Keresés

Részletes keresés

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15797
Kulcs környékén pl el tudnék képzelni egy hasonló szélerőmű parkot, mint Mosonmagyaróvárnál és Ácsnál.
Amúgy egy nagyon jellemző a magyar pályákra. Főleg a dombvidéken kéne egy komoly erdősítés, teljesen más hangulatot adna a pályának.
Előzmény: micsubicsi (15796)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15796
Augusztusba alig volt forgalom az M6on még. Németországból jöttünk haza, Dunaújvároson végeztünk a lerakóval. Akkor jártam először az M6on. Ami nekem nem tetszett, hogy fák nincsenek csak a parkolók környékén. 1 sztráda nem olyan mint a főút, hogy kell a tér mellette. Teljesen kopasz volt.
Előzmény: Roger Preed (15794)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15795
érdekes
Előzmény: alibi-man (15793)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15794
Ma volt szerencsém kipróbálni az M6-ot Battától a dunaújvárosi benzinkutakig. Lefelé fél3, visszafelé 6 környékén jöttem.
A forgalom érezhetően nőtt. Nyár végén használtam utoljára végig a pályát, ahhoz képest meg merem kockáztatni, hogy a duplájára nőtt a forgalom.
alibi-man Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15793
Bocsáss meg, de cáfolnom kell.

>ha egy német autópályát lekapsz bármekkora távolságból, bármilyen zoommal, >nem lesz benne ilyen pukli

Fizetsz érte 50 rugót, ha hozok neked ilyen felvételt?

Nem tudom mennyit autózól a németeknél, de pl. az A3-ason vannak érdekes, igen meredek és kanyargós, dimbes-dombos szakaszok. De a sógoroknál is. Annyira, hogy azt le sem tudod normálisan fényképezni. Van olyan szakasz, ahol a kamionoknak 60-as tábla van, olyan meredek a lejtő. SZVSZ Micsubicsi tudna neked erről mesélni.

Aztán, csak a kíváncsíság kedvéért, a fotót betöltöttem a potofosba, és bizony 400 mm-en állt a kamera a kép készítésekor - az exif adatok szerint. Nem akarlak megbántani, de egy kicsit gyakorlott fotós ezt azonnal felismeri - exif nélkül. Ez tényleg annyit jelent, hogy az Hortobágy is puklis ilyen nagyításnál.

A sávok szélességét talán azért nehéz megítélni, mert szélesebbek az autók. Az amerikai autópályák egyébként igen jók, bár kétségtelenül nem európai szabványúak, én úgy látom, nem is nagyon törekednek erre. :-)

Az, hogy itt ezen a szakaszon nincs kerítés, talán annak köszönhető, hogy nincsenek felügyelet nélküli állatok, akár marhák, vagy más vadállatok. Arizonában 300 mérföldes kerítések vannak, csakúgy, mint Újmexikóban. Hozzáteszem, párszor megtettem kocsival a Chicagó-LA útvonalat (3 nap), de jártam más államokban is.

Szalagkorlát általában ritka, a jellemző az, hogy a két sáv között legalább 30-50 méter távolság van bemélyedéssel. Én egyszer láttam egy kamiont elszállni (2 pótkocsis volt), és gyakorlatilag ez a széles mélyedés szépen megfogta. Számos helyen a két pálya mérföldekre elválik egymástól. Az egyik megy a hegy egyik oldalán, a másik meg a másikon. Szlovéniában is van ilyen, a Ljulljana-Zágráb pályán.

Leállósávok az inter state utakon valóban nem nagyon divatosak, de ez is változik államtól függően.
Előzmény: Törölt nick (15786)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15792

a felső képen jól látható, hogy középen jó széles az elválasztósáv...

 

az alsó meg az M0xM3 csp. felüljárója, az M31től északra már nem biztosították a 3 sávra bővítés lehetőségét...

 

(pontosabban: az M3 feletti felüljáró 2x3as - mert szerintem gy/e pályák helyett csak gy/e sávokat akartak anno...)

Előzmény: Törölt nick (15791)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15791
más: a becsatolt képen ugye olyan szakasz látszik, amire 'aszongyák' hogy 3 sávossá bővítHETő a jövőben

namost, hova kerül a harmadik sáv?... vagy megszűnik a lehajtó?.. vagy?
Előzmény: Törölt nick (15787)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15790
>
aztán ott van a sávok szélessége, nem látszik ugyanolyan szélesnek mint errefele


Nem tudom, hogy külföldön merre jártál már, de NSZK területen keskenyebb valóban, de a volt NDK területen ekkora a sávszélesség.
Előzmény: Törölt nick (15786)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15789
nekem csak az a sok, amit a közúttól elvont adópézből építenek...
Előzmény: ghosty9 (15788)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15788
Meg csak egy sínpár?

Tudom-tudom, Lacinak ez is sok, de... :-)
Előzmény: Törölt nick (15786)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15787

ha egy német autópályát lekapsz bármekkora távolságból, bármilyen zoommal, nem lesz benne ilyen pukli

dehogynem...

 

 

igaz ez nem német, csak magyar, de azok német szabvány szerint épülnek... :-)

 

az amcsik meg külterületi szakaszokon nem nagyon szalagkorlátolnak, meg vadkerítenek, ők szeretik a "szabadságot"... :-))

 

 

Előzmény: Törölt nick (15786)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15786
azért ez így ebben a formában...

ha egy német autópályát lekapsz bármekkora távolságból, bármilyen zoommal, nem lesz benne ilyen pukli

aztán ott van a sávok szélessége, nem látszik ugyanolyan szélesnek mint errefele

továbbá a külső oldalon nincs kerítés ember/állatok ellen

a szalagkorlát is nevetségesen picurka és nincs is végig

vonat középen, ilyen van európában is de az sincs ilyen huplis, és legalább villanyos, de ez itt off

a leállósáv is elég vicces...
Előzmény: alibi-man (15785)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15785
Nincsenek huplik. Kb. 350-400 mm-es zoommal lehetett fényképezve. Úgy még a Hortobágy is huplis.
Előzmény: Roger Preed (15784)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15784
Szerintem a huplikra gondolt. De ez a középen vezetett vasút jópofa. :)
Előzmény: alibi-man (15783)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15783
Mi a gond vele? Nem látom.
Előzmény: Törölt nick (15776)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15782
Azt nem láttam, ellenben jártam ott mostanában.
Előzmény: Törölt nick (15774)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15781
Vagy küldjenek magyarul tudó kollégákat, ha már ide jönnek dógozni. :p
Előzmény: Törölt nick (15779)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15780
amúgy ilyen likakat régen is csináttak a zembörök, de akkó még úgy hítták iket, hogy pincesor... :-))
Előzmény: kocsiska13 (15777)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15779

tanujjanak meg a sógorék ánglisül...

(nem egy nagy vasziszdasz... :-))

Előzmény: Törölt nick (15778)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15778
hirdetnek M6 építéséhez mérnöki állást, aki beszél németül... szerintem aki kurkoricaföld alá alagút fan bátran jelentkezzen.
Előzmény: kocsiska13 (15777)
kocsiska13 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15777
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15776
azé' jó hogy itt nem ilyen utak épülnek...:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=263525&nseq=74
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15775

6%-os emelkedővel még az első domb is "leküzdhető" lett volna úgy, hogy a töltés/bevágás nem ment volna 30m fölé...

 

 

Előzmény: elemes2 (15773)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15774

Szlovéniában ettől kevésbé gázos helyen fúrtak mostanában két alagutat.

 

honnan tudod, hogy kevésbé gázos?

láttad a nyomvonal hosszszelvényét?

Előzmény: alibi-man (15765)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15773
volt egy alternatív nyomvonalterv, ami azon csúszott el, hogy valahol fél százalékkal meredekebben emelkedett mint a szabvány.
Előzmény: alibi-man (15765)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15772
Akkó vitassad :-))
Előzmény: Törölt nick (15770)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15771

a novemberi CADvilágban van egy cikk a maglódi osan tereprendezésről:

 

a beruházó először 1 szintre akara hozni az egész terepet, de az 4M m3 földmunkát jelentett volna.

 

a tervező javasolta a teraszosítást, ami 1,5M m3-re csökkentette a földmunkaigényt...

 

(ebből az jön le, hogyha a beruházó/tervező érdekelt a költségcsökkentésben, akkor igen jelentősen lehet csökkenteni a költségeket...

 

ha viszont az a cél, hogy minél drágább legyen...)

Előzmény: Törölt nick (15770)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15770

csakmost, csakneked:

 

a trapéz 1:2es rézsűvel:  alap:30m /  tető:150m / mélység:30m

 

V=(30+150)*30/2*3000=8,1M m3

 

Egyébként azt senki nem vitatta, hogy mennyi földet kell kitermelni. Ez az érdekessége a dolognak.

 

én vitatom... :-))

Előzmény: alibi-man (15768)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15769
Asszam volt ilyen 1 alagutas verzió.

...Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely

Az szép lesz! Dehát kit érdekel mit történik 200 év múlva?
Előzmény: Roger Preed (15767)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15768
Akkó most számold újra lécci. A szélességet ne felejtsd ki! :-) (100m)

Egyébként azt senki nem vitatta, hogy mennyi földet kell kitermelni. Ez az érdekessége a dolognak.
Előzmény: Törölt nick (15766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!