sajnos ahelyett, hogy atgondolnak, hogy mire lenne szuksege az orszagnak, inkabb mennek a fejuk utan. Minden aron el akarjak vinni a palyakat a hatarig. Valahol ez indokolt, de valahol nem. Szerintem a prio1 lenne az M0 felujitas minnel elobbi befejezese, az M0-t tehermentesito palyak megvalositasa minnel hamarabb es az M4 megepitese legalabb puspokladanyig. Ertem en a megyei jogu varosok bekoteset is, de sztem a fentiek megvalositasa egetobb lenne, mint bekotni egert, egerszeget, tarjant, khelyt a gyorsforgalomba.
Egyebkent fogja hasznalni az M0-M3-M35-M4-et szerintetek a tranzit forgalom? Szerintem maradnak az olcsobb M0-4-42 utvonalon. Pont a fillerbaszo romanok mennek majd a fizetos es raadasul hosszabb utvonalon, amikor horrorkaravanokon pumpaljak be a nemet autokat Romaniaba. Nem lett ez atgondolva. Kassa felol meg nem lesz akkora forgalom, hogy feltorlodjanak a hataron az M4nel es extra sav kelljen.
Ne legyél már ennyire elborult - Szlovénia is a Schengen-zónában van, legutóbbi emlékeim szerint határállomás sincs az M70 végén, nem hogy vámellenőrzés, mégis, mi miatt torlódnának vissza a kamionok?
Kis iparkodassal M4et szerintem iden karacsony elott at tudtak volna adni. Arrol nem beszelve,hogy M0-val miota szarakodnak. Miota megindultak haza a keletiek nyugatrol, azota M1-M0-nal van a torlodo sor vege az M5 fele delutantol keso estig. Miert szivatjak a nepet? Ertem en, hogy nem akarnak tulorat, ejszakai potlekot, meg hetvegi potlekot fizetni, hogy minnel tobbet kilophassanak,de ez mar kabare, ami a magyar utepitesek korul van. Nem vagyok szakerto,csak nyitott szemmel jarok a vilagban es latom,hogy lehet ezt jobban is, gyorsabban is.
Pedig szerintem csakis egy olyan főúthálózat-bővítésnek van értelme, ahol ezek az újonnan felminősített utak is olyan szintre lennének vagy lesznek feljavítva, mint amilyen pl. a 31-es, a 33-as vagy az 52-es, vagy a 61-es főút, amelyek komoly tranzitfogalom elviselésére is, és egyben tartósan is alkalmasak.
Egy kérdés: az olyan nagyon leromlott állapotú utakat, amelyeket mégis jó volna ha teljesen felújítanák (pl. amilyen lerobbant út a 3503-as út is), melyik illetékességnél kell kérni, hogy azt komolyan is vegyék?? Ilyet nagyobb közösség együttesen petícióban is kérhet a minisztériumtól, vagy csak valamely önkormányzat képviselője?
Ezek a régen visszaminősített utak szépen lassan újra visszajönnek a hálózatba.Pl a már itt említett Pápa -Sárvár,vagy Pápa-Vvarsány ,mai nevén 834-es 832-es utak.Másik részük az OTRT-ben szerepel,mint új hálózati elem.Pl.:Csorna-Pápa, vagy Pápa -Devecser. Tehát nincs új a nap alatt.Más tészta,hogy az általad leírt főútvonali követelmény rendszert ezek az utak meg sem közelítik.
Egyébként a mai álláspont szerint a másodrendű főútvonal-minőségnek a követelményei a minden útkereszteződésnél külön kiépített balra- és jobbra kanyarodó sávok, a min. 2×1 sáv 9 m útszélességű kiépítettséggel, szegélyvonal felfestett állapota, nagyobb forgalmú utak keresztezésénél lehetőleg legyen körforgalmú csomópont kiépítve, kijelölt gyalogátkelőhelyeknél azoknak a figyelemfelhívó vörös mezőben fehér zebrás nagyon feltűnő kifestése, az útpadkái végig 1,5 széles finom zúzottköves (ún. "nemespadkás") kiépítésűek legyenek, és az útkereszteződések előtti "Település és/vagy út 300 m -->", "<--300 m Település és/vagy út" előjelző táblák sehol sem hiányozhatnak, burkolatuknak a 11 t terhelést el kell bírniuk (a teher- és nehézteher-forgalomra (= kamionforgalomra) való alkalmasság miatt. Elsőrendű főútnál a követelmények az útszélességet követelik meg ennél kissé szélesebbre, és a tonnaterhelhetőséget is ennél valamivel nagyobbra, a gyalogátkelőket pedig a gyalogosokra veszélyesebb helyeken mindig felüljárós gyaloghíddal kell kiváltani.
"Ezeknek az utaknak nagyobb része még 1950-1955-ben is földút volt."
Lehet, de konkrét ellenpéldát is tudok felhozni: 2×1 sávos aszfaltútból földút elhanyagolás miatt. Ilyen pl. a 3503-as útnak a 3317-es út és a 36-os főút közé eső szakasza. (A teljes 3503-as út nyomvonala Hajdúdorog-3317-36-Tamásbokor. [3317: Hajdúnánás-Nyíregyháza]) A leromlást itt a felújítás több évtizedes totális elhanyagolása idézte elő, az útnak a 3317-Hajdúdorog szakasza járható és karbantartott, ami azonban a 3317-36 közé esik, az teljesen tönkre van menve (kivétel a 3317-es felé eső 3 km, ebből az első 1,5 km 2×1 sávon, a második 1,5 km 1×1 sávon járható, tehát a 2 sáv közól az egyik, a felezővonaltól kelet felé eső rész teljesen megsemmisült), pedig az út mentén 2-3 olyan sikeres munkahely is van, amelyek 1990 óta komoly nyereséggel termelnek és fél Hajdúdorognak ezek adnak állást. Annyit megérdemelnének, hogy a hozzájuk vezető utat legalább 8 km hosszban felújítsák (a megyehatárig). (A 3317-36 szakasz teljes hossza 16 km.)
Hasonlóan elhanyagolódott utak az országban másfelé is vannak, amelyeknek mindegyike valamely két megye közötti megyehatárra esik. (Ez az összefüggés nyilván nem véletlen.)
Igen ennek van értelme. Igaz a kötöttpályákban is hibásan gondolkodik a főváros is!. Verni kellene az asztalt, hogy az EU környezetvédelmi alapra az Üröm állomásig jöjjön ki az egyes villamos. Ott hatalmas hely van Solymári és Óbudai területen a Bécsi út mellett parkolónak megfelelő. mezőgazdaságra eleve nem alkalmas a 10-es és a majdani M10 közé szorultan az ÖMV kút alatt..
Ráadásul ott nem csak a 10-es és a majdani M0 autói válthatnak villamosra és vonatra, hanem buszokkal az M0 nyugaton összeköthető Üröm állomással a hűvösvölgyi villamos is, de akár Kelenföld iránya a budakalászi HÉV-től akár. Ez is csökkentené a Hidegkúti út terhelését és elvinné az érkező észak forgalmát ,mind a településről Budakeszin át a budaörsi csomóponthoz tartókat elterelve...és az Aquincumi híd későbbi rákötő útja is erre vezet majd.-
Nem csak azért az M0 nyugat a legzöldebb megoldás, mert nem 100km-en kerengteti a Bécsi út- budaörsi CSP forgalmát, hanem csak 18km! Ezzel a villamos fejlesztéssel és a Nyugati elérésével Üröm állomásról is összefügg a városon kívül válva valódi intermodálissá!(ami Óbuda területén van).
Közben már elkezdődött a harc, hogy ki is nem akar M0 és kiMár azon megy a harc ki akarja jobban a városi M0-t!
A budakeszi polgármester asszony a II kerületre támadt! Nem hszem, hogy Örsi ott meg szeretné magyarázni mitől zöldebb a 100km-eses Pilisi kerengés a 18km-es helyett, Kesztölcnél az ország második legnagyobb barlangrendszerét fenyegetve, miközben neki is szüksége van a főváros elkerülőjére, ahogy az egész térségnek!
2022-re valamit építeni kell a fővárosnak a kormány részéről! Az M100 és az M0 észak pedig 2024 előtt nem fog épülni, csak az M0 nyugat amin ez lehetséges, épp ami a budai agglomerációnak is életbe vágó már!
Az M85 és a mellette húzódó régi 85-ös főútnak az előzménye dióhéjban a következő:
Az eredeti elképzelés itt is az volt, hogy a 85-ös főútat bővítik 2x2 sávosra. A nemfizetők és a lassú gépjármű forgalomra számára pedig az Ikrény – Rábapatona – Kóny sokszámjegyű utat akarták kijelölni.
A beruházók eleinte annyira biztosak voltak a dolgukban hogy környezetvédelmi engedélyt nem is kértek más nyomvonalra mint a régi 85-ös 2x2 sávos bővítésére.
Nagy szerencsére az Ikrényi és Rábapatonai polgármesterek ebbe nem mentek bele, végig elutasító, lakossági tüntetéseket kilátásba helyező akciókkal fenyegettek. Végül a beruházók (hatalom) engedett.
Így aztán annak érdekében, hogy ne kelljen a teljes engedélyezési procedúrát újra a nulláról kezdeni
az új M85 nyomvonalat a régi 85-ös főút 500méteres védőtávolságán belül tervezték. Amire így a régi engedélyek többségében érvényesek voltak.