"A közúti hatóság átszervezésével az Ükig megszűnt, helyét beruházóként az újonnan létrehozott Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vette át. A szervezeti átalakítás időbe telt. Az új cégnek kellett volna megegyezni a Mollal a területen áthaladó gázvezetékek áthelyezéséről, ennek az engedélyezési procedúrának szintén jelentős időigénye van. Amíg ezek nem rendeződnek, az említett két helyen szinte áll a munka. Információink szerint a közelmúltban sikerült egyezségre jutni a Mollal. A gázszolgáltatás szeptemberben szünetel ezen a szakaszon, a vezeték kiváltását csak ezután tudják megkezdeni."
- miért kell egy szervezeti átalakításnak kihatnia egy beruházásra?
egy összefoglaló a balatoni autópályanyomvonal és a kőröshegyi völgyhíd néhány évtizedes hercehurcájáról így az átadás előtt, bár valószínűleg a fórumtörzstagoknak semmi újdonsággal nem szolgál.
Azt hittem ezzel a szakasszal kezdik a Nyíregyháza és Debrecen közti út négysávosítását. Korábban, amikor az M3-M35 elválási csomópontjának a helyéről vitáztak, úgy emlékszem azzal az ígérettel helyezték vissza a csomópontot Pródtól Görbeházára, hogy a 4-est négysávosítani fogják Nyíregyháza és Debrecen közt, és így jobban járnak az autósok, mert ez sokkal rövidebb, mint a pályán. Azóta tudjuk hogy a csomópontban sem épült ág a két város közé...
Szóval ha jól gondolom egyenlőre szó sincs a négyes négysávosításáról ezen a szakaszon.
Most hallottam egy elképesztő hírt a rádióban. Bugyinál karambol történt. A kerülőút Bugyin keresztül vezet, ezért Bugyban nagy zsúfoltság alakult ki. Csak az lepett meg hogy a riporter nem röhögte el magát...legfeljebb elpirult...
Lám-lám, még annak sem könnyű eligazodni az utakon, akinek fejében van a térkép :)
Bocskaikert felé elvben jövőre kezdődik az elkerülő építése (354-es út folytatása), a Hajdúszoboszló felé történő négysávosítás is kész lehet akár 2010-re.
A hétvégén Debrecenben volt. Először jártam az M35-ön. Nagyon nagyvonalú az elkerülő rész, a két-két párhuzamos pályával. Olyan mintha egy igazi nagyvárosba érkeztem volna (elnézést minden debrecenitől). Viszont visszafelé el is tévedtem, a végéről indultam és gondoltam hogy megnézem a Nagyerdő felé tartó szakaszt is, ami majd a négyes elkerülő része lesz, ha egyszer az is megépül. Naná hogy nem figyeltem eléggé, már a hortobágyi út előtt le kellett volna térni a Derecen észak táblánál a párhuzamos pályára, úgyhogy a 4-es elkerülő első részét az födikutyahíddal majd legközelebb nézem meg...
Nincs valakinek infója a Debrecen körüli fejlesztések ütemezéséről, úgy mint a 4-es elkerülő következő szakasza a Bocsaki kert felé, vagy a másik oldalon az M35 folytatása, illetve a 4-es négysávosítása Hajdúszoboszlóig?
"ugyan tavaly tavasszal kezdődött meg hivatalosan a kivitelezés, de tavaly nyár közepéig nem tudtak dolgozni, ugyanis az építési területen a tavaszi áradások miatt állt a víz, főként a Hernád térségében."
történetesen pont a Hernádon átívelő híd már hónapok óta készen van, a szakasz legelső kilométerén ellenben másfél év alatt egyetlen kapavágást sem ejtettek. nem tudom, hogy egy 8 km szakasz négysávossá bővítésén miért is kell másfél évet tökölni, ráadásul nem kevés pénzért. (egyébként értem ám, költői kérdés volt)
Lemaradni? Muhaha, mindent bejelentenek háromszor, ötször, hétszer. Ha esetleg hibernálod magad, vagy elsétálsz Bagdadba és vissza, akkor lemaradhatsz valamiről.
Jah, ebből a 882-ből 882 felújítás. ilyenek, hogy:
1108. j. összekötő út Budakalászi (3+117 - 4+850 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2101. j. összekötő út Mogyoródi (9+300 - 15+235 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2102. j. összekötő út Csomád és Fót (17+700 - 18+300 km szelvények) közötti szakaszának felújítása
2102. j. összekötő út Erdőkertes és Galgamácsa (25+700 - 33+300 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2106 j. összekötő út Versegi (39+409 - 41+639 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
2109. j. összekötő út Versegi (9+700 - 11+820 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
3103 j. összekötő út Péceli (4+425 - 6+600 km szelvények közötti) szakaszának felújítása
Bocsánat, hogy csak most válaszolok. Akit érdekelnek a részletek, írjon egy mailt, és elküldöm az útfejlesztések listáját egy word doksiban - azokét, amikről most döntöttek. Ezek alsóbb rendű (alsóbbrendű? hm) és városi utak, jobbára (vagy 100%-ban, még nem volt időm végignézni a listát) felújítások a ROP-okból; észak-alföld kivételével minden régióban.
Ezen kívül lesznek még út- és vasútépítések a Közopból (Közlekedési Operatív Program), ezekről augusztus 8-án dönt a kormány.
És akkor még vannak azok az utak, amik csak 11,5 t tengelyterhelésre lesznek megerősítve, de "csak" a sávok szélességét bővítik 3,5 méterre (lásd 6-os).
Csak kerékpárútból kétszer ennyi is össze fog jönni a következő 7 évben és ebben nincs benne a csak festékkel készülő út, mert az nem új. Bár ez is lehet nézőpont kérdése :)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) az EU támogatásokat összefogó keretprogram 2007-2013. között, meg stratégia meg minden. Van benne 15 operatív program (OP). Utak a Közlekedési OP-ból (KözOP) és a 6+1 regionális OP-ból épülnek. Én azon se csodálkoznék, ha ennél több új út jönne ki 7 évre, mert ez évente csak 126 km.
Igaz ebben nincsenek benne a PPP-k és néhány km-nyi egyéb út (pl. EIB hitelből).
A kapacitásbővítés nyilvánvalóan beleszámolható egy ilyen összesítésbe, hiszen új út(pálya) készül, de ha még így sem jönne össze, akkor az új osztottpályás utak két útpályáját duplán számoljuk el és hozzávesszük a fel- és lehajtósávok és a pihenők útjait is és akkor még mindig csak közútnál vagyunk. :))