Tudod a leírt véleménnyel az a baj, hogy ez így maximum egy szép kövér fotelszakértés. Nem tapasztalati, hanem emocionális.
Nekem van ilyen panelem is. Meg ESU, DigiTools, vasutmodell-elektronika, Csíkos, és Takács Bálint féle is, meg egy noname kínai aliexpresszes. Jó nagy merítés. Ezek alapján nekem az objektív véleményem az, hogy a legtöbb funkciót, és a legnagyobb flexibilitást a DT panel adja, viszont ő a legdrágább. Ár-érték-funkció viszonyában viszont bizony a modellezőtárs terméke eddig viszi a pálmát nálam. A legnagyobb csalódás az ESU (pedig neki olyan szép fehér nyákja van). Egy kocsiba beépítve 0 hozzáadott értéket képvisel az, hogy lakkozott, vagy nem, mert nem látod. Funkcionalitás terén meg szerintem nem kell szégyenkeznie.
Ez mind igaz, de az MTB panelon semmi extra forrasztópont nincs, ergo, a koncepciójuk az lehetett, hogy a vakdugó helyébe bedugnak egy szabványos lábkiosztású NEM651-es dekódert és az "jó lesz úgy", a mezei felhasználó majd kézzel kapcsolgat az alvázon keresztül...
Ha meg már forrasztgatunk, akkor már akármilyen dekóder is jó lehet a Bzx-be...
Tehát az, hogy vannak extra funkcióval és vezetékekkel ellátott NEM651-es dekóderek, semmit sem változtat azon, hogy az MTB Bzx világításpanelja egy rossz koncepció mentén született. (Természetesen ezek az extra AUX vezetékekkel ellátott NEM651-es interfészű dekóderek nagyon jók lehetnek, nem a NEM651-es dekódereket akartam "simpfolni", hanem az MTB-nek a Bzx mellékkocsiban alkalmazot megoldását.)
Figyelj, az NEM652 (a 8 tűs megoldás) eredetileg nem is volt tartalék funkciós! Anno a 3. láb az üres volt, később kezdték használni az AUX1 tartaléknak. Az AUX2 és AUX 3 (lásd Lenz StandardV2) meg szabad vezetékeken volt.
Ma is van egy csomó NEM651-es dekóder, amin ki van vezetve legalább két tartalék funkció. A sima funkció dekódereknél ez meg van, de jobban használható mozdony dekódereknél is:
- ZIMO MX616, MX617
- Kühn 045,
- Tran DCX74z-től felfelé, még a DCX77-n is meg van
stb.
Igaz, forrasztgatni kell velük, nem olyan kényelmes, mint egy PLUX, vagy az Next18.
A NEM651-gyel az a gond, hogy ott 2 ér a betáp (piros, fekete), 2 ér a motorhajtás (narancs, szürke), 1-1 vezeték (fehér, sárga) pedig a menetfény elöl, hátul. A közös pozitív (kék) a betápból készül 2 diódával. Ha nem ez a bekötése a 6 lábnak, akkorn nem NEM651. Tehát itt a NEM651 nagyon rossz választás volt. Vagy nem tarjuk be a szabványt és akkor lehet normális funkcionalitást csinálni, vagy betartjuk, de akkor az elérhető funkcionalitás itt nem elégséges...
Nagyon nagy előnyben van a Roco, még mindig azt érzem, hogy van a Roco, és jó nagy távolsággal az összes többi gyártó utána.
Az is fura tendencia, hogy mostanában minden újonnan megjelent modellt barkácsolni kell azonnal, a gyűjteményem nagy része használtan került hozzám, nem ritkán 15-20 éves (Roco) modellek, ráteszem a sínre és megy, és nem siklik ki, és nem kell vele semmit csinálni.
Ami a harmadik fél közreműködését illeti: persze, tudom, hogy az ABbmot/Bbmot sem lenne az, ami, ha az MTB nem kapott volna pl. Tőled mérhtetelenül sok segítséget. Ami a Bzx világításpaneljét illeti: HTech pár nap alatt tervezett egy újat, ami biztosan jobb is. Talán vele lehetne konzultálni... De nyílván neki most üzlet az elrontott koncepciójú eredeti MTB-féle panelek kicserélése. (Sok fogalmam nincs az MTB működéséről; amit BOM ügybe írtam, azt egy multinál szerzett tapasztalataim alapján írtam. Hogy egy cseh KKV-nál, konkrétan az MTB-nél hogy műlödik, nem tudom.)
Köszönöm a képet, szerintem stimmelnek az árnyalatok. Azért egy RAL színmintagyűjteményt egyik mellé sem tettünk, de a feeling talán jó. A padlót azért festettem feketére, hogy optikailag eltüntessem az óhatatlanul jelenlévő szintkülönbségeket.
DIP kapcsoló nélkül simán meg lehet csinálni, analógban is, egy szimpla vakdugóval. Ha jól látom a kolléga képeit, valóban nem kellett volna ragaszkodni az NEM651-hez, hely lenne. Egy DIP kapcsoló árából, bőven kijön egy dekóder aljzat és egy vakdugó bele, meg pár dióda. Így analógban menne a menetirány szerinti zárfény, meg a belső világítás egyszerre, DCC-ben meg külön lehetne választani a belső világítást. Megjegyzem, ezt a Tillig tök egyszerűen megcsinálta NEM651 aljzattal.
Többet most nem tudok írni, elvileg ma este hoznak hozzám a műhelybe ilyet, kiderül, ha magam is látom.
Nem csak az MTB-re vonatkozik, de a modellgyárak többségének lövés sincs az elektronikához. Sajnos...
Ugy latom az MTB zart-teru mozdonyok teren is kidolgozasban a Roco alatt van (pl. tetokert, muanyag aramszedok).
Namost, motorkocsi az egyik legnehezebb dolog a belso ter miatti korlatozott hely miatt (meg motor nelkuli vontatmanyban is ha van zarfeny,stb.).
Az MTB tortenelme es a gyartoi tapasztalata rovidebb a Roco-enal. Nem a csucsminoseget celoztak meg mert akkor valszeg eladhatatlan lenne a darabszam miatt (is). Ezert nem lehet elvarni az MTB-tol hogy mindenben klappoljon. Egeszen biztos a jovoben jobb lesz technikai megoldasokban.
Ha a cseh es szlovak szinezesu MTB Bz-k is ugyanilyen elektonikaval/drotvezetessel keszulnek, csak nalunk lenne problema ez, ott nem hoborognek?
A "rendes" gyártó tesz a magyar piacra. Még nem most lesznek annyira elkeseredettek hogy nekünk gyártsanak ilyeneket. Szerintem megvannak az opcióid. Eladod, most még úgyis ritkaság, sokan vinnék eredeti áron (párban a bz-vel még kereshetsz is rajta). Veszel Roco-t és átbarkácsolod (veszel VMC-t), bár köröket azért csak úgy fog ráverni az mtb-re, ha igényesen sikerül. Esetleg áttérsz a cseh modellekre a nagyobb választék miatt. Tök valid mindegyik. Abban egyetértünk, hogy ár-értékben nem ez lesz a nyerő választás idén, de azt is lehet látni, hogy ez a kocsi amolyan kinövése csak a bz-nek.
De komolyan, mi az ami váratlan a bz-t látva? mi ért meglepetésként? Tekintve hogy pont abból épül fel mint a bz. Az elektronika? Adta volna pőrén ahogy a legtöbb kocsit szokás? Ha nincs az elektronika akkor rendben lenne (az árát leszámítva)?
Illetve a magyar piacon bármi elmegy? Volt már borzasztó ár-érték arányú kocsi nálunk?
(Volt valami p betűs, és -osta bhv-val folytatódott). Mennyi szárad boltokban? Vagy mert kisszéria az jobb? Én nem tudom melyik cégnél hányan dolgoznak. Mi a kisszériás és mi nem? Sima fuggerth kocsi jelnlegi árát már fel se emlegetve.
Szerintem ezt ebben a formában ne folytassuk. Miért kell ilyen alpári stílusban provokálni. Attól, hogy az agyad közvetlen összeköttetésben van a végbéllel, ne öntsd ránk a végterméket. Ha ennyire nem tetszik a modell akkor tedd fel bármelyik kereskedelmi portálra és biztosan árában el tudod adni. Az előtted szólók igen értelmes párbeszédet folytattak, mit hogyan lehetne javítani. Nyugodtan példát vehetnél róluk.
Annak, aki szeret nulláról átbarkácsolni egy modellt, hogy teljes mértékben hasonlítson a magyar kivitelre, biztosan. Nem véletlen, hogy a még meg sem jelent VMC féle Roco bázisú Bz is annyi, amennyi...