Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 16954
Fricy, itt egy téma a blogba: Jincheng-Jiyuan expressway
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 16953
azért egy párhuzamos szervízút lényegesen kevesebb pénzből megvan, mint egy új M47 nyomvonal...
Előzmény: Pompiere (16951)
strangerr Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16952
Tudom, jártam benne. De a 47esnél ap csomópontrol beszéltünk dupla turbóval. Kicsit más a dolog.
Előzmény: mestska (16947)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16951
[...] a meglévő nyomvonalat kell felfejleszteni autóúttá (kb. Orosházáig), ami potom pénzből meglenne... [...]

Ez eddig rendben is van, csakhogy akkor a mezőgazdasági munkagépek leszorulnak az (autó)útról (nem mint ha nagy baj lenne) és akkor nem tudják megközelíteni a földeket. Nagyon nagy errefelé a mezőgazdasági forgalom és párhuzamos utak nincsenek. Azt meg nem hinném, hogy a 47-es mellé végig építenének egy utat a trakiknak meg kombájnoknak.
Előzmény: Törölt nick (16949)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16950

találós kérdés: hol készült a kép?

 

 

nem, nem kőröshegy, hanem: prága

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16949

Majd esetleg akkor lesz autóút, ha valamikor 10-20-30 múlva megépítik az M47-est meg a bánáti főutat.

 

szerintem nem fognak külön M47et építeni (OTrT-ban sem szerepel), és nincs is rá szükség...

 

a meglévő nyomvonalat kell felfejleszteni autóúttá (kb. orosházáig), ami potom pénzből meglenne...

Előzmény: Pompiere (16948)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16948
[...] ha különszintű csp-os gyorsforgalmivá fejlesztenék kb. vásárhelyig... [...]

Álom, édes álom. Szerintem a 47-es ezen szakaszán közlekedők annak is nagyon örülnének, ha sok kis felhajtási lehetőséget lezárnák és a mellette lévő szervízútról lehetne felhajtani egy-két-három-négy helyen. Utána meg kitennék a 100-as táblákat. Én arról nem is álmodom, hogy valaha ez autóúttá lesz minősítve.
Majd esetleg akkor lesz autóút, ha valamikor 10-20-30 múlva megépítik az M47-est meg a bánáti főutat. Mindenesetre a csomópontot készül hozzá a Tisza-Maros szögben.
Előzmény: Törölt nick (16945)
mestska Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16947
kecskeméti auchannál van átadott valódi turbókör, el lehet menni megnézni.
Előzmény: strangerr (16942)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16946
[...] Tudtommal az M5 sem 0+000 km szelvénytől indul, így nincs 174 km. A forgalomszámlálási kézkönyv szerint 160,9 km [...]

Az lehet, hogy fizikailag nincs 174 km, de hogy elméletileg annyi, az biztos. Mert, hogy a határnál van a 174-es. (173+895) Köztudomású, hogy minden, - a fővárosból induló - főutat a Lánchídtól mérnek, még ha nem is onnan indulnak ténylegesen. A km táblákon is eszerint van a számozás. Pl. az M5-M43 csomópont a 159+000-nál van. Onnan még 15 km a határ.
Előzmény: strangerr (16941)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.24 0 0 16945
ez igaz, de - mint mondtam - én azt tartanám ésszerűnek, ha különszintű csp-os gyorsforgalmivá fejlesztenék kb. vásárhelyig...
Előzmény: strangerr (16944)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16944
Teljes lóhere az autópálya autópálya csomópont mifelénk, vagy minimum egy (neM4)-es út:) Nem egy mezei balkáni főút, mint itt a 47es:)

Előzmény: Törölt nick (16943)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16943
egy lóherénél a LEhajtás egyben FELhajtás is... :-))
Előzmény: strangerr (16942)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16942
"a két kör között miért kell fizikai elválasztás?"

Nem tudom. Gondolom mivel nálunk még mindig nincs műszaki előírás a turbókra, ezért átveszünk mindent nyugatról. Ott ez működik is, felesleges a sávváltás a két kör között. De nálunk érdekes lesz ez, akkor is ha lehet majd sávot váltani, és akkor is ha nem.


"amúgy ez a problemma egy lóherés csp-nál is fennáll: ha nem hajtasz le a gyűjtőelosztóra már jóval a keresztező út felüljárója előtt, akkor a legközelebbi korrekciós lehetőséged a következő csp.-nál lesz...)"

Így van, bár teljes lóhere sem sok van idehaza, de talán autópályán megszokta a nép h figyelni kell a LEHAJTÁSnál, de itt figyelni a FELHAJTÁSnál kell....

Előzmény: Törölt nick (16934)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16941
"Az M5 egyébként 174 km hosszú."

Tudtommal az M5 sem 0+000 km szelvénytől indul, így nincs 174 km. A forgalomszámlálási kézkönyv szerint 160,9 km.
Előzmény: Pompiere (16937)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16940
[...] ha kész lesz az M43, akkor a töredékére csökken a körforgók kamionforgalma, így a borulás is kevesebb lesz... :-)) [...]

Gyenge érv. :-)

A múltkor megyek a 47-esen. A 215-ös km utáni MOL körforgalomnál áll egy teherautó, ponyvája kiszakadva, oldalfala az úton, valami bazi nagy vasdarab pedig a kerékpárútra esve. Leállok, kérdem hívjak segítséget? Á, nem kell mindjárt jönnek.De mondom feltartja a forgalmat. Jaj ne hívjak senkit. Kérdem, hogy hány tonnás ez a vas ami leesett, meg mennyivel hajtott be a körforgalomba? Nem nehéz, úgy öt tonna körüli és lépésben hajtott be a körforgalomba. Még jó, hogy akkor nem járt ott egy biciklis.
Előzmény: Törölt nick (16938)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16939

ja, a táblaügyi illetékes nem áll a helyzet magaslatán, mer az M0K tábláit is elqrták:

 

- az M2őt matricásnak tüntették fel a távolság táblákon... (aztán leragasztották a vignette symbolt :-)

 

- az M6-ot meg lazán lehagyták a távolság táblákról, amit egy kis kiegészítő táblával korrigáltak...

(csak így a sorrend kicsit felborult: M1, M7, M5, (neM)4, 3as, M3 és külön az M6)

 

Előzmény: Pompiere (16937)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16938

ha kész lesz az M43, akkor a töredékére csökken a körforgók kamionforgalma, így a borulás is kevesebb lesz... :-))

Előzmény: Pompiere (16935)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16937
Így utólag lehet, csak nem úgy van kitáblázva!

Más. Már régebben feltűnt, hogy az M5-ösön a határ felé a városok km távolságait mutató táblákon helytelenül vannak kitéve a távolságok. Ez konkréten azt jelenti, hogy ha összeadom a nagy táblákon lévő km-ereket a kis km táblákon lévő számokkal, akkor mindenhol 10 km-rel több jön ki. Pl. így Röszke 185-kilométerre, Szeged 170-re. Az M5 egyébként 174 km hosszú. Ez Kiskunfélegyházáig van így, utána már jók a táblák.

A minap megyek hazafelé az M5-ön (már jó két éve nem jártam rajta) amikor látom, hogy a régi zöld táblákat kicserélték kékekre, de a km távolságok ugyanolyan sz.... vannak fent mint régen. Egyébként van a magyarázat az egészre: amíg csak Félegyházáig volt meg a pálya addig stimmelt minden, (az 5-ös főút 184 km hosszú) csak mikor elkészült a határig akkor elfelejtették átragasztani a régi számokat ...
Előzmény: Törölt nick (16936)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16936

az M2-őn tudtommal csak 3,5t felett kell matrica...

Előzmény: Pompiere (16933)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16935
[...] amúgy az 1 nagy körnek van nem kevés előnye:
nagyobb a sugár, így a kamionok kisebb eséllyel borulnak fel,
ill. nem lassítja le annyira a forgalmat... [...]

Na erről tudnék mesélni. Én úgy látom, hogy az 5-ös út M43-as csomópontjánál készült dupla körforgalom igazi elb....s. Nagyon kicsi az átmérőjük. Amióta átadták, azóta két kamion borult fel benne. Az egyikben fagyasztott marhák billentek meg, a másikban meg az élő malacok.
A tachográfkorong szerint egyik kamionos sem hajtott 15-nél többel ...
Attól tartok, hogy a 47-esnél is lesznek ilyen problémák.
Előzmény: Törölt nick (16918)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16934

a két kör között miért kell fizikai elválasztás?

 

(amúgy ez a problemma egy lóherés csp-nál is fennáll: ha nem hajtasz le a gyűjtőelosztóra már jóval a keresztező út felüljárója előtt, akkor a legközelebbi korrekciós lehetőséged a következő csp.-nál lesz...)

Előzmény: strangerr (16932)
Pompiere Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16933
Most nézegettem a díjmentes autópálya meg autóút szakaszokat: hát f... a fülükbe. Az M2-ön végig ki vannak téve a matricás táblák. Még jó hogy nem csak arra útszakaszra kellett megvennem a héten.
Előzmény: Törölt nick (16847)
strangerr Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16932
"Algyőnél már most is van ilyen körforgalom. Sőt, van hozzá tábla is, nagyon egyszerű és világos."

Tudom. Vannak azért lényeges különbségek.

Az algyői az nem turbó, tehát a sávok a körpályán nincsenek fizikailag elválasztva, "csak" záróvonal van.

De a lényegesebb az az, hogy az M43- 47 dupla turbós körei ugyan két körforgalomnak tűnnek, de valójában az egy csomópont (mintha egy kört piskóta alakban szétnyújtanánk).

Na már most ha pl Szeged felől jövünk és Pest felé szeretnénk felhajtani, akkor már az első kör előtt a belső sávba kell sorolnunk, pláne hogy ha holland mintára a két kör között is fizikailag meg lesz akadályozva a sávváltás.
Hiszen ez esetben a körpályán nem lehet sávot váltani, a két kör között sem lehet, tehát, ha ez esetben valaki a külsőbe sorol az első körforgó előtt, az már csak egyenesen a 47esen vagy az első körben Makó felé az M43-asra tud felhajtani.

A múltkori belinkelt ábrát megnézve talán érthető.

És ha ahogy ígérik és a 47es Algyői fizikailag is elválasztott osztott pályás négysávos lesz, akkor az előbbi vasárnapi autós illető mehet a MOL körforgalmáig mire vissza tud fordulni

str



Előzmény: ghosty9 (16931)
ghosty9 Creative Commons License 2009.04.23 0 0 16931
"Az viszont nagy kérdés, hogy hogyan tudják majd ez kitáblázni az egyszeri autósnak..."

Algyőnél már most is van ilyen körforgalom. Sőt, van hozzá tábla is, nagyon egyszerű és világos.
Előzmény: strangerr (16924)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.22 0 0 16930

Én valahogy továbbra sem érzem, hogy javult volna a közlekedési morál, max csak annyival, hogy még jobban próbálok odafigyelni arra, hogy legalább nekem ne jöjjenek.

pedig elég durván javult a statisztika...

 

1230-ról (2007) 970-re (2008) csökkent a halálesetek száma... (21%-os csökkenés)

 

most májustól kicsit finomítanak a gyorshajtás táblázaton:

 

az eddigi 30%-os (50-ig), 20%-os (60-100), 10%-os (110-től) "tűrések" helyett +15km/h (100-ig) és +20km/h (110-től) lesz a "türelmi deltaV"...

 

ennek elsősorban a kis sebességlimiteknél van jelentősége:

 

pl. 30as limitnél az eddigi 39 helyett 45-től fognak büntetni...

Előzmény: radio100jozsi (16928)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.22 0 0 16929

az angol NIF 

 

(a mi kontárjaink vajon mé nem tudnak ilyet csinálni??)

 

radio100jozsi Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16928
Voltam délután Dunaharasztiban. Odafelé Monorról Üllőn keresztül, majd Ócsa felé vettem az irányt. Itt meglepett, hogy a teljes Üllő-Ócsa közötti utat faltól-falig átépítik, lényegében a szegély és padkamunkákat végzik. Az út szépen meg lett (lesz) csinálva, a nagyobb ívekben a belső szélen terméskőből kirakott padka készült.

Ócsa átkelése elég szűkös, meg kanyargós, de van már szerencsére M0-sunk. Alsónémedi előtt az 5-ösről van egy átkötő mellékút (ami az elkerülő funkciót is betölti), és ezt meg épp most újítják fel, az aszfalt le volt marva teljesen.

Alsónémedire beérve, hát itt is elég szűkös az átkelés, és kanyargós, főleg a Dunaharaszti felé menő mellékút elején az 5-ös útról lefordulva.

Utána sima út volt, szerencsére nem fogtam ki egy teherautó sort sem az 51-es elkerülőn.

Hazafelé viszont a már korábban kitapasztalt úton jöttem, azaz Dunavarsánynál fel az 51-esre, majd Alsónémedi, innen meg a Gyál felé vezető úton, ami szépen "egyenesen" belemegy az M0K-ba, és ezen hajtva, majd a 4-esen 43 perc alatt itthon is voltam.

Az M0K-n az Alacskai pihenőnél már szerintem nemsokára meglesz a benzinkút átadása, jó nagy pihenő lett it kialakítva, de kell is, szép nagy forgalom van az M0K-n.

Viszont az M5-ösön az továbbra is döbbenet (mint az M1), azaz végeláthatatlan kamionsor halad az úton.

A nap szabályszegése pedig Üllőn történt, amikor odafelé menet kényelmesen 55-60-as tempóban autózva (aki siet, és nem tetszik, mennyen az elkerülőn), a gyalogos lámpánál (ahol anno egy teherautó fékhiba miatt iskolást gázolt halálra) a türelmetlen Daewoos a lámpa előtt kezdett előzni, és pont a zebra közepén ment el mellettem.

Én valahogy továbbra sem érzem, hogy javult volna a közlekedési morál, max csak annyival, hogy még jobban próbálok odafigyelni arra, hogy legalább nekem ne jöjjenek.

radio100jozsi Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16927
Hát igen Monornál a körforgó, valóságos csoda, hogy megvan már, és soha nem láott élmény közlekedni keresztül itt. Lényegében ritka mint a fehér holó, hogy meg kelljen állnom a behajtásnál, mert simán 2-3-asba 30-40-el szépen át lehet hajtani rajta.

Ami meg a legjobb a dologban, hogy semmiféle torlódást nem okoz a 4-es út forgalmában, sőt sokkal egyenletesebb minden irányból a forgalom haladása. Mert5 korábban a 4-esről balra kanyarodók is szépen fogták a sort az úton.

Így körforgalom, és vasúti aluljáró, és szerencsére a Csévre vezető út sem rossz, így kényelmesen lehet közlekedni most már mifelénk-
Előzmény: Törölt nick (16921)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16926

hmmm... érdekes szempont... :-)

 

ennek ellenére az M0x31 csp-ban csak az egyik oldalon van körfogó, a másikon (a pest felölin) sima kanyarodósávos T, ami miatt 3 sáv széles a felüljáró...

 

(a körforgóra is inkább azért lehet szükség, hogy a "zosan kereskedelmi központ" lehajtását (ami egyben egy új maglódi bekötő út is) biztonságosabban kiszolgálja...)

 

az M0K-n úgy tűnik nem nagyon akartak spórolni, mert a legtöbb csp duplaT 3sávos felüljárókkal...  viszont a szeparált gyalog/kerékpárút átvezetést lespórolták... :-((

 

 

 

a 47esnél meg egy rendes lóherét kellett volna építeni, és inkább a különszintű csp-os autóút irányban kellene fejleszteni, nem telenyomni körforgókkal...

Előzmény: strangerr (16925)
strangerr Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16925
Különszintű csomópontoknál az alárendelt úton a körforgalmaknak az a nagy előnye hogy keskenyebb hídszerkezetet lehet építeni az autópálya fölé, mert a balra sávokra ebben az esetben nincs szükség.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!