Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.12.14 0 0 47691

Az M4 és az M44 Tisza-híd szakaszokra vonatkozó

határidők kétségesek. M44-nél határidő nem is látható. (Tudod?)

 

Kapcsolódóan egy arcátlan indoklás az M4 Nagykereki szakasz határidőcsúszásához:

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/kesobb-lesz-kesz-az-autopalya-3726483/

Idézet:

"Az eredeti elképzelés szerint a szóban forgó M4-es autópálya szakaszt 2020. tavaszán adták volna át, azonban már az építkezés közben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kérésére módosítottak a terveken.

A nagykereki csomópont és a határátkelő között a leállósávot kiszélesítik arra gondolva, hogy ott esetleg feltorlódhatnak a teherautók.

A plusz munka miatt az M4-es átadására így 2020. tavasza helyett, július 31-én kerülhet sor" – derült ki a közút illetékesének szavaiból.

Kérdés: A tervezési folyamatban és az engedélyeztetés során ez a "gondolat" még nem létezett? Esetleg...

 

Néhány nappal korábban még volt egy másik indoklás:

Berettyóújfalut, Nagykerekit és Bedőt a teherforgalomtól egy felújított úttal, a 4808-as jelzésűvel akarják tehermentesíteni,

mely a leendő M4-es autópályát és a 42-es számú főutat fogja összekötni. A tehermentesítő maximum 11,5 tonnás terhelést fog elbírni.

 

Ha:

a 4808. úton nem közlekedhetnek 12 t feletti kamionok, akkor mi értelme van az elkerülőknek?

Ha közlekedhetnek, akkor miért kellene  ...esetleg feltorlódástól... tartani  az M4-en?

 

Az "eredeti elképzelés" szerint, 2019. III. negyedévben lett volna az átadás:

És akkor az Üllő-Albertirsa és Tisza-híd szakaszokról mit gondoljunk?

 

HA valaki kiszámolná mennyi kötbért NEM fizetnek a kivitelezők az ilyen a "kis" módosítások miatt.

 

Előzmény: troglodita (47689)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.14 0 1 47690

Többről beszéltem, mint a kátyúzásról. A kátyúzás mint elégtelen javítgatás, az csak a jéghegy csúcsa az elégtelen útkezelési módok közül. A másik ugyanilyen fontos dolog ui. az utak forgalmi túlterheltségének csökkentése, ill. "megszüntetése"* (lenne). (*Az időzőjel azért van ott, mert itt az ideálisat elérni nem, csak nagyon megközelíteni lehetséges.)

 

A másik téma az volt, hogy a gyorsforgalmi utak az útinform hírei alapján valóságos "balesetgyárakká" változtak: ha csak a Retró Rádió óránkénti Útinform 5-10 perces műsorát figyeled, akkor az a fontosabb forgalomzavaró mértékű baleseteket mindet felsorolja, a napi-napszaki hírfrissességi aktualitásnak megfelelően.

Ebből pedig mindig az tűnik ki, hogy a nagyobb balesetek mindig vagy Budapest főútjain vagy egyéb utcáin, vagy pedig az M1, M5, M3, M7, M15 autópályákon, vagy a 44-es, 52-es, 51-es, 61-es, 81-es, 63-as, 85-ös, 41(!)-es, 4(!)-es, 42(!)-es, 43(!)-as főutakon vannak. Tehát rendre a forgalmasabb gyorsforgalmi utakon és a túlterheltebb főutakon.. .

 

Azaz, fel kellene mérni forgalomszámlálással, hogy hol megengedhetetlenül nagy a forgalmi túlterhelés, és oda kellene hosszú, 20-30 km-es szakaszokon plusz sávokat kiépíteni, ill. más utakat felújítani és főútvonallá előminősíteni azért, hogy a túlterhelt szakaszok esetén útirány-alternatívák is rendelkezésre álljanak a forgalom részére. Mert: minél több sáv és minél több út egyazon irányban, egy útnak annál kisebb lesz a forgalmi terheltsége!!

 

Azonkívül sok városban megoldásra várnak az elkerülő-kiépítések. Ezek ui. nagymértékben csökkenteni tudják a feltorlódási hajlamot azzal, hogy a sebességet nem kell 90-ről 50-re visszavenni, hanem folyamatosan egyenletes sebességgel haladhat az elkerülőzött útszakaszokon is a forgalom.

Előzmény: Landsmann_ (47687)
troglodita Creative Commons License 2019.12.13 0 0 47689

lassan kiürül a térképem (http://www.nagymarton.eu/nif/), ha valaki végre kitalálná, hogy merre fog az M8-M44-M4 találkozni, akár rajzolhatnák is pár szürke vonalat rá...

Előzmény: kamant (47688)
kamant Creative Commons License 2019.12.13 0 2 47688
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.13 0 1 47687

A kátyúzűást én csak taknyolásnak hívom, mert körülbelül annyit is ér. Poros, piszkos, vizes kátyúba löknek egy kis anyagot, amit jobb esetben géppel tömörítenek, rosszabb esetben a teherautó kerekével tapickálják bele. Másik bajom a kátyújavítással, hogy az addigi homorú felületből domborút csinálnak. Még csak véletlenül sem sikerül síkban javítani az utat.

Előzmény: Hírfigyelő (47685)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.13 -1 1 47686

Kb. 2 éve az egyik megyei közúti kormánymegbízott (már az is hiba, hogy ilyen beosztás egyáltalán van) azt mondta az egyik megyei útról.:

 

...."...Most újítottuk fel......"

 

Utána néztem.

           - valóban lecserélték az úton lévő KRESZ táblák kb. 70%-t új táblára,

           - az kb. harmadán megújították a burkolat jeleket és majdnem végig, ami kb. 28-30 km-t jelent

            - kicserélték a szegélyt jelző műanyag elemeket.

 

 

S Ő ezt nevezte felújításnak, megújulásnak.

S Ő a "hozzáértő" főnök-politikus.

 

Azt viszont fennen hangoztatta, hogy ez mennyibe került.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.13 0 0 47685

Az senkinél sem fedi... . A kátyúzás nem egyéb mint toldás-foldás. Egy darabig bírja, aztán max. a 200-adik autó után kihull a kátyútömés, és újra ott lesz a lyuk.

 

Komoly megújulás nálam a teljes burkolatcserét jelenti, lehetőleg min. kétrétegű burkolaterősítéssel, a szalagkorlátok és az útjelzések felújításával (burkolati jelek átfestése, sérült táblák kicserélése új fényvisszaverősekre, stb. ...) együtt.

 

Sokszor figyelem az útinformot, és mostanában benne sok balesetről van szó mindig, amelyek 80%-a a gyorsforgalmi utakon következik be. Akkor ezek szerint a gyorsforgalmi utakat a balesetekkel sűrűn érintett szakaszokon szélesíteni kellene, plusz sávokat kellene oda kiépíteni hosszú szakaszokon, mert a sok baleset oka nyilván az egyre növekvő forgalmi túlterhelés. Ezen pedig csak a sávszám növelés segíthet. (Meg még az is, ha az alternatív útirányokat is gondosan felújítják, mert ezek le tudnak valamennyit venni a főbb utak "válláról" a forgalmi terhelésekből.)

Előzmény: trizs77 (47678)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.13 -2 0 47684

Miért kellene jelző??Az M0 nyugat bőven megépülhet 2024 julius 31-ig,ami a lejárta az északi szakasz építési tilalmának a Pilisborosi rekultivációs területen.

 

Tehát simán ésszerűen. .már csak negyed év. Nyár elején kezdhetik a műszaki hatástanulmányt a nyugati szakaszon..

Előzmény: adiaboli (47652)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47683

Bocsi, siettem:))

 

A jobb felső grafikon , az rendben.

az összes piros szám jelzi a konfliktusos szitukat.

A címekben pirossal jelzettek nem egyeznek a grafikonok kalibrációjával. (bal felsőn 2018-ig, de odarakták a 2019-et is)

bal alsón 2000 helyett 2002-től.

 

Ami nagggggyon durva:

2006-ban 322,6 milliárdból 150, 2 km épült (nyilván voltak áthúzódó tételek)

2014-ben 318,5 milliárdból    21,2 km épült (a helyzet nehezen magyarázható)

 

Kíváncsi lennék a prezentáció hangfelvételére...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47681)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47682

A fajlagos költségen felül amin csodálkozom, hogy a Szentkirályi szakaszt az M8 M5-M44 közti szakasza nélkül elkezdik.
Ha azzal együtt építenék, még valami értelme is lehetne, nem kellene Kecskemétet kerülgetni Budapest fele/felől.

Előzmény: nyebojsza (47670)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47681

Mármint melyik pirosak anomáliák?
Nekem nem egyértelmű a kommentből és sok grafikonon látok pirosat is...

Előzmény: dimelo (47680)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47680

Jut eszembe'...

korábban gugliztam ezeket a prezentációkat, amelyekben az ITM és a Nif mintha nem egyformán nyilatkozna:

A pirosak anomáliák.  A grafikonok trendvonalai egyeznek, de az időszakok eltérnek.

2002-ben pl. nem épült 157 km autópálya.

2011-től csak Eu-forrásból fejlesztettek 2017-ig, előtte PPP és hazai forrás.

 

A bruttó Ft megjelölés lehetőséget ad kb. 45-50 milliárd Áfa különbözet beszámítására. (2011-től 25-27%)

Ha a címzés 2000-2018 közötti forrásokról szól, akkor miért van a végén a 2019-es terv?

 

4146 milliárdból 1060 km épült???

valami nagyon nincs a helyén...

Ez még nettóban is 3 milliárd Ft/km felett van

2011-től 1800 milliárd van jelölve (2019-et hagyjuk), 260 km épült...ha a 2011-es átadásokat is ide számítjuk.

most ez hogy?

Előzmény: totyit (47676)
troglodita Creative Commons License 2019.12.12 0 2 47679

Na igen, nem ártana pontosítani, hogy a "megújult" egészen pontosan mit takar...

Előzmény: trizs77 (47678)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.12 -1 1 47678

Hiába kátyúztak meg valóban 2 km-t egy négyszámjegyű úton, az nálam nem fedi a "megújult" szó tartalmát.

 

 

Előzmény: totyit (47676)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 1 47677

A cikk információiból még néhány furcsaság kiderül ( nem teljeskörű):

A 6000 km-en 755 milliárd = 126 millió Ft/km (aszfalt-infláció?)

 

ez gyorsforgalmi útban számolva 300 km 2x2 sáv (2,5 milliárd/km)

 

Na most: "az idén" csak 500 km felújítás 65 milliárd : még mindig nem több, mint 130 millió/ km

ellenben csökkent a felújított utak hossza (A 667 km-ről 500-ra)

 

Az általad jelzett 48 év a 2019-es tempóban már 60 évnél is több lenne.

 

Úgy dicsekednek, hogy inkább szégyenkezniük kellene.

Előzmény: totyit (47676)
totyit Creative Commons License 2019.12.11 0 1 47676

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/12/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-az-elmult-9-evben

 

6000 km 9 év alatt

akkor átlagban évente 667 km

A 32000 kilométer közút hálózaton amíg ezzel a tempóval végigérnek az kb. 48 év.

Azért az elég sovány (667 km/év) , sokkal több kilométer út  amortizálódik mint amit felújítanak.

Van itt a fórumon aki tudja, kb. hány évente kellene felújítani az utakat?

Gondolom én olyan 10-15-20 évente , forgalom nagyságtól , terheléstől , karbantartástól (foltokban javítás, repedések kiöntése) függően.

A 48 év biztos hogy nagyon sok , de még a 30 év is.

 

 

dimelo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47675

Rendben! 

Sajnos az írásjelekkel nem egyszerű kifejezni a felháborodást.

Ha Te is így gondolod, akkor egyetértéssel konstatálom.

 

Mai ismereteink szerint 2-2,5 milliárd/km-ből épülnek a szakaszok.

De ez a 4,6 km valamiért dupla költségű.

 

... és így semmi értelme.

A 4625. útnál már vissza lehet menni a 44. útra.

A Nagykőrösig hiányzó M44 szakasznak csak együtt van forgalmi haszna.

 

Miért elsődleges a ráhordó utak rekonstrukciója, ha a gyorsforgalmi hálózat torzó marad?

Abból a 8+6 milliárdból (+ túlárazott 4,6 km) megépülhetne legalább 10 km (vagyis a nagykőrösi szakasz fele)

Előzmény: nyebojsza (47674)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.11 0 2 47674

Sajnos ez nem vicc :(

Szerinted mi értelme van az M44 egy darabjának, úgy hogy nem csatlakozik egyik végén se más gyorsforgalmi úthoz? (mondjuk akik épp a két vége között utaznak, azoknak jó :)

 

Mióta két hatalmasság csetepatéja miatt leállították a szolnoki elkerülőt, pár ember meghalt a 4-esen... de bármilyen baleset van a régi elkerülőn, aznap Szolnokon megáll az élet a bejövő forgalom miatt :(

Előzmény: dimelo (47671)
puntooo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47673

balesettezetekre=balasetek áldozataira

Előzmény: puntooo (47672)
puntooo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 47672

Semmi sértő, vagy cinikus nem volt a balesettezetekre nézve nyebojsza hsz-ban-éppen ellenkezőleg!

-Ilyen kemény és igazságtalan reakciókkal csak elüldözöd az érdeklődőket a topicról!

Előzmény: dimelo (47671)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47671

Értem a viccet, csak nem bírom ebben a témában (sem)

 

Ahol emberek halnak, vagy lesznek rokkantak,

ott nem lehet egy humorosnak tűnő beszólással reagálni...

 

A 4622-44. úti csomópontot átépíthetik abból a rohadt sok pénzből...

Előzmény: nyebojsza (47669)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47670

Ja, egyébként aki járt arra, az nem fogja elhinni, hogy bármelyik kamionsofőr a szentkirályi utat választaná a 44-es helyett, mert ott elég nehéz visszajönni a 44-esre...

Előzmény: dimelo (47668)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47669

Nem értem miért nézel forgalmi adatokat,

hogy miért kell a TOP-10 leggazdagabb közé hirtelen bekerült, Gellért-hegyi műemlék telken panorámás luxusingatlant építőnek autópálya kapcsolat?

CSAK!!! mert megteheti!!!

Előzmény: dimelo (47668)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 3 47668

https://www.google.com/maps/dir/46.8030558,20.6952196/47.419803,19.2749646/@47.0956714,19.7132135,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Amikor egy befejezetlen nyomvonal miatt kerülőutakat "fejlesztenek", akkor nem feltételezném, hogy előrelátásból teszik.

Sokkal inkább ráfogják ezt is, egy-egy helyi szükséglet másodlagos megoldásaként.

 

Végső soron Hamburgból el lehet jutni Bukarestbe így is:(((

Mindegy, hogy Kecskeméten, vagy Szolnokon (Szandaszőlős) keresztül.

(Mert az M44-nek sohasem lesz román folytatása)

 

A megoszló M44 forgalomnak is "mindegy", hogy melyik MÁSOD-HARMADRENDŰ úton találja meg a gyorsforgalmi csatlakozását...

 

 

Hivatalos prognózis szerint a 4. főút Kisújszállás-Püspökladány szakaszán 18900 forgalom lesz 2030-ban. (2x2 sáv nélkül)

Az ott mégsem sürgős probléma a döntéshozóknak.

Az M44 fölösleges 4,6 km-ét halaszthatatlanul kivitelezik. 2033-ban 5640 forgalomra.

 

Több adatot csak azért nem sorolok, mert nem ismerem pl. az M30, vagy az M67, 76, 83 hasonló időtávú prognózisait.

(de sejtem, hogy miért hallgatnak róla.) Fő, hogy épülnek, nemde?

Hálózati koncepció??? (kormánypropaganda a 3000 milliárdról)

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 1 47667

Vakond Kft!!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
troglodita Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47666

víz és aszfalt, nem elég az?

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47665

Az sem lenne feltétlen hülyeség, ha Kecskeméttől északra, akár Nagykőrös felé vezetve kötnék be (akár kétfele ágazva az M5-be és M4-be is). De egyelőre ilyen tervekből se látszik sok.
Milyen üzemek lehetnek Szentkirály környékén?

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47664

Bizony, ebből az látszik, hogy az M44-et nemigen akarják bekötni az M5-be (M8 meg még a "holdon" van),

talán ezzel a szentkirályi kanyarral, meg Kunszentmártontól a szandaszőlősi elkerülővel (ott Rákóczifalva meg Rákócziújfalu fognak szívni) viszik el a forgalmát...

DE:  a Vakond (ami mindennek a kezdete volt) autópálya összeköttetést fog kapni, és gyorsabban ér Békéscsabára az aszfalt... csak akkor miért ilyen drága, ha ott van helyben...

Előzmény: dimelo (47655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47663

Nem feltétlen a jelenlegi viszonyokból kell kiindulni. Ha a vasút egy kisebb fejlesztéssel versenyképessé válik, akkor miért ne?
De ehhez rendszerben is kell gondolkodni.
Másrészt lehet hogy nem feltétlen azonnal minden napra kell járat, lehet elsőre próbálkozni pl. péntek és vasárnap estével, és meglátni, van-e rá igény.

 

Előzmény: trizs77 (47661)
dimelo Creative Commons License 2019.12.10 0 0 47662

Vasúti forgalom terén kicsit sem vagyok képben,

csak épp annyira, hogy 3-4 relációt leszámítva (Elővárosit külön) brutálisan alacsony.

 

Ha volna olyan archívum (nem kerestem), ahol megtekinthető lenne egy 1910-12-es (Monarchia-beli)

vasúti forgalmi adatsor, úgy összevethető lenne az ország többi vonalával...

A későbbi változások totálisan lerombolták a viszonyrendszert.

 

A mából kiindulva sem a horvát, sem a szerb határszakaszon nincs számottevő utazásigény. (Röszkénél Balkán globáltranzit)

 

Rosszmájúan: az eszéki focicsapat meccseire kiutazás nem tömeges... (pedig a tulajnak van ráhatása az M6 építésre)

 

Miért (csak) Pécsről lehetne utasforgalom és miért (csak) Eszékre?

 

Belehelyezkedve a bosnyák-horvát V/c folyosó gigantikus forqalomnövekedését remélők gondolatvilágába,

a konklúzióval inkább türelmesen kivárom a Száva híd átadását.

Letenye akadálytalan forgalmi viszonyai miatt erősen szkeptikus vagyok...

Előzmény: trizs77 (47661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!