Keresés

Részletes keresés

desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -8 8 42574

Szerintem, nincs semmi baj a véleményemmel, pont annyit ér mint a tiéd :P

Előzmény: Törölt nick (42573)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -9 8 42573

Tudod a leírt véleménnyel az a baj, hogy ez így maximum egy szép kövér fotelszakértés. Nem tapasztalati, hanem emocionális.

 

Nekem van ilyen panelem is. Meg ESU, DigiTools, vasutmodell-elektronika, Csíkos, és Takács Bálint féle is, meg egy noname kínai aliexpresszes. Jó nagy merítés. Ezek alapján nekem az objektív véleményem az, hogy a legtöbb funkciót, és a legnagyobb flexibilitást a DT panel adja, viszont ő a legdrágább. Ár-érték-funkció viszonyában viszont bizony a modellezőtárs terméke eddig viszi a pálmát nálam. A legnagyobb csalódás az ESU (pedig neki olyan szép fehér nyákja van). Egy kocsiba beépítve 0 hozzáadott értéket képvisel az, hogy lakkozott, vagy nem, mert nem látod. Funkcionalitás terén meg szerintem nem kell szégyenkeznie.

Előzmény: desiro ML (42572)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -5 8 42572

Nincs ezzel gond, akinek tetszik az megveszi nekem nem tetszik én nem fogom megvenni, ennyi.

Előzmény: Zolivonat72 (42571)
Zolivonat72 Creative Commons License 2021.06.15 -4 6 42571

Most úgy őszintén: nem mindegy, hogy hogyan néz ki amikor úgysem látszik beépÍtve?

Előzmény: desiro ML (42568)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -4 6 42570

En is csak keprol tudok beszelni. Ratette a kasztnit es mar el is tunt!

Előzmény: desiro ML (42568)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.15 -2 4 42569

Ilyen kisszériás gyártásra ez a legprofibb megoldás.

Előzmény: desiro ML (42568)
desiro ML Creative Commons License 2021.06.15 -5 5 42568

Ne haragudj, de nem értek egyet veled. Lehet, hogy kiválóan működik, de a kinézete hagy kívánnivalót maga után.

Előzmény: Törölt nick (42567)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 -3 3 42567

Szeretnem ingyen itt promotalni tomibro megoldasat mert nagyon frappansan nez ki, az ara pedig jutanyos. Egy csomo "fejfajast" orvosolhat.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158582339&t=9119466

 

Lattam a Borzen kitoroltek vagy 10 hozzaszolast, ugyhogy mehet.

róbertke Creative Commons License 2021.06.15 0 1 42566

Legyünk őszinték: MTB nagyívben fingott a MOROP NEM Szabvány ajánlásaira, a PATAJ technológiát alkalmazta.  😁😁

Előzmény: pandrew (42565)
pandrew Creative Commons License 2021.06.15 0 1 42565

Ez mind igaz, de az MTB panelon semmi extra forrasztópont nincs, ergo, a koncepciójuk az lehetett, hogy a vakdugó helyébe bedugnak egy szabványos lábkiosztású NEM651-es dekódert és az "jó lesz úgy", a mezei felhasználó majd kézzel kapcsolgat az alvázon keresztül...

 

Ha meg már forrasztgatunk, akkor már akármilyen dekóder is jó lehet a Bzx-be... 

 

Tehát az, hogy vannak extra funkcióval és vezetékekkel ellátott NEM651-es dekóderek, semmit sem változtat azon, hogy az MTB Bzx világításpanelja egy rossz koncepció mentén született. (Természetesen ezek az extra AUX vezetékekkel ellátott NEM651-es interfészű dekóderek nagyon jók lehetnek, nem a NEM651-es dekódereket akartam "simpfolni", hanem az MTB-nek a Bzx mellékkocsiban alkalmazot megoldását.)

Előzmény: csíkos-háTTú (42564)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.15 0 1 42564

Figyelj, az NEM652 (a 8 tűs megoldás) eredetileg nem is volt tartalék funkciós! Anno a 3. láb az üres volt, később kezdték használni az AUX1 tartaléknak. Az AUX2 és AUX 3 (lásd Lenz StandardV2) meg szabad vezetékeken volt.

Ma is van egy csomó NEM651-es dekóder, amin ki van vezetve legalább két tartalék funkció. A sima funkció dekódereknél ez meg van, de jobban használható mozdony dekódereknél is:

- ZIMO MX616, MX617

- Kühn 045,

- Tran DCX74z-től felfelé, még a DCX77-n is meg van

stb.

Igaz, forrasztgatni kell velük, nem olyan kényelmes, mint egy PLUX, vagy az Next18.

Előzmény: pandrew (42561)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.15 0 4 42563

Megjött tegnap este a műhelybe a Bz. De nem írok az MTB-ről egy szót sem...

Ugyanis ez a modell a VMC-féle ROCO szerelvény. :-)) Kutyafuttában nekem tetszik, bővebben majd később, ha sorra kerül.

Előzmény: csíkos-háTTú (42552)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42562
Előzmény: Jeffsy (42560)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42561

Enyhe OFF:

A NEM651-gyel az a gond, hogy ott  2 ér a betáp (piros, fekete), 2 ér a motorhajtás (narancs, szürke), 1-1 vezeték (fehér, sárga) pedig a menetfény elöl, hátul. A közös pozitív (kék) a betápból készül 2 diódával. Ha nem ez a bekötése a 6 lábnak, akkorn nem NEM651. Tehát itt a NEM651 nagyon rossz választás volt. Vagy nem tarjuk be a szabványt és akkor lehet normális funkcionalitást csinálni, vagy betartjuk, de akkor az elérhető funkcionalitás itt nem elégséges...

Előzmény: csíkos-háTTú (42552)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42560

De akkor, hogy tudnak fennmaradni hosszabb távon?

Előzmény: Törölt nick (42559)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.14 -1 3 42559

Az osszes gyarto veszteseges, a COVID dobott nekik mentoovet amivel ellaviroznak meg egy darabig (pl. a Raiffeisen bank kolcsonei a Roconak).

En azt mondom orulujunk hogy van meg aki kieszit magyar vonatkozasu modelleket es ne vegyuk kezpenznek hogy lesznek mindig.

Előzmény: Jeffsy (42558)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42558

Kb. 15 év a különbség a kettő között, kerekével volt gond az újabbnak, de összességében mindenben vagy ugyanolyan, vagy jobb, mint a régi.

Nem is tudtam a csődről, most utánaolvastam, nem semmi, nagy veszteség lett volna ha eltűnik a piacról a cég.

Előzmény: Törölt nick (42557)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.14 0 1 42557

OFF 

Igen, van a csod elotti Roco minoseg es a csod utani - azt mondjak a szakik hogy van kulonbseg.

A Marklinesek is ugyanezt mondjak.

ON

Előzmény: Jeffsy (42556)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42556

Nagyon nagy előnyben van a Roco, még mindig azt érzem, hogy van a Roco, és jó nagy távolsággal az összes többi gyártó utána.

Az is fura tendencia, hogy mostanában minden újonnan megjelent modellt barkácsolni kell azonnal, a gyűjteményem nagy része használtan került hozzám, nem ritkán 15-20 éves (Roco) modellek, ráteszem a sínre és megy, és nem siklik ki, és nem kell vele semmit csinálni.

Előzmény: Törölt nick (42551)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 -1 3 42555

Ami a harmadik fél közreműködését illeti: persze, tudom, hogy az ABbmot/Bbmot sem lenne az, ami, ha az MTB nem kapott volna pl. Tőled mérhtetelenül sok segítséget. Ami a Bzx világításpaneljét illeti: HTech pár nap alatt tervezett egy újat, ami biztosan jobb is. Talán vele lehetne konzultálni... De nyílván neki most üzlet az elrontott koncepciójú eredeti MTB-féle panelek kicserélése. (Sok fogalmam nincs az MTB működéséről; amit BOM ügybe írtam, azt egy multinál szerzett tapasztalataim alapján írtam. Hogy egy cseh KKV-nál, konkrétan az MTB-nél hogy műlödik, nem tudom.) 

 

Előzmény: S.A.S (42543)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 0 2 42554

Köszönöm a képet, szerintem stimmelnek az árnyalatok. Azért egy RAL színmintagyűjteményt egyik mellé sem tettünk, de a feeling talán jó. A padlót azért festettem feketére, hogy optikailag eltüntessem az óhatatlanul jelenlévő szintkülönbségeket.

 

Előzmény: S.A.S (42543)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42553

Bocs, de miért vagy ennyire dühös, és indulatos?

Előzmény: kicsamo (42544)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.14 0 2 42552

DIP kapcsoló nélkül simán meg lehet csinálni, analógban is, egy szimpla vakdugóval. Ha jól látom a kolléga képeit, valóban nem kellett volna ragaszkodni az NEM651-hez, hely lenne. Egy DIP kapcsoló árából, bőven kijön egy dekóder aljzat és egy vakdugó bele, meg pár dióda. Így analógban menne a menetirány szerinti zárfény, meg a belső világítás egyszerre, DCC-ben meg külön lehetne választani a belső világítást. Megjegyzem, ezt a Tillig tök egyszerűen megcsinálta NEM651 aljzattal.

Többet most nem tudok írni, elvileg ma este hoznak hozzám a műhelybe ilyet, kiderül, ha magam is látom.

 

Nem csak az MTB-re vonatkozik, de a modellgyárak többségének lövés sincs az elektronikához. Sajnos...

Előzmény: S.A.S (42541)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.14 0 1 42551

Ugy latom az MTB zart-teru mozdonyok teren is kidolgozasban a Roco alatt van (pl. tetokert, muanyag aramszedok).

Namost, motorkocsi az egyik legnehezebb dolog a belso ter miatti korlatozott hely miatt (meg motor nelkuli vontatmanyban is ha van zarfeny,stb.).

Az MTB tortenelme es a gyartoi tapasztalata rovidebb a Roco-enal. Nem a csucsminoseget celoztak meg mert akkor valszeg eladhatatlan lenne a darabszam miatt (is). Ezert nem lehet elvarni az MTB-tol hogy mindenben klappoljon. Egeszen biztos a jovoben jobb lesz technikai megoldasokban. 

Ha a cseh es szlovak szinezesu MTB Bz-k is ugyanilyen elektonikaval/drotvezetessel keszulnek, csak nalunk lenne problema ez, ott nem hoborognek?

Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42550

Jól emlékszem, hogy a mellékkocsi "B" végén ugyanúgy nem volt elválasztó fal és ajtó, mint a motorkocsin?

Előzmény: S.A.S (42543)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42549

De akkor hanggenerátor sem ártana, olyankor sokszor zeng a környék, úgy búg a kályha.. :-)

Előzmény: V63-017 (42532)
Zoleek21 Creative Commons License 2021.06.14 0 8 42548

A "rendes" gyártó tesz a magyar piacra. Még nem most lesznek annyira elkeseredettek hogy nekünk gyártsanak ilyeneket. Szerintem megvannak az opcióid. Eladod, most még úgyis ritkaság, sokan vinnék eredeti áron (párban a bz-vel még kereshetsz is rajta). Veszel Roco-t és átbarkácsolod (veszel VMC-t), bár köröket azért csak úgy fog ráverni az mtb-re, ha igényesen sikerül. Esetleg áttérsz a cseh modellekre a nagyobb választék miatt. Tök valid mindegyik. Abban egyetértünk, hogy ár-értékben nem ez lesz a nyerő választás idén, de azt is lehet látni, hogy ez a kocsi amolyan kinövése csak a bz-nek.

De komolyan, mi az ami váratlan a bz-t látva? mi ért meglepetésként? Tekintve hogy pont abból épül fel mint a bz. Az elektronika? Adta volna pőrén ahogy a legtöbb kocsit szokás? Ha nincs az elektronika akkor rendben lenne (az árát leszámítva)?

Illetve a magyar piacon bármi elmegy? Volt már borzasztó ár-érték arányú kocsi nálunk?

(Volt valami p betűs, és -osta bhv-val folytatódott). Mennyi szárad boltokban? Vagy mert kisszéria az jobb? Én nem tudom melyik cégnél hányan dolgoznak. Mi a kisszériás és mi nem? Sima fuggerth kocsi jelnlegi árát már fel se emlegetve.

Előzmény: kicsamo (42544)
Rezesmatyi Creative Commons License 2021.06.14 -1 15 42547

Szerintem ezt ebben a formában ne folytassuk. Miért kell ilyen alpári stílusban provokálni. Attól, hogy az agyad közvetlen összeköttetésben van a végbéllel, ne öntsd ránk a végterméket.  Ha ennyire nem tetszik a modell akkor tedd fel bármelyik kereskedelmi portálra és biztosan árában el tudod adni. Az előtted szólók igen értelmes párbeszédet folytattak, mit hogyan lehetne javítani. Nyugodtan példát vehetnél róluk.

Előzmény: kicsamo (42544)
Jenzo Creative Commons License 2021.06.14 0 7 42546

Annak, aki szeret nulláról átbarkácsolni egy modellt, hogy teljes mértékben hasonlítson a magyar kivitelre, biztosan. Nem véletlen, hogy a még meg sem jelent VMC féle Roco bázisú Bz is annyi, amennyi... 

Előzmény: S.A.S (42545)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42545

>>>Kedevem lenne visszapostázni nekik.

Ha nem vagy elégedett vele tedd meg. A Roco M152 sokkal jobb választás, több szempontból.

Előzmény: kicsamo (42544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!