Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47799

Tudnék örülni, ha:

a Szerencset elkerülő szakaszról is írnának valami biztatót.

A tarcali úti körforgóig is el kellene jutni valahogy...

Előzmény: hegyaljai3 (47798)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47798
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 5 47797

sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. 
Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.

Előzmény: dimelo (47796)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47796

Emlékszem, hogy 2005-2006-ban a döntéselőkészítők felháborodottan néztek (hülyének),

amikor a román EU csatlakozás hatásait jeleztem.

 

Az M4 határszakasz nyomvonalát sajnos 2003-ban "megpecsételték",

és ezt az átgondolatlanságot fogja szívni mindenki aki arra jár, vagy az éppen (emiatt) el akarja kerülni...

Előzmény: Autobahn89 (47794)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47795

Lemaradtál néhány fordulóról...

a korábban idézett M43 Csanádpalota pont úgy "Schengentelen" mint az M4 lesz, és mégsincs leállósáv szélesítés,

de helyesen épült kamionparkoló mindkét oldalon.

 

Tegyük hozzá, M7 Letenyénél olyan kicsi a teherforgalom, hogy a 7. főúton engedik át. Az is elég.

Szlovéniával igazad van, de a Horvátország EU tagsága nem hozott olyan változást, mint 2007-ben a román csatlakozás.

 

Sok szempontot nem tárgyaltunk még, de az tuti, hogy nem lesz kamiontorlódás M4 Nagykerekinél.

 

Ma is megoldják "okosba" 42. Ártándnál...

Előzmény: NAR (47793)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 -1 0 47794

Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen. 

Előzmény: dimelo (47792)
NAR Creative Commons License 2019.12.20 0 1 47793

Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?

Előzmény: dimelo (47792)
dimelo Creative Commons License 2019.12.20 0 0 47792

Az összehasonlítás érdekében:

https://www.openstreetmap.org/#map=17/46.51936/16.52394

 

M70, ahol 2013-ban 6718/3069 (tgk.)

                2018-ban 7351/3004 gépjármű haladt át.

Egységjárműben számítva: 11399-ről 12002 re növekedés történt. (1 %)

 

https://www.google.com/maps/@46.5110066,16.5525584,3a,75y,286.58h,75.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCyVPm9rv1nePH2tP1I1JwA!2e0!7i13312!8i6656

 

Kérdeznélek, hogy látsz-e Tornyiszentmiklósnál kamiontorlódást vagy szélesített leállósávot?

 

Csak az az elátkozott M4 határszakasza lesz, ahol  e s e t l e g  torlódnak a kamionok???

Előzmény: adiaboli (47783)
Autobahn89 Creative Commons License 2019.12.20 0 2 47791

Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is. 

eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47790

Látszik, hogy régen szúrtam be képet...

 

Előzmény: eMPet (47789)
eMPet Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47789

Nyári képeimet túrva, idén augusztusi állapot a Lugos felől Brassó felé haladva.

 

Előzmény: zsoooc2 (47786)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47788

nem már, hanem még nem tünteti fel.....

De nyilvánvalóan a 2 parkoló (pihenőhely) között

a magyar oldalon.

Előzmény: adiaboli (47785)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47787

Pedig szerintem csakis egy olyan főúthálózat-bővítésnek van értelme, ahol ezek az újonnan felminősített utak is olyan szintre lennének vagy lesznek feljavítva, mint amilyen pl. a 31-es, a 33-as vagy az 52-es, vagy a 61-es főút, amelyek komoly tranzitfogalom elviselésére is, és egyben tartósan is alkalmasak.

 

Egy kérdés: az olyan nagyon leromlott állapotú utakat, amelyeket mégis jó volna ha teljesen felújítanák (pl. amilyen lerobbant út a 3503-as út is), melyik illetékességnél kell kérni, hogy azt komolyan is vegyék?? Ilyet nagyobb közösség együttesen petícióban is kérhet a minisztériumtól, vagy csak valamely önkormányzat képviselője?

Előzmény: 20-as vonal (47777)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47786

Jó hír az Erdélybe utazóknak: az A1 lot3-at napokon belül megnyitják a forgalomnak, igaz sebességkorlátozásokkal, de legalább használható lesz. Így is sokat jelent majd, hpgy nem kell a falvakon keresztül menni. http://www.replicahd.ro/lotul-3-al-autostrazii-ar-putea-fi-deschis-saptamana-aceasta/

adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47785

Hát igen, pontosan ez az. Egyébként hol épül a határállomás, ha már az OSM - az M43/A1-gyel ellentétben - nem tünteti fel?

Előzmény: dimelo (47784)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47784

Bár szűkszavú maradtál, az üzenete a hasonlíthatóság lehet.

Már én is megnéztem az M43 határkapcsolatot.

 

Ott nem látszik 2x3 sáv, ellenben a parkoló többsávos.

Ezt tervezték az M4-A3-nál is. (Majd most be akarják adni a sávszélesítő dumát)

 

Ha minden határátkelőt ilyen utólagos túlbiztosítással építettek volna,

akkor mást sem olvasnánk a hírek között.

 

A 42. főút Ártándi átkelője előtt a 60. km-től van +1 sáv.

https://www.google.com/maps/@47.1305302,21.7460161,3a,75y,124.8h,74.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHk85KDnMpfMLHDnvsBelaw!2e0!7i13312!8i6656

 

Jelenleg 3 km hosszban.

Miért kellene az M4-en  5 km-es sávszélesítés (+ 1 sáv, ne adj isten 2x3 sáv),

ha az ADR szállítmányok Ártándnál maradnak?

Előzmény: adiaboli (47783)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47783
Előzmény: dimelo (47781)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47782

Azért ez nem csak terminológiai különbség, különösen, ha különböző szabályok vonatkoznak a karbantartásra és az esetleges átalakítások tervezésére.

Előzmény: trizs77 (47772)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47781

A térképen 2 parkoló látható,

mit szerettél volna jelezni?

(néma gyereknek anyja se érti a szavát...)

Előzmény: adiaboli (47779)
dimelo Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47780

Ne hasogass szőrszálakat. (szorszalakat???)

Ékezet nélküli írás félreérthető.

 

Esetleg foglalkoznál a lényeggel is?

 

Ha az A3-nál szó sincs 2x3 sávról, akkor ki hiszi el, hogy csak az M4 szakaszon szükséges?

 

Láttál már olyan kivitelezőt, aki egy ilyen  műszaki tartalom módosítás miatt, nem készít pótmunka költségvetést?

Ez az 5 km-es "sávszélesítés" finoman is milliárdos tétel.

Vagy túlárazás volt alapban és odaszóltak, hogy csináld meg, határidőt toljuk....nem lesz kötbér...

Vagy mindezt lepapírozva, lenni kell pótkötségvetésnek is (ami igazolja a határidőcsúszást).

 

Na erről nem olvashattunk eddig sehol.

 

Ha van ilyen infód, tedd fel a fórumra.

Előzmény: Mézgár (47778)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47779
Előzmény: dimelo (47756)
Mézgár Creative Commons License 2019.12.19 0 1 47778

dimelo, szövegertes!

 

"Amint kesz az M4 at is adjak a forgalomnak." =  Amint kesz az M4, at is adjak a forgalomnak.

Előzmény: dimelo (47753)
20-as vonal Creative Commons License 2019.12.19 0 1 47777

Ezek a régen visszaminősített utak szépen lassan újra visszajönnek a hálózatba.Pl a már itt említett Pápa -Sárvár,vagy Pápa-Vvarsány ,mai nevén 834-es 832-es utak.Másik részük az OTRT-ben szerepel,mint új hálózati elem.Pl.:Csorna-Pápa, vagy Pápa -Devecser. Tehát nincs új a nap alatt.Más tészta,hogy az általad leírt főútvonali követelmény rendszert ezek az utak meg sem közelítik.

Előzmény: Hírfigyelő (47776)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47776

Egyébként a mai álláspont szerint a másodrendű főútvonal-minőségnek a követelményei a minden útkereszteződésnél külön kiépített balra- és jobbra kanyarodó sávok, a min. 2×1 sáv 9 m útszélességű kiépítettséggel, szegélyvonal felfestett állapota, nagyobb forgalmú utak keresztezésénél lehetőleg legyen körforgalmú csomópont kiépítve, kijelölt gyalogátkelőhelyeknél azoknak a figyelemfelhívó vörös mezőben fehér zebrás nagyon feltűnő kifestése, az útpadkái végig 1,5 széles finom zúzottköves (ún. "nemespadkás") kiépítésűek legyenek, és az útkereszteződések előtti "Település és/vagy út 300 m -->", "<--300 m Település és/vagy út" előjelző táblák sehol sem hiányozhatnak, burkolatuknak a 11 t terhelést el kell bírniuk (a teher- és nehézteher-forgalomra (= kamionforgalomra) való alkalmasság miatt. Elsőrendű főútnál a követelmények az útszélességet követelik meg ennél kissé szélesebbre, és a tonnaterhelhetőséget is ennél valamivel nagyobbra, a gyalogátkelőket pedig a gyalogosokra veszélyesebb helyeken mindig felüljárós gyaloghíddal kell kiváltani.

Előzmény: trizs77 (47772)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.19 0 0 47775

"Ezeknek az utaknak nagyobb része még 1950-1955-ben is földút volt."

 

Lehet, de konkrét ellenpéldát is tudok felhozni: 2×1 sávos aszfaltútból földút elhanyagolás miatt. Ilyen pl. a 3503-as útnak a 3317-es út és a 36-os főút közé eső szakasza. (A teljes 3503-as út nyomvonala Hajdúdorog-3317-36-Tamásbokor. [3317: Hajdúnánás-Nyíregyháza]) A leromlást itt a felújítás több évtizedes totális elhanyagolása idézte elő, az útnak a 3317-Hajdúdorog szakasza járható és karbantartott, ami azonban a 3317-36 közé esik, az teljesen tönkre van menve (kivétel a 3317-es felé eső 3 km, ebből az első 1,5 km 2×1 sávon, a második 1,5 km 1×1 sávon járható, tehát a 2 sáv közól az egyik, a felezővonaltól kelet felé eső rész teljesen megsemmisült), pedig az út mentén 2-3 olyan sikeres munkahely is van, amelyek 1990 óta komoly nyereséggel termelnek és fél Hajdúdorognak ezek adnak állást. Annyit megérdemelnének, hogy a hozzájuk vezető utat legalább 8 km hosszban felújítsák (a megyehatárig). (A 3317-36 szakasz teljes hossza 16 km.)

 

Hasonlóan elhanyagolódott utak az országban másfelé is vannak, amelyeknek mindegyike valamely két megye közötti megyehatárra esik. (Ez az összefüggés nyilván nem véletlen.)

Előzmény: trizs77 (47772)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.19 -2 1 47774

Igen ennek van értelme. Igaz a kötöttpályákban is hibásan gondolkodik a főváros is!. Verni kellene az asztalt, hogy az EU környezetvédelmi alapra az Üröm állomásig jöjjön ki az egyes villamos. Ott hatalmas hely van Solymári és Óbudai területen a Bécsi út mellett parkolónak megfelelő. mezőgazdaságra eleve nem alkalmas a 10-es és a majdani M10 közé szorultan az ÖMV kút alatt..

 

Ráadásul ott nem csak a 10-es és a majdani M0 autói válthatnak villamosra és vonatra, hanem buszokkal az M0 nyugaton összeköthető Üröm állomással a hűvösvölgyi villamos is, de akár Kelenföld iránya a budakalászi HÉV-től akár. Ez is csökkentené a Hidegkúti út terhelését és elvinné az érkező észak forgalmát ,mind a településről Budakeszin át a budaörsi csomóponthoz tartókat elterelve...és az Aquincumi híd későbbi rákötő útja is erre vezet majd.-

 

Nem csak azért az M0 nyugat a legzöldebb megoldás, mert nem 100km-en kerengteti a Bécsi út- budaörsi CSP forgalmát, hanem csak 18km! Ezzel a villamos fejlesztéssel és a Nyugati elérésével Üröm állomásról is összefügg a városon kívül válva valódi intermodálissá!(ami Óbuda területén van).

 

Közben már elkezdődött a harc, hogy ki is nem akar M0 és kiMár azon megy a harc ki akarja jobban a városi M0-t!

 

A budakeszi polgármester asszony a II kerületre támadt! Nem hszem, hogy Örsi ott meg szeretné magyarázni mitől zöldebb a 100km-eses Pilisi kerengés a 18km-es helyett, Kesztölcnél az ország második legnagyobb barlangrendszerét fenyegetve, miközben neki is szüksége van a főváros elkerülőjére, ahogy az egész térségnek!

 

2022-re valamit építeni kell a fővárosnak a kormány részéről! Az M100 és az M0 észak pedig 2024 előtt nem fog épülni, csak az M0 nyugat amin ez lehetséges, épp ami a budai agglomerációnak is életbe vágó már! 

https://budapestkornyeke.hu/megfurta-a-2-kerulet-az-m0-as-nyugati-szakaszat-kinek-a-kertjenel-duborognek-majd-a-kamionok/

Előzmény: -Smiley- (47766)
NAR Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47773

"az Ikrény – Rábapatona – Kóny sokszámjegyű utat akarták kijelölni."

 

Csak én vagyok vaksi és nem látom a Google térképen ezt az utat, vagy tényleg nem létezik?

Előzmény: Herodes68 (47770)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 -1 1 47772

Azt, hogy egy kor mikor mit nevez el minek (pl. főútnak) a magánügye.

Igen ritka, hogy egy kor ragaszkodik saját szabályaihoz.

Lásd várossá nyilvánítás szabályainak állandó higítása.

 

646. Böhönye--Vízvár
647. Háromfa--Barcs
648. Iharosberény--Gyékényes
649. Nagykanizsa--Zákány

Ezeket az utakat a  listád alapján 1937-ben főútként tartották nyilván.

Ok.

Lelkük rajta.

Ezeknek az utaknak nagyobb része még 1950-1955-ben is földút volt.

Tehát előtte 15 évvel se lehetett jó minőségű.

Például Vízvár és Bélavár közé csak 1970 után került aszfalt. Akkor is ha előtte már 23 évvel főútnak nyilvánították.

Előzmény: Hírfigyelő (47769)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47771

Nem feltétlen kell egy miniszterelnöknek az égvilágon mindenhez értenie...

Inkább ott a gond, hogy kikkel veszi körül magát :/

Előzmény: troglodita (47730)
Herodes68 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 47770

 

Az M85 és a mellette húzódó régi 85-ös főútnak az előzménye dióhéjban a következő:

 

Az eredeti elképzelés itt is az volt, hogy a 85-ös főútat bővítik 2x2 sávosra. A nemfizetők és a lassú gépjármű forgalomra számára  pedig az Ikrény – Rábapatona – Kóny sokszámjegyű utat akarták kijelölni.

 

A beruházók eleinte annyira biztosak voltak a dolgukban hogy környezetvédelmi engedélyt nem is kértek más nyomvonalra mint a régi 85-ös 2x2 sávos bővítésére.

 

Nagy szerencsére az Ikrényi és Rábapatonai polgármesterek ebbe nem mentek bele, végig elutasító, lakossági tüntetéseket kilátásba helyező akciókkal fenyegettek. Végül a  beruházók (hatalom) engedett.

 

Így aztán annak érdekében, hogy ne kelljen a teljes engedélyezési procedúrát újra a nulláról kezdeni

az új M85 nyomvonalat a régi 85-ös főút 500méteres védőtávolságán belül tervezték. Amire így a régi engedélyek többségében érvényesek voltak.

Előzmény: radio100jozsi (47742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!