Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Mindenhol toboroznak. Somogyba tegnap jött egy levél, miszerint önkéntes alapon lehet menni Győrbe dolgozni. Ha csak egy napot, már az is segít. Szállást, plusz a napi béren felül 10 ezer hufot ígérnek. Nade ki menjen, mikor itt sincs elég ember?
Éppen megoldható hatalmas költséggel és nagy szervező munkával, hogy egy határnapon, üzemzárás (23,30) és másnapi üzemkezdés (03,30) között az összes buszt átmatricázzák.
De ez értelmetlen.
A buszokat sorban matricázzák át.
Napi 8 órában.
Mert mindegy hogy egy busz hétfőn kap új matricát vagy csak pénteken.
Ez amúgy elég régóta kunszigeti külső telephelyes volt, nem? Azt azért nem feltételezem, hogy újkora óta, mert rendszám alapján igencsak mosonmagyaróvári lehetett az első éveiben.
Igen, tudom, hogy a probléma az egész országban általános. Viszont a tényezők nem. Nem mindenhol az elérhető távolságban két jobban fizető ország, lassan fél város méretű és bővülő ipari park vagy egy hatalmas német multi jelenti a konkurenciát. Itt a nyugati végeken azért tényleg minden jelen van, ami csak konkurenciát jelenthet, talán csak a mezőgazdaság nem annyira hangsúlyos, mint sok helyen máshol.
(Amúgy meg a jármű és a fizetés még nem is minden tényező. Amit reflexből tudnék mondani például a közvetlen főnök személye és a cégnél tapasztalható bánásmód, amihez a Blagussnak sikerült egy elég jó embert elszednie az ÉNYKK-tól, mert az alá tartozó járművezetők közül sokan követték. Egyszerűen ennyit jelent egy hiteles felettes egy hiányszakmában, akihez könnyebb lojális lenni, mint egy ilyen állami óriáscéghez.)
Amíg benne van a közszolg szerződésben, ilyet nem igazán tehet a Volán.
Én inkább azt látnám szívesen, hogy a VB hogyan tervezi megoldani a személyzet utánpótlását, mert erről a nagy egységről nehéz elhini, hogy tud reagálni a helyi problémákra.
Arról van valami pontos szám, hogy kábé mennyi járat marad ki naponta Győr helyiben sofőrhiány miatt? Ha hihetünk a FB-n terjedő híreknek, ezen a héten még nem járt egy délután sem a CITY és most én is több, mint 2 kilométer gyalogláson vagyok túl, mert sofőrhiány miatt kimaradt az utolsó buszom...
Hi! Ma ment a hülyéskedés a munkahelyen: "Na milyen a Volán? Az első munkanap mindig nehéz szokott lenni"
Kíváncsi leszek a szabadjegyre, állítólag visszajön a megyei szabadjegy, ami visszalépés lenne az öt megye után. Pletykálnak olyant is, hogy megszűnik a gki oktatás munkaidőben, helyette oldjuk meg mi, viszont kifizeti a cég. Talán egy hét után okosabbak leszünk
Pár napja olvastam HVG-n , hogy valaki bérletet szeretett volna venni előre , de mondták neki , hogy nem lehet a szolgáltató váltás miatt .... A Volánbusz ezt cáfolta , ilyen nincs és nem is lehet .. 6 napja volt .... HVG-n visszakereshető ....
Ma délután megszokott rutinommal felszáltam a szokott helyközi buszomra ., a sofőr kedvesen tájékoztatott , hogy nàla bérlet nincs ... csak jegyet tud adni számla nélkül ..... mert szolgàltató ....
Bementem a "vidéki"-be ( Győr ) , hasonló sorsú emberekkel áltam 2 hosszú ( és ideges ) sorba ... ez megint érdekes mert hónap elején 4-5 ablak szokott nyitva lenni ... most 2 volt csak, pedig hónap eleje van ( 14 óra 45 perckor ) .... Ismerős sofőrt meglàtva ( következő járat ) utàna futottam , hogy nàla lehet-e bérletet venni ( a sor reménytelen hosszú volt ) .... nàla lehetett ....
Szóval gratulálok a szervezéshez .... remélem ismét lesz bérletregisztráció , hogy az a kevés utas is eltűnjön ... úgy is csak zavarjàk a forgalmat :-)
Szóval az új főnökasszony 6 èvig uralkodott a MÁV -nàl ... ennek a 6 évnek az egyenlegét a következő mondattal határozták meg most : szép volt , gazdaságilag látszólag jó volt ..
már csak azt kellene megtanulni , hogy nem a járatot kell leközlekedtetni , hanem az utasokat kellene elszállítani .....
Elírtad a cikkben a dátumot. "2019. december 30-án 23 óra 59 perckor megszűnik az ország hat darab regionális közlekedési központja". Ennyi idő már sajna nincs :D
Csak a dok jellegű kép erejéig volt időm megtekinteni egy fél perc időtartamra se, úgyhogy ezt most nemtudom, hogy CITY tábla van-e a buszon. Az biztos, hogy amik egymásra stócolva egymáson fekszenek a szélvédő mögött (talán látszik a képen), azok soproni táblák, de este már működött a kijelzője.