Egyszer azt irjak a hebego mokacsoportos setetzodek, hogy nem szabad utakat epiteni, mert azok csak meg tobb forgalmat generalnak... maskor meg azt, hogy konganak az uressegtol...
Az autopalyasuruseg hasonlitgatas is tok ertelmetlen, mert nagyon nem mindegy, hogy mekkora a nepsuruseg...
Egy nagy nepsurusegu orszagban (benelux allamok, nyugatnemeto. Nyilvan qrva suru halozat kell...
De ritkan lakott teruleten (skandinav orszagok) meg eleg a ritka is, hisz a videki teruleteken olyan kicsi a forgalom, hogy oda nem kellenek szellempalyak.
Igyhat nem is epitenek...
Vagy ittvan pl. pestmegye...
Itt elvileg qrva sok palya van (ami miatt a tanyasiak rendkivul irigyek), de figyelembe veve, hogy itt lakik az orszag harmada (pesttel egyutt), raadasul meg orszagos elosztokozpont es atjarohaz is, gyakorlatilag qrva keves van a forgalomhoz kepest...
Sokkal jobb hasonlatot kapsz -- területnagyságtól és népességszámtól függetlenül is! -- , ha a Magyarország-Lengyelország, vagy a Magyarország-Csehország, vagy a Magyarország-Franciaország hasonlatot vennéd alapul. Itt ui. az összeköttetési szerepek a következők:
* Franciaország: Németország -- Spanyolország közlekedési kapcsolat-szerep;
* Lengyelország: Oroszország -- Németország közlekedési kapcsolat-szerep;
* Csehország: Nyugat-Balkán -- Magyarország -- Németország, ill. Olaszország -- Lengyelország -- Oroszország közlekedési kapcsolat-szerepek;.
A terület és a népesség nagysága felől önmagában még jó lenne a magyar-portugál hasonlat... Ez a hasonlat viszont más miatt sántít!: Portugália nem az átmenő és más országokat egymással összekötő főutak és gyorsforgalmi utak országa, mint amilyen Magyarország (M5-M1: Balkán -- Nyugat-Európa összeköttetés; M3-M7: Ukrajna -- Dalmát-tengerpart összeköttetés; stb. ...). Portugália elsősorban a nagy portugáliai hajókikötőkbe vezető főutak országa, és szárazföldi szomszédja csak egy ország van, ez pedig Spanyolország. Portugália tehát -- közlekedési szempontból nézve -- főképpen egy szárazföldi szállítási útvonal -- tengeri szállítási útvonal kapcsolatra alkalmas országként fogható fel.
Légyszíves olvassad figyelmesebben azt, amire hivatkozni szeretnél!
Mert én nemcsak és nem főleg(!!) a -- további újabb -- autópályák építését szorgalmazom, hanem az új főútvonalak fejlesztését, a fontosabb új összekötő utak építését a hiányzó helyekre (pl. a megyehatárok által átvágott, de egyébként összetoldva hosszabb fontos összekötő utak!; példa: Somogy megye: Vityapuszta-Gamás-Fiad hiányzó fontos összekötő út bepótlása), továbbá a meglévő fontos fő- és összekötő utak felújítását is, sőt ezt szorgalmazom főleg és elsősorban!!!
Lásd: Hírfigyelő (49255): "[...] az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből."
Azt is írtam, hogy nem szabad arra hivatkozva megtorpanni az útfejlesztéseknél és az útkarbantartásoknál, hogy q világ elmaradott régióiban és országaiban (pl. Afrika országai!) még annyinak sem örülhetnek mint aminek mi magyarok, sem arra hogy Svájc mennyivel jár előttünk abból kifolyólag hogy jóval gazdagabb nálunk, csak mert ez az ország a svájci elit-minőségű bankszektorból vagy bármi más profithozó dologból gazdagodott meg nagyon. Lásd:
Hírfigyelő (49256): "Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! [...]"
Sőt: az új útfejlesztéseket és a felgyorsított ütemű útfelújításokat és útjavításokat és az állagromlás-megelőző útkarbantartásokat annál is jobban kell is és lehet is forszírozni és akarni megcsinálni, mert éppen nemrég jött meg a jó hír a nagy hitelminősítő intézetektől, hogy annyira jól állunk, hogy egy-két hónapon belül a magyar forint (= HUF) újabb felminősítése várható, és vehető is biztosra!Van tehát pénz bőven a magyar büdzsében, él és virul a magyar gazdaság, Orbán és kormánya pedig kiadhatja az új jelszót: "Vágjunk bele az úthálózat eddig még soha nem látott mértékű felújításába és korszerűsítésébe!!!"
NEM a jovedelmekrol, eletszinvonalrol beszeltem (ezzel nekem sincs semmi bajom, ellentetben a magyarok tobbsegevel), hanem a rendetlen, gondozatlan kozteruletekkel es utakmenti arokpartokkal...
Szarik raja az allam es szarnak raja az emberek is...
Elottunk van 100m2 kozterulet az aszfaltut szeleig, abba en beletoltam kb. 300.e Ftot, es qrvasok munkat (betonjarda, nagykapu elotti betonplacc, betonozott arok, oreg tul nagyra nott gyomolcsfak helyere tuja bokrok) es tavasztol oszig kaszalom a fuves reszt...
Ilyen szinten 100 emberbol kb. 1 csinalja meg, mert a tobbseg fillerbaszo, lusta, igenytelen es kulonben is: csinalja meg az onkormanyzat...
Es nagyon sokan meg a kaszalasig se jutnak el, mert annyira igenytelen lustadisznok...
En attol ereznem magam jobban, ha a mostani uthalozatot karbantartanak. Lehajtok a gyorsforgalmirol es szetesik az auto a foutnak nevezett valamin.
Ausztriarol csak annyit, hogy erdemes eltolteni par hetet kint es tapasztalni. Lehet, hogy sok a migrans, de a legtobb tud nemetul es dolgozik ezerrel. Az autok meg 80-90%ban privatlizingre vannak. Sajat lakasa es megtakaritasa csak keves osztraknak van. Ami az utakat illeti, nem csak megepitik az utakat, hanem minosegre is adnak es karbantartasra is. A jardak is reggel 8ra tisztak.
"A ház és az M3 között 4 méter magas zajvédő fal van.
Az eredmény az lett, hogy nem zajos a lakás."
Nyitott vagy csukott ablaknál? Nekem az az alapélményem, hogy pl. a Megyeri hidat előbb lehet hallani a dunaparti kerékpárútról, mint látni (budai oldalon). A 71-es úton (igaz, zajvédő fal nélkül) 150 méterről lehet hallani az összes kamiont.
A Dél-Európa felé vezető utak építésnél szerintem az is igencsak nagy visszatartó erő, hogy amíg a migrációs határáttörési fenyegetettség nem szűnik meg, vagy máshogy nem oldódik meg véglegesen, addig az államnak is kisebb kedve van az oda vezető utakat építgetni, mintha ott lenn a balkáni tájakon is rend és béke honolna, mert a veszélyzónába minek építsen utat, ha az úgyis csak az erőszakos és terrorveszélyes migránsok Magyarországra történő bejutását segíthetné elő. Vagyis amit egyelőre nem érdemes, azt egyelőre inkább az állam sem erőlteti (amellett hogy a lakosság sem vágyik a veszélyekre!!)!
Itt csak akkor lesz érdemes -- és utakat ténylegesen építeni is csak akkor fog a magyar állam! -- új utakat építeni, ha a Balkán világába tartósan és véglegesen(!) visszatér a béke és a rend.