A Váci úton besétáltam a vasútmodell boltba és vettem két olyan váltót, amit a Szabadság hídnál már két hónapja csak ígérgetnek...
Azért van üröm is az örömben: bakot náluk se lehetett kapni. ICE középkocsik közül volt 1. osztályú és étkező. Másodoszály nuku.
Valaki bejött, és kipakoltott a fiúkkal néhány fiókot, amik tele voltak - láthatóan használt - TT járművekkel. Volt közöttók két darab Nohab is (ha jól láttam, bordó festésű). Emlékszem, annak idején mindenki ilyet keresett. Hát ott most volt kettő.
Sziasztok
Az ATV-s műsort Sz. Sz. terepasztaláról én is csak láttam felvenni nem tudtam.Másnap betelefonáltam az ATV-be ,de azt nem tudták megmondani hogy mikor megy újra adásba,azt mondták figyeljem az újságban..Nekem a Kepes Oázis műsorában leadott kb. fél órás anyag van meg.Nagyon szivesen lemásolom bárkinek,ha ez igy jó./LP-s felvétel,de jó minőségű/.Hello mindenkinek
Egyik kecskeméti modellező barátomat nagyon érdekelné az Sz. Sz. asztaláról szóló (1 órás?) ATV-műsor.
Hogy lehetne megoldani a másolást? Te lemásolnád, ha eljuttatok üres kazettát, vagy inkább kölcsönzöd, hogy én lemásoljam?
Köszi: pg
A Deák-féle nagy Szili 0-ás, (1:45), és egyszer a boltjukban érdeklődésemre 300 eFt árat mondott.
Az 1999-es kecskeméti kiállításon egy környékbeli modellező állított ki I-es (1:32) járműveket, azok is hasonló árúak voltak, pl. egy V200 kb. 340 eFt (de gyönyörű volt...!!!)
Ma délelőtt Kecskemét felé haladva szembetalálkoztam egy olyan teherautóval,aminek a felső légterelőjén nagy Roco matrica volt.Itt elkezdtem álmodni.Mi lenne ,ha a nagy modellgyárnak esetleg lenne magyarországi raktára,ahonnan az igényeket kielégítenék.Mi lenne,ha lenne üzletkötő(mint a colásoknak,cigiseknek,kekszeseknek,még az ovszereseknek is:-))) ),aki sorrajárná a modellboltokat és összeszedné a rendeléseket meg tájékoztatna az újdonságokról.Itt természetesen nem arra gondolok,hogy mindenhol modelleket kéne árulni,csak a meglévő boltok jobban el lennének látva. Tudom,az elején említett teherautón akármiért is lehetett matrica,és nem hiszem ,hogy 4 tonna teherbírás kellene a magyarországi igény kielégítéséhez.De kicsit elmerengtem.Kérlek benneteket ébresszetek fel!JSB véleményére meg különösen kíváncsi vagyok!
1014! Erről régebben írt by az ex bhv,hogy Pozsonyban hol van modellbolt és ha jol emléxem Sturovon van egy vámos,aki modelleket készít.Nem olvastam vissza,de azt hiszem ezt írta néhány hónappal ezelőtt.Ő biztosan többet tud erről.
A lentebb emlitett Bockholt mozdonyokrol hallott mar valaki? Mennyibe kerulhet egy ilyen modell, 2-300 eFt korul? A Deaknal levo nagy Szili is 1:32 volt, nem?
Két kérdéssel zavarlak Titeket, hátha van ötletetek: Szlovákiában hol lehet modelleket kapni? Van-e esély arra, hogy szombaton Léván, vagy Sahyban találok valamit?
Köszönöm!
Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
A véleményem sokban egyezik rézgaraséval. Sajnos a külsö kerethez a modellban nagyon kevés a hely. Van 2 darab ilyen mozdonyom, de ott igen sokat kellett csalni a rudazattal (igen vékonyra kellet csinálni, mert különben igen széles lett volna a mechanizmus).
A mozgási dinamikája is rosszabb az ilyen mozdonynak (de vagonnak is), mert a terhelés (egy belsö keretes mozdonytol eltéröen) megemeli a kereket (kivül van feltámasztva). Ettöl aztán a mozdonynak rosszabb az áramfelvétele, a vonoereje.
A másik mozdonyban már többet csaltam, ott van egy belsö keret is meg egy külsö keret imitácio, ami bizonyos problámákat megold, viszont sok dolgot duplán kell csinálni.
Majd ha lesz idöm beteszek egy cikket a problémákrol, amelyek az embert érik, ha ilyen vállalkozásba ugrik.
> Ha azt vesszük viszonyítási alapnak, hogy a 4 tengelyes
> Pannónia a Hársfa u.-ban 50000 Ft...
Asszem nem jó a hasonlat. A Pannóniának ritkaság értéke van, nem használati értéke, mint ahogy egy Mauritiust sem ragasztasz a borítékodra. A ritkaság értéket az adja, hogy régi, kevés van belôle és van rá kereslet. Ha most legyártanál egy Pannóniát, senki nem adna érte annyit, mint egy eredetiért. (Ez nem csak elméleti feltevés. Nyugaton sok hamisított "háború elôtti" Trix, Maerklin és Bing vonat tűnik fel a börzéken)
A 0-ás Kandónak van ritkaság értéke, hiszen csak egy van belôle, de régiség értéke nincs, azaz ha csinálsz egy másikat, azt ugyanannyiért adhatod el.
Mielôtt megköveznének, sietek leszögezni, hogy engem személyesen az ilyen ritkaságok nem érdekelnek.
> A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt
Ennyit biztos megérne, ha tökéletes volna. De szvsz. baj volt az arányaival. Én a rudazatot is egy kicsit vastagnak találtam. De ettôl még lehet, hogy talál vevôt. Nagy az Isten állatkertje...
> Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát
> készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és
> az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
De gondoltam már rá, de elvetettem a gondolatot. Még a '93-as Bemutatón körbefényképeztem a Nosztalgia 377,041-et. Két kép látható a web-oldalon (http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/picmenu/377prot_m.htm), de van még egy pár részletfotó, amiket nem szkenneltem be.
Hogy mégsem akarom megépíteni, annak több oka is van. Egyrészt már többen megépítették, és éppen akkoriban láttam egy egész helyes 377-es modellt egy veszprémi kiállításon. Le is fényképeztem, de elfelejtettem, ki készítette. A másik ok az volt, hogy a külsô Stephenson vezérművet igen nehéz modellezni. A T3-as Allan vezérműve (nagyon hasonló a Stephensonhoz, de nemcsak a lengôívet állítja, hanem a tolattyúrúdat is) természetesen nem mozog. Akkor még azt hittem, hogy ilyesmit H0-ban nem is kehet készíteni. Károly Imre bácsi DV 29-ese, ami szerintem a legtökéletesebb Magyarországon készült modell, meggyôzött, hogy ez nem lehetetlen. Igenis lehet H0-ban működô kettôs excentert készíteni. Csak éppen én nem tudok. Akkor meg minek erölködjem.
Bajaim vannak a külsô kerettel is. Most szenvedek a 326-ossal, és két hétig tartott, amíg összehoztam azt, hogy viszonylag simán guruljon. Az a meggyôzôdésem támadt, hogy egy küslô keretes modellt aránytalanul sokkal nehezebb konstruálni és megépíteni, ment egy belsô keretest. Írtam is errôl: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/326/326_des_m.htm (az oldal közepe táján a csôtengelyrôl). Azért lesz még más modell is, de most éppen túl sok félkész szerkezet van a fiókomban.
Hello
A O-ás Kandó mozdony eladó volt ,de nem tülekedtek érte,az ára 180 ezer ft.volt. Én nem ismerem a O-ás árakat ezért fogalmam sincs hogy megérte-e.
Matiz
Nekem megvan a kazetta Sz. Sz. terepasztaláról ha érdekel oda tudom adni.Hello
Megvan, a kereskedore gondoltal. A katalogusban a Modell&Hobby es a Modell Kit van megjelolve; de a Vaci uton azt mondtak, ok is a Modell Kit -tol kapjak. (Persze, azt mondanak, amit akarnak, attol meg nem lesz itt a cucc, raadasul szinten a Vaci uton mondtak, hogy nem tartanak semilyen 2.1-es sint, mert nem veszi senki....)
Nem gondoltál rá, hogy a 377 sor valamelyik változatát készítsd? Tudnék jó rajz anyagot adni. Szép a külső keret és az excenter hajtás. Maradt is belőle HÉV és MÁV változat.
Kifogástalan Fialovits felvétel lehetne a Tábla, pályaszám, felirat alapja.
> A Vasut&Modell lapra feltettem par kepet a H0-as Kando hazrol
Megnéztem. Szép. Kösz az infót.
> 0-as kicsit torznak tunt nekem is, viszont mukodik, ez engem karpotolt.
Hogy érted, hogy müködik? Mármint, hogy megy, ha sínen van és áramot vezetnek bele? Vagy van valami különleges funkciója is?
Szombaton megfuttattuk a T3-asomat a bemutató asztalon. Ment, de nem szépen. Sajnos "fejlôdési rendellenessége" van: a kerekei rézbôl vannak. Annyira meg nem szeretem, hogy kicseréljem az egész futóművet. Akkor már inkább készítek valami magyar gépet ;-)))
Ne csüggedj! Az én rendelésem február 27-i. Azt ígérték, hogy április első felében meglesz. (Az is másfél hónap lett volna.) Most azt mondják, hogy május első fele.
Két éve Karácsonykor megrendeltem valami mást a Váci úton. Sose hozták meg. Amikor - fél évvel később - érdeklődtem, rácsodálkoztak, hogy "Tényleg kell még?" - "Nem, kösz!"
Lehet, hogy összeforrt váltóm se lesz már ebben az életben. Miért nem lehet egy ilyen 10 eFt értékű dolgot készletben tartani. A 100 eFt-os készletből van, váltót és állítóművet két és fél hónap alatt hoznak.
Sziasztok!
Az kedvesem mint "Nyuszi" meglepett két Fuggerth kocsival - még annak is utána nézett melyik vezérlő kell az M41-hez!! A kérdésem az, hogy tényleg lehet beleépíteni világítást? Mintha a német oldalakon volna rá utalás, de itthon nem igen tudtak válaszolni a kérdésre a boltokban.
Sajna, itt Pécsen megint egy modell bolttal kevesebb van :(((
Üdv : Zsolt
Az a ciki, hogyha ROCO-t rendelsz, azt mindenki az Erkel utcai kereskedotol kapja. Amig ott nincs, mashol sincs. :-( A bocsanatkeres nem hat meg... :-(
Igazad van, tevedtem! Idezet a Taigatrommelpage-rol: "1967 folgte die erste große Lieferung der Serie V200 (003- 090) . Die zweite Lieferung wurde nach Auswertung von Praxiserfahrungen 1968 mit einigen Verbesserungen ausgeliefert (V200 091 bis V200 177). Weitere Lieferungen erfolgten 1969 (V200 178 bis V200 287), 1970 (V200 288 bis V200 324) und 1973-1975 (BR120 315 bis BR120 378). "
A M. és H. nekem úgy jött be, hogy késett ugyan a cucc, de, amikor megjött felhívtak a mobilomon, és még akkor is sűrűn kéték a bocsánatot, amikor kifizettem a megrendelt dolgokat, ami nem volt egy komoly tétel. A Lurdy ház béli üzletről van szó.