úgy tudom h a mért fővezeték min. km-e függ a villanyóra kismegszakítójátó (nem az én szakmám).. de én nem centiztem, 10mm2-est kötöttünk be 25A-ra. ebből azért a sokeres érvéghüvelyest könnyebb behúzni/bekötni/mozgatni/hajlítgatni, mint a tömöret.
kb 5-6 éve kaptam új digitális órát (nem visszatáplálós). beszereléskor nem foglalkoztak sem a 40 éves kismegszakítókkal, sem a régi mért aluvezetékkel.
most kaptam egy (visszatáplálós, több időzónás) távleolvasósat, mert kétszer későn diktáltam (éves leolvasás, 1db számla/év).
nekem nemrég volt óracserém, de az EON kismegszakítóit is cserélniük kellett (nagyon régiek voltak, még a nyomógombos - jeleztem előre a szerelőcégnek h újakat kérek).
ehhez le kellett vennie a gruman táblát is, én meg ott álltam a zsírúj 10mm2-es érvéghüvelyezett réz vezetékeimmel a kezemben, h akkor mos ezt kötjük vissza a 40 éves alu szarok helyett.
örült is neki h nem az aluval kell szenvednie.
ő kötötte a mérőórát én meg mellette az első mért kismegszakítóimba az új mért vezetékeket.
win-win, de csak azért, mert egyébként is megbontotta a grumantáblás hátfalat.
mérőóra után minden a te költséged (én vettem meg előre az új 10-es vezetékeket.), nekem nem kellett fizetnem mert egyébként is megbontott mindent az óránál.
Nálam, '75-ben épült négyemeletes tégla társasházban a mindennapszaki 16A mért fővezetéke 6-os alu, a bojler vezérelt 10A mért fővezetéke 4-es alu. Mindkettő MMFal.
Találtam a kacatjaim között egy darab vastagabb alu vezetéket, amit még valamikor a bojler vezetékéről vágtam, mert túl hosszú volt. Indokolatlanul vastag egyébként, ezért rámértem és 4,6 szigeteléssel az is, csupaszon pedig 2,7. Ez 6mm2-es. Lehet, hogy ugyan ez a mért fővezeték is, vagy vékonyabb a szigetelése és akkor 10mm2. Valószínű 6-os lehet, Mr. Pepe00 szerint még 4-es is volt régen.
1980-ban épült háznál a mért fővezeték keresztmetszete érdekelne. Csak a szigetelt külső átmérőt tudtam mérni, ami 4,6 mm körüli. Alu tömör vezeték és 3x16A van. Létezik, hogy csak 6mm2-es? Vagy vékony a szigetelése, és lehet, hogy 10mm2. Persze 16A-hoz elég a 6 is. Mivel szereltek ezidőtájt?
Jobban szeretem a TN-S rendszerben a nullát is bontani a leválasztáskor, az is egy aktív vezető. Biztos ami biztos, sosem lehet tudni mi az aktuális rendszer állapot hiba esetén.
---- Szabvány általános rész
TN-C-S és TN –S rendszerekben a nulla vezetőt nem szükséges leválasztani vagy lekapcsolni. HA A tápláló hálózat kezelője nyilatkozik, hogy "A táphálózat PEN vagy nulla vezetője megfelelően kis ellenálláson keresztül le van földelve"
TN-C rendszerekben és a TN-C-S rendszerek TN-C részében a PEN vezetőt nem szabad leválasztani vagy lekapcsolni. ----
Mivel a glimmel soros előtét ellenállás nem égett el... úgy látom. Így én nem hiszek glimm zárlatában.
Sőt a zárlatban sem hiszek. Szerintem ott kontkat hibás volt valami és simán ívet húzott amikor megmozdult. pl. vezeték szakadás/törés és a kapcsoláskor megmoccant >> ív, elégés
Én nem tudok rajtad segíteni. Akkor gyári hibás volt a kapcsolód.Én is vettem már gyárihibás kapcsolót. Nincs más hátra, keresgéld az "ívkifújásnál" a hbát!
Nincs miről vitatkozni. Az átalakításod és a rossz helyen elvitt vezetéked becsípődött, ahol a szigetelés sérülése miatt rövidzár lett és elégett. Nem a glimmel van gond, hanem veled. Ne az érintkezőknél keresd a hibát, hanem ott, ahol messziről látszik a"hegesztés". Pl szép varrat látszik az érintkezőtől jobbra eső valamin is. Ott volt a zárlat, ott préselődött oda a vezeték.
A 4 karost nem én írtam. Igaz a legujabb szabványban már a nullát is védeni kell, azaz 4p kismegszakító, de szerintem neked a 3p-s is elég. Zárlati szilárdságban lakosságnál a 4,5kA es is megfelelő, én nem szeretem őket, inkább 6-ost használok. A 10kA es drágább és nem indokolt, azt iparban használják.