Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Értem, hogy leírtuk már többször is, nincs éles határ helyi és helyközis üzem közt - és ugyanúgy azt is megbeszéltük már sokszor, hogy azokban városainkban, ahol nem külön cég végzi a helyi járatos közlekedést, ott bármikor átpótolhat kocsi, ennek ellenére viszont azért mégis megvannak a tartalékok külön külön. Ezért van, hogy HSW-655 / 672 illetve JXW-s Credo, vagy EC 12 nem átlagos dolog, hogy helyiben megy, csak ha már nincs más! Ugyanúgy a KLF, KYV-es BN 12 sem megy falusira, (csak ha már nincs más, és vmit fel kell venni).
A BN 18-asok esetében is ne mondd, hogy nincs elosztva. Az 522 az 17 éve a helyinél van/volt, az 524, 525 meg falun, miután üdvözölték őket Győrben.
Én nekem az volt meg, hogy a KHA még annál a sofőrnél volt, aki ősz óta nem dolgozik, valamint a társánál, az 522-őre pedig úgy emlékeztem kerültek emberek decembertől, de akkor ezek szerint a KHA-s gazda ült rá egy időben a BN-re, most pedig miután a KHA-t sikerült napi szinten kiadhatóvá varázsolniuk, azóta visszaült(ek) 522-ről. ..tehát én ezeket + az 523-at veszem helyihez (de annak már olyan mindegy, ott nyáron még átkerült az SRD-k érkezése után, köztük 3-ason volt, ahogy láttam, de kiégett úgyis nem mozdul és 'S.) Az NKW-k pedig folyamatosan fix sofőrnél voltak eddig mind idáig.
Én így észlelem a dolgokat. Most pedig már az is világos számomra, amit ott előbb kifejtettem, ezt tényleg nem tudtam és köszönöm.
(Egyébként igen, van, hogy EC-t beküldenek MRZ/MRP helyére, BN 12-őt pedig falura ha úgy adódik, de az már tényleg csak akkor, ha az egyiket nap közben kellett felvenni, a másikkal pedig már huzamosabb ideje dolgozik valaki. Akkor már nem cserélek valóban buszt)
778 és az 522 ugyanaz a forda, ugyanazon a fordán volt kint mindkettő, kb. idén 1-2 alkalommal volt olyan hogy mindkettő egyszerre helyizett volna, talán még annyi sem. Az 522-524-525 meg mindhárom közös tartalék, mint minden más tartalék is (ezért van JXW-458 helyin is néha, meg KYV-428 helyközin, ez mások által is el lett már mondva hogy minden tartalék közös), szóval direkt helyis busza a városnak van összesen 4, a 3 Citaro G és az egyetlen Conecto G. Tudtommal.
Azt már megszoktuk, hogy a soproni témát nehéz normálisan nyomon követni.
Én nekem (is) az a verzió volt meg, hogy az 522 kapott fordát, mikor a helyis menetrendbővítés volt. A KHA az eleve gazdás kocsi, csak a sofőr, aki rajta van nem dolgozik most egy ideig, és cserébe nem akar senki ráülni, inkább mennek a ferde orrú Credókkal. Ezért így az sem igen helyes, hogy az 522 állt volna be a Conecto helyére.
Egyébként a HBweb-en olvastam egy bejegyzést a napokban a KZX-523-ról, pont amelyiket átpasszolták még tavaly, ott azt írták arról is levették a kezüket, tehát akkor most már csak 6-ból 5 hadra fogható csuki van a helyiben:D 3 Citaro G + KHA + 522. Ebből 522 totál káros lett, a KHA pedig már tudjuk van, hogy sokszor kihagy. Lehet felkéne még éleszteni azt a HZE-113-at onnan a csuklóssorról, úgy ahogyan most a palotaiak is elkérték az ugyanúgy ősszel Győrből kivont KGC-012-őt.
Falusiaknál sem olyan jó a helyzet amúgy. Az az SRD-353 forgalmi napjainak száma idén hány hét lehetett? Olyan 4-5? Nem tudom milyen borsodi előélete lehetett. A másik az megy, mint a rakéta, viszont még így is tavalyhoz képest sokat van kint mind a KZX-524 és 525 is.
Ennél már csak Győrben "dolgozott többet" a KPK-293 melletti másik 3 KPK. Másfél éve állnak(?).
Az e hónapban lezajlott 2-3 hetes Baross híd körüli terelésről készítettem egy rövid összefoglaló videót. Akit érdekel, az alábbi linken megnézheti. :)
Mint ahogy már sokszor ki lett fejtve mindhárom KZX tartalék, azt viszik amelyik éppen megy. Az 522 sem fordás helyiben, az is max a másik csuklósok helyén van. Nagy eséllyel azért vitték azt, mert sem az 524 sem az 525 nem volt hadra fogható.
De ha az 522 fix sofőrrel megy, az hogy kerül oda? Akkor miért nem azokból a KZX-ekből vesz fel, ami amúgy is náluk vannak? Ilyen nem szokott lenni, hogy a másik buszát hozza el.
Nem helyis sofőr volt az 522-vel. Nem is hétvégén volt. Ugyanaz a sofőr volt utánna az 522-vel, aki előtte az SRD-353-al is. Szóval de, az 522 volt (/van) a helyén.
Kész csoda, de ma sikerült az SRD-353-at kiadni több mint egy hónap után! Nagyjából másfél órára... aztán vitték vissza, és már a helyis KZX-522 van megint.
Azóta a tájékoztató utolsó bekezdéséhez hozzá került egy kis kiegészítés. (Az építési munkálatok befejezéséig a járatok ezt a megállót egyelőre még nem érintik.)
Az csak most tűnt fel nekem, hogy mivel a 27T is a Gyiróti út felé fog járni, ezért a Fraknói utcai megállóban nem tud megállni, ezért a kórház után a sportpálya lesz csak a következő megállója. Vajon mennyire lenne kivitelezhető, hogy a Fraknói utcai megállót áttelepítsék a Gyiróti utcai kereszteződés másik oldalára? És akkor a 11-es is simán érinthetné odafelé is a kórházat, a 7T-nek meg teljesen mindegy lenne, hogy a kereszteződés melyik odalán áll meg.
A munkanapokon 5:00-kor induló 1-es járat 5 perccel korábban, 4:55-kor közlekedik. A Lőver szállótól 5:15-kor indul tovább.
A munkanapokon 20 óra után, hétvégén 18 óra után induló 1-es járatok menetrendje kis mértékben változik.
A munkanapokon 5:40-kor és a naponta 21:20-kor induló 2-es járatok menetrendje kis mértékben változik.
4 Ipar körút, vámudvar ► Ágfalvi úti lakótelep
Az Ipar körútról induló járatok 2 perccel később, 5:20-kor, 13:20-kor és 21:20-kor indulnak, valamint a Kőszegi út 1. és Fraknói utca, Szent István-templom megállókat nem érintik.
5A Jereván lakótelep ► Ipar körút, vámudvar
A munkanapokon 4:58-kor, 12:53-kor és 20:53-kor a Jereván lakóteleptől induló járatok 2 perccel később közlekednek.
7, 7A, 7B, 7T ► Jereván lakótelep
A munkanapokon 16:30 után és a hétvégén 8:00 és 16:00 között közlekedő járatok menetrendje kis mértékben változik, illetve egyes járatok indulási ideje is módosul.
10 Laktanya utca ► Jereván lakótelep
A 22:26-kor a Laktanya utcától induló járat menetideje a Bánfalvi úttól pár perccel módosul.
12 Kőszegi út ► Jereván lakótelep
Munkanapokon 14:35-kor a Kőszegi útról induló járat 5 perccel korábban, 14:30-kor indul.
17 ► Jereván lakótelep
A délutáni időszakban a járatok indulási ideje módosul:
A 23-as autóbuszvonal megszűnik, helyette két új járat indul:
22:30-kor 2-es körjárat Lőver szálló felé,
valamint 22:35-kor 3-as autóbusz a Lackner Kristóf utcától Brennbergbányáig.
27, 27A, 27B, 27T ► Jereván lakótelep
A buszok módosított útvonalon közlekednek, a Győri út, Erzsébet kórház megállóhelyet 10 m-rel hátrébb érintik, majd a Gyiróti utca – Fraknói utca útvonalon keresztül érik el a Fapiac megállóhelyet. A járatok a továbbiakban a Fraknói utca, Szent István-templom megállóhelynél is megállnak.
A munkanapokon 16:30 után és a hétvégén 8:00 és 16:00 között közlekedő járatok menetrendje kis mértékben változik.
7B, 7E, 17, 27B, 27E
A járatok a Virágvölgyi úton tovább haladva megállnak az új Csőszház dűlő megállóhelynél is.
MRP-064 nem áll olyan sokat, csak volt egy kis idővel ezelőtt egy problémája, amit megjavítottak, aztán azóta megy folyamatosan. Legtöbbször az MRZ-354 és 398 állnak. Az a két busz többet áll a telepen/műhelyben mint amennyit utcán vannak. A 354 és a 398 is minimum 1 hónapja nem volt utcán szerintem.
Az agglós MAN-okkal ugyanaz a helyzet, mint az SRD-kkel. Általánosságban,.ahol korábban is jelen volt ebből a típusból, ott fele ennyit nem állnak, többsége rendszeresen tud dolgozni. Itt nem, de eleve sokan is vannak. Mindhárom ferde orrút szoktam látni a BN12-esekből, javarészt az MRP-064, MRZ-362, MRZ-398 helyén, ezek így három a gyengébbik láncszemek. Na meg hát csuklósok helyén ugye, mikor megáll a Conecto, vagy az egyik KZX nap közepén és gyorsba fel kéne venni valami mást.
SRD-282 Győrnél, SRD-353 pedig Sopronban hónapok óta nem kiadható.
Kérdem, nem e logikusabb lett volna az új Next Credókat ide rakni, az SRD MAN-eket meg elvinni Borsodba? Lehet lett volna először pár nem tetszés, de üzemi téren praktikusabb lett volna, mert akkor nem állnának Miskolcon a fél Next flottával és itt sem az SRD-kkel hónapokat egy légrúgóhiba miatt pl.
Egyébként nagy hagyomány utálni a BN/EN 12,18-as szériát, de ezt a két kocsit jó ideje kihagyás nélkül helyettesíti már az LKC-295 és a KZX-524.
(De az is sokat elmond, hogy volt még tavaly egy november/december, amikor a soproni MAN duó mindkét tagja egyaránt bevethető volt. Még nyáron és most is már egy ideje csak az egyik SRD megy egy KZX-essel felvaltva Fertőrákosra, Kópházára).
Az SRD-282-nek milyen nagyobb műszaki problémája van? Csak azért kérdezem, mivel múlt héten csütörtökön tért vissza kb 1 hónapig tartó javításáról, és a mai nap már megint az LKC-295 pótolja.
Szerencsére azért a többi MAN rendesen dolgozik, főleg a 277-es aki a leg problémásabb volt annó, most ő úgy dolgozik mint a kis manó :)
Csak azért kérdezek ilyesmit, mivel érdekel a MAN mint típus, hogy megbízható-e meg minőségi-e, meg hogy sofőr szempontból is minden ok, vagy felejtős és jobb az Ikarus 280 :)