Kulcs környékén pl el tudnék képzelni egy hasonló szélerőmű parkot, mint Mosonmagyaróvárnál és Ácsnál. Amúgy egy nagyon jellemző a magyar pályákra. Főleg a dombvidéken kéne egy komoly erdősítés, teljesen más hangulatot adna a pályának.
Augusztusba alig volt forgalom az M6on még. Németországból jöttünk haza, Dunaújvároson végeztünk a lerakóval. Akkor jártam először az M6on. Ami nekem nem tetszett, hogy fák nincsenek csak a parkolók környékén. 1 sztráda nem olyan mint a főút, hogy kell a tér mellette. Teljesen kopasz volt.
Ma volt szerencsém kipróbálni az M6-ot Battától a dunaújvárosi benzinkutakig. Lefelé fél3, visszafelé 6 környékén jöttem. A forgalom érezhetően nőtt. Nyár végén használtam utoljára végig a pályát, ahhoz képest meg merem kockáztatni, hogy a duplájára nőtt a forgalom.
>ha egy német autópályát lekapsz bármekkora távolságból, bármilyen zoommal, >nem lesz benne ilyen pukli
Fizetsz érte 50 rugót, ha hozok neked ilyen felvételt?
Nem tudom mennyit autózól a németeknél, de pl. az A3-ason vannak érdekes, igen meredek és kanyargós, dimbes-dombos szakaszok. De a sógoroknál is. Annyira, hogy azt le sem tudod normálisan fényképezni. Van olyan szakasz, ahol a kamionoknak 60-as tábla van, olyan meredek a lejtő. SZVSZ Micsubicsi tudna neked erről mesélni.
Aztán, csak a kíváncsíság kedvéért, a fotót betöltöttem a potofosba, és bizony 400 mm-en állt a kamera a kép készítésekor - az exif adatok szerint. Nem akarlak megbántani, de egy kicsit gyakorlott fotós ezt azonnal felismeri - exif nélkül. Ez tényleg annyit jelent, hogy az Hortobágy is puklis ilyen nagyításnál.
A sávok szélességét talán azért nehéz megítélni, mert szélesebbek az autók. Az amerikai autópályák egyébként igen jók, bár kétségtelenül nem európai szabványúak, én úgy látom, nem is nagyon törekednek erre. :-)
Az, hogy itt ezen a szakaszon nincs kerítés, talán annak köszönhető, hogy nincsenek felügyelet nélküli állatok, akár marhák, vagy más vadállatok. Arizonában 300 mérföldes kerítések vannak, csakúgy, mint Újmexikóban. Hozzáteszem, párszor megtettem kocsival a Chicagó-LA útvonalat (3 nap), de jártam más államokban is.
Szalagkorlát általában ritka, a jellemző az, hogy a két sáv között legalább 30-50 méter távolság van bemélyedéssel. Én egyszer láttam egy kamiont elszállni (2 pótkocsis volt), és gyakorlatilag ez a széles mélyedés szépen megfogta. Számos helyen a két pálya mérföldekre elválik egymástól. Az egyik megy a hegy egyik oldalán, a másik meg a másikon. Szlovéniában is van ilyen, a Ljulljana-Zágráb pályán.
Leállósávok az inter state utakon valóban nem nagyon divatosak, de ez is változik államtól függően.