Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 55115

Miért süketelne? Ő a BFK vezérigazgatója igen nagy rálátása van a fejlesztésekre. :)

Előzmény: . kata31 (55114)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 1 55114
Előzmény: Aladár46 (55110)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55113
Előzmény: . kata31 (55111)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55112

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/924730594833195/

 

 

Két adatos memoriter az M0 nyugatot 70km-re odébb keverni szándékozóknak!

 

20 km hossz és ebből 9.8km alagútban!

 

(a B.örsi CSP és Pilisborosjenő, Bécsi út közt)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160231997&t=9041887

. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 0 55111

Vitézy hülye és köze nincs az agglomerációhoz, ahol az ellenkezője hangzott el. Nála még a területrendezési Tv. 4/1 mellékletében sem létezik.

 

Informálatlan

 

Maradjunk a NIF kijelentésénél, mint forrás:

 

..a prioritás az M0 nyugaton van, tehát lehet, hogy csak a teljes gyűrű elkészülte után lesz lehetőség az M10 megvalósítására. Nem tekintik az M0 alternatívájának az M0 nyugat – M10 – M100 – M1 „gyűrűt”.

 

http://pilisjaszfalu.hu/beszamolo-az-m10-es-ut-egyeztetesrol/

Előzmény: Aladár46 (55110)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 55110

Vitézy mondja:

"M100 az M0 Nyugat-ot pótolja..."

"és az M0 Nyugat nincs a belátható időn belül..."

 

Itt lehet megnézni, ha nem hiszed el, hogy mi a Kormány álláspontja: - 2:31:56-tól:

https://www.facebook.com/events/2020837544738342/

 

Előzmény: Aladár46 (55109)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.31 -1 3 55109

A Pilisvörösi találkozón elhangzott a lényeg: Az M0 nyugatnak van prioritása.

 

Nincs az M0Ny prioritása, max. a polgármesterek vitájában, afölött nincs.

Előzmény: . kata31 (55108)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 55108
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.31 0 0 55107

1-2 : Én nem érzek olyan nagy anomáliát a számításban, hiszen az M100-as kilométerköltsége bizony ennyi: "a nyertes ajánlattevő cégek 32,3 kilométer autóutat építhetnek meg nettó 345 milliárd forintból, azaz kilométerenként nettó 10,7 milliárdból." https://alfahir.hu/2021/11/29/m100_autout_utepites_rekord_nunkovics_tibor_schanda_tamas  Az elkövetkezendő építési költségek várhatóan még ezt az összeget is túl fogják szárnyalni, gondoljunk csak az M2-es autópálya hosszú alagutas és völgyhidas paramétereire.    

3: A közutak felújításánál pedig nem a burkolt négyzetmétereket kell összevetni az autópályákkal, hanem a beruházási összegeket, a költségeket, hiszen az autópálya építéseknél a tetemes földmunka dobja meg az árat, illetve a drága műtárgyak.  Tehát  valóban igaz, hogy 500 kilométer autópálya árából az ország összes közútját fel lehetne újítani, akár még szélesíteni is, sőt sok helyen még elkerülők építése is beleférne ebbe az összegbe.                                                                                                                                                                                                                           

Előzmény: dimelo (55106)
dimelo Creative Commons License 2021.12.31 0 2 55106

Tisztelt Fórumtársak!

 

A 2021. év zárásaként és kitekintve a 2022. esztendőre észrevételezem, hogy eléggé nagy hullámokat keltett az M100, különösen az 1100 milliárd Ft-os megszorítással egyidőben.

Gondoljunk bele: a megkötött kiviteli szerződés után történt a más területeket fájdalmasan érintő elvonás.

 

Mivel ez a téma kitöltötte a "fórumkapacitást", ezért nem is írtam hozzá véleményt, ehelyett

olvastam az SSC-n kibontakozó gyorsforgalmi építés vs. 2x1 sávok felújítása ürügyén terebélyesedő vitát.

 

A vita egy pontján felkerült ezen állítás:

sumynona said:

Pedig csak józanul, higgadtan bele kell gondolni és könnyen belátható. 500 km gyorsforgalmi árából, kb. 5000 milliárd forintból 30 ezer kilométer közutat lehetne felújítani, itt-ott még elkerülő utak is épülhetnének. Ha ezt választanánk az elkövetkező 5-6 évben, akkor maradna a jelenlegi 1876 km gyorsforgalmi és cserébe olyan kiváló útjaink lennének mindenhol, mint Ausztriában.

 

Ha tényleg higgadtan belegondolunk, akkor ebben az állításban számítási anomália van:

1. Nagyvonalúan 10 milliárd Ft/km fajlagosan a gyorsforgalmi út! Azért itt még nem jár az átlag túlárazás...:(((

2. A jövőbeli inflációval is kalkulálva 5 milliárd/km-rel számítva "csak" 2500 milliárd Ft az 500 km 2x2 sáv költsége. (18 m szélesség átlagosan= 9 000 000 m2)

3. A 30000 km (150 000 000 m2) közútból levonandó az elmúlt években felújított mennyiség, (kb. 3000 km, azaz 15 000 000 m2)

4. Mert a mellékutak szélessége nem haladja meg az 5 métert (átlagosan).  kalkulált felújítandó: 135 000 000 m2

 

Érvelés az SSC-n:

hegyaljai

Ez egy elvi vita eldöntendő kérdésének tűnik, de sajnos nincs ilyen döntési helyzet. Magyarországon van egy útépítési kapacitás. 500 km autópálya építés leállítása esetén

hatvanszor hosszabb útfelújítást vizionálni ugyanolyan aszfaltkeverő, aszfalt terítő, egyéb útépítő gépállomány mellett badarság.

 

Mivel az eredeti felvetésben eltúlzott számok voltak, így nem valid a HATVANSZOR hosszabb útfelújítás sem, mintegy 15x a felújítandó útfelület.

 

De almát a körtével ne is hasonlítsunk. Számos részletkérdés miatt nem szabad a zöldmezős építést a felújításokkal összevetni.

 

Találtam konkrét adatokat a felújítások költségeire,

 

de ezt már csak jövőre írom le:))))

 

 

Boldogabb Újévet Kívánok Mindenkinek!

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.29 -1 0 55105

arra elég egy murvás útpadka is.

Előzmény: . kata31 (55104)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 -2 0 55104

Nem csak teherautó robbanhat le 2x1 sávon, így azt sehogy nem szabad. - az nem elég jelentős megtakarítás ezen az áron.(30% mindössze)

A településeken is emiatt állandó a dugó a hálózaton

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55097)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 -2 0 55103

Nem 203-ig nem fog más megépülni, még a TEN-T hálózatot bővíteni tudó Dunahíd is csak esetleg Egomnál, de többre ez az idő nem elég.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55098)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.29 0 1 55102

a térképeknél meg semmi.. (ez szerintem kb. az alagori mosdóban való kifüggesztés a Galaxis Útikalauzból...)

Előzmény: Aladár46 (55101)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 55101
Előzmény: ÁsítóSárkány (55100)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 0 1 55100

A nemzeti útdíj weboldalon egyelőre a dolognak nyoma sincs... Ez így legalábbis megtévesztő gazdasági reklámnak tűnik számomra, haladéktalan ki kellett volna pakolni a térképek oldalra, hogy a mostani dec 31-ig és kirakni az újat...

 

Ráadásul, ha jól értem, akkor január 1-től a január 31-ig érvényes tavalyi matricák kapcsán is él a változás...

 

Előzmény: Aladár46 (55099)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.28 0 1 55099

Januártól 2 helyett 3 megyei matrica: sokan csak így ingázhatnak majd az M1-esen

 

 

https://www.kemma.hu/helyi-kozelet/2021/12/januartol-2-helyett-3-megyei-matrica-sokan-csak-igy-ingazhatnak-majd-az-m1-esen

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 -1 0 55098

Vagy 2030-ig megépül más..

Ez részben magyarázhatja, miért olyan sietős az M100...

Előzmény: . kata31 (55086)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 -1 0 55097

szándékosan nem akarod érteni?

A 2x1 sáv úgy tudna menni, hogy a tehertranzit tiltva van és van neki alternatív útvonal.

Előzmény: . kata31 (55085)
Bosanac Creative Commons License 2021.12.28 0 1 55096

Több más cikkben is azt írják, hogy a komp terhelhetősége 1500 tonna, rakfelülete 1800 m2 , a szállítási kapacitás max. 25 db 40 tonnás kamion.

Az átkelési időtartam mintegy 15  perc.

 

Érdekes a beszúrt képen az egymással ellentétes irányú 2-2 "forgalmi sáv", ami elsőre nekem marhára furcsa volt ("tolatni kell?")

Ebben a videóban találtam rá magyarázatot: A kompon megfordulnak a kamionok. A videó szövege szerint EU támogatásból épült ki nonprofit üzemeltetésű kompátkelő, így az átkelés díja 25EUR, míg ugyanez a díj a román-bolgár határon 180EUR.

Előzmény: trizs77 (55093)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.12.28 0 0 55095

A google térképén jól látható a komp, két jármű is van, és van mozgás mindkét parton. Amúgy pont tökéletes helyen van az átkelés, mert kikerüli Párkányt és Esztergomot is a rácsatlakozó út. A majdani új híd is itt lenne ha jól tudom.

 

https://www.google.hu/maps/@47.7781416,18.7063639,1239m/data=!3m1!1e3

Előzmény: trizs77 (55094)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.28 -3 0 55094

 

Előzmény: Bosanac (55090)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.28 -3 0 55093

Ebben a cikkben valami nem stimmel.

 

Tényleg átvisz egyszerre 25 db 40 tonnás kamiont ?

 

Hat-nyolc fordulóval átviszi az egész napra rendelt 150-200 kamiont.

Ok.

 

Tényleg csak hatot-nyolcat fordul 24 óra alatt ?

Előzmény: Bosanac (55090)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.28 -3 1 55092

köszi

Előzmény: Bosanac (55090)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.28 0 0 55091

Nem tudom,de a hídon 3,5 tonna a súlyhatár,így meg kisebb tgk sem mehet.csak a B kategóriás furgonok.

Előzmény: trizs77 (55089)
Bosanac Creative Commons License 2021.12.28 0 1 55090

2016 "szeptember 9-én átadták a teherkomp átkelőt Esztergom és Párkány között. Az 1,1 milliárd forintos beruházással egy nap 150-200 kamion is átkelhet a Dunán. A teherkomp maximum 25 darab 40 tonnás kamion szállítására alkalmas."

Előzmény: trizs77 (55089)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.28 -3 1 55089

A teherkomp naponta hány kamiont tud áthozni ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (55088)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.28 0 2 55088

A mária valéria hídon most sem.mehet nehéz tgk.

Azert van a teherkomp.

Előzmény: trizs77 (55087)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.28 -4 0 55087

Úgy gondolom, hogy ha az M100 egyszer megépül (jó sokára) az egy regionális feltáró út lesz.

 

A Dorog-Esztergomi ipari parkok kiszolgálója.

 

Minimális nemzetközi forgalmat vizionálok arra az útra, mert ha kicsit is megélénkülne ott a 20t+ forgalom akkor Párkány (Sturovó) város önkormányzata azonnal korlátozná a Mária Valéria hídon átmenő nehéz gépjármű forgalmat.

Okkal.

Jogosan.

 

Az M100 nem váltja ki az M0 nyugatot, az M0 északot.

A kettőnek majdnem semmi köze egymáshoz vagy csak minimális.

 

Az M100 megépítését miniszterelnökünk ígérte meg nyilvánosan Suzuki úrnak évekkel ezelőtt.

 

 

 

 

. kata31 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 55086

Csak a nemzetközi tehertranzit TEN-T ráadásul. 

 

- 2026-re kész lesz az érdekelt M100 szakasz a friss kiírás szerint Bicske-Úny közt... Szerintem nem módosítható az M0 nyugat ma regisztrált helyzete egy már kész úttal , arra kérve át a forrásokat.. https://www.facebook.com/photo/?fbid=1073249946540439&set=gm.2954536031477698

Előzmény: ÁsítóSárkány (55079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!