Ne hallgass rám, mert lehet, hogy véletlenül egy csúcstechnikás áramfigyelős előtétet vásároltál. Mivel én egy csak hülye vagyok, ezért ne hallgass rám, tedd azt amit a többiek tanácsolnak neked.
Mert van egy ügyeletes hozzáértőnk, aki csípőből felülbírálja a bekötést és képes két lábat ad hoc módon összekötni egymással egy tökismeretlen elektronika kimeneti oldalán. Ha ezt egy akármilyen cégnél követné el, páros lábbal rúgnák ki. Itt szabadon leírhatja és van, aki el is hiszi neki.
FYI ezekben az előtétekben mindig párhuzamos a csövek meghajtása (mindnek saját tekercse van), a bonyolítás a normálisabb típusoknál a katódfűtés körül lakik, annak lehet többféle kialakítása, és a katódok áramát is mindig a visszatérő ágon figyelik, ennek is van többféle kivitelezési módja. A régi előtétnél sem volt soros a kötés, a csövek végei párhuzamosan futnak be az elektronikába.
Egy darab feltehetően "hosszabb" vezetéket kell plusszba bekötnie, (és egy rövidet a két cső közül kikötnie), hogy a "6vezetékes" "párhuzamos" fénycsőinverterhez készült lámpatestet "soros" "7 vezetékesre" alakítsa.
Akinek ez sem megy, az egyáltalán ne kötögessen semmiféle vezetékeket semmibe.
BTW jó eséllyel a közösítéses gányolás NEM fog működni, egyetlen percet sem, mert az inverter védelme nem engedi majd begyújtani.
Ha egy fokkal gagyibb a cucc, (klón-klónjának a kispórolt verziójának utánérzése) akkor pukkan egyet és pillanat alatt tönkremegy az új inverter.
Te meg csak nyomod szokás szerint, a szakmaiatlan, tűz-élet-vagyonbiztonság szempontjából veszélyes baromságot, majd amikor valaki kijavít, akkor támadsz, ezt CSAK így lehet, mert a kérdező biztos nem tud mást tenni.
Hogy miből mekkora kár-probléma-gond-anyagi veszteség-veszély lehet, az már nem érdekel, illetve legtöbbször nem is látod át.
Valamiféle nem elektromos műszaki képzettséggel -talán- rendelkezel, de abból is csak a katalógus-marketing közeli általános rész, amiből valamennyire egyben vagy, a konkrét szakmai, elektrotechnikai alapjaid a nulla körül vannak.
(ld "mindig azonos az összteljesitmény", és egyéb a közelmúltban leírt 2*2 néha 5 szintű brillírozásaid)
Mivel az egyik gyújtónál sorba, a másiknál meg párhuzamosan vannak kapcsolva a fénycsövek katódjai, így nem tehetsz mást mint átalakítod a kapcsolást, vagy másik gyújtót szerzel be.
"A kérdező szemmel láthatóan nem ért az elektromossághoz"
Te meg az elektronikus előtéthez! És írod tovább a hülyeséget. Hajlok egyetérteni valamely másik kollégával, hogy te egy borzasztóan káros jelenség vagy itt!
Ismét leírom: Nem véletlenül van két, külön szálon behozva a két cső saját katódárama! És egyáltalán nem biztos sem az, hogy működni fog a hülyeséged, ha mégis, akkor sem jól fog működni! Kérdés, hogy a baromságod okán keletkező anyagi kárt vajon ki fogja megtéríteni? Mert te aligha.
A bekötés kapcsán: Ha a kérdezőnek magas egy vezeték behúzása, akkor annak az előtétnek a cseréjét sem szabadna rábízni! És igen bazdmeg, fizesse ki, hogy olyan valaki nyúl hozzá, akinek a munkájában és tudásában meg lehet bízni ahelyett, hogy egy fórumon ad neki tanácsot egy önjelölt ezermester!
Drága Fórumozók! Három év után úgy döntött a fűnyíróm, hogy ezután visszafelé fog forogni. Sehogy se tudom erről a marhaságról lebeszélni. Ha meglököm a jó irányba, akkor is visszafelé indul el. Próbáltam két másik kondival is. Kondi nélkül is, és a kondit rövidre zárva is. Nagyon melexik.
Bármekkora bojlert fel lehet nappali árammal fűteni. A 2sarkú szerviz kapcsoló arra lett kitalálva, hogy szerelésnél le tudd kapcsolni. Ez elvileg olyan helyre kellene tenni, hogy a bojler szerelésnél rá leshessen látni, nehogy valaki véletlen visszakapcsolja.
Családi házaknál nem jellemző, hogy sok ember akar kapcsolgatni, ezért a legtöbb helyen az elosztótáblánál, villanyóránál van elhelyezve.
Te kéred mindig a konkrétumot,tessék írtam eszterga. A motor és a tokmány közötti hajtáslánc nem bontható! Hogyan is pörögne fel üresen a motor?
Nagy esztergákon ez megoldott ahol jelentős tömeget kell megindítani,fékezni,forgás irányt váltani.Ott a motor külön életet él de nem egy műszerész esztergánál.
---Két sebességet gondolom meg lehet valósítani egyfázisú motorral is, tekercselés kérdése---
Egyfázisú asszinkron motor két fordulattal úgy létezik hogy két akár egymástól független tekercselést alkalmaznak pl..mosógép motor. Annak mérete így irreálisan nagy a teljesítményéhez képest. És hol van az még a 1.5Kw-tól?
---Egyfázisú motor hirtelen ellenkező irányba kapcsoláskor (asszem ezt hívják ellenáramú fékezésnek) továbbra is ugyanabba az irányba forgott??---
Rendben,nem tettem hozzá hogy háromfázisú motor lett át tekercselve. Ott ez előfordulhat.
Arra tervezett egyfáziúnál ez valóban nem fordulhat elő.
"Szélsőséges esetben azonnal tönkremegy az előtét,"
A kérdező szemmel láthatóan nem ért az elektromossághoz olyan szinten, hogy módosítsa az armatúra vezetékezését (és erre te sem akarod megtanítani egy fórumon keresztül).
Van egy megoldás, amivel nulla szaktudással is újra működni fog a fénycsöve, ezt írtam le neki én.
A másik megoldás az, hogy hívjon villanyszerelőt sok ezerért
a harmadik az, hogy dobja ki az új előtétet és vegyen egy új komplett armatúrát,
Kérdésedből ítélve nagyon nem értesz az elektromossághoz, ezért abban sem vagyok biztos, hogy te ott VALÓBAN áramot akarsz mérni és nem inkább feszültséget.
------"Az egyfázisú motorok indítási árama jóvak nagyobb,mint az azonos teljesítményű háromfázisú motoroknak."
Kivéve, ha csinálsz elé egy filléres lágyindítót (pl egyszerű izzókból), ami marhakevés amperrel pörgeti fel a 3 kilowattos motorodat az üzemi fordulat közelébe.-----
Te is tudod hogy az egyfázisú motor nyomatéka használhatatlan ha a motor elé bármit kötsz sorban.
Sőt, a nagyobb motor indító kondenzátor nélkül lehet fel sem tud pörögni.
Ugyan akkor elkerülte a figyelmedet a dahlander motor.Mint mondtam még egy mechanikus váltót nem kívánok meg és beépíteni.
De legyek tényszerű, az egyik masina egy eszterga. Feltételezem sohasem vágtál menetet esztergával.
A kisesztergák nem rendelkeznek elektromechanikus tengelykapcsolókkal,a motort pélául menetvágásnál rá-rá kell indítani,ill "pánik" esetén akár ellenkező irányba kapcsolni. Volt hogy egyfázisú motornál irányváltás helyett ugyan arra indult meg,mert még vitte a lendület,ez az esztergánál nem megengedhető.
Megjegyezném hogy a háromfázisú motor lágyindítása a kívánt nyomatékkal megvalósítható.
Természetesen kifizetném a hozzájárulást ha iparszerűen,és 3Kw-nál nagyobb gépeket használnák,viszont ha belegondolunk a jelenleg a gépet frekvenciaváltóról használva majdnem ugyan akkora teljesítményt vételezek egy fázison asszimetrikusan terhelve a hálózatot "büntetés" nélkül,mint ha három fázison vételeznék, csak szimmetrikusan terhelve a transzformátort.
Bojler esetében azt hiszem max. az 50 literesig szerelik dugvillával.Azt a nappali árammal is fel lehet fűteni.Afelett be lehet kötni fixen.
Azt sohasem értettem viszont hogy hol kell elhelyezni a kétsarkú kapcsolót, a bojler elött. A helységben,ahol a bojler van,vagy rakhatom az óra szekrénybe is. Alapjába véve mi is a konkrét feladata a kapcsolónak?