Csak a Vát elkerülőnek van határideje (2008.07.31.), mert arra már szerződték és épül:
TEERAG-ASDAG AG 2006.10.26 2006.10.12 2008.7.31 2 377 550 950 86. sz főút Vát elkerülő szakasz kivitelezése
ugyanott van a szerződések között.
Egy másik szerződésnél szelvényszámot is írnak (bár nem biztos, hogy pont ugyanarra vonatkozik, mivel máshol meg azt olvastam, hogy 4,5 km 2x2 sávos út + 0,3 km összekötő út a régi 86-ossal és ez nem vág össze teljesen ezzel): 89+388-94+600 kmsz.
Egy ismerősöm érdeklődött hogy mikor adják át az M7-en a Mura hidat. A neten elég eltérő infókat találtam, van ahol 2008/06, szerepel, van ahol 09, és van ahol 2009/01, a NIF-en meg természetesen semmi. Nincs valakinek egy tuti infója?
Érdekes, ami a 86-os utat illeti, mert a 89-94 km.sz.-k között épül már egy 2x2 sávos szakasz (Vát elkerülő) új nyomvonalon és az ezt követő Szeleste elkerülőhöz is hozzákezdenek nemsokára. Lehet, hogy 98 helyett 89-t akartak írni...
Nem is gondoltam hogy ez a kérdés ilyen aktuális... Azt hittem hogy a 86-ossal már előrébb tartanak. Ez azt jelentheti hogy kb egy év mulva kezdhetik építeni, és 2009-ben el is készülhet...elvileg...
2501 j. út 0+000-2+600 km szelvények közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek valamint Eger-M3 autópálya összekötés (Maklár-Andornaktálya elkerülő) engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése
Ha jól emlékszem akkor ez a falu ahol elkezdték az elkerülőt az Vát lehet, meg talán Szeleste. Nem vagyok teljesen képben. Elkezdték négysávos részi is Szombathelyig, vagy az egy külön ütem lesz? Mikor adják át ezt a szakaszt?
Akkor gondolom elfelejtettek a központi költségvetésből pénzt csepegtetni a megyéknek a pihenőkre, és a benzinkutakra. Amúgy a Balaton mellett az M7 Szárszó-Szentgyörgy szakaszán sincs egy darab pihenő vagy benzinkút sem. Pedig az nem volt egy olcsó szakasz...
Mint írtam, egyáltalán nincsenek. A múltkor láttam a TV-ben egy magazinműsort, (tudom, nem kell hínni nekik) és ott mondták, hogy autópályára hajtás elött tankoljunk, mert nincs ám se kút, se pihenő. Így könnyű olcsónak lenni.
Így van, semmi keresnivalójuk a 86-oson. Menjenek az A2-esen vagy vonattal!
Az előbbivel csak az a baj, hogy ha nincs elektronikus útdíj, akkor csekély 11 eurós napidíjért minden tagállamnak át kell engedni a legnagyobb kamionokat is. A vonatos változatot is előbb el kellene fogadtatni az EU-val, ahhoz meg előbb rendes vasút kellene. Talán ha kívül maradtunk volna... Fából vaskarika az egész.
Ez a "de jó, hogy itt mennek át a fontos közlekedési folyósok", meg ez az egész tranzitország dolog nekünk csak egy nagy szívás.
Én azt hallottam hogy a horvát autópályák költségvetésben nem szerepelnek a parkolók és a benzinkutak, ezeket ugyanis nem az autópályaépítés kötségvetéséből állják, hanem a megyei önkormányzatok építtetik meg később.
Megfogadtam, hogy nem szólok a topikhoz, de mivel megnyugodtak a kedélyek, megpróbálok. Szóval azért hallottam, miért is olyan olcsó a horvát autópálya. Mert kevesebb a lehajtó, nincsenek pihenők, benzinkutak. Így persze, hogy olcsóbb.
csak egy apróság, hogy lássuk, az útépítőink tanultak a történelemből. most ugye mindenki azzal jön, hogy mennyivel olcsóbb a horvát autópálya-építés, mint a magyar. és hogy mi volt 120-130 éve? "a német államokban 10-20 ezer font körül mozgott a vasutak mérföldje. A híres (vagy inkább hírhedt) magyar keleti vasút építése idején a hetvenes években egy-egy mérföld felépítése mintegy 1 millió koronába került, ami 50 ezer font körül mozgott... Egy-egy vonal felépítésére létrehozott társaság a megvesztegetés és panama melegágyává vált. Külön üzletágak alakultak ki az állami vasúti koncessziók ’kijárására’, az elnyert koncessziók kézbekerítésére.” (ez egy ÁSz-tanulmányban van, én konkrét cégnevekkel, politikusi nevekkel, stb. szeretném ezt megcsinálni)
Tegnap kirándultunk Kőszegre. A 85-ös forgalmát Csornáig ismertem (sok kamion), utána már kevés. Visszafelé, gondoltam a 86-os felé jövök. Bár ne tettem volna...
Ami ott van, az iszonyatos. Tényleg kellene az M86. Nem kicsit, nagyon :)
Ami kamionforgalom ott van, nem csodálom, hogy a helyi sajtó azzal van tele minden héten, hogy a lakók már nem bírják. 1 falu elkerülőt csinálnak most, de van még x falu. Azokkal mi lesz? Hiába a 40-es (30-as) tábla a faluban, a kamionok 70-80-al mennek. Percenként sokszor 20-30 db (falkában). Rengeteg a lengyel, de sok szlovén, horvát, szlovák.
Csorna pedig fuldoklik. Olyan nyomvályút, mint a 86-os csornai bevezetőjén, még nem láttam. Kiterelték a forgalmat, mert életveszélyes volt (15-20 centis).
Nem is beszélve az M8-ról...szerintem ehez is kell még vagy tíz év amire az egyik oldalon eléri valami autóút féle. Nem is értem, hogy miért akarjuk az M8-ast építeni Körmend és Rábafüzes közt, amikor nemsoká mindenki az M7-en fog járni, ha a szlovének átadják a lendvai szakaszt.
Igen, ezért sem értettem hogy miért olyan igénytelenek a völgyhidak. Amikor először jártam ott, azt vártam majd látok tuti olasz desig völgyhidakat. A Bologna - Róma autópályán főleg felsőpályás ívhidakat építettek, vb pálcikákból. Valószínű volt valami olasz standard kidolgozva ezekre a hidakra. Biztos célszerű volt, és olcsó, de ezek a hidak nagyon formátlanok, összevetve mondjuk a sibeniki Krka híddal, vagy a maslenicaival.
ez hiányzik nekem is leginkább; az, hogy a hidak utak részei legyenek. szegény szekszárdi híd 2003 óta áll magában, azóta egy centi M9-es nem épült hozzá.
"Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek."
Mondjuk auto-formatervben az olaszok igencsak az elbolyban vannak...
Én másképp olvasom ezeket az "élenjárásokat". Adott egy frusztrált mérnöki lobby, amelyik elefántot csinál az egérből és a mérhetetlen szellemi energiákat, amivel értelmes hálózatokat alakítanánk ki a gazdaság teherbíróképességének megfelelően, mérhetetlen fizikai erőfeszítésekké transzformálja, melyek hálózattá nem képesek összeállni, újabb és újabb mementókat pottyantva el az országban. Kisföldalatti, Dunaújvárosi híd, négyesmetró, Lánchíd, stb...
Az intelligencia nem a méreteknél kezdődik, hanem az együttműködésnél és az arányos gondolkodásnál.
Alapvető tévedés az hogy mi európa meghatározó hatalma lettünk volna. Magyarország egésze az első világháború környékén kezdte beérni európát gazdasági fejlettségben. A helyzet egyébként sokban hasonlít a maira. Nagyon büszkék vagyunk erre a korszakra, de mi egyáltalán nem voltunk európa gazdag országa. Egy elmaradott ország próbálta rohamtempóban behozni évszázados lemarasását, és éppen a legkorszerűbb technológiák miatt az első világháborúig sokmindenben sikerült is. Nagyhatalomnak pedig csak mi tartottuk magunkat (gyarmatok hiánya), az első világháborút épp emiatt buktuk el...sajnos a monarchia volt a gyenge láncszem, lásd olasz front (Isonzó, Piave), keleti front, csupa vereség, sehol nem tudta felvenni a versenyt hosszú távon a monarchia az antanttal és a szövetségeseivel, éppen a gazdasági gyengesége miatt.
Biztosan igazad van abban hogy a pénzlenyúlás is lehet egy olvasata a hídnak, de azért van számos más is. Pl.: ahogy a kisföldalatti egy élenjáró fejlesztés volt, a korszak első és így legkorszerűbb földalatti "villamosa" az európai kontnensen, úgy a dunaújvárosi híd is egy élenjáró technológia, hatalmas szellei energiák terméke. Ha valaki európában hosszabb hidat akar építeni ebben a kategóriában biztos hogy a dunaújvárosi-hídat fogja tanulmányozni. De nem kell olyan messzire menni, az első Erzsébet-híd és a Szabadság-híd is az volt a maga korában...
Egyébként egészen biztos vagyok abban hogy a millenium idején is komoly pénzlenyúlások voltak.