Megfogni? Mivel??? Budapesten utak nélkül is megy! :)))
Igen, a Rákóczi, a Bajcsy, az Üllői 2*3 sávja tényleg iszonyatosan szűkös.
És ezek miben folytatódnak a külvárosokban? Csak nem 2x1 sáv?
A 49%-ot meg a Studiometropolitana parkolással kapcsolatos részletes felméréséből vettem. Amely felmérésben elkülönítik a munkaeszközt a munkábajárástól.
Rendben, tételezzük fel, hogy van egy üzleti negyed. Jó nagy, lehet Csepelen is, ahova szeretnéd (és ahova én is el tudom képzelni). Na már most az üzleti negyedbe túlnyomórészt irodisták fognak dolgozni, akiknek az égvilágon semmi szükségük nincs az autóra, az üzleti negyedbe elsősorban megfelleő tömegközlekedést kell biztosítani számukra. És pont emiatt ott különösen meg kell fogni a forgalmat.
Tehát a napi gépjárműforgalmat Budapesten jelenleg az ufók generálják, hiszen ki más! Az üzleti negyedbe jár mondjuk tíz emberből 5 irodista. A többiek különféle okoknál fogva olyan tevékenységet végeznek, amihez autó kell.
Már bocs, de hogy ne érintené a kettes változat?? Hát ott van Rákoshegy, kertváros, Ecsert kettévágja, mellesleg Rákoshegye pont két oldalt is elmenne egy lakópark mellett. Én itt lakom, tudom miről beszélek! Nekem ne mond, hogy nem teszi tönkre! Mondom, inkább kettes változat, mint az egyes!
1) Nagy P+R kapacitás az agglomerációban, onnan csábító tömegközlekedés 2) Budapest szélén ugyanez 3) A Nagykörúton belül a parkolókapacitás csökkentése, föld alá terelése 4) A tömegközlekedés és kerékpározás előnyben részesítése a Nagykörúton belül 5) Egyéb lehetőségek (dugódíj, hídpénz a belvárosban, stb)
Vajon hogy tenné tönkre a kertvárost, ha nem is érinti? Amít te írsz, no az tényleg gajravágná a kertvárost:
Keleten a 31-es utat kellene normálisan megcsinálni, hogy Keresztúron, azaz Rákosmentén keresztül lehessen bemenni. Pesti út külső szakaászát 2x2 sávosra csinálni, ugyanígy a Keresztúri és a Jászberényi utakat.
Azonkívül be kell hozni, mivel Budapest keleti fele nem maradhat út nélkül. Hogy milyen fontos lesz ez az út azt az alábbi ábrán megvilágítom neked:
Amint látható ennek az útnak a révén Budapest teljes keleti részének megoldódik a közlekedése a kertvárosok elkerülésével. Még az M3-ast is jelentős mértékben tehermentesíti, mivel ez az út az M31-es kapcsolata a Belváros felé!
Ezek a vonalak szerepelnek nagyjából az összes térképen az elmúlt harminc-negyven évben. Az a gond csak, hogy azóta nem realizálódtak!
Jah igen, mert a tömegközlekdési vonalak azok realizálódtak.
Nem tudod megfogni
Máshol is megtudták, itt is meglehet.
Az áteresztőkapacitás jelenleg iszonyatosan szűkös, de nem fog semmit a forgalmon
Igen, a Rákóczi, a Bajcsy, az Üllői 2*3 sávja tényleg iszonyatosan szűkös.
Mert az autósok 49%-a számára a gépjárművük munkaeszköz is
És vajon ezt a nagyon szép számot honnan vetted?
Nem tudják letenni.
Jaj, dehogynem.
de hiányzik nagyon egy üzleti negyed, ahol nem kell megfogni a forgalmat!
Rendben, tételezzük fel, hogy van egy üzleti negyed. Jó nagy, lehet Csepelen is, ahova szeretnéd (és ahova én is el tudom képzelni). Na már most az üzleti negyedbe túlnyomórészt irodisták fognak dolgozni, akiknek az égvilágon semmi szükségük nincs az autóra, az üzleti negyedbe elsősorban megfelleő tömegközlekedést kell biztosítani számukra. És pont emiatt ott különösen meg kell fogni a forgalmat.
De ha mégis mindenkiv autóval járna dolgozni, mert tömegközlekedéssel nem tudnák elérni a területet, Budapest összforgalmában akkor sem jelentkezne ezeknek az autóknak a hirtelen hiánya. Megjegyezném egyébként, attól, hogy valaki autóval megy ma munába, attól még neki az nem munkaeszköz...
Bocs, de szerintem az M4-et felesleges keleten behozni. Miért nem jó ott, ahol most is bejön? Ott esetleg csak bővíteni kellene, nem új utakat létrehozni, és a kertvárost tönkretenni.(Ez alatt azt értem, hogy oda visznek forgalmat, ahol eddig nem volt.) Keleten a 31-es utat kellene normálisan megcsinálni, hogy Keresztúron, azaz Rákosmentén keresztül lehessen bemenni. Pesti út külső szakaászát 2x2 sávosra csinálni, ugyanígy a Keresztúri és a Jászberényi utakat.
Talán azért, hogy a Salgótarjáni útnál egy autópálya is kapcsolódjon a Hungáriára és így el lehessen érni Budapest központját keleti irányból is gyorsforgalmin. Az M3-as ugyanis északról közelíti meg, az M5 meg délről. Keleten meg nincs egy tisztességes út se amely ne kertvárosokon haladna át.
Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?
Ezek a vonalak szerepelnek nagyjából az összes térképen az elmúlt harminc-negyven évben. Az a gond csak, hogy azóta nem realizálódtak!
Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne a probléma.
Nem tudod megfogni. Az áteresztőkapacitás jelenleg iszonyatosan szűkös, de nem fog semmit a forgalmon. Mert az autósok 49%-a számára a gépjárművük munkaeszköz is. Nem tudják letenni. Rövid távon legföljebb trükközni lehet a parkolással például, de hiányzik nagyon egy üzleti negyed, ahol nem kell megfogni a forgalmat!
És az miért gond, ha elnéptelenedik? Ez tökéletesen álproblémának tűnik nekem! A kevert üzleti-lakónegyedben ugyanis csak a lakók szívnak a forgalom miatt. Többek közt.
Az üzleti negyed meg elnéptelenedik délután 4 után. Akkor még mindig jobb a kevert üzleti-lakónegyed. Kell értelmes közösségi közlekedés a város széléről és a városhatáron túlról.
A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!
Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?
A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.
Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne a probléma.
hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem
Javaslom kiépíteni Ferenciek tere központtal a szélrózsa minden irányába a 2*4 sávos gyorsforgalmi utakat. Persze azon is dugó lenne*, de legalább még rosszabb lenne azoknak akik esetleg egy élhető várost szeretnének.
* az már rég kimutatódott, hogy a nagyobb kapacitás nagyobb forgamat is indukál, melyek jelentős része új autó. Javaslom megtekintésre a Ruhr vidék, igen tanulságos közlekedési problémáit a párhuzamos, ám mégsem elég soha autópályákkal.
Az, hogy a Belvárosban mekkora forgalom van nem azon múlik, hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem és ennek ellenére iszonyatos a forgalom, csak dugók vannak és környezetszennyezés. A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.
De a legjobb megoldás egy új üzleti negyed lett volna Észak-Csepelen és a Ferencváros átellenes részein. Oda lehet a legsűrűbb autópályahálózatot építeni barnamezős beruházásként és így megmenteni a régi központot a forgalomtól. Sajnos az idióta városvezetés miatt erről már lehet lecsúsztunk mivel az irodaházak a városi lakónegyedekben épültek fel az elmúlt évtized nagy boomja idején. Csepelre meg szennyvíztisztító a város kellős közepére. :(
ui. A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Az a nyomvonal (meg a munkáskörút) kb. a prágai Jizni spojkának vag yminek felel meg, az ott szépen ki van építve, különszíntű keresztezések, 2*3 sáv, gyorsaforgalmi kiépítés. Ennek ellenére Párga körül épül szakaszokban a következő gyűrű elem. Pontosan azért, hogy a Prágát csak érintő forgalom nem a középső kerületekben bonyolódjon le.
Átfordítva: semmi keresnivalója egy kamionnak Kőbánya és Rákosmente között. Persze Rákosmente és Csömör között sem, de ezt már lentebb én is kifejtettem, ellentmondva neked a jó kis konzervatív szemléletemmel :))
A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda
Hát, ha nem is autósztráda, de különszintű keresztezések nem ártottak volna rá.
hogy nincs Munkás körút
Az tényleg baj.
a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák
ez viszont nem biztos, hogy annyira hiányzik. A már említett BAH csomópont-Kossuth-Rákóczi tengelyen kívül pl. így vezették be az autókat a Váci-Bajcsy tengelyen is, a belváros felé igyekvő forgalmat kiemelve. Vagy az üllőit is említhetném. Holott mindenütt annak kellett volna lenni a célnak, hogy az autós még véletlenül se a belváros fele menjen, hacsak nincs dolga, hanem menjen el szépen valamerre. Ehhez pedig nincs szükség autósztrádákra.
Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba.
Hát ez meg egy óriási tévedés. Amúgy sem szabadna külön kezelni a dolgokat ennyire élesen.
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata
A prágai belváros hangulata azért nem tűnhetett el Budapestről, mert nem is volt soha. Más volt a város mérete, más a házak átlagéletkora. Inkább azt mondanám, hogy egy kis szeletke Buda és Pest tűnt el, ahogy a Tabán lerombolásával is. ((vagy a nagykörút egyes részeinek kiszabályozásával akár)
Ekkor egyébként még a Kossuth Lajos utca nem volt olyan rossz hely, a bajok akkor kezdődtek, mikor már politikai akaratra szándékosan autós főutcát szerettek volna csinálni a Kossuth-Rákóczi tengelyből.