Az 5-ös út a kétsávos körforgalmaival, tegyük hozzá a pontosság kedvéért ;-)))
Amúgy persze, kell az út, de itt is látszik a koncepciótlanság, az M5 és az M43 is nagyon messze vezet a várostól, ezért bekötő- és átkötő utak sokasága épül és szépül örökké, hogy valahogy használhatóvá tegye az elcseszett hálózatot...
Az a helyzet, hogy már az M43-as autópálya 5-ös főútig való építésekor szó volt róla, hogy az 5-ös bevezetőjét 2x2 sávosítják. Ez azóta sem történt meg. Közben az M43-5-ös főút csomópontjának délnyugati oldalára odaépült az új nagybani piac, a délkeletire pedig odaépül majd a Pick.
Nem hiszem, hogy ez a nyúlfarknyi útszakasz bővítése odavágná a költségvetést. Talán elvárható az, hogy egy 160 ezres város egyik autópálya csomópontjából egy 2x2-es út vezessen be a városba, kapcsolódva a város egy másik 2x2-es útjához. Mivel a 47-es bevezetőjét a helyhiány miatt soha nem fogják kiszélesíteni, az 55-öst meg a legutóbbi felújítása során úgy tűnik nem úgy alakították ki, hogy mostanában szélesíthető legyen, ezért teljesen érthető, hogy maradt az 5-ös főút.
október 13 óta más szelek fújnak Pécsett,tehát esélyes,hogy nem épül semmi Mohács körül. Viszont a régi M9-es vonalán, Kaposvár Szekszárd között nincs többé renitens ök. (értsd minden narancssárga),tehát vissza állhat a régi verzió. legalábbis a szóbeszédekben,mert épülni biztos nem fog semmi.
Öööööööööööööööö, azon kívül, hogy szétqúrják a MÁV-telepet, más értelmét nem látom... És miféle ipari park, hol? És miért itt, a relatív sűrűn, mégis kellemesen beépített részen, miért nem kint a csába, a mezőn???
Azért remélem nem csak 3 repülőgép kiszolgálása az oka annak, hogy egy gyorsforgalmi utat építünk Pápáig.
Ráadásul ha jól értem eddig is megoldották a "logisztikát". Ménfőcsanak után van kb 7 km-nyi települési szakasza a 83-asnak Pápáig.
Ennyi erővel mondhatnánk, hogy nem kellene az idők végezetéig hagyni, hogy pl Kenderesen napi 2500 tehergépkocsi dübörögjön végig (ami kb 6x annyi mint ami Téten dübörög..).
Szerinted az 200 fős személyzet 2x2 sávos utat érdemel? Akkor tetszőleges lakótelepen minden 10 emeletes háztömbhöz külön 2x2 sávos utat kellene építeni? Az 3 darab C-17-es mennyit repül? Jól sejtem, hogy pl. Ferihegy egy napi forgalma nagyobb, mint a pápai reptér teljes éves forgalma?
Az pedig hogy Ők itt vannak annak beígért (máig meg nem valósított) feltétele az új 2x 2 sávos Pápa-Győr útvonal. Eddig csak tíz éves késésben vannak a magyar kormányok. Nem gondolom hogy ezeknek a gépeknek a működtetéséhez szükséges logisztikát (meg némi fegyverzetet) az idők végezetéig Takácsin, Győrszemerén Tét városán kellene keresztül szállítani.
Azért ha az a rész csak az 54-esig épülne meg (Nemesnádudvarnál már nyoma sincs a munkának, mindent visszavett a természet), és lenne rajta forgalom, Kecel meg Soltvadkert nagy bajban lenne, a Bócsa-Kecskemét közötti katasztrófális minőségű szakaszról nem is beszélve...
Értem, hogy országosan 85-90% 12t feletti. Ettől még lehetnek környékek, ahol más a kép. Értem, hogy akár ennek vizsgálata is túlragozsnak tűnhet.
Ettől függetlenül, Freeholder felvetésére: úgy tűnik, hogy konszenzus van abban, hogy szakmai szempontokból nincs igény erre az útépítésre vagy burkolásra...
Kis hazánkban nem mindig a szakmai szempontok érvényesülnek, olykor 1-1 helyi oligarcha szava többet nyom a latba sajnos.
Az eredeti felvetést a magam részéről úgy értelmezem, hogy arról szól, hogy ha sikerül a lobbinak keresztülnyomnia az új utat -- amire itt konszenzusban nem látunk érdemi szükséget -- akkor legalább a zajvédelmi és egyéb lakott területet érintő környezetvédelmi szabályozást tessék betartani. Ha már olyan utat építünk, amire amúgy nem lenne igazán szükség, legalább ne szívassunk meg vele aránytalanul lakóterületeket. Ezzel egyet tudok érteni :)