Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Az nem fordult meg a fejedben, hogy azért nem válaszolt senki, mert nem tudjuk a választ?
Tudtommal senki sem forgalmista itt a topikban, a busz meg reggel elhúz, és késő este ér haza, de bocsánat, hogy nem ment ki senki éjjel megnézni a tárolót.
Egyébként a Crosswaynek 12.10-ig van műszakija, így valószínűleg vizsgafelkészítésen van, helyette meg kb MNY-664 vagy LWM-504 mehet, azok a jobb távolsági tartalékok.
Meg is őrülne a város és a győri üzem is, ha hibrid érkezne...hogy azok mennyibe is kerülnének.
A BKK-Volánbusz MYR-es példányok különben is 28 darabot tesznek ki és közel sem új példányok. Az előterjesztésben pedig határozottan újakra van az ár meghirdetve.
Próbáljon meg valaki fél évre bérelni 22 új buszt. Ha a VB is ennyire rövid időre bérelné, akkor a teljes értékvesztést a gyárkapu és a fél éves állapot között ki lehetne fizetni. 10 évre viszont 132M*2*10/22 = 120M Ft. Ez egy teljes 10 éves lízingdíjra egy klímás csuklós buszra eléggé okés. És milyen jó arc a VB, h a klíma bekapcsolását, az új busz drágább karbantartását az ik280-hoz képest ki sem fizettetik. Az első évben...
By the way nekem azt csiripelték még anno a madarak, hogy a "22 új busz" ex bécsi Mercedes csuklósokat takar, szóval arra még akár elég is lehetne ez az összeg.
Más kérdés, hogy május óta sok minden megváltozott mind az önkormányzat, mind a volán háza táján.
Én már csak azt a buszt tartom számon, ami ledolgozott legalább 1 napot forgalomban.
Pontosítva a 22 csuklós körüli számokat...a 2019. június előterjesztésből, ahol a pályázatra érkezett egyetlen ÉNYKK-s eredmény olvasható:
Röviden tömören: 2020. július 1-től tervezné/tervezte az ÉNYKK beállítani a 22 csuklós autóbuszt közgyűlési rábólintás után, melynél 1 db csuklós busznál havi nettó 1 millió forintos bérleti díjjal számolt, így a 22 buszra és fél évre számítva jelentene nettó 132 millió forint többletet az új autóbuszok bérlése. A dátumtól/mennyiségtől/tényleges bérleti díjtól persze ez változhat. Pont.
Jobban mondva a szolgáltatás értéke 1.389.793.088Ft lenne, de ebből az állami támogatást levonva (15.11.1 pont) 1.031.121.088Ft jön ki, ebből 132 millió az új buszok miatt. Magyarul ha nem jönnek az új buszok, akkor kb ugyanannyit fog fizetni a város a Volánbusznak, mint idén. Ha meg jönnek, akkor 132 millióval többet.
Az utolsó oldalon található a teljes árkalkuláció, a táblázatból nem hámozható ki, de a 2019-es évben 886 millió Ft-ot fizetett az ÉNYKK-nak a város, ez 2020-ban 1.389.793.088Ft abban az esetben, ha beállítja a 22 új buszt a flottába. Ebből az összegből kb 132 millió ft, mely kifejezetten az új buszok miatt kap meg a társaság. Ha nem állítják be júliusig az új buszokat, akkor nem fog ennyit fizetni a város, újra fogják tárgyalni a kalkulációt. Ezért ennek - ahogy a 15.14.1-ben is olvasható - 2020.04.30-ig el kell dőlnie. Mivel a szerződés a 2020-as évre szól, ezért az utána lévő dolgok teljesen nyíltak.
Szerintem nem jön oda 22. Max pár darab egy évre.
Az egy dolog, hogy le volt írva.
Szolnokon le van írva, hogy ha egy busz betölti a 10 évet cserélni kell és a cserébe az Önkormányzat bele száll. Az 59 db-os állományból 5 nem érte el a 10 évet...
Szokásos magyar negatív duma ellenére is, nem ez vezérel. De emberek, 22 busz, az szószerint egy fing ide. Már csak a 280-as állományt nem teszi ki, nemhogy még az egészet. Az összes Rába, 417, 280-ast váltani kellene / illene már. Az átlagéletkor is sacc/kb a 20-ról olyan 14-re csökkenne. Tehát a mostani 80-as évekbeli közlekedésből ugornánk egyet a 2000-es évekbe ezzel. Menetrenden is lenne mit csiszolni + a hálózaton is.
Segítesz kérlek értelmezni ezt a pontot? Ebben az van, hogy 22 új busz. Meg hogy beleszáll a finanszírozásba az önkormányzat a 22 új buszba. De azt nem találom, hogy mennyivel száll bele. Azt sem találom, hogy egyszeri tétellel száll bele, és akkor onnantól Győrben lesz ez a 22 busz ha jövőre megint hosszabbítanak, vagy arra a pár hónapra év végéig váltották meg a buszt, és majd a következő év a jövő zenéje, például magasabb kilométerdíj lesz, mivel az új buszoknak drágább az üzemeltetése, plusz lízing, amortizáció etc.
Szerintem vicces, hogy 1 éves közszolgáltatói szerződéssel bevállal a volán 22 új buszt, mondjuk a Volánbusz országos volta miatt talán annyi kockázat belefér, hiszen van hova vinni, ha Győr nem akar jövőre fizetni.
Sajnos.
De amúgy Szolnokra az új csuklósokból mennyi jön?
Szerintem Szolnokon most biztos pályázni fognak, mert az előző szerződés tovább már nem hosszabbítható meg.
Vagy marad a saját cég.