Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 14 órája -1 0 31249
Takszi55 Creative Commons License 16 órája 0 2 31248

Átlagosnál azért nagyobb kellene szerintem...14 260-as, és 5(+1) 263-as van még meg gyors számolásom alapján...természetesen lehetne politikai döntést hozni, hogy márpedig ezek menjenek, és akkor belefér, de van még pár EAG is a megyében, plusz ott vannak a 11 m-es Credok is, amikből szintén selejteztek már jópárat az állapotuk miatt, és lenne is még mit.

De ahogy kinéz jelenleg dolog, nem kel félni attól, hogy idén lesz beszerzés.

Előzmény: trizs77 (31246)
Takszi55 Creative Commons License 16 órája 0 2 31247

Nem, a JXW-453 Darnózselin.

Előzmény: SzElek (31245)
trizs77 Creative Commons License 17 órája -3 0 31246

köszönöm.

Azt mondta valaki, hogy ha lenne átlagos éves beszerzés, akkor az idei lenne az utolsó évük.

Előzmény: Takszi55 (31244)
SzElek Creative Commons License 17 órája 0 0 31245

Melyik a fordás? 

HSW-658 (Bakonyszombathely) ? 

Előzmény: Takszi55 (31244)
Takszi55 Creative Commons License 18 órája 0 1 31244

1 db fordás, az összes többi tartalék. Ebből, és a fordák felépítéséből adódóan (mindenki megy mindenfelé) bárhol előfordulhatnak a megyében, de akár még azon túl is.

Előzmény: trizs77 (31243)
trizs77 Creative Commons License 20 órája -1 0 31243

Hol, milyen viszonylatokon járnak még a megyében Ik-260-as helyközi buszok?

 - mennyi fordás?

 - mennyi tartalék ?

 

s.sK Creative Commons License 21 órája 0 4 31242

Most például te nem engeded el a témát.

 

Tudomásul vettük mindannyian. Minden huszad fontosságú dolgot nem fog senki leírni.

Annyiban had védjem meg a korábbi hozzászólót, hogy egy olyan észrevétele volt, ami tényleg újdonságnak számított (NOS-os Citaro tartalék lett). Ez korábban nem így volt, ezért beírta. 

Az is gond lehetett, hogy lehet egy-két fórumtársnak nem volt meg a megfelelő szakmai ismerete, ezért rendkívülinek tartott olyan dolgot, ami teljesen hétköznapi. (Na és igen, itt jön, hogy a 24 helyi kocsi mellett látott XXX-012 rendszámú távolsági kocsit is helyizini) Persze, nekünk, akik régebb óta tudjuk, hogy a gyakorlat nem mindig működik, nekünk nem nagy dolog, de aki tegnap kezdte megkedvelni a témát, annak lehet nagy csodának számít. 

 

Én ennyivel zárnám le.

Előzmény: trizs77 (31241)
trizs77 Creative Commons License 22 órája -1 4 31241

1./ Első szakmai hozzászólás soproni olvtársaktól :

Sopronban nincs külön helyközi és külön helyi üzem.

Nincs külön állomány.

 

2./ Ezt mi 200+ km-ről tudomásul vettük, hisz a helyi viszonyokat ők ismerik legjobban.

 

3./ Majd jön 2-3 enyhén felkészült aki a másik két társának úgy kezdi a hozzászólását, hogy :

 - igaz, hogy nincs külön de ha lenne milyen érdekes volna az, hogy....................

 

4./ mire a megszólított ráreplikáz :

Nem igaz, mert igaz, hogy nincs de ha lenne akkor se értem X hogyan mehetett tegnap előtt fél délután oda, míg a másik fél délután meg emide.

 

5./ A harmadik se marad ki : igaz, hogy nincs külön állomány de ha lenne akkor az a busz inkább oda tartozna és nem ide, de amelyik ide tartozik, az miért amoda is.

 

S ezt folytatják már jó bő fél éve .

Naponta négyszer.

 

Mint egy soproni capulet és montague család.

 

Nem tudom mit fog mondani a capulet család tagja holnap, de én mint montaque csak az ellenkezőjét állíthatom.

Ez a camorra törvénye.

 

És tartják is magukat hozzá.

 

Mérgezik a topikot.

Önnön kakaskodásuk fórumává züllesztek a Kisalföldi Volán autóbuszokról való beszélgetés helyét,.

 

 

 

 

 

Előzmény: cherry_picker (31240)
cherry_picker Creative Commons License 2 napja 0 5 31240

Csak szólok halkan, hogy napok óta éppen ti offoljátok a topikot azzal, hogy egy nem szakmai fórumon felbukkanó, nem szakmai hozzászólásokon háborogtok, gúnyolódtok. Szakmabeliek normális hangnemű hozzászólásait viszont  bizonyára a nem szakmabeli olvasók is értékelnék.

trizs77 Creative Commons License 2 napja -8 1 31239

Ma délután csak három fő tudta lebeszélni öngyilkossági elképzeléseiről a mosonmagyaróvári volán főnöket, mert el akarta dobni az életét, amikor megtudta, hogy az MRZ-999 frsz-ú autóbusz(a) a Móvár-Dunakiliti helyközi járat végzése után egy helyi járatot is teljesített.

 

Előzmény: s.sK (31238)
s.sK Creative Commons License 2 napja -1 0 31238

Az a része teljesen jogos, hogy hónapok óta semmin megy a vita.

 

----

 

Tényleg csak egy a kérés: Ha az MRZ-374 van pótolva valami szóló BN-nel, vagy NOS-sal, ne kezdjetek már bele, hogy a busz átment a helyközihez, mert ez nem igaz. Akkor minden pótlás erejéig vándorol minden innen-oda. Ez csak felesleges topic offolás már. 

Előzmény: BY 45-32 (31234)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 1 31237

Köszönöm.

 

Amikor a Sopron-Baja buszt valahol Tolna megyében elfektette az árokba a kolléga akkor belefutottam (sokadik kocsiként) a rendőri zárásba.

Ha jól emléxem valamilyen Ik-300-as busz volt.

 

Előzmény: LSU 106 (31236)
LSU 106 Creative Commons License 3 napja 0 0 31236

Nagykanizsa 

Balatonfüred 

Fonyód 

Kaposvár

Előzmény: trizs77 (31235)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 0 31235

Ha már Sopron.

 

Mostanában mennyi olyan távolsági járat van Sopronból és hová, amelyik több mint 150 km-re elmegy ?

BY 45-32 Creative Commons License 3 napja 0 0 31234

Egyet értesz vele, majd egy mondattal később leírod ugyan azt, mint amiről a kritika szólt. Magyarázzátok a semmit hónapok óta - leegyszerűsítve, nem tudom hogy új nick vagy másik személyt tisztelhetünk. Elhiszem, hogy sokatok számára ez élet lüktető erejét adják a soproni kocsikiadások, de az itt off topic off témájában megnyilvánuló tag jelenti hétvégente, hogy melyik kocsik vannak a 1507-es vonalon ez már lassan kezd kifutni, az embereket nem érdekli, vagy legalábbis annyira nem, hogy reagáljanak rá. 

További kellemes utas.hu böngészést kívánok mindenkinek.

Előzmény: s.sK (31232)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 2 31233

Úgy éltem vagy 20-25 évet a közforgalmú autóbusz közlekedés hazai közgében, hogy minden napos volt :

 - helyközi busz helyi számot is csinál,

 - helyi busz helyközit is csinál,

 - helyközi busz a város határt elérve helyi járattá lényegül át,

 - távolsági járat a célállomásán a kiállási időben pördül egy rövid helyközit,

 - stb.

 

Ezt mindenki megértette aki a szakmába került 10 órán belül.

Előzmény: s.sK (31232)
s.sK Creative Commons License 3 napja 0 2 31232

Nem érted egész pontosan. Viszont nagy részével egyet értek. Én is hasonlót írtam már pár hozzászólással lejjebb erről a helyi/helyközi dologról. Unalmas már.

Itt egyedül egy Lion's City-n megy már a keverés egy ideje, amely a két évvel ezelőtti menetrendváltás óta nem csak városit csinál, hanem kimegy Fertőujlakra és a közeli falvakba is. 

Ezt a csavart egyszerűen a topic 10-ből legalább 5 aktív tagja vagy nem érti, vagy nem írja pontosan, de a lényeg, hogy nem kellene fennakadni ezen a 'helyközi' dolgon. 

Érdekes, hogy LTL-922 is reggel este is egy kör erejéig kimegy Ágfalvára, azon még sem akad fel senki, mert kevesebb kanyarja van. 

OFF: Békéscsabán meg tudtommal majdnem mindegyik kocsi csinál falut, városit is egyszerre, az ottani topicban mégsincsenek értetlenkedések. 

 

Nem 4-6 hete, hanem már 2 éve lassan erről szól majdnem minden bejegyzés. Ami ON téma, csak minden apróság szerintem is felesleges és már idegesítő is itt. 

Előzmény: trizs77 (31231)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -2 4 31231

Ti írjátok, hogy a soproni buszok járnak helyi és helyközi fordát is.

Ok.

Én meg sokan mások elfogadjuk állításaitokat mert 230 km ülők és Ti tudjátok ott jobban.

 

Majd eltelik 4 óra és rácsodálkoztok arra, hogy a soproni busz járt helyi és helyközi vonalon is.

Miért is felejtitek el 4 óra alatt saját állításaitokat ?

 

Csak bízom benne (bízom bennetek) hogy a héten nem születik négy bejegyzés arról, hogy a :

 Soproni 1-es busz, a soproni 1-es busz vonalán járt tegnap.

 

cherry_picker Creative Commons License 3 napja 0 1 31230

Az a kifejezés, hogy egy busz "helyiben van" vagy "helyköziben van", nem csak azt jelentheti ám, hogy hol van állományban, hanem azt is, hogy helyi vagy helyközi vonalakon jár – függetlenül attól, helyi vagy helyközi állományban van-e, vagy hogy van-e egyáltalán külön helyi és helyközi állomány.

Előzmény: trizs77 (31229)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 6 31229

Sopronban nincs külön helyközi és külön helyi autóbusz állomány.

Már évek óta.

 

egyik olvtárs : Igaz, hogy nincs külön állomány, de ha lenne akkor érdekes volna hogy B.Ödön a kocsija helyett F.Vendel kocsijával ment két kört helyiben, majd utána egy kört helyköziben.

Vajh miért ?

 

másik olvtárs : Igaz, hogy nincs külön állomány de tegnap is az ABA-002 helyett a CIC-033 ment Fertőrákosra, holott az a kocsi 2017-ben még fixen a Jereváni járt.

 

S ez így megy hetente 4x6 hozzászóláson át már hónapok óta.

 

s.sK Creative Commons License 3 napja 0 0 31228

Köszi. Gondoltam, hogy így lesz:) 

És ez most egyébként is helyközin lesz egy ideig? (Tehát az otthoni kocsik helyett) vagy csak a 374 helyén, amíg az nincs? 

Előzmény: Tkx25 (31227)
Tkx25 Creative Commons License 3 napja 0 1 31227

A 072 csak egy ideig lesz helyköziben, megy najd vissza helyire a gazdáihoz. Az LTL-925 marad gazdás, nem lesz helyette MAN. Az LTL-922 gazdás még a Credok közül, elvileg az váltva lesz, a többit nem tudom.

s.sK Creative Commons License 3 napja 0 0 31226

Mondjuk ez is érdekes, hogy a 374 párost sikerült rábírni egy idősebb, hangosabb kocsira. (?) Ilyen nem szokott lenni. A 374 ugye járműgazdálkodás szemszögéből helyis kocsiként kezelt, ezért van, hogyha nincs, akkor értelem szerűen helyiből vesznek fel helyére tartalékot lásd: Credo BN 12-esek. Többek közt ezek is eljutottak már ezáltal néha Győrbe is. Eleve, ahogyan írtad a járatritíktás miatt kellett, hogy így alakítsák a sofőrök 'köreit'.

Nem most esedékes valahogy annak a 374-nek a műszakija is? A MAN-okkal nem vagyok tisztában. JSZP pedig itt sem partner, mert a MAN-ok is tiltva.

Mert ha igen, akkor valószínűleg ideiglenesen van helyén a NOS. Ha viszont így lenne, az lepne meg, hogy az a NOS ennyire rossz , hogy tartalékba kerüljön? Feljebb vannak a rangsorban, mint az LTL-es szériások.

Ahogy látom a 374 most egyébként sem dolgozik. 

Előzmény: cherry_picker (31224)
s.sK Creative Commons License 3 napja 0 0 31225

A 072-est kapták a 374-esék, ugyanazt csinálják reggel Rákos egyszer, aztán délig helyi, 11-es, majd 1-es oda vissza. Majd, Újlak, Harka Kópháza/Rákos. 

Lehet a 374-et majd megkapják a 925-ösék. 

Előzmény: cherry_picker (31224)
cherry_picker Creative Commons License 4 napja 0 1 31224

A 374 gazdás volt már akkor is, amikor a ritkításkor a helyközibe átkerült. Most, ha visszakerül full helyibe, a gazdái is jönnek vele vissza? Már ha visszakerül, és a NOS nem csak tartalékként pótolja most.

És milyen állapotúak lehetnek az érkező MAN-ek, ha érkezésükkel a két, gazdás LTL nem kerül át tartalékba? Jobb lenne azok rendelkezésre állása és üzemeltetési költsége, mint a most érkezőké? Vagy a többi MAN van annyira lepukkanva, hogy az ex-várpalotaiakat azok pótlására tartják majd ugrásra készen (lásd 086 098 helyett)?

Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 4 napja 0 0 31223

Most szerintem a 374 esetében hanyagolhatjuk ezt a helyi/helyközi témát, már kifejtettük párszor.

Magyarán egyszerűbben egy fokkal, annyi történt ha jól értem, hogy a 374 helyére bekerült a NOS-072. 

Akkor a 374 hová került? A NOS helyére csere vagy egyLTL helyére? LTL-ből a 923 tartalék, másik kettő ugye gazdás. Ott kiváltható egy LTL a 922/925-ből.

Ha 033 is ideiglenesen átsegít innen-oda, akkor jól értem, az is tartalék lett nagy vonalakban, és azt az egyik új MAN váltotta ezek szerint, és ezzel a váltással elküldtünk egy tartalék BN 12-est Várpalotára. 

A másik MAN pedig akkor ezek szerint vagy a 072 helyére ment (ha azt nem a 374 váltotta), vagy mi helyére?

A harmadik még nem jött meg.

 

De az a lényeg, hogy ide 3 MRZ jön, és mi a 3 BN12-est küldjük.

Tehát a NOS-oknál nem igen lesz átjárkálás, mert nincs helyére semmi. 

Egyébként a 072-őt már korábban ki lehetett volna cserélni a 374-re, a 3 járatból álló helyis forda, aztán fix helyközi (hétvége: Győr) épp az egyik NOS-nak való inkább, mint az A21-nek.

Előzmény: Ricsi127 (31221)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 4 napja 0 0 31222

Valószínűleg ezért igen. 

Előzmény: Peraltada (31220)
Ricsi127 Creative Commons License 4 napja 0 0 31221

Nem tartalékok a NOS-ok. Mindkettő átkerült a helyközihez. A 072 véglegesen, a 374 helyére pontosabban. A 033 ideiglenesen lesz állítólag helyközis, de annak meg le van törve a tükre, szóval nem lehet vele menni. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (31218)
Törölt nick Creative Commons License 4 napja 0 0 31220

Ez volt a VB reakciója arra hogy Várpalota szolgáltatóváltásra készül.

Előzmény: M471312 (31219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!