is eljutottak már ezáltal néha Győrbe is. Eleve, ahogyan írtad a járatritíktás miatt kellett, hogy így alakítsák a sofőrök 'köreit'.
Nem most esedékes valahogy annak a 374-nek a műszakija is? A MAN-okkal nem vagyok tisztában. JSZP pedig itt sem partner, mert a MAN-ok is tiltva.
Mert ha igen, akkor valószínűleg ideiglenesen van helyén a NOS. Ha viszont így lenne, az lepne meg, hogy az a NOS ennyire rossz , hogy tartalékba kerüljön? Feljebb vannak a rangsorban, mint az LTL-es szériások.
A 072-est kapták a 374-esék, ugyanazt csinálják reggel Rákos egyszer, aztán délig helyi, 11-es, majd 1-es oda vissza. Majd, Újlak, Harka Kópháza/Rákos.
A 374 gazdás volt már akkor is, amikor a ritkításkor a helyközibe átkerült. Most, ha visszakerül full helyibe, a gazdái is jönnek vele vissza? Már ha visszakerül, és a NOS nem csak tartalékként pótolja most.
És milyen állapotúak lehetnek az érkező MAN-ek, ha érkezésükkel a két, gazdás LTL nem kerül át tartalékba? Jobb lenne azok rendelkezésre állása és üzemeltetési költsége, mint a most érkezőké? Vagy a többi MAN van annyira lepukkanva, hogy az ex-várpalotaiakat azok pótlására tartják majd ugrásra készen (lásd 086 098 helyett)?
Most szerintem a 374 esetében hanyagolhatjuk ezt a helyi/helyközi témát, már kifejtettük párszor.
Magyarán egyszerűbben egy fokkal, annyi történt ha jól értem, hogy a 374 helyére bekerült a NOS-072.
Akkor a 374 hová került? A NOS helyére csere vagy egyLTL helyére? LTL-ből a 923 tartalék, másik kettő ugye gazdás. Ott kiváltható egy LTL a 922/925-ből.
Ha 033 is ideiglenesen átsegít innen-oda, akkor jól értem, az is tartalék lett nagy vonalakban, és azt az egyik új MAN váltotta ezek szerint, és ezzel a váltással elküldtünk egy tartalék BN 12-est Várpalotára.
A másik MAN pedig akkor ezek szerint vagy a 072 helyére ment (ha azt nem a 374 váltotta), vagy mi helyére?
A harmadik még nem jött meg.
De az a lényeg, hogy ide 3 MRZ jön, és mi a 3 BN12-est küldjük.
Tehát a NOS-oknál nem igen lesz átjárkálás, mert nincs helyére semmi.
Egyébként a 072-őt már korábban ki lehetett volna cserélni a 374-re, a 3 járatból álló helyis forda, aztán fix helyközi (hétvége: Győr) épp az egyik NOS-nak való inkább, mint az A21-nek.
Nem tartalékok a NOS-ok. Mindkettő átkerült a helyközihez. A 072 véglegesen, a 374 helyére pontosabban. A 033 ideiglenesen lesz állítólag helyközis, de annak meg le van törve a tükre, szóval nem lehet vele menni.