Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2752
Jav: "Mondom, inkább kettes változat, mint az egyes!"
Mondom, inkább 1. változat, mint a 2.!
Előzmény: BoGar (2748)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2751
Js és még valami. a 2. nyomvonal a Merzse mocsár tájvédelmi körzeten haladna keresztül. Azt sem szabadna hagyni.
Előzmény: xhwamt (2746)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2750

Megfogni? Mivel??? Budapesten utak nélkül is megy! :)))

 

Igen, a Rákóczi, a Bajcsy, az Üllői 2*3 sávja tényleg iszonyatosan szűkös.

 

És ezek miben folytatódnak a külvárosokban? Csak nem 2x1 sáv?

 

A 49%-ot meg a Studiometropolitana parkolással kapcsolatos részletes felméréséből vettem. Amely felmérésben elkülönítik a munkaeszközt a munkábajárástól.

 

Rendben, tételezzük fel, hogy van egy üzleti negyed. Jó nagy, lehet Csepelen is, ahova szeretnéd (és ahova én is el tudom képzelni). Na már most az üzleti negyedbe túlnyomórészt irodisták fognak dolgozni, akiknek az égvilágon semmi szükségük nincs az autóra, az üzleti negyedbe elsősorban megfelleő tömegközlekedést kell biztosítani számukra. És pont emiatt ott különösen meg kell fogni a forgalmat.

 

Tehát a napi gépjárműforgalmat Budapesten jelenleg az ufók generálják, hiszen ki más! Az üzleti negyedbe jár mondjuk tíz emberből 5 irodista. A többiek különféle okoknál fogva olyan tevékenységet végeznek, amihez autó kell.

Előzmény: mestska (2743)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2749

az már rég kimutatódott, hogy a nagyobb kapacitás nagyobb forgamat is indukál, melyek jelentős része új autó.

 

Nane. már te is fiam brutusz?

eztet híjják gazdasági és életszínvonal növekedésnek.

amit meg mi csinálunk azt stagnálásnak...

 

Javaslom megtekintésre a Ruhr vidék, igen tanulságos közlekedési problémáit a párhuzamos, ám mégsem elég soha autópályákkal.

 

grrrr...

aha. nézzük csak, ruhrvidék, mit mond a wiki:

The Rhine-Ruhr Area in Germany, ranks among the large metropolitan areas in the world, estimated at about 12 million people - 1,699/km²

 

á, így már értem. gazdagok mint az állat, és ráadásul qrva sűrűn laknak.

akkor miért csodálkozol, hogy kevés az autópálya?

hol van az megírva, hogy max. 50-60km/1000km2 lehet a sűrűség?

miért ne lehetne 100?

Előzmény: mestska (2735)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2748
Már bocs, de hogy ne érintené a kettes változat?? Hát ott van Rákoshegy, kertváros, Ecsert kettévágja, mellesleg Rákoshegye pont két oldalt is elmenne egy lakópark mellett. Én itt lakom, tudom miről beszélek! Nekem ne mond, hogy nem teszi tönkre!
Mondom, inkább kettes változat, mint az egyes!
Előzmény: xhwamt (2746)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2747
Meg tudod fogni a forgalom egy részét:

1) Nagy P+R kapacitás az agglomerációban, onnan csábító tömegközlekedés
2) Budapest szélén ugyanez
3) A Nagykörúton belül a parkolókapacitás csökkentése, föld alá terelése
4) A tömegközlekedés és kerékpározás előnyben részesítése a Nagykörúton belül
5) Egyéb lehetőségek (dugódíj, hídpénz a belvárosban, stb)
Előzmény: xhwamt (2733)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2746

Vajon hogy tenné tönkre a kertvárost, ha nem is érinti? Amít te írsz, no az tényleg gajravágná a kertvárost:

 

Keleten a 31-es utat kellene normálisan megcsinálni, hogy Keresztúron, azaz Rákosmentén keresztül lehessen bemenni. Pesti út külső szakaászát 2x2 sávosra csinálni, ugyanígy a Keresztúri és a Jászberényi utakat.

 

Azonkívül be kell hozni, mivel Budapest keleti fele nem maradhat út nélkül. Hogy milyen fontos lesz ez az út azt az alábbi ábrán megvilágítom neked:

 

Amint látható ennek az útnak a révén Budapest teljes keleti részének megoldódik a közlekedése a kertvárosok elkerülésével. Még az M3-ast is jelentős mértékben tehermentesíti, mivel ez az út az M31-es kapcsolata a Belváros felé!

Előzmény: BoGar (2741)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2745

Akkor végül is azok szép idők voltak?:))

 

Ez itt nagyon hosszú és nagyon OFF lenne. Majd februárban fussunk össze, elhívjuk Z.-t is :))

Előzmény: felucca (2726)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2744

a múltkor kérdeztem is, hogy milyen koncepció alapján lett szintbeli...

nyilván az "így ócsóbb" koncepció győzedelmeskedett...

Előzmény: Fricy (2734)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2743

Ezek a vonalak szerepelnek nagyjából az összes térképen az elmúlt harminc-negyven évben. Az a gond csak, hogy azóta nem realizálódtak!

 

Jah igen, mert a tömegközlekdési vonalak azok realizálódtak.

 

Nem tudod megfogni

 

Máshol is megtudták, itt is meglehet.

 

Az áteresztőkapacitás jelenleg iszonyatosan szűkös, de nem fog semmit a forgalmon

 

Igen, a Rákóczi, a Bajcsy, az Üllői 2*3 sávja tényleg iszonyatosan szűkös.

 

Mert az autósok 49%-a számára a gépjárművük munkaeszköz is

 

És vajon ezt a nagyon szép számot honnan vetted?

 

Nem tudják letenni.

 

Jaj, dehogynem.

 

de hiányzik nagyon egy üzleti negyed, ahol nem kell megfogni a forgalmat!

 

Rendben, tételezzük fel, hogy van egy üzleti negyed. Jó nagy, lehet Csepelen is, ahova szeretnéd (és ahova én is el tudom képzelni). Na már most az üzleti negyedbe túlnyomórészt irodisták fognak dolgozni, akiknek az égvilágon semmi szükségük nincs az autóra, az üzleti negyedbe elsősorban megfelleő tömegközlekedést kell biztosítani számukra. És pont emiatt ott különösen meg kell fogni a forgalmat.

De ha mégis mindenkiv autóval járna dolgozni, mert tömegközlekedéssel nem tudnák elérni a területet, Budapest összforgalmában akkor sem jelentkezne ezeknek az autóknak a hirtelen hiánya. Megjegyezném egyébként, attól, hogy valaki autóval megy ma munába, attól még neki az nem munkaeszköz...

Előzmény: xhwamt (2738)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2742
Bocs, megnéztem. Szóval én a 2. változatról beszélek. Az 1essel inkább egyetértek.
Előzmény: xhwamt (2740)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2741
Bocs, de szerintem az M4-et felesleges keleten behozni. Miért nem jó ott, ahol most is bejön? Ott esetleg csak bővíteni kellene, nem új utakat létrehozni, és a kertvárost tönkretenni.(Ez alatt azt értem, hogy oda visznek forgalmat, ahol eddig nem volt.) Keleten a 31-es utat kellene normálisan megcsinálni, hogy Keresztúron, azaz Rákosmentén keresztül lehessen bemenni. Pesti út külső szakaászát 2x2 sávosra csinálni, ugyanígy a Keresztúri és a Jászberényi utakat.
Előzmény: xhwamt (2740)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2740

Talán azért, hogy a Salgótarjáni útnál egy autópálya is kapcsolódjon a Hungáriára és így el lehessen érni Budapest központját keleti irányból is gyorsforgalmin. Az M3-as ugyanis északról közelíti meg, az M5 meg délről. Keleten meg nincs egy tisztességes út se amely ne kertvárosokon haladna át.

 

Ez az út ugyanis elkerüli a kertvárosokat!

Előzmény: BoGar (2739)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2739
Hogy az a ....! Normálisak ezek? Minek elkanyarítni az M4-et Ecser felé, és behozni 1 kertvárosi részbe???
Előzmény: Törölt nick (2716)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2738

Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?

 

Ezek a vonalak szerepelnek nagyjából az összes térképen az elmúlt harminc-negyven évben. Az a gond csak, hogy azóta nem realizálódtak!

 

Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne  a probléma.

 

Nem tudod megfogni. Az áteresztőkapacitás jelenleg iszonyatosan szűkös, de nem fog semmit a forgalmon. Mert az autósok 49%-a számára a gépjárművük munkaeszköz is. Nem tudják letenni. Rövid távon legföljebb trükközni lehet a parkolással például, de hiányzik nagyon egy üzleti negyed, ahol nem kell megfogni a forgalmat!

Előzmény: mestska (2735)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2737

És az miért gond, ha elnéptelenedik? Ez tökéletesen álproblémának tűnik nekem! A kevert üzleti-lakónegyedben ugyanis csak a lakók szívnak a forgalom miatt. Többek közt.

Előzmény: Fricy (2736)
Fricy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2736
Az üzleti negyed meg elnéptelenedik délután 4 után. Akkor még mindig jobb a kevert üzleti-lakónegyed. Kell értelmes közösségi közlekedés a város széléről és a városhatáron túlról.
Előzmény: xhwamt (2733)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2735

A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!

 

Most én is húzgáljak színes vonalakat a térképre? Vagy csak utaljak felucca korábbi juss el Nagymarosról Százhalombattára épkézláb tömegközlekedéssel c.hozzászólására?

 

A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.

 

Hogyha a belvárosba annyi autót eresztesz, hogy az ottani parkolókapacitások ezt nem bírják, akkor persze, hogy gond van vele. Ha azonban ezt a forgalmat direkt és tudatosan megcsapolnád, megszűrnéd, megfognád 3-5-10 kilométerrel kintebb, akkor rögtön kisebb lenne  a probléma.

 

hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem

 

Javaslom kiépíteni Ferenciek tere központtal a szélrózsa minden irányába a 2*4 sávos gyorsforgalmi utakat. Persze azon is dugó lenne*, de legalább még rosszabb lenne azoknak akik esetleg egy élhető várost szeretnének.

 

* az már rég kimutatódott, hogy a nagyobb kapacitás nagyobb forgamat is indukál, melyek jelentős része új autó. Javaslom megtekintésre a Ruhr vidék, igen tanulságos közlekedési problémáit a párhuzamos, ám mégsem elég soha autópályákkal.

Előzmény: xhwamt (2733)
Fricy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2734
Ja, a Gyáli útnál lévőt is az utolsó pillanatban változtatták meg szintbelire....
Előzmény: mestska (2728)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2733

Az, hogy a Belvárosban mekkora forgalom van nem azon múlik, hogy a Belváros és az Agglomeráció közt dinamikusan áramlik e a forgalom, vagy sem. Most nem és ennek ellenére iszonyatos a forgalom, csak dugók vannak és környezetszennyezés. A Belváros forgalma a parkolás és a forgalomszabályozás különféle módszerein múlik. Szerintem leginkább a parkolás szabályozásával lehet a Belváros forgalmát csökkenteni.

 

De a legjobb megoldás egy új üzleti negyed lett volna Észak-Csepelen és a Ferencváros átellenes részein. Oda lehet a legsűrűbb autópályahálózatot építeni barnamezős beruházásként és így megmenteni a régi központot a forgalomtól. Sajnos az idióta városvezetés miatt erről már lehet lecsúsztunk mivel az irodaházak a városi lakónegyedekben épültek fel az elmúlt évtized nagy boomja idején. Csepelre meg szennyvíztisztító a város kellős közepére. :(

 

ui. A tömegközlekedés kapcsán arra utalok, ami az alábbi kis vázlatról is ordít. Hogy ehhez képest nincs gond vele!

Előzmény: mestska (2728)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2732

Mit csinálhattak volna? Ez a kelet-nyugati tengely!

 

Hát, akkor még nem egyezett a maival a kelet-nyugati tengely.

Előzmény: xhwamt (2723)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2731

Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...

 

Az a nyomvonal (meg a munkáskörút) kb. a prágai Jizni spojkának vag yminek felel meg, az ott szépen ki van építve, különszíntű keresztezések, 2*3 sáv, gyorsaforgalmi kiépítés. Ennek ellenére Párga körül épül szakaszokban a következő gyűrű elem. Pontosan azért, hogy a Prágát csak érintő forgalom nem a középső kerületekben bonyolódjon le.

Átfordítva: semmi keresnivalója egy kamionnak Kőbánya és Rákosmente között. Persze Rákosmente és Csömör között sem, de ezt már lentebb én is kifejtettem, ellentmondva neked a jó kis konzervatív szemléletemmel :))

Előzmény: felucca (2727)
BoGar Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2730
Hát azért kellen olyan külső kerület, ahova jöhetne vilinger, de ez itt már off.
Előzmény: Törölt nick (2708)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2729
Ott bizony. És meg is kell majd építeni!
Előzmény: felucca (2727)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2728

A baj ott kezdődik, hogy a Hungária nem lett városi autósztráda

 

Hát, ha nem is autósztráda, de különszintű keresztezések nem ártottak volna rá.

 

hogy nincs Munkás körút

 

Az tényleg baj.

 

a bevezető utak a Hungáriáig nem városi autósztrádák

 

ez viszont nem biztos, hogy annyira hiányzik. A már említett BAH csomópont-Kossuth-Rákóczi tengelyen kívül pl. így vezették be az autókat a Váci-Bajcsy tengelyen is, a belváros felé igyekvő forgalmat kiemelve. Vagy az üllőit is említhetném. Holott mindenütt annak kellett volna lenni a célnak, hogy az autós még véletlenül se a belváros fele menjen, hacsak nincs dolga, hanem menjen el szépen valamerre. Ehhez pedig nincs szükség autósztrádákra.

 

Stb. Budapesten a tömegközlekedéssel nincs semmi gond, ha az utak kerülnek szóba.

 

Hát ez meg egy óriási tévedés. Amúgy sem szabadna külön kezelni a dolgokat ennyire élesen.

Előzmény: xhwamt (2710)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2727
Ezen nagyon jól látszik, hogy még az elbaszott M0-t is el lehet még jobban baszni. Ott van pirossal az a nyomvonal, amit még valamennyire az értelem diktált...
Előzmény: xhwamt (2721)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2726
Akkor végül is azok szép idők voltak?:))
Előzmény: mestska (2720)
felucca Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2725
Ezen nem csodálkozom...bír valamit az a progi egyáltalán?:)))Mindjuk a BFVT-ben azzal szerkesztették a forgalomtechnikát:)))
Előzmény: mestska (2722)
mestska Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2724

Igy tünt el Budapeströl a prágai belváros hangulata

 

A prágai belváros hangulata azért nem tűnhetett el Budapestről, mert nem is volt soha. Más volt a város mérete, más a házak átlagéletkora. Inkább azt mondanám, hogy egy kis szeletke Buda és Pest tűnt el, ahogy a Tabán lerombolásával is. ((vagy a nagykörút egyes részeinek kiszabályozásával akár)

 

Ekkor egyébként még a Kossuth Lajos utca nem volt olyan rossz hely, a bajok akkor kezdődtek, mikor már politikai akaratra szándékosan autós főutcát szerettek volna csinálni a Kossuth-Rákóczi tengelyből.

Előzmény: Törölt nick (2714)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.05 0 0 2723
Mit csinálhattak volna? Ez a kelet-nyugati tengely! Pesten meg soha nem volt semmiféle prágai hangulat. Mindig bírtam az ilyen költői túlzásokat. :)))
Előzmény: Törölt nick (2714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!