Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49286

Ez vicces...

 

Egyszer azt irjak a hebego mokacsoportos setetzodek, hogy nem szabad utakat epiteni, mert azok csak meg tobb forgalmat generalnak... maskor meg azt, hogy konganak az uressegtol...

 

 

Előzmény: Törölt nick (49283)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49285

Az autopalyasuruseg hasonlitgatas is tok ertelmetlen, mert nagyon nem mindegy, hogy mekkora a nepsuruseg...

 

Egy nagy nepsurusegu orszagban (benelux allamok, nyugatnemeto. Nyilvan qrva suru halozat kell...

De ritkan lakott teruleten (skandinav orszagok) meg eleg a ritka is, hisz a videki teruleteken olyan kicsi a forgalom, hogy oda nem kellenek szellempalyak.

Igyhat nem is epitenek...

 

Vagy ittvan pl. pestmegye...

 

Itt elvileg qrva sok palya van (ami miatt a tanyasiak rendkivul irigyek), de figyelembe veve, hogy itt lakik az orszag harmada (pesttel egyutt), raadasul meg orszagos elosztokozpont es atjarohaz is, gyakorlatilag qrva keves van a forgalomhoz kepest...

 

 

Előzmény: totyit (49267)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49284

Maradhatnánk az országhatáron belül?

 

A KSH adatbázisban nem található gyorsforgalmi utak területi bontása.

Helyesebben: 2009-ig volt...

http://www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/jelszall/tabljsz09_02_01c.html

 

Tud valaki frissebbet?

 

Hozzáfogtam az update-hez kigyűjteni a változásokat, de metodikai dilemmám keletkezett.

2009-ben  még stimmelt az 1116 összkm adat, jelenleg már vitatható az 1630 km.

 

Hová soroljuk a 21. 67. és 8. utak 2x2 sávjait?

Nem az a kérdés, hogy fizetős, vagy nem fizetős,

az tény, hogy 110 km/h a vmax és 2x2 sávos.

Főleg: ugyanannyiba kerültek, mint az autóutak.

Előzmény: trizs77 (49275)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49283
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49282

https://www.google.com/maps/@44.9963959,18.6806753,13z

 

M1.8 kb. 4500-5000 forgalmú út, amely Horvátországba visz.

A Zupanja A3 csomópontnál északról csatlakozó 55. út kb. 6000-6500 forgalmú

 

Itt 3600-zal növekszik a forgalom Zágráb felé, majd +5800-as növekedés: Nova Gradiska 49-51 utak és +900 Okucani (Banja Luka felől)

                                           Szgk.         Tehergk.

Zupanja:            7316   26  5777    338  205   970

Babina Greda:  10949   35  8150   544   346 1874

Nova Gradiska: 16707  43 12518   963   630 2553

Okucani:           17806  45 13387 1061   673 2640

 

Zágráb (kelet): 28164  66 21842 1791 1044 3421

 

Ez lenne a "rettegett-vágyott-hivatkozott" Boszniai forgalom...rokonok között

Előzmény: dimelo (49274)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49281

Pontosan...

 

Nalunk iszonyat tevesek a prioritasok, kisforgalmu utak melle epitunk szellempalyakat, mikozben mashol iszonyat kapacitashiany van, meg lerohadt, futomugyilkos utak...

Előzmény: Autobahn89 (49262)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49280

Sokkal jobb hasonlatot kapsz -- területnagyságtól és népességszámtól függetlenül is! -- , ha a Magyarország-Lengyelország, vagy a Magyarország-Csehország, vagy a Magyarország-Franciaország hasonlatot vennéd alapul. Itt ui. az összeköttetési szerepek a következők:

  • * Franciaország: Németország -- Spanyolország közlekedési kapcsolat-szerep;
  • * Lengyelország: Oroszország -- Németország közlekedési kapcsolat-szerep;
  • * Csehország: Nyugat-Balkán -- Magyarország -- Németország, ill. Olaszország -- Lengyelország -- Oroszország közlekedési kapcsolat-szerepek;.

 

Előzmény: trizs77 (49275)

Előzmény: Hírfigyelő (49279)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49279

A terület és a népesség nagysága felől önmagában még jó lenne a magyar-portugál hasonlat... Ez a hasonlat viszont más miatt sántít!: Portugália nem az átmenő és más országokat egymással összekötő főutak és gyorsforgalmi utak országa, mint amilyen Magyarország (M5-M1: Balkán -- Nyugat-Európa összeköttetés; M3-M7: Ukrajna -- Dalmát-tengerpart összeköttetés; stb. ...). Portugália elsősorban a nagy portugáliai hajókikötőkbe vezető főutak országa, és szárazföldi szomszédja csak egy ország van, ez pedig Spanyolország. Portugália tehát -- közlekedési szempontból nézve -- főképpen egy szárazföldi szállítási útvonal -- tengeri szállítási útvonal kapcsolatra alkalmas országként fogható fel.

Előzmény: trizs77 (49275)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49278

Érdekes hogy Lengyelországban,Finnországban,Dániában,kevesebb van.

Angoloknál is csak 2x annyi.

Szlovákia,Csehország,Románia ,Bulgária messze lemaradva.

 

Előzmény: Törölt nick (49277)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49277
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49276
trizs77 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49275

Sose Svájcot hasonlísd Magyarországgal hanem Portugáliát.

 

 

 

Magyarország : 93 030 km²  közel 10 millió lakos
Portugália       : 93.00 km2   kicsivel több mint 10 millió lakos

 

Előzmény: totyit (49267)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49274

Amennyit zölddel jelölve láthatsz.

 

Bosznia szétszakított... nem azonos a szerb, a horvát és a bosnyák érdek...

Előzmény: Törölt nick (49273)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49273

Ezekből mennyi van kész?

Doboj és Slivaj között több értelme lett volna építeni mert a horvát oldalon ott már kész a pálya,ami rámehy a Zágráb Belgrád autópályára.

Előzmény: dimelo (49269)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49272

Add hozzá a gyorsfolgalmi utakat,viszont nálunk még elég sok helyen épül.

Nem lehet 50év lemaradást 20év alatt behozni.

Svájc sűrűn lakott ország így sűrű az autópálya hálózat.

Érdemes lenne leírni a többi.országot.is pl Írországot is.

Előzmény: totyit (49267)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49271

Légyszíves olvassad figyelmesebben azt, amire hivatkozni szeretnél!

 

Mert én nemcsak és nem főleg(!!) a -- további újabb -- autópályák építését szorgalmazom, hanem az új főútvonalak fejlesztését, a fontosabb új összekötő utak építését a hiányzó helyekre (pl. a megyehatárok által átvágott, de egyébként összetoldva hosszabb fontos összekötő utak!; példa: Somogy megye: Vityapuszta-Gamás-Fiad hiányzó fontos összekötő út bepótlása), továbbá a meglévő fontos fő- és összekötő utak felújítását is, sőt ezt szorgalmazom főleg és elsősorban!!!

 

Lásd: Hírfigyelő (49255)"[...] az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből."

 

Azt is írtam, hogy nem szabad arra hivatkozva megtorpanni az útfejlesztéseknél és az útkarbantartásoknál, hogy q világ elmaradott régióiban és országaiban (pl. Afrika országai!) még annyinak sem örülhetnek  mint aminek mi magyarok, sem arra hogy Svájc mennyivel jár előttünk abból kifolyólag hogy jóval gazdagabb nálunk, csak mert ez az ország a svájci elit-minőségű bankszektorból vagy bármi más profithozó dologból gazdagodott meg nagyon. Lásd: 

Hírfigyelő (49256)"Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! [...]"

 

Sőt: az új útfejlesztéseket és a felgyorsított ütemű útfelújításokat és útjavításokat és az állagromlás-megelőző útkarbantartásokat annál is jobban kell is és lehet is forszírozni és akarni megcsinálni, mert éppen nemrég jött meg a jó hír a nagy hitelminősítő intézetektől, hogy annyira jól állunk, hogy egy-két hónapon belül a magyar forint (= HUF) újabb felminősítése várható, és vehető is biztosra! Van tehát pénz bőven a magyar büdzsében, él és virul a magyar gazdaság, Orbán és kormánya pedig kiadhatja az új jelszót: "Vágjunk bele az úthálózat eddig még soha nem látott mértékű felújításába és korszerűsítésébe!!!"

 

Előzmény: Gyurma73 (49260)

Előzmény: Törölt nick (49261)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49270

Jajj az ujjam:)))

 

M6-A5

Előzmény: dimelo (49269)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49269

https://www.google.com/maps/dir/48.5892759,13.416911/44.80818,18.0527661/@46.2944608,16.3130485,7z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Szerintem ezt nézhetnéd objektívebben is.

 

Amíg a fő irány Ausztria - Németország, addig az M5-A5 "alsó kenő" segédmunkás lesz.

 

Az 56. út határforgalma:

1370  347     898 személy   63 kisteher  14 busz         11+6+24+306 tehergk.

 

A történelmi tényeken nem lehet vitatkozni.

100 - 200 évvel ezelőtt sem Észak-dél volt a főirány, hanem a Nyugat-kelet...

 

 

Előzmény: Törölt nick (49248)
totyit Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49268

Szerintem meg azt jelenti , hogy Kb. fele olyan sűrűségű az autópálya ott. 

 

Nem ott , hanem itt  nálunk.

Előzmény: totyit (49267)
totyit Creative Commons License 2020.02.16 0 2 49267

Svájcban hány.km autópálya van?

Egyébként kb 1450;)

9millió lakosra.

 

 

             Svájc: 41 285 km²      1450 km autópálya      35,12 km/ 1000 km2

Magyarország : 93 030 km²      1630 km autópálya      17,52 km/ 1000 km2

 

Ez ugye azt jelenti hogy nálunk van több autópálya?

Szerintem meg azt jelenti , hogy Kb. fele olyan sűrűségű az autópálya ott. 

Azaz hiába több , az gyakorlatilag a fele.

Előzmény: Törölt nick (49260)
totyit Creative Commons License 2020.02.16 0 1 49266

 A jardak is reggel 8ra tisztak.

 

Reggel 7-kor mentünk dolgozni , és akkor láttam hogy megy az utcaseprő autó az úton , a járdán meg a járda seprő.

Minden nap , minden reggel !!!!!

Az nem igaz hogy Ausztriában nem dobják el a szemetet , meg nincs szemét.

De van, csak "kicsit" többet takarítanak.

Ja és nem a közmunkások sepregetnek 3-5-10-en  egy-egy cirok seprűvel.

 

Előzmény: Autobahn89 (49262)
dimelo Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49265

Csak a habot szereted a tortán, esetleg még a koktélcseresznyét?

 

El lehetne mélyedni ezekben a gazdasági adatokban, de legalább 2 korrekciós tényezőt figyelembe kellene venni:

 

Az EU költségvetésének hat nettó befizetője van: Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Hollandia, Svédország és Ausztria.

A következő ciklusban már csak 5 lesz.

Magyarország évente 1700 milliárd Ft-ot kap - kapott. Valószínű, hogy ezután kevesebbet fog.

Tehát a "tiszta" növekedést ez csökkentheti...

 

A magyar gazdaság növekedési többletében mennyi a multik gépjárműgyártása, ami 95 %-ban külföldre termel?

 

Ilyen exportfüggés, sérülékenység és infláció mellett ne jósolj ...

 

 

Előzmény: Törölt nick (49247)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.16 -1 0 49264

Nagyon felreertettel...

 

NEM a jovedelmekrol, eletszinvonalrol beszeltem (ezzel nekem sincs semmi bajom, ellentetben a magyarok tobbsegevel), hanem a rendetlen, gondozatlan kozteruletekkel es utakmenti arokpartokkal...

 

Szarik raja az allam es szarnak raja az emberek is...

 

Elottunk van 100m2 kozterulet az aszfaltut szeleig, abba en beletoltam kb. 300.e Ftot, es qrvasok munkat (betonjarda, nagykapu elotti betonplacc, betonozott arok, oreg tul nagyra nott gyomolcsfak helyere tuja bokrok) es tavasztol oszig kaszalom a fuves reszt...

 

Ilyen szinten 100 emberbol kb. 1 csinalja meg, mert a tobbseg fillerbaszo, lusta, igenytelen es kulonben is: csinalja meg az onkormanyzat...

 

Es nagyon sokan meg a kaszalasig se jutnak el, mert annyira igenytelen lustadisznok...

Előzmény: Törölt nick (49254)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49263

Az utak minősége mellett számomra ugyanolyan elszomorító a sok szemét az utak mellett. Mi lettünk Európa szeméttelepe.

Idejön a külföldi, ugyanúgy kiszórja a kocsiból a szemetét, mert azt látja, hogy a magyar így tesz és biztos itt ez a szokás.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49262

En attol ereznem magam jobban, ha a mostani uthalozatot karbantartanak. Lehajtok a gyorsforgalmirol es szetesik az auto a foutnak nevezett valamin.

Ausztriarol csak annyit, hogy erdemes eltolteni par hetet kint es tapasztalni. Lehet, hogy sok a migrans, de a legtobb tud nemetul es dolgozik ezerrel. Az autok meg 80-90%ban privatlizingre vannak. Sajat lakasa es megtakaritasa csak keves osztraknak van. 
Ami az utakat illeti, nem csak megepitik az utakat, hanem minosegre is adnak es karbantartasra is. A jardak is reggel 8ra tisztak.

Előzmény: Törölt nick (49261)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 -1 1 49261

Én nem az auzópályák hosszától érzem magam jól vagy rosszul.

 

Előzmény: Hírfigyelő (49255)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.16 0 0 49260

Svájcban hány.km autópálya van?

Egyébként kb 1450;)

9millió lakosra.

 

Előzmény: Hírfigyelő (49256)
NAR Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49259

"A ház és az M3 között 4 méter magas zajvédő fal van.

Az eredmény az lett, hogy nem zajos a lakás."

 

Nyitott vagy csukott ablaknál? Nekem az az alapélményem, hogy pl. a Megyeri hidat előbb lehet hallani a dunaparti kerékpárútról, mint látni (budai oldalon). A 71-es úton (igaz, zajvédő fal nélkül) 150 méterről lehet hallani az összes kamiont.

Előzmény: trizs77 (49219)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.15 -4 0 49258

A Dél-Európa felé vezető utak építésnél szerintem az is igencsak nagy visszatartó erő, hogy amíg a migrációs határáttörési fenyegetettség nem szűnik meg, vagy máshogy nem oldódik meg véglegesen, addig az államnak is kisebb kedve van az oda vezető utakat építgetni, mintha ott lenn a balkáni tájakon is rend és béke honolna, mert a veszélyzónába minek építsen utat, ha az úgyis csak az erőszakos és terrorveszélyes migránsok Magyarországra történő bejutását segíthetné elő. Vagyis amit egyelőre nem érdemes, azt egyelőre inkább az állam sem erőlteti (amellett hogy a lakosság sem vágyik a veszélyekre!!)!

 

Itt csak akkor lesz érdemes -- és utakat ténylegesen építeni is csak akkor fog a magyar állam! -- új utakat építeni, ha a Balkán világába tartósan és véglegesen(!) visszatér a béke és a rend.

Előzmény: mzdude (49237)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.15 -1 0 49257

jav.: pár éven belül mindenki a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni

Előzmény: Hírfigyelő (49256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!