(A fejlesztés uniós támogatással megvalósuló nagyprojekt lenne, azonban nemhogy Brüsszelig nem jutott még el, egyelőre kormánydöntés sincs róla.)
tényleg menjenek a 3.14csába...
bezzeg a véméndi luxus-alagutakat pikkpakk leszerződték...
szerintem az lehet a probléma, hogy ez az M0D bővítés úniós projekt szigorú papírozással, itt nem lehet nagy pénzeket lenyúlni, mint egy köpködös projektnél, így a motiváció is hiányzik...
(M0K)...hétköznapi forgalma már megközelíti a napi harmincezer autót, míg a keleti szektor korábban átadott részének kihasználtsága megduplázódott.
akkor a 20-30e-rel egész jól tippeltem... :-)
kiváncsi vagyok, hogy az ÉM0híd mennyi tesz még rá... (a 11-10 hiányában sztem nem sokat), meg hogy a következő 1-2 évben mennyit fog nőni... (áttért-e rá már a potenciális használók többsége, vagy sokan még csak most fogják felfedezni...)
Szerintem is egy by-pass a céljuk, ezért is fejlesztették fel az S4 és A3 között autóútról autópályává az elmúlt két évben.
hát, nemtom megcsinálják-e...
az asfinag.at-n a következő 15 évre tervezett fejlesztések között nem szerepel, az osztrák szekcióban az ssc-n meg amikor rákérdeztem, hogy mi van az s31el, aszonta egy osztrák kartács, hogy a fertő-tó közelsége miatt lehet, hogy a zöldek keresztbetesznek... :-((
szóval ott sem fenékig tejfel a zútépítés...
Még azt is el tudom képzelni, hogy azért építenek ennyire, mert sejtik, hogyha Mo-on is lesz útdíj, akkor visszatérnek a 86-osról a kamionok a rövidebb távolságú útvonalra, az meg sógorékon kersztül megy...
hátaz qrvafasza lenne, hogy pár100mrdért megcsináljuk az M86ot, amit díjasítunk, ezáltal nem lesz rá szükség, mert a csorda visszaterelődik ósztrijába...
Az 44-es utat sokan a nagylaki sorbanállás helyett választják, ezt több aradi cégnél dolgozó fuvaroztató emberkétől hallottam már... Egy határig tartó M43 és később a határ megszűnésével szerintem sokat fog csökkenni a 44-es út forgalma...
Az M8-at még mindig nem értem miért kell 2X2 sávon építeni. Körmend elkerülő jogos, de utána 3 falut kellene elkerülni és jól autózható lenne a 8-as. Inkább az M86-ot kellene folytatni, mert ha meglesz az M86 Szhelyig, a sok tranzitkamion nem fogy el Szhelyen, hanem mennek tovább Koperbe ezerrel... Persze M8 mellett egy indok van, hogy sógorék jönnek az S7-tel hamarosan, de a 2X2 sávot akkor is túlzásnak érzem...
Szerintem is egy by-pass a céljuk, ezért is fejlesztették fel az S4 és A3 között autóútról autópályává az elmúlt két évben. Igaz utána az S4 meg a sok csomópont kicsit macerás az A2-ig de ők ezt gondolják tranzitiránynak... Még azt is el tudom képzelni, hogy azért építenek ennyire, mert sejtik, hogyha Mo-on is lesz útdíj, akkor visszatérnek a 86-osról a kamionok a rövidebb távolságú útvonalra, az meg sógorékon kersztül megy... (Momentán tök üres most ez a pálya) Lehet, hogy ők időben gondolkodnak?
a 44et véletlenül nem az (M)4 helyett használják a tranzitolók?
Véletlenül sem. Nézd meg a 44-es romániai folytatását. Véget ér a Nagyvárad -Arad főútban, aztán (kamionoknak) semmi. Aki Váradra jön K felől, az minek szivatná magát még a 44-essel? Meg a java török, bolgár, iráni, szóval délről jön.
Igen, az M4 is, de az alapvető dolog lenne azért nem írtam le. Annak már rég el kellett volna készülnie, tudom mekkora a forgalom rajta, itt lakok Cegléd mellett szoktam járni arra és hát.....
Nem tudom mi a baja a csákónak a 80/100-as sebességgel. Úgy látszik, ő nem szokott külföldön hajtani. Bécs, vagy Frankfurt agromerációban ugyanez a helyzet.
>a térképet nézve, ezek nagyvárad felől jönnk, és így érik el leggyorsabban az M5-öt
Érdekes felvetés. Gondolod, hogy most lejönnek egészen Gyuláig? Szinte biztos, hogy most a 42-esen jönnek be, szóval az M4 Pladányig valóban sokat segítene, + egy jó autóút a határig.
Néha borzasztóan erős a forgalom arra, szóval erős torlódást okozhat az 1 sávra szülülés. És szerintem a forgalom csak nőni fog.
borzasztó erős forgalom a régiM0->M5(kifele) csp-ben van (ez is csak a csúcsban), hát ott télleg kevés az 1 sáv, különösen, hogy az M0 forgalma is kénytelen az M5re kanyarodni...
az M31 becsatlakozásnál bőven elég lesz az 1 becsatlakozó sáv arra a 10-15e-es ÁNF-re...
Amilyen gyér az M6, talán nem lesz gond.
ez nem a mezei M6, hanem az M6 bevezető!!
ezen nem csak a mezei M6 forgalma megy, hanem a 6os és 7es utaké is!
Mivel nem vagyok szakember, nem tudom helyesen megítélni, hogy az ötletek, amik itt elhangzanak a topikon, mennyire lennének használhatóak az útfejlesztésekkel kapcsolatban. Azonban arra gondolok, hogy túl sok marhaságot csak nem írthattok le, ezért kíváncsi lennék, vajon figyeli-e valaki az illetékes elvtársak közűl,, hogy mi folyik itt.
>1 sáv válik ki, aztán 2re bővül... (és viszont: a becsatlakozó rámpa 2ről 1re szűkül a becsatlakozás előtt...)
Na ezt nem értettem, azaz arra gondoltam, hogy az 1 sáv kevés lesz. Néha borzasztóan erős a forgalom arra, szóval erős torlódást okozhat az 1 sávra szülülés. És szerintem a forgalom csak nőni fog.
>mint az M30nál és M35nél... (ahol speciel totál indokolatlan...)
1-et értek.
>bezzeg az M6 kiválása az M0ból
Amilyen gyér az M6, talán nem lesz gond. Bár, ha hevi forgalom lesz később, mert ugye az M6 része valami É-D EU csatornának, akkor lehet, hogy gázos lesz, 5-10 év múlva, és - a helyszint nézve - nem lesz 1szerű az átalakítás.
>M43 kiválása az M5ből csak 1sávos, többszöröse forgalom mellett...
Igen, ezt szerintem is elkúrták, nem kicsit, nagyon.
Szerintem nem olyan elszálltak a bírságok, ha nem a felesleges korlátozásoknál mérnek. Az 50, 90, 110, 130 szerintem teljesen okés alapból. Aki ezt meg durván átlépi (főleg lakott területen és országúton), az meg perkáljon.
A pontszerű sebességmérés tényleg nem jó. Fontos az is, de mint kiegészítő. De az automata piroson áthaladás ellenörző és az átlagfigyelő rendszerek igen jótékony hatással lennének a közutak biztonságára.
Egyetértek az M44, stb. tekintetében, de nem szabadna megfeledkeznünk Zalaegerszegről, és Szombathelyről sem. Ha a 8-as utat végre végig 2x2 sávosra fejlesztenék, mind a két nagy lélekszámú város sokkal-sokkal könnyebben elérhetővé válna.
Sopront azér nem tartom annyira fontosnak, mert jelenleg az M1-A4-B50 útvonalon már nagyon gyorsan elérhető. Más kérdés a 85-ös mentén lévő települések...
Szóval ha fontossági sorrendet kéne felállítanom, akkor nekem ez a változat tetszene:
Békéscsaba - szóval M44 Szolnok, vagy tovább Karcagig - M4 Zalaegerszeg - M8 Szombathely - M8 Vác - M2 végig 2x2 sáv Salgótartján - jobb minőségű út kéne, hellyel-közzel már történik valami.
Az M43 elemi létszükséglet, szóval jó, hogy rááltak végre.
A térképre nézve, ha a fentieket megvalósítanák, a nagyobb városaink vagy közvetlenül elérhetővé válnának autópályán, vagy 30-50 km-es közelségbe kerülnének valamelyik pályához.
Elszármazott csabaiként is az M44-et nem tartom végig annyira fontosnak.
Igazából a 44-es forgalmának legfeltűnőbb része az a sok kamion, aki a 44-esen kerüli ki Szegedet, Makót és Aradot. Ez remélhetőleg az M43-mal megszűnik.
Utána: kéne egy Kecskemét É elkerülő az M5-től a szentkirályi elágazásig, az kapásból 20 perc javulás. Onnan meg kéne csinálni _rendesen_ a nyomvályús utat, kiszedni a fölös záróvonalat pl a kecskemét utáni kihalt lovastanyánál (az egyik leghosszabb egyenes közepéből), jelentősen gyorsulna az út.
Tiszakürt - Kunszentmárton és Szarvas közt jó az M44, mert ott nem nagyon lehet a jelenlegi nyomvonalon értelmesen javítani, viszont pl. Kondoros és Csaba közt, amióta rendberakták az utat, a forgalom is érezhetően felgyorsult, ritkábban kell előzni.