Keresés

Részletes keresés

kvte Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14731

még némi off:

 

- Okányban készül az út teljesen új burkolata a falutól Zsadány felé, a a Sarkad-Komádi útig. Mit ne mondjak, nagyon ideje volt, gyakorlatilag az aszfalt szinte már elporladt rajta, jobbérzésű autós max 20-szal ment. Az alsó rétegeket is újraterítik, remélem pár évig jó lesz (ellentétben az eddigi békés megyei gyakorlattal)

 

- Okány másik bekötőútját, a vésztőit is újraaszfaltozzák egy szakaszon, a falu után. Itt nem volt akkora  a baj, de itt sem érte meg 50-nél gyorsabban menni az erős bukkanók miatt (az amúgy szinte nyílegyenes szakaszon)

 

- Szép tábla hirdeti, hogy egy határokon átnyúló projekt keretében felújították a Biharugra-Körösnagyharsány-országhatár műutat. Maradjunk annyiban, hogy Knharsány túlsó széléig gyönyörű lett az új aszfalt (azért egy-két kanyart nagyobbra alakíthattak volna...), de a falu végétől maradt a határ felé a régi, nagyon rossz  aszfaltcsík. Hogy számoltak el ezzel, ki vette ezt így át?

 

- a 46-os úton a korábban bűnrossz Mezőtúr-Nagylapos -Gyomaendrőd szakasz legrosszabb részeit újraaszfaltozták. Ráfért már!

 

 

Előzmény: hotrod25 (14729)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14730
Minek új topik ennek? Mondtam hova gyere, hol van helye ennek a témának. Egy egész topikot nem ér meg. Köszi, de nem élek vele. Vagy jössz a VEÉK topikba, ahol a témának helye van, vagy ennyi volt a téma részemről.
Előzmény: alibi-man (14728)
hotrod25 Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14729

1. Szolnok K-szajoli vasúti felüljáró között a 4-es új burkolatot kapott
2. 25 -ön Kerecsend-Eger között újraaszfaltozás folyamatban.
3. 5-ösön Dabas elkerülőnél kiszedték az eddig is értelmetlenül ott lévő a 60-as táblákat.
4. 4-esen Pilisnél semmiféle munkálat nem történik, így korlátozás sincs. Szerintem a monorivar keveri az utinform. Jó hír, hogy az eddigi külterületi 60-as táblákat Monor, Pilis környékén 70-re cserélték.
5. Az Alsónémedi-Gyál ök út ujraburkolása kész, M5-GYál között új körforgalom épül.

 

Bocs az offért

alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14728
Itt nyitottam egy topikot erről:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9184295

Ott folytathatjuk az iszapbirkózást. :-)
Előzmény: BoGar (14721)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14727

akkor nézd meg a guglin, pest egész részletes, még az autók is látszanak az utakon...

 

a patakot rákos vá. felett keresztezi, ezt leszámítva min. 700m-re halad a pataktól ipari területek, tanyák, kertészetek, repterek, és szemétlerakók között...

 

ezeket is frankón feltárná, úgyhogy nemcsak tranzit, hanem feltáró funkciója is lenne...

 

felucca olvtás folyton sír, hogy a város körül zöldberuháznak, ahelyett, hogy pesten barnaberuháznának...

 

hát ennek pont ilyen utak lennének a feltételei...

Előzmény: BoGar (14726)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14726
Ha ez nem a patak vonalát követi, akkor én nem látom, mi a gond vele. Csak sajnos így messziről, távolról nem tudok ítélkezni.
Előzmény: Törölt nick (14725)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14725

itt: http://indafoto.hu/H123Laci/image/1285253-fd57aa1f/details/xl

 

(monnyuk mán volt linkelve, meg ellen is volt véleményezve, hogy ezitten ökofolyosó, meg hasonló zöldségek..., de szerintem akkor is ez a megoldás...

 

tökéletesen tehermentesítené a pesti és szabadföld utakat...)

Előzmény: BoGar (14723)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14724
Jah, erre én is kíváncsi lennék. Kérjük a rajzot! :-)
Előzmény: Törölt nick (14722)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14723
És hol vezetnéd a gyorsforgalmit? Kérhetek egy googlis HLaci féle tervet?

Kötött pálya: Sajnos hiába van ott a két kötött pálya, ha azok rossz helyen vannak.
Előzmény: Törölt nick (14722)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14722

ha mán így belejöttetek, akkor be(le)szólok én is...

 

szerintem rákosborzasztó problámáját a rákosborzasztói gyorsforgalmi oldaná meg.

 

ezzel a pesti út járhatóvá válna, mert felére csökkene rajt a forgalom, és akkor szépen tudnának menni a helyiautósok is meg a békávé buszok is...

 

(mégegy kötöttpálya totál agymenés, mikor 2 kötöttpálya is átmegy a területen...)

BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14721
Jesszusom! Tényleg kérlek, gyere át ezzel a VEÉK topikba, én ezennel itt a vitát lezártom, mert nem ide való. Vagy átjössz, vagy érdektelenségbe fullad. Egyszerűen képtelen vagy felfogni a cáfolataimat, csak hajtod a magad igazát, márpedig a szakértők és a VEKE is azt mondja, a Pesti úton kell vezetni egy kötött pályás közlekedési eszközt. ha nem megy a Pesti úton, akkor alatta kell. De nem megoldás az, amit te javasolsz, hogy egy kerület évtizedek óta kialakult tömegközlekedési szokásait, útvonalát megváltoztasd.
VEÉK Városi és elővárosi közlekedés topikja
Előzmény: alibi-man (14719)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14720
Már miért lenne nagyobb dugó, mint ami most van??

Út:
Jászberényi út Kozma utca távolság temető nélkül: 2,4km
Jászberényi út Kozma utca távolság temetővel: 4,8km
Ez már így az út duplája lenne.

Jászberényi út -Pesti út - Keresztúr: 8,3km 12,5 perc autóval.
Jászberényi út - Helikopter út - Keresztúr: 12,1km 21,5 perc autóval
Mekkora is a távolság? 3,8km. Mekkora az időkülönbség autóval? 9 perc. Vajon villamossal mennyi lenne?

1, Miért ne mehetne villamos? Meg kell csinálni a felüljárót, azaz ki kell szélesíteni. Na de! Meg kell csinálni.
2, Nem emlékszem, hogy a Pesti úton bármi az útjába esne.
3, Az üzletsortól simán elfér! nézd már meg, mekkora távolság van az üzletsor és az út között! Több, mint 2,5 méter. Szerintem megvan az 3 is. Persze mindezt a meglévő járdától számítva.
4, Ott szintén elfér.
5, Tesco parkoló, stb: Hidd már el, simán elférne ott.

Szerinted a buszsáv, buszkorridor hol fog menni?
Egyébként már elmondtam. A te megoldásod egyszerűen kivitelezhetetlen, hülyeség, mert a villamos nem tárja fel azt, ami a jelenlegi közlekedési tengely. Oda egyszerűen felesleges és hülyeség villamost tenni, ahova te tervezed. Az nem oldja meg a kerület közlekedési gondjait. Arra biztos nem fognak villamost vezetni, ne is álmodj róla!
Előzmény: alibi-man (14718)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14719
A Madárdombon.

Azért, mert most, 2008-ban az emberek egy csapáson járnak, attól még ki lehet alakítani egy másik csapásirányt. Ott, ahol van hely, és gyorsabb a közlekedés, olcsóbb megépíteni.

A legtöbb utas az Elágnál száll fel. Tehát ez nem gond. A második fontos megálló a Pesti úti, a Kis utcával szemben. Ez utóbbi lenne a gond az általam kitalált nyomvonalnál. Viszont az emberek zöme nem a színes házakból áramlik, hanem a másik oldalról, onnan viszont az Újlak utca egy köpésre van. és ott lehetne megálló.
Előzmény: BoGar (14717)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14718
Annak ellenére, hogy letromfolsz, felesleges, folytatom. :-)

>egymás mellett nem fog menni buszkorridor és villamos. Az egyik a másik kárára fog megépülni.

Ha kicsit figyelmesen elolvasod, amit írtam, én is erre céloztam. Ez a bajom a Jászberényi-Pesti út vonallal. A villamospálya építés időigényes meló. Ha ott nekiállnak, akkor a világ még olyan dugót nem látott, mint ami ott kialakul.

>Nézd megkkora az időkülönbség, ha a Kozma-Jászberényi sarkán a villamos a Kozma utcán majd a Maglódi úton éri el a Jászberényi utca-Maglódi utca kereszteződését

Mondtam már. 2 km, azaz 3 perc. Sörgyár-temető a Maglódin ugyanaz a hossz, mint a Sörgyár-Jászberényi/Kozma sarok. A 2 km az a temető és Jászberényi-Kozma sarok. Ez a 3 perc.

A Pesti úton nem mehet villamos.

1. Át kéne menni valahogy a felüljárón. Azaz azt szélesíteni kéne. Naneee...
2. A Pesti út 39-es számmal mi a lófaszt csinálsz. Az út szélén áll. Lebontod?
3. A másik oldalon lévő üzletsorral mi lesz? Lebontod?
4. A Bakancsos utca után mi csinálsz, hol a retkesben fog menni a sín? A parkban, a másik oldalon? Ha igen, mi lesz a templommal?

És akkor beszélhenénk a Tesco parkolóról, a MOL kútrol, eccerűjen nincs megoldás a Pesti útra. Erről ne is álmodjunk.
Előzmény: BoGar (14715)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14717
Hidat szélesíteni? Hol? Nem felüljárót szerettél volna mondani?!

Mondom, szerintem nem jó ötled az, hogy kihagyod a villamossal a legfőbb felszállóhelyeket, magyarán mondva a Jászberényi ésa Pesti utat, mert te a villamost a kerületbe a Maglódi - Helikopter utakon hoznád be. Ennek neki sem szabad állni. Elvetélt ötlet, mivel ezzel nem lehet kiváltani a Pesti - Jászberényi úton közlekedő buszokat. Ezzel csak teremtesz egy plusz kapacitást a kerületnek,olyan helyen, ahol nincs szükség rá. Nem véletlenül közlekednek arra a buszok, ahol mennek. Mond már meg nekem, te hol laksz? A kerületben? Melyik részén?
Előzmény: alibi-man (14712)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14716
A troli ua, mint a busz. Rákosmentét két 2x1 sávos felüljárón lehet megközelíteni. Horror lenne azok szélesítése, vagy új építése. Amúgy a trolit én is jobban szeretem, mint a buszt.

Hangsúlyozom, ha lenne normális tömegközlekedés Rákosmentére (ről), akkor bőven elég a meglévő útkapacitás, Jászberényi-Pesti út, vagy a Keresztúri út.
Előzmény: Törölt nick (14710)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14715
Láttál te már villamossín felújítást? Amikor felújítják a síneket, szerinted mivel és hogyan hol viszik az utasokat?? Ne tettesd már itt a hülyét, mert még elhiszem! Már bocsánat. Egyszerűen fura, hogy fel nem tudod fogni, hogy egymás mellett nem fog menni buszkorridor és villamos. Az egyik a másik kárára fog megépülni. Amíg a villamosvonal kiépül nem történik más, mint visszatérnek a buszok az eredeti útra. Ennyi. Nem tudom, mit olyan nehéz felfognod neked ebből. Lehet, hogy más malomban őrlünk, mert egyszerűen nem tudod felfogni, amiket leírok.
És megint tök másra válaszolsz, mint amit kérdeztem! A Maglódi úton történő utazás menetidejét vesd össze jászberényi úton való vonallal. Nézd megkkora az időkülönbség, ha a Kozma-Jászberényi sarkán a villamos a Kozma utcán majd a Maglódi úton éri el a Jászberényi utca-Maglódi utca kereszteződését, mint ha egyenes megy végig a Jászberényi úton. És nézd meg, mennyi az az út, hogy a Helikopter úton megy hegy felé, majd onnan Keresztúrra kerülővel, mint ha egyenes végigmenne a Pesti úton. És mellesleg ha így menne a villamos, mit csinálnál a kimaradt megállókkal a Jászberényi úton?
Előzmény: alibi-man (14714)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14714
Két malomban örlünk. Tehát, ha buszkorridor van, és ott JÁRNAK IS a buszok, akkor ott nem lehet nekiállni villamos sint építeni, mert akadályozni fogja a buszt, mindenki idegrohamot fog kapni. A tömegközlekedőkket legkevésbé az fogja feltartani, ha megépítik azt az EGY KILOMÉTERES sínpályát, ami a temető és a Jászberényi-Kozma sarok között van. Ha ez megvan, akkor a tömegközlekedők be tudják vállalni a 3 perces + időt, a buszkorridort kidobják a francba, és kényelmesen lehet túrni az aszfaltot annak a helyén.
Előzmény: BoGar (14711)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14713
"Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni."


csak ott tévedsz, hogy a vasutat így is-úgy is rendbe kell tenni: a pályát karban kell tartani, az állomásokat fel kell újítani és a gördülőállományt is üzemeltetni kell/újakat kell beszerezni

ezen nem tudom hogy mit lehet még spórolni..


ezt most nem neked mondom, ne vedd magadra: az 1-es vonalon egy lassújel idén ünnepelte a 10. (!!!!!) évfordulóját; a lassújel felszámolásának költségét kb. háromhavonta kidobtuk/juk az ablakon a lassítás/gyorsulás során felmerülő plusz energia költségeként
és ez ezzel az egy lassújellel már 10 éve megy, iszonyat!

csak ez a mentalitás (szarrágás) egyenes következménye, nem látjuk az erdőtől a fát
Előzmény: attus germanicus (14679)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14712
Aham. Én egy háromszöget számoltam, aminek az átlója lenne a kék vonal, azaz Sörgyár - Jászberényi / Kozma sarok. A piros meg a két szára (nem látszik a képen) így jön ki a 2 km +, azaz 3 perc +. A temetőnél ugye van megálló. Aztán lenne egy Jászberényi-Kozma sarkán, itt sokan le / felszállnának, egyébként. Aztán a Helikopter úton az Akadémia délnyugati sarkán, A Helikopter parknál kettő, az elején, és a végén, ahol átbújna a töltés alatt. Aztán a Madárdombnál a töltésfelöli sarkán, tehát a Flamingó-Aranylúd sarok, majd az Újlak utcánál, ahol most a holdbéli táj van a palackozóüzemnél, aztán így tovább valahogy.

Ugye elöször ezekben kéne egyetérteni:

1. A 2x2 sáv akár a Pesti út / Jászberényi, akár a Keresztúri voszinylatban nem megoldás. Már írtam, hogy miért. De azért sem, mert két hidat is szélesíteni, építeni kéne. A buszkorridornak egyébként ez lesz a baja, hogy hiába tud szabadon menni a sávban a busz, a Jászberényi úti vasúti felüljárónál be kell majd sorolnia a hidra a többi kocsi közé, és ott fog lépésben dözögni a hirhedt Jászberény-Kozma sarokig, az elbaszott lámpáig.

2. Ha megvan az első ütem, a "kerülő" 37-es hosszabítás, akkor a buszkorridor megszünhet, és oda lehet építeni a pályát. Csakhogy, ahogy én tudom, a busz korridor a lehető leghülyébb fajta lesz, mert a sáv kóvályogni fog a szélről középre, stb. Legalábbis ezt hallottam. Aztán majd meglátjuk.

3. A kötöttpályás megoldással, a nyomvonallal nem kell egyetlen hídat sem építeni, szélesíteni. A belső területen (Újlak utcatól az Elágig) lehet, hogy talán le kell mennie a föld alá, de ez csak kéregvasút. Sokkal olcsóbb, mint a lyukfúrás, vagy felüljáró, stb. építése. Az eEágtól egyébként mehetne tovább Csabára, stb. később.
Előzmény: BoGar (14707)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14711
Jaj nekem! Arról beszélgettünk, hol mehetne a villamosvonal most, nem? Ha tényleg akarnának villamosvonalat Keresztúrra a Jászberényi és a Pesti úton, akkor azt a buszkorridor helyén fogják megvalósítani, hiszen akkor már nem lesz szükség rá, illetve a buszok is mehetnének a villamossíneken, ahogy máshol a városban, illetve más városokban. Érthető voltam?
Előzmény: alibi-man (14709)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14710
és a trolis megoldás? ha már dedikált a korridor és ha már úgy döntenek hogy megépül, szerintem az üzemanyagköltségből (villany olcsóbb) a plusz befektetés (5-10%?) néhány éven belül (3-5?) megtérülne ÉS kevesebb por, zaj stb.
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14709
Lelkem, nem vagyok nehéz eset. Értem, amit mondasz. De a buszkorridor már el van döntve. Ott már nem lehet bányászkodni. Ha nem lenne eldöntve, és nem állnának neki jövőre, akkor lehetne. Is this clear? :-)
Előzmény: BoGar (14708)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14708
Jaj de nehéz eset vagy. A buszkorridor helyén kellene villamospályát építeni. Ott tudna menni a villamos, ahova most a buszkorridort tervezik. Érthető?
Előzmény: alibi-man (14706)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14707
Még egyszer megkérdezem, hogy a jelenlegi vonal mekkora kerülő lenne? Mert te az általad felvázolt piros vonalra mondtad az időt, nem az általam kérdezettre! Tehát mekkora kerülő lenne a temető és a Maglódi út közötti részen a Jászberényi út helyett? Melyiken mennyi megálló lenne?
Előzmény: alibi-man (14705)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14706
Ha buszkorridort építenek, akkor ott nem mehet villamospálya építés. Ez a gond. Viszont a Jászberényi jobb és bal oldalán (felváltva, ez a baj) van hely a sínnek.
Előzmény: BoGar (14704)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14705
Még1x. Átmenetileg 3 perces kerülő.
Előzmény: BoGar (14703)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14704
Hol menne a sínpár? Pont ott, ahol a buszkorridor.
Előzmény: alibi-man (14701)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14703
És hol állna meg, kiket szolgálna ki? És a 37es ma meglévő része nem lenne szerinted kerülő a kerületieknek?
Előzmény: alibi-man (14702)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14702
Egyébként a piros vonal 2 kmes kerülő, azaz 3 perc.
Előzmény: BoGar (14699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!