Keresés

Részletes keresés

Meganeman1.9dci Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8831

Értem,akkor lesz relé,nem mondott hulyeséget a szerelo:)

 

Előzmény: KömKel (8830)
KömKel Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8830

Egy ilyen relé 6800 Ft (legalábbis tavaly ennyi volt), és szerintem jól és egyszerűen működik.

 

Az általad hallott megoldással az a baj, hogy ha csak áll a viz a hidrováltóban és előtte, az is kihűl annyira, hogy bekapcsolja a kazánt. Szerintem túl bonyolult és vannak benne felesleges bekapcsolási periódusok.

 

 

Előzmény: Meganeman1.9dci (8829)
Meganeman1.9dci Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8829

Koszonom mindenkinek az értékes hozzászólásokat,már kezd kicsit derengeni a dolog.Akkor nekem teljesítmény szempontjából a baxi lenne a legmegfelelobb az emlitett három kazán kozul,a bosch,vagy a vaillant egyébként kozelebb állnak a szivemhez,dehát ez van.

Még egy kérdés,a szerelom szerint szukseg van egy relés megoldásra,ami inditaná a kazánt,mikor elindul valamelyik,vagy mindkét szivattyú.

Halottam egy olyan megoldásról,hogy ki lehet hagyni ezt a relés megoldást,mert mikor elindul a keringetoszivattyú,az elkezdi szívni a vizet a hidrováltóból,csokken a viz homérséklete a kazán,és a hidrováltó kozti korben,ami ugye automatikusan indulásra kézteti a kazánt.És addig meg sem áll,amig a visszatéro nem lesz majdnem olyan meleg,mint az eloremeno,mert akkor szintén van a kazánnak egy automata mechanizmusa,ami lekapcsolja.

A szerelom szerint ez nem mukodhet,de ebben en ketelkedem.

Mi a véleményetek?

Előzmény: KömKel (8828)
KömKel Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8828

Pontosan az alacsony előremenő miatt kell neked minél jobban lemoduláló kazán. Ugyanis az előremenő és a visszatérő között még 10 fok különbség sem lesz, igy a nagy lángú kazán pillanatok alatt túlmelegiti, és kapcsolgat. Ezáltal viszont az előremenő viz hőmérséklete is változó lesz, magyarul a fűtési komfort romlik.

 

Ezen mondjuk valamennyit kompenzál majd a hidrováltó, de akkor is olyan kazánt keress, ami legalább 5 kW-ig lemegy. (Immergas, vagy Baxi)

 

Hidd el, én végigcsináltam egy 2/3 fűtési szezont úgy, hogy se puffer, se hidrováltó nem volt a rendszerben, és nagyon szarul működött a falfűtés a hullámzó hőmérsékletű viz miatt. Miután beraktam a puffert, a fogyasztás is csökkent (napi leolvasási és hőmérsékleti adatok alapján), valamint a fűtés komfortja is jobb lett.

 

 

A szivattyúval kapcsolatban igaza van a fűtésszerelődnek, a kazáné nem birná, illetve birná, de borzasztó ehhez a fűtési rendszerhez. (ezt is kipróbáltam)

Előzmény: Meganeman1.9dci (8825)
Meister Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8827

Szerintem egy ilyen rendszerben kevesebb a víz, mint ha 240 nm-es kecót fűtene valaki, ami 2 szintes, és azt is elviszik a kazánok...

A 2 külön vezérlés meg Aristonéknál plusz egy panel, amiről vezérelni lehet 2 db elektromos szelepet, amin át megy a víz a 2 fűtési kőrbe... (Nálunk ráadásul ritkán megy a kettő együtt, de nálad feltehetően úgy kellene beállítani, hogy állandóan kapja mindkettő).

Előzmény: Meganeman1.9dci (8826)
Meganeman1.9dci Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8826

Két okból sem jó,egyik mert csak a legdrágább kazánok tudnak mégdrágább vezérléssel két futési kort vezérelni kulon kulon,a másik hogy nem elég nagy a teljesitménye a kazán szivattyujának,ido kérdése,és megadná magát(a szerelo szerint)

Előzmény: Zs:) (8824)
Meganeman1.9dci Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8825

Sajnos nincs hely a puffernak,anélkul kell megoldanom.Mivel nálam igen komoly vizmennyiségrol beszélunk,egy 7,vagy 8kw ig lemoduláló kazán biztos surun kapcsolgatna?Mert egy radiátoros futésnél oké,ahol alig van viz,és semmi hotároló képessége nincs a rendszernek,de nálam ez nem igy néz ki.Kezdve azzal a 6-7cm betonnal,amit át kell melegítenie.

Előzmény: KömKel (8823)
Zs:) Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8824

"a kazán szivattyuja ugye meg sem birná forgatni a vizet a teljes rendszerben"

Ez biztos?

Előzmény: Meganeman1.9dci (8822)
KömKel Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8823

Mivel hasonló rendszerem van, én a hidrováltó helyett egy 200 literes puffert ajánlanék, a következők miatt:

 

- teljesen mindegy innentől, hogy meddig tud lemodulálni a kazán, mert az csak a puffert fogja fűteni. Magyarul megveheted a legolcsóbb kazánt is, nekem pl 9.6 kW-ig tud csak lemodulálni, holott a MAX hőigényem 9 kW

- neked a maximális hőigényed 5-6 kW körül fog lenni, ez -15 fokra számitott érték. Ez az őszi-tavaszi időszakban 2 kW körül fog lenni. Nálam pl ősszel-tavasszal a falfűtés szinte be sem kapcsol, mert a padlőfűtés temperálással kifűti a házat

- nem kell túl bonyolult vezérlés. Egy pufferba elhelyezett csőtermosztát kapcsolgatja a kazánt mindentől függetlenül (mondjuk 40-45 fokra fűtve fel a puffert). A két termosztát kapcsolgatja az adott kör szivattyúját, és semmi mást. Nincs bonyolult vezérlés, késleltetgetés, stb.

 

Én 71e Ft-ért vettem a puffert, plusz mondjuk 5000 Ft volt rá egy bála üveggyapot (mivel a gyári szigetelés drága). Kb 60 cm átmérőjű, és 1.4 magas, szigetelés nélkül.

 

A hidrováltó kb 20e Ft, a vezérlés is kb 20e Ft, tehát nem sokat spórolsz, viszont nem kell baszakodni a kazánválasztással, és itt visszanyerheted az árát a puffernak.

Ráadásul totálisan komfortos, mivel a kazán folyamatos üzemmódban megy, amig felfűti a puffert, nem kapcsolgat. A pufferból meg ami kijön viz, a manuális ESBE szelepekkel jól beállitható, nagyon kicsi az ingadozás (nálam is két esbe van).

 

Még egy jótanács: csak a padlófűtéshez vegyél REV24-et, a falfűtést tökéletesen elvezérli egy 7000 Ft-os Computherm Q7 is, ha be van állitva -0.2, +0 érvékenységre,

Előzmény: Meganeman1.9dci (8822)
Meganeman1.9dci Creative Commons License 2012.08.12 0 0 8822

Sziasztok,

Segítéget,tanácsot szeretnék kérni.

Kazánvásárlás elott vagyok,adott egy 100m2 újépítésu családi ház,ebbol 60m2 padló,40m2 falfutés.

Mivel két kor van,a szerelom szerint muszály betenni egy hidrováltót,utána pedig két szivattyút,hogy a két kor kulon is tudjon futeni.(a kazán szivattyuja ugye meg sem birná forgatni a vizet a teljes rendszerben,ezért az csak a hidrováltóig keringetne.)A kazán vezérlése úgy lenne megoldva,hogy a két szivattyút két termosztát kapcsolná(Siemens rev24),amik aztán egy relé segítségével inditanák a kazán is.Kb600m 18as cso van a padlóban,és 400m 16os a falban.3 rétegu nyilaszárók,10cm homlokzat,6cm lábazati szigetelés,a fodémben pedig 30cm uveggyapot.

A kérdés az,hogy mekkora kazánt kellene vennem?olvastam hogy fontos hogy minél jobban le tudjon modulálni,de mivel nálam manuális esbe keveroszelepeken lesz beállítva az eloremeno,es a kazán csak a hidrováltóig keringet,ez a dolog nálam nem is tud érvényesulni,mert mindig azonos homersekletu vizet kell eloállítania.Vagy tévedek?Légyszi valaki magyarázza ezt el nekem.

A Vaillant ecoTEC pro VUW 226/3-3 E kazán most elérheto kb300e ft ert,viszont ez csak 7kw ig tud lemodulalni.

A Bosch Condens 3000 W ZWB 28-3C is elérheto kb 260e ft ert,8kw a minimum teljesitmény.

BAXI Luna Duo-Tec 24 a harmadik,ami kicsit drágább, 320e ft,4.3kw minimum teljesitménnyel,viszont ez olasz,nem német.

Mind a három kombi készulék,mivel nekem nem lesz indirekt tartályom.

Koszi elore is

laca113 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8821

Nagyon köszönöm a segítséget.

Bár kissé elszomorodtam az eredményen,de talán majd késő összejön a pénz a falak küső szigetelésére.

 



Előzmény: KömKel (8819)
nixon70 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8820

Semmi.

Más márka,más jelölés.

Előzmény: Zöldár (8811)
KömKel Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8819

Beszúrom ide is a két számitást:

 

Helyiségenkénti hőigény:

 

Becsült éves fűtésköltség:

 

 

Látszik, hogy a fűtésszerelő rosszul gondolta a dolgokat, legalábbis a nappali mindenképpen alulméretezett, oda nem elég csak a padlófűtés.

Továbbá a Háló helyiség sincs túlméretezve kellőképpen a kondenzációs kazánhoz.

Előzmény: laca113 (8804)
Zöldár Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8818

 Radiant, olasz !!

Előzmény: joevagyok68 (8816)
Gyurco78 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8817

Ne mond má', hogy nem tudod: turbós SD Semiája van!

 

Előzmény: joevagyok68 (8816)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8816

"Gázkazán !!"

aha...sokat segítettél !  :-)

 

Az lett volna az érdekes, hogy sima vagy kondenzációs !

Előzmény: Zöldár (8815)
Zöldár Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8815

  

Hát ha kiváncsi vagy rá :

 

24 kW-os a kazán ( nyilván nem ezen a teljesítményen fűt ). Gázkazán !!

Az előre menő ?? Hümm, hát nem tudom kb. 70 fok. Tény magasabb mint a terítéken lévő topik társé. Ha ő egyáltalán ezt valahol megemlítette. Csak egy valaki említett hőfoklépcsőt, ami viszonylag alacsonyabb mint az enyém.

 

Amikor 'mérteztem' ( jó másfél éve ), tehát kiválasztottam a radiátorokat, akkor az irodalomban a katalogúsban megadott hőlépcsőt vettem alapul.

Egyébként az itteni kollektiva ajánlására vettem kézbe. A szerelő ugyanis kevesebbet javasolt.

A kazán márka ?

Hát állítólag tiltva van a reklám !

 

 

A szigetelésről : én is a légrésest tenném. Igaz annak a neve szerelt szigetelő rendszer. Valamikor sokat csináltam, de rendkivűl macerás és drága.

  Az más, hogy ott marad e egy vályogfalon.

Előzmény: joevagyok68 (8813)
monyesz Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8814

Szerintem padlófűtésnél a pontos falazat-födém-nyílászárók ismeretében elvégzett méretezés útján lehet jó eredményt elérni, tehát mindenképp igénybe kéne venni KömKel segítségét!

 

Szigetelésben meg amennyi belefér!

 

A külső falra vályog esetén én nem mernék mást, csak légréses hőszigetelést.

Előzmény: KömKel (8810)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8813

Azért azt is jó lenne tudni ilyenkor hogy:

- milyen kazánnal ?

- hány fokos előremenővel ?

 

 

Előzmény: Zöldár (8811)
Zöldár Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8812

 És neked egy  javaslat : a konyha -nappaliban csak padlófűtés van ? Ha igen, nem ártana oda is legalább egy radiátort tenni.

 Van azokban  600 -nál magasabb is pl. az 1000 mm magas.

 Néha jól jön a gyors felfűtés.

 

Ekkora  átalakításnál egy radiátoron semmi nem múlik.

Előzmény: laca113 (8805)
Zöldár Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8811

Üdv !

nekem tavaly hasonló házba Korrad radiátorokat építettek be. 2 db. 18 m2 -es 3,1-es

belmagasságú szobába korrad 22K 600/ 1200 -as méretűt. Mi a külömbség a

22 DK jelőlés között ?

60 m2 - re 4db. 1,2 -es és 2db. 1,0 m-es radiátor, mind 600 magas. Egy téli tapasztalat, hogy elegendő.

 

 

Z.

 

ha csak az nem, hogy vannak oldalt és alul meg olyanok amelyek így is úgy is csatlakoztahatók. De azért ezt egy felhasználónak tudni nem kell.

Előzmény: nixon70 (8806)
KömKel Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8810

Nekem elég gyanús a méretezés. Nem is a radiátorokkal van bajom, hanem a nappalival.

Szigeteletlen vályogfalnál erős kétségeim vannak, hogy 26 m2-t betekerve elég lesz a teljesitménye. Ennek ugyanis a bútorozottság miatt kb a 80%-a hasznosul, és 80W/m2-el számolva az csak 1600 W.

 

Küld át az alaprajzot, és kiszámolom a helyiségenkénti hőigényt neked rendesen, nem pedig hasraütve...

 

A padlófűtés alatt 10 cm hőszigetelés a minimum, de inkább 15 lenne az ideális (legalább ezen a részen).

Viszont ehhez jó fal-vizszigetelésnek kell lennie.

A rétegrend:

- burkolat

- padlófűtés aljzatbeton 6-7 cm

- hőtükrös fólia (kihagyható, a hatásfoka vitatott)

- sima fólia (hogy betonozáskor ne ázzon el a hőszeigetelés)

- lépésálló EPS 5+5(+5) cm

- bitumenes vizszigetelés összekötve a fal alattival

- szerelőbeton 5 cm

- tömöritett talaj, vagy ha nagyon puha, akkor 10 cm kavicságyazat

 

A vályogfalat kivülről viszont CSAK gypottal, vagy Baumit Opennel lehet szigetelni.

Előzmény: laca113 (8805)
laca113 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8809

Szia!

 

 A ház ki van emelve  a talajszintből kb 60-70 cm magasan.

A külső szigetelésen természetesen gondolkoztam de egyrészt azért vetettem el mert nagyon fontos szempont,hogy minnél hamarabb be tudjunk költözni(szigetelni utána is lehet) valamint nem vagyok benne biztos ,hogy a vályogtégla-hungarocell szigetelés párosítás nem okozna-e valamilyen komoly problémát hosszútávon(a vályogtégla nem tunda megfelelően szellőzni).

Előzmény: nixon70 (8806)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8808

 Helló ! 
 Pár megjegyzés !

 A mennyezet az nem azonos a födémmel. A mennyezet a födém alsó, belső felülete. Melyik rész saralt ? Nyilván mind a két felület tehát alul is felül is.

 

 

".... házat,5 cm szigetelést javasolt a padlófűtés alá)szerintem ez kevés. "...

 

 Bizony kevés. Nyilván az 5 olyan szép kerek szám, de ennyi bombázásnál lehet ott akár 10 cm  is. és szigetelés mindehová a padozatban.  remészetesen a vízszigetelés után.

 " + azt is megfontolni amit az előttem író mondott !

 

 GB.

Előzmény: laca113 (8804)
nixon70 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8807

Ide is bemásolhatod a kérdésedet,ott nagyobb az élet:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9054448

Előzmény: laca113 (8804)
nixon70 Creative Commons License 2012.08.11 0 0 8806

Hali!

Mivel régi a ház,gondolom,talajon fekvő.

A padlózatba mindenütt min 10cm-es szigetelést tennék,a padlásra 20-30cm-est.

A falakat nem szigeteled?

Ha mindez fejben kész,add meg az adatokat a szerelődnek,ő kiszámolja Neked a házad hőveszteségét helyiségenként,majd ehhez választja ki a radiátorokat teljesítményük alapján 50/40,vagy 40/30-as hőfoklépcső szerint.

Ne lepődj meg,nagyon hosszú radiátorok fognak kijönni,de vannak 3 sorosak,amik ugyanazt a teljesítményt tudják rövidebb változatban(Pld600*1200 22DK=600*900 33DKEK).

Továbbá a radiátorokhoz termoszelepet tetess.

Előzmény: laca113 (8804)
laca113 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 8805

Még egy kérdés :

a szerelő álltal javasolt radiátorok méretei megfelelőek lesznek?

laca113 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 8804

Sziasztok!

 

Néhány tanácsot szeretnék kérni.

 Adott egy kb 50 éves,jelenleg lakatlan,vályogtéglából készült (42 cm vastag falak) ház amit szeretnék korszerűsíteni fűtés ill. szigetelés terén.A nyílászárókat már kicseréltettem 1.1-es műanyag nyílászárókra.A menyezet saralt kb 20 cm vastag,ide szálas szigetelést tervezek lefektetni.

 A fűtés konvektorokkal volt megoldva ezt szeretném kiválltani kondenzációs kazánnal,kombinált padló-radiátoros fűtéssel(nappali-konyha,fürdő,wc,folyosó csak padlófűtéssel a szobák csak radiátorral lesznek fűtve) .

 Azzal tisztában vagyok,hogy a padlófűtés komoly szigetelést igényel(1 fűtésszerelő már volt kint megnézni a házat,5 cm szigetelést javasolt a padlófűtés alá)szerintem ez kevés. 

 Milyen vastag szigetelést javasoltok,illetve a radiátorral fűtött helységekbe is tanácsos kiszigetelni a padlót(a régi szalagparketta fel lesz szedve mivel sok helyen hibás)?

peppino Creative Commons License 2012.08.10 0 0 8803

Akkor megtanultad, hogy ezentúl csakis poliuretán vízpumpafogóval mész a tetőre.... :-)

Előzmény: Wattocsak (8802)
Wattocsak Creative Commons License 2012.08.09 0 0 8802

"A csövesnél mennyire őrzi a vákuumot? Van ilyen tapasztalatod?"

 

Hat éve van meg a kollektor, és amíg nem csúszott ki a zsebemből a vízpumpafogó, addig a minden csövem tartotta a vácuumot. Most kettőt kell cserélni.

A sík vagy vácuumcsöves kollektor hit kérdése. Mindengyiknek van annyi előnye mint a másiknak hátránya.

Előzmény: peppino (8801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!