Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47296

Az 5-ös út a kétsávos körforgalmaival, tegyük hozzá a pontosság kedvéért ;-)))

Amúgy persze, kell az út, de itt is látszik a koncepciótlanság, az M5 és az M43 is nagyon messze vezet a várostól, ezért bekötő- és átkötő utak sokasága épül és szépül örökké, hogy valahogy használhatóvá tegye az elcseszett hálózatot...

Előzmény: Pompiere (47295)
Pompiere Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47295

Az a helyzet, hogy már az M43-as autópálya 5-ös főútig való építésekor szó volt róla, hogy az 5-ös bevezetőjét 2x2 sávosítják. Ez azóta sem történt meg. Közben az M43-5-ös főút csomópontjának délnyugati oldalára odaépült az új nagybani piac, a délkeletire pedig odaépül majd a Pick.

 

Nem hiszem, hogy ez a nyúlfarknyi útszakasz bővítése odavágná a költségvetést. Talán elvárható az, hogy egy 160 ezres város egyik autópálya csomópontjából egy 2x2-es út vezessen be a városba, kapcsolódva a város egy másik 2x2-es útjához. Mivel a 47-es bevezetőjét a helyhiány miatt soha nem fogják kiszélesíteni, az 55-öst meg a legutóbbi felújítása során úgy tűnik nem úgy alakították ki, hogy mostanában szélesíthető legyen, ezért teljesen érthető, hogy maradt az 5-ös főút.

Előzmény: dimelo (47294)
dimelo Creative Commons License 2019.11.14 0 1 47294

Nekem nem az útbővítés-építés a bajom, kell az a szegedi polgároknak is.

Hanem a titokban tartott építési költségek.

 

Egy tervezői árral már többet tudhatnánk,

hogy jól felháborodhassunk a kivitelezői nyertes ajánlat összegén:(((((

Előzmény: mash.69 (47292)
dimelo Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47293

Szerinted Dombóvár volt az akadály?

 

Mohács még nem "végleges".

 

De Mr. Cs.... érdekei változatlanok...

Előzmény: aladar644 (47291)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47292

azért ha egy BMW, egy Audi, egy Merci kap útfejlesztést, akkor a mi kutyánk kölke is kaphasson...

csak legalább a többi út ott épülne, ahol és ahogy (2x2, leállósáv, körforgalom nélkül)  kellene....

 

 

Előzmény: dimelo (47288)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47291

október 13 óta más szelek fújnak Pécsett,tehát esélyes,hogy nem épül semmi Mohács körül. Viszont a régi M9-es vonalán, Kaposvár Szekszárd között nincs többé renitens ök. (értsd minden narancssárga),tehát vissza állhat a régi verzió. legalábbis a szóbeszédekben,mert épülni biztos nem fog semmi.

Előzmény: mash.69 (47285)
troglodita Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47290

na igen, a téliszalámi profit plafonja, hát pont lesz@rom, már bocsánat ;-)))

Előzmény: dimelo (47288)
troglodita Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47289

Öööööööööööööööö, azon kívül, hogy szétqúrják a MÁV-telepet, más értelmét nem látom... És miféle ipari park, hol? És miért itt, a relatív sűrűn, mégis kellemesen beépített részen, miért nem kint a csába, a mezőn???

Előzmény: mash.69 (47286)
dimelo Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47288

Rettenetesen "szakmai" cikk:

 

Az útépítésről csak műszaki adatok,

ellenben a PICK-ről  teljes gazdasági átvilágítás...

 

Voltak olyan gyávák és aljasok, hogy az útépítés költségeit elhallgassák...

azonban "dícsérik a lovat", mintha a hazafias érzés keltése leplezni tudná a célt.

Előzmény: mash.69 (47285)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.14 -1 2 47287

Mégse oda építtetett felesleges autópályát, hanem Pécsre.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (47283)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47286

van itt miskolci vagy környékbeli (hegyalja vagy hasonló nick?) ?

 

https://magyarepitok.hu/aktualis/2019/10/elkezdodott-a-miskolc-kozlekedeset-gyokeresen-megvaltoztato-hid-epitese#at_pco=smlwn-1.0&at_si=5dcd14be6590629c&at_ab=per-2&at_pos=0&at_tot=1

 

Ez miért hoz akkora változást? A cikkből az jön le, hogy egy leendő ipari park nyer vele.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47285

Új híd épül (tudom még csak tervezik, vizsgálják) Mohácson Csányinak, most meg ez:

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/11/jelentos-utepitesek-keszitik-elo-a-pick-szegedi-boviteset

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47284

Megjegyzem, ha az erőforrások végesek, akkor az, hogy hová építünk bármit, per def politikai döntés.

 

EZ a politika.

Előzmény: trizs77 (47282)
20-as vonal Creative Commons License 2019.11.14 0 4 47283

Halkan politikamentesen megjegyzem Gyurcsány Ferenc Fletó is pápai.

Előzmény: trizs77 (47282)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.14 -2 0 47282

 

 

  M 83 Győr - Pápa

 

 

A Kedves Vezető megaszonta őszintén, nyíltan:

 

....Az utak építésénél számít a forgalom nagysága de legalább ennyire kell számításba venni az egyéb, politikai szempontokat is.....

 

Betartja.

A balkeze ugye pápai kötődésű.

 

Nehogy az ország harmadik közjogi méltósága ne kérhessen már ilyen iciri szívességet a hatalom No.1-től?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ez most egy ilyen világ.

Ez van.

 

Nincs ezzel semmi baj.

Alkalmazkodni kell hozzá.

 

Miért lep ez meg itt, e topikban bárkit ?

Ott volt négy éven át a sötét lelkű Kisvárdai.

Nyíltan körbe építette utakkal Várdát.

 

 

 

 

bp01 Creative Commons License 2019.11.13 -1 0 47281

Azért remélem nem csak 3 repülőgép kiszolgálása az oka annak, hogy egy gyorsforgalmi utat építünk Pápáig. 

Ráadásul ha jól értem eddig is megoldották a "logisztikát".  Ménfőcsanak után van kb 7 km-nyi települési szakasza a 83-asnak Pápáig. 

 

Ennyi erővel mondhatnánk, hogy nem kellene az idők végezetéig hagyni, hogy pl Kenderesen napi 2500 tehergépkocsi dübörögjön végig (ami kb 6x annyi mint ami Téten dübörög..). 

 

 

Előzmény: Herodes68 (47270)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47280

Ez "lista" még nem teljes...

 

A felsoroltak is szellempályák...

 

Nem lehet minden bokornál légibázis...

 

Elég az ideológiai összetartozás,

 

kivéve M4 Tisza-híd és keletre...

Előzmény: Herodes68 (47272)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47279

Nem.

Ausztriában a csendőrök úgy szórják az ilyenekre a 300-500 eurós büntetéseket mint a vízesés a cseppeket.

Ott még horror karaván se kell, elég egy túlsúlyos utánfutó.

 

Áthozzák Magyarosrszágra és Várbalog vagy Levél községekben összeállítják horror karavánná.

 

 

Előzmény: aladar644 (47277)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47278

Egyenként hozzák Sopronig vagy Hegyeshalomig, és ott a parkolóban állnak össze a karavánok...

Előzmény: aladar644 (47277)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47277

ezt hol állították fel?

Értem én,hogy ez veszélyes,de kérdezem ugyanakkor: Csak nálunk?? Ausztrián végig döngethetnek ezek a "szerelvények"??

Előzmény: pentium10 (47274)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47276

Ez lett beígérve a NATO-nak amikor versenyeztünk a német és román helyszínnel.

 

A NATO pénteken döntött arról, hogy a három jelölt, a németországi Ramstein,

a romániai Konstanca, valamint Pápa közül a magyar bázist választja

 

+ győri kórház fejlesztése kiemelten az égésplasztikai osztály.

Előzmény: NAR (47275)
NAR Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47275

Szerinted az 200 fős személyzet 2x2 sávos utat érdemel? Akkor tetszőleges lakótelepen minden 10 emeletes háztömbhöz külön 2x2 sávos utat kellene építeni? Az 3 darab C-17-es mennyit repül? Jól sejtem, hogy pl. Ferihegy egy napi forgalma nagyobb, mint a pápai reptér teljes éves forgalma?

Előzmény: Herodes68 (47270)
pentium10 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47274

Kommentar nelkul! 

20-as vonal Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47273

Pápának nemcsak ürügy,hanem kárpótlás is. A vasútfejlesztés elmaradása miatt (is),+ eléggé megnyirbálták a közvetelen vasúti eljutást Bp.re.

Előzmény: dimelo (47271)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47272

Nekem is van "listám" ! M30; M35; M47 !?!

Az M47-nek még a gondolatától is kiráz a hideg.

 

A 67-el egyetértek, a 76-al a ZalaZone járműipari tesztpálya miatt már nem.

 

Előzmény: dimelo (47271)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 -1 0 47271

Igen, ezek a felsőbb szempontok.

De ha eddig nem volt (Taszáron sem) akkor megnézném azt is, hogy

Romániában, Törökországban (etc. etc.) hol vezet autópálya a légibázisokhoz?

 

Lósz.rt Mama! Pápai szempontból ez az ürügy!

 

Civil voltam - vagyok - leszek.

 

Ellenben nem kifogásoltad a 67, 76 relációkat:)))

Előzmény: Herodes68 (47270)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47270

 

Ebből szerintem az új 2x2 sávos 83-as főutat kiveheted. Pápán NATO bázis repülőtér van. Itt állomásozik 3  db C-17 Globemaster III. A repülőgépek üzemeltetésére több mint 200 fős, 17 nemzet katonáiból és a Boeing cég szerelőiből álló egység települ a fő műveleti bázisra.

 

 

Az pedig hogy Ők itt vannak annak beígért (máig meg nem valósított) feltétele az új  2x 2 sávos Pápa-Győr útvonal. Eddig csak tíz éves késésben vannak a magyar kormányok. Nem gondolom hogy ezeknek a gépeknek a működtetéséhez szükséges logisztikát (meg némi fegyverzetet) az idők végezetéig Takácsin, Győrszemerén Tét városán kellene keresztül szállítani.

Előzmény: dimelo (47269)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 -2 1 47269

Ebben a világban, ahol jelenleg is többszáz km szellempályát építenek,

eszükbe sem jut az elkerülő utak fontossága például Soltvadkertnél. De a fuldokló települések sora túl hosszú.

 

Egyetértünk: ma fontosabb egy oligarcha kedvéért Duna-hidat építeni, meg M44-et, (67, 76, 83)

mint megoldani több millió ember évtizedes közlekedési problémáit. (ez is hosszú)

 

 

Előzmény: nyebojsza (47268)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47268

Azért ha az a rész csak az 54-esig épülne meg (Nemesnádudvarnál már nyoma sincs a munkának, mindent visszavett a természet), és lenne rajta forgalom, Kecel meg Soltvadkert nagy bajban lenne, a Bócsa-Kecskemét közötti katasztrófális minőségű szakaszról nem is beszélve...

Előzmény: dimelo (47266)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 2 47267

Értem, hogy országosan 85-90% 12t feletti. Ettől még lehetnek környékek, ahol más a kép. Értem, hogy akár ennek vizsgálata is túlragozsnak tűnhet.

 

Ettől függetlenül, Freeholder felvetésére: úgy tűnik, hogy konszenzus van abban, hogy szakmai szempontokból nincs igény erre az útépítésre vagy burkolásra...

Kis hazánkban nem mindig a szakmai szempontok érvényesülnek, olykor 1-1 helyi oligarcha szava többet nyom a latba sajnos.

 

Az eredeti felvetést a magam részéről úgy értelmezem, hogy arról szól, hogy ha sikerül a lobbinak keresztülnyomnia az új utat -- amire itt konszenzusban nem látunk érdemi szükséget -- akkor legalább a zajvédelmi és egyéb lakott területet érintő környezetvédelmi szabályozást tessék betartani. Ha már olyan utat építünk, amire amúgy nem lenne igazán szükség, legalább ne szívassunk meg vele aránytalanul lakóterületeket. Ezzel egyet tudok érteni :)

Előzmény: dimelo (47266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!