Keresés

Részletes keresés

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5663

Csak a Vát elkerülőnek van határideje (2008.07.31.), mert arra már szerződték és épül:

 

TEERAG-ASDAG  AG 2006.10.26 2006.10.12 2008.7.31 2 377 550 950 86. sz főút Vát elkerülő szakasz kivitelezése

 

ugyanott van a szerződések között.

 

Egy másik szerződésnél szelvényszámot is írnak (bár nem biztos, hogy pont ugyanarra vonatkozik, mivel máshol meg azt olvastam, hogy 4,5 km 2x2 sávos út + 0,3 km összekötő út a régi 86-ossal és ez nem vág össze teljesen ezzel): 89+388-94+600 kmsz.

Előzmény: BA123 (5660)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5662

A NIF szerződései között azért van valami:


Szállító1 Szerz.dát. Kezdete Vége Érték  Tárgy
BETONÚT  ZRT. 2007.2.1 2007.1.19 2008.6.30 1 098 664 582

M7 Letenye-országhatár építése 231+316-232+410

http://www.nif.hu/docs/nart_nyilvanos_szerzodesek.xls

 

Szóval hivatalosan 2008.06.30-ig kell megépíteni a hidat.

Előzmény: BA123 (5661)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5661
Egy ismerősöm érdeklődött hogy mikor adják át az M7-en a Mura hidat.
A neten elég eltérő infókat találtam, van ahol 2008/06, szerepel, van ahol 09, és van ahol 2009/01, a NIF-en meg természetesen semmi. Nincs valakinek egy tuti infója?
Előzmény: BA123 (5660)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5660
Aha, ezt biztos elírták!
Ezeknek a szakaszoknak mi a határideje?
Előzmény: _roadrunner_ (5659)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5659

Érdekes, ami a 86-os utat illeti, mert a 89-94 km.sz.-k között épül már egy 2x2 sávos szakasz (Vát elkerülő) új nyomvonalon és az ezt követő Szeleste elkerülőhöz is hozzákezdenek nemsokára. Lehet, hogy 98 helyett 89-t akartak írni...

 

Előzmény: Fricy (5656)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5658
Nem is gondoltam hogy ez a kérdés ilyen aktuális...
Azt hittem hogy a 86-ossal már előrébb tartanak. Ez azt jelentheti hogy kb egy év mulva kezdhetik építeni, és 2009-ben el is készülhet...elvileg...
Előzmény: Fricy (5656)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5657

Ahhoz először ezt elvinni képes vasút kéne. Kezdésnek.

És nem biztos, hogy ez olcsóbb lenne, mint egy komoly út végig, ez utóbbinak viszont lényegesen nagyobb lenne a haszna.

Előzmény: felucca (5648)
Fricy Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5656

Kiírtak két közbeszerzést új utak tzervezésére:

 

86. sz. főút 2x2 sávos kiépítésének a tervezésére a 80+775-98+220 km sz. szakaszhatárok között új nyomvonalon

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:175169-2007:TEXT:HU:HTML

 

2501 j. út 0+000-2+600 km szelvények közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek valamint Eger-M3 autópálya összekötés (Maklár-Andornaktálya elkerülő) engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:175170-2007:TEXT:HU:HTML

BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5655
Ha jól emlékszem akkor ez a falu ahol elkezdték az elkerülőt az Vát lehet, meg talán Szeleste. Nem vagyok teljesen képben. Elkezdték négysávos részi is Szombathelyig, vagy az egy külön ütem lesz? Mikor adják át ezt a szakaszt?
Előzmény: kofy (5645)
BA123 Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5654
Akkor gondolom elfelejtettek a központi költségvetésből pénzt csepegtetni a megyéknek a pihenőkre, és a benzinkutakra.
Amúgy a Balaton mellett az M7 Szárszó-Szentgyörgy szakaszán sincs egy darab pihenő vagy benzinkút sem. Pedig az nem volt egy olcsó szakasz...
Előzmény: BoGar (5653)
BoGar Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5653
Mint írtam, egyáltalán nincsenek. A múltkor láttam a TV-ben egy magazinműsort, (tudom, nem kell hínni nekik) és ott mondták, hogy autópályára hajtás elött tankoljunk, mert nincs ám se kút, se pihenő. Így könnyű olcsónak lenni.
Előzmény: BA123 (5650)
felucca Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5652
Igen, ezt Fleischer már tíz éve megmondta...
Előzmény: _roadrunner_ (5651)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5651

Így van, semmi keresnivalójuk a 86-oson. Menjenek az A2-esen vagy vonattal!

Az előbbivel csak az a baj, hogy ha nincs elektronikus útdíj, akkor csekély 11 eurós napidíjért minden tagállamnak át kell engedni a legnagyobb kamionokat is. A vonatos változatot is előbb el kellene fogadtatni az EU-val, ahhoz meg előbb rendes vasút kellene. Talán ha kívül maradtunk volna... Fából vaskarika az egész.

Ez a "de jó, hogy itt mennek át a fontos közlekedési folyósok", meg ez az egész tranzitország dolog nekünk csak egy nagy szívás.

Előzmény: felucca (5648)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5650
Én azt hallottam hogy a horvát autópályák költségvetésben nem szerepelnek a parkolók és a benzinkutak, ezeket ugyanis nem az autópályaépítés kötségvetéséből állják, hanem a megyei önkormányzatok építtetik meg később.
Előzmény: BoGar (5649)
BoGar Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5649
Megfogadtam, hogy nem szólok a topikhoz, de mivel megnyugodtak a kedélyek, megpróbálok.
Szóval azért hallottam, miért is olyan olcsó a horvát autópálya. Mert kevesebb a lehajtó, nincsenek pihenők, benzinkutak. Így persze, hogy olcsóbb.
Előzmény: janoka419 (5646)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5648
Kamionstop és menjen az egész vonaton.
Előzmény: kofy (5645)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5647
Úgy látszik tanultak, kb úgy nyúlják le az államot ahogy 130 éve...
Előzmény: janoka419 (5646)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5646
csak egy apróság, hogy lássuk, az útépítőink tanultak a történelemből.
most ugye mindenki azzal jön, hogy mennyivel olcsóbb a horvát autópálya-építés, mint a magyar. és hogy mi volt 120-130 éve?
"a német államokban 10-20 ezer font körül mozgott a vasutak mérföldje. A híres (vagy inkább hírhedt) magyar keleti vasút építése idején a hetvenes években egy-egy mérföld felépítése mintegy 1 millió koronába került, ami 50 ezer font körül mozgott... Egy-egy vonal felépítésére létrehozott társaság a megvesztegetés és panama melegágyává vált. Külön üzletágak alakultak ki az állami vasúti koncessziók ’kijárására’, az elnyert koncessziók kézbekerítésére.”
(ez egy ÁSz-tanulmányban van, én konkrét cégnevekkel, politikusi nevekkel, stb. szeretném ezt megcsinálni)
Előzmény: BA123 (5644)
kofy Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5645

Tegnap kirándultunk Kőszegre. A 85-ös forgalmát Csornáig ismertem (sok kamion), utána már kevés. Visszafelé, gondoltam a 86-os felé jövök. Bár ne tettem volna...

Ami ott van, az iszonyatos. Tényleg kellene az M86. Nem kicsit, nagyon :)

Ami kamionforgalom ott van, nem csodálom, hogy a helyi sajtó azzal van tele minden héten, hogy a lakók már nem bírják. 1 falu elkerülőt csinálnak most, de van még x falu. Azokkal mi lesz? Hiába a 40-es (30-as) tábla a faluban, a kamionok 70-80-al mennek. Percenként sokszor 20-30 db (falkában). Rengeteg a lengyel, de sok szlovén, horvát, szlovák.

Csorna pedig fuldoklik. Olyan nyomvályút, mint a 86-os csornai bevezetőjén, még nem láttam. Kiterelték a forgalmat, mert életveszélyes volt (15-20 centis).

Nagyon kellene valamit csinálni...

BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5644
Ha ez komoly akkor feltehetnél néhány szaftosat...
Előzmény: janoka419 (5639)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5643
Nem is beszélve az M8-ról...szerintem ehez is kell még vagy tíz év amire az egyik oldalon eléri valami autóút féle.
Nem is értem, hogy miért akarjuk az M8-ast építeni Körmend és Rábafüzes közt, amikor nemsoká mindenki az M7-en fog járni, ha a szlovének átadják a lendvai szakaszt.
Előzmény: janoka419 (5640)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5642
Igen, ezért sem értettem hogy miért olyan igénytelenek a völgyhidak. Amikor először jártam ott, azt vártam majd látok tuti olasz desig völgyhidakat. A Bologna - Róma autópályán főleg felsőpályás ívhidakat építettek, vb pálcikákból. Valószínű volt valami olasz standard kidolgozva ezekre a hidakra. Biztos célszerű volt, és olcsó, de ezek a hidak nagyon formátlanok, összevetve mondjuk a sibeniki Krka híddal, vagy a maslenicaival.
Előzmény: ghosty9 (5637)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5641
Pláne:)
Előzmény: mestska (5638)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5640
ez hiányzik nekem is leginkább; az, hogy a hidak utak részei legyenek. szegény szekszárdi híd 2003 óta áll magában, azóta egy centi M9-es nem épült hozzá.
Előzmény: felucca (5636)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5639

ó, miazhogynagyonis.

épp most tervezek egy remek kis korrupciótörténeti anyagot összedobni, a középpontjában az 1867-et követő időszak vasútépítéseivel.

Előzmény: BA123 (5634)
mestska Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5638

Mindig önkielégít a mérnöktársadalom, mindig. Nincs nőjük ezeknek?

 

de van. nyugi ;)

Előzmény: felucca (5631)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5637
"Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek."

Mondjuk auto-formatervben az olaszok igencsak az elbolyban vannak...
Előzmény: BA123 (5632)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5636
Én másképp olvasom ezeket az "élenjárásokat". Adott egy frusztrált mérnöki lobby, amelyik elefántot csinál az egérből és a mérhetetlen szellemi energiákat, amivel értelmes hálózatokat alakítanánk ki a gazdaság teherbíróképességének megfelelően, mérhetetlen fizikai erőfeszítésekké transzformálja, melyek hálózattá nem képesek összeállni, újabb és újabb mementókat pottyantva el az országban. Kisföldalatti, Dunaújvárosi híd, négyesmetró, Lánchíd, stb...

Az intelligencia nem a méreteknél kezdődik, hanem az együttműködésnél és az arányos gondolkodásnál.
Előzmény: BA123 (5634)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5635
ja, és a négyesmetróval nem nagyon fogsz büszkélkedni az unokádnak:)))
Előzmény: BA123 (5632)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5634
Alapvető tévedés az hogy mi európa meghatározó hatalma lettünk volna. Magyarország egésze az első világháború környékén kezdte beérni európát gazdasági fejlettségben. A helyzet egyébként sokban hasonlít a maira.
Nagyon büszkék vagyunk erre a korszakra, de mi egyáltalán nem voltunk európa gazdag országa. Egy elmaradott ország próbálta rohamtempóban behozni évszázados lemarasását, és éppen a legkorszerűbb technológiák miatt az első világháborúig sokmindenben sikerült is. Nagyhatalomnak pedig csak mi tartottuk magunkat (gyarmatok hiánya), az első világháborút épp emiatt buktuk el...sajnos a monarchia volt a gyenge láncszem, lásd olasz front (Isonzó, Piave), keleti front, csupa vereség, sehol nem tudta felvenni a versenyt hosszú távon a monarchia az antanttal és a szövetségeseivel, éppen a gazdasági gyengesége miatt.

Biztosan igazad van abban hogy a pénzlenyúlás is lehet egy olvasata a hídnak, de azért van számos más is. Pl.: ahogy a kisföldalatti egy élenjáró fejlesztés volt, a korszak első és így legkorszerűbb földalatti "villamosa" az európai kontnensen, úgy a dunaújvárosi híd is egy élenjáró technológia, hatalmas szellei energiák terméke. Ha valaki európában hosszabb hidat akar építeni ebben a kategóriában biztos hogy a dunaújvárosi-hídat fogja tanulmányozni. De nem kell olyan messzire menni, az első Erzsébet-híd és a Szabadság-híd is az volt a maga korában...

Egyébként egészen biztos vagyok abban hogy a millenium idején is komoly pénzlenyúlások voltak.
Előzmény: felucca (5633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!