Egy KIA Sportige 2017-es kocsi tulajdonosa vagyok. Sajnos az éjszakai világítással nem vagyok elégedett. Ebben D3S tipusú xenon izzó van gyárilag, cseréltem izzót prémium minőségűre, de sok változást nem tapasztaltam, a beállítást is ellenőriztettem. Érdeklődöm, hogy másoknak milyen a tapasztalata a világítást illetően. Cserélte-e valaki esetleg LED izzóra ? Ha igen, kérném a tipust, hogy melyik izzó fér bele. Köszönöm a segítségeteket.
A "legöregebb" KIA-m 2016-os volt (C'eed). Azt már rá lehetett ugyan izgatni WIFI-re, de tény és való, hogy navit (SD kártyán volt az is) soha nem frissítettem, inger hiányában.
A 21-es Sportage 3 évig kapta az OTA-s frissítést a beépített SIM-en keresztül. Utána működött az USB-s frissítése. Most mondjuk egy 25-ös Sportage-ban ülök, így itt még az OTA teszi a dolgát.
De mondjuk az rémlik, hogy közben mintha átálltak volna az iGo-ról tomtom-ra.
De kitartást, hátha van egy GURU a közelben akinek van használható ötlete.
Letöltöttem már korábban a Navigation Updater programot. Elöször usb stickre, mert a letöltésnél azt kért, de behelyezve az autóba nem indult el a frissítés. Majd több videóban láttam, hogy 32 GB-es sd kártya kell, vettem, letöltöttem rá, de arról sem indult el a frissítés.
Egy helyi márkaszervízben azt mondták, hogy a gyári sd kártyára kell letölteni, de mondtam, hogy a frissítés nagyobb mint a gyári kártya mérete.
Az OTA frissítél szerintem 2015-ös autóhoz még nem volt elérhető. A menüben sem találom a wifi opciót.
Bár a menüben van Browser opció, és az csak akkor működne, ha lenne wifi kapcsolat, vagy sim kártya az autóban.
És ha a Névjegy opcióra kattintok, akkor kiírja, hogy 2019-es a navi frissítés. És ott megjelenik az Update gomb.
Ha rákattintok akkor kiírja, hogy nem található a http://naviextras.com/igo.exe fájl. (persze mert nincs wifi kapcsolat)
Szia, esetleg ha eddig még nem próbáltad akkor töltsd le a KIA-tól a Navigation Updater programot. Az előző Sportage-met abból tudtam már csak frissíteni, mert ha jól emlékszem 3 évig van csak OTA frissítés. Most néztem meg a programban és úgy látom, hogy a 2015-ös évjárat még pont benne van (sőt még a MY10-MY13 is).
Elvileg egy FAT-os pendrive kell, a program letölti ha talál valamit és kiírja a pendrive-ra aztán lehet frissíteni, járó motornál vagy ha egy "hosszabb" - legalább 30 perces - autózás közben. Én ráraktam töltőre a kocsit a kertben és otthagytam aztán egyszer csak készen lett...
összehasonlítottam az autóban lévő 4Gb-os kártyát, és az általam vett 32Gb-os kártyát. Mindkettő fat32-re van formázva, mindkettő sdhc típusú és 10 MB/s folytonos garantált minimum írási sebességgel rendelkezik. tehát nem a kártya miatt nem indul el a frissítés.
Megoldás nincs, de valami olyasmire tippelek, hogy a nagy kártya max rendszerű, és nem tudja kezelni. Nekem régi Garmin készülékem volt, ami a 2GB-os kártyát olvasta, de a 4-est mar nem. (Egyik sima SD, másik SDHC asszem.
Egyébként meg nagy lófasz az ilyen márkaszervizbe. Nekem a pesti KiaWallis hajtott el azzal, hogy nem biztos. Hogy van szoftverek ilyen régi autóhoz. Nem frissítés, hiba volt a 2009.es autóval.
Ez pár éve volt, mar bánom, hogy nem jelentettem be őket a Kia Motors Hungáriánál, ha tudod, tedd meg!
Ki kellene szűrni a szar szervizeket, mert számlázni, azt nagyon tudnak.
Egyszerű kérdésem lenne. Lehet-e 2015-ös KIA Sportige-ot frissteni. Navigációs rendszerről lenne szó.
A szombathelyi márkakereskedésben fogalmuk sincs hogyan kell, "Ők ilyet nem csinálnak már régóta, próbáljam meg otthon"
Bemásolom ide, hogy mit tettem eddig, már olyan sokszor leírtam olyan sok forumban, de senkinek sincs fogalma róla.
Talán találok magyarországon 1 embert aki 2015 KIA Sportage-ot frissített. nem sok reményem van, de hátha 1 ember akad.
KIA Sportage 2015 Navigációt próbálok frissiteni. A márkakereskedésben nem vállalták, azt mondták ilyen régi autót nem frissítenek. Otthon is meg lehet csinálni. Napokon keresztül próbálkoztam, kerestem a megoldásokat, de mindenki mást mond.
Az első kérdés, hogy USB stickre, vagy sd kártyára kell menteni a frissítő fájlokat a KIA honlapjáról? (mindkettőt próbáltam, lementi, de csatlakoztatva az autóhoz a frissítés nem indul el.) Ha sd kártyára, akkor a gyári sd kártyára, vagy a vásárolt 32 Gb-es kártyára? Mielött a rendszer másolja a frissítő fájlokat, megformázza az sd kártyát. Ezzel letörli a kártyán lévő fájlokat, amit a frissítés nem másol rá újra. például iGO.exe
Az autóban lévő sd kártya 4Gb-os, erre nem fér rá a frissítés. Vettem egy 32 Gb-es sd kártyát rámásoltam a frisítő fájlokat és a gyári 4 Gb-os kártyáról a fájlokat. például iGO.exe, de ha az autóba helyezem az sd kártyát, a frissítés nem indul el.
Az autómban 2 darab sd kártya slot, és 1 USB slot van.
Sziasztok. Járt már úgy valaki hogy, parkolás közben kormányzáskor olyan mintha a szervóról elmenne az áram,és leállitás után pedig nem volt áram az autóba? Ez kb 1 percig tartott mert utánna vissza jött! Ötlet?
A Skoda (VW-csoport) új 1,5 TSI motorja az automatikus hengerlekapcsolással verhetetlen fogyasztásban, dinamizmusban, sokkal modernebb konstrukció a KIA blokkjánál, de ez ízlés kérdése, mondom halkan 1,5 TSI tulajként egy KIA topikban. :)
Hátsónál kicsit kevésnek tünik, de a Kia megoldotta, hogy kb egyformán kopjon, mert a hátsó betétek felülete jóval kisebb, mint az elsőké. Amúgy 70 körül normálos szerintem)
Az első cseréjén már túl vagy?
Elvileg akusztikus kopásjelző van benne (egy lemez, ami a tárcsához érve nyüszít), lehet, hogy azt hallod. De nekem is előfordult már olyan, hogy azt hittem az, de aztán rövid idő alatt elmúlt.
Nem tudom, mi volt, de valami faág, vagy szemét rápattanhatott az útról, érdemes lenne ránézni, ha nem hagyja abba.
Sziasztok! Kb. 1 hete tapasztalok közepes vagy erősebb fékezésnél surlódó hangot a jobb oldalról. A felnin átnézve a tárcsák szépek, de a jobb hátsón látok némi bemaródást. 66000 km van benne, még a gyári betétekkel. Megérett a cserére?
Ez a járgány egy csoda ilyen szempontból. Ezért (is) váltam meg tőle.
Csak a fejvakarás megy hiba esetén. Volt olyan hibám, hogy a "mezei" szerelő tudta orvosolni, márkaszervíz nem, és fordított is. Itt Pesten a Wallis közölte, hogy lehet, hogy ilyen régi autóhoz nincs szoftverük. (akkor miafaszér márkaszervíz?)
Aztán volt olyanom, hogy be se indult, de szerencsére megtaláltam a 16. kerületben megszünt márkaszervíz hozzáértő szerelőjét Gödöllőn, oda vontattuk el. (élmény volt szervo nélkül)
Már a telefoba azt mondta a szerelő, hogy a tünetek alapján egér szelep lehet, kitisztították, és ment.
Péntek reggel vittem oda, délután elhozhattam. A Wallis meg 2-3 hétre akart időpontot adni.
Az a tapsztalatom, hogy a 7 év gari miatt az általános szerelők nem nagyon ismerik az autót.
Régen jártam erre, most ismét a tapasztalatotokra lenne szükségem.. (Lapar...)
Adott a 2008-as Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD 140 lovas masinám.
1 hónapja elkezdett berángatni vagy indokolatlanul "meglódulni", mintha addig valami visszafogta volna. Majd jött a narancssárga check engine először villogni majd világítani.
Autószerelő diagnosztikával azt olvasta ki, hogy egér szelep (EGR).
Ok, szokásos kezdő körök.. Kitakarította, mondván ez jó szokott lenni. Hát nem lett az..
1 nap múlva újra villog a check engine... Na mondom jól kezdődik..
Még egy nap és eltűnt a villogás, na alakul.. :)
Eltelt 2-3 hét megint előjött. Ok, akkor gyerünk vissza.
Van egr szelep az autóhoz kb. 30 féle fajta..
Mondom a szerelőnek ne a legolcsóbbat de nem is feltétel a legdrágább.
Tegnap előtt beszerelt egy közép árkategóriás szelepet, ment vele egy kört, azt mondja fasza.
Reggel autó beindul, elmegyek vele 2 km-t úgy rángat az autó, hogy a tömés kiesik a fogamból (ok kis túlzással)
Mondanom sem kell, felmentünk vele Pestre (200km) és vissza is értünk de ez nagyjából a csodával ért fel szerintem..
Ami érdekes, hogy ez a rángatás alacsony fordulaton rettenetesen jelen van, magas fordulaton szinte észrevehetetlen. 120-130-al pályán végig, húzott rendesen.
Indítás is érdekes, korábban pöccre indult, most 3-4 mp nyekeregtetés és intenzív gázpedál nyomogatással indul csak be.
Na szóval a regény után..
Mi a búbánatos lópikula lehet a járművel. Nem jó egr szelepet vett bele a szerelő?
Olvastam, hogy van olyan egr szelep, amit tanítani szükséges. Vajon ez is ilyen lehetett csak a szerelő nem végezte ezt a folyamatot el?
212000e Km van jelenleg a kocsiban, Kia Sportage 2014 SLS 1.6GDI (szalonautó, egy gazdás, 15e km olajcsere, 140e km volt motorcsere, azóta 10e km-ént olajcsere és kizárólag gyári, belevaló - azért írom mint infót, hogy elkerüljem erre vonatkozó válaszokat)
Pár hónapja előjött a sárga CheckEngine ikon.
Természetesen KIA szerviz, hibakód olvasás, majd 3e km után újra előjött - kiütve sima EBD327-el, hiba detto a P0420.
Nos a KIA szervizben komplett katalizátor cserét mondtak... 360e + apróság + lambdaszondák 40e körül + munkadíj, szóval durva!!!!
Másik 2 szervizben, hogy ez hülyeség, első körben és sokszor segített, elég volt a "hátsó" (?) lambdaszonda cseréje, de amíg ki nem szedik, nem tudják milyen szonda, melyik típus és UNIX/BÁRDI oldal több típust kiad, de szám nélkül nem tudni jó e lesz.
Ezért kell kivenni, megnézni mi van benne és úgy rendelni - kaptam infót.
Valakinél alőjött már ez a hiba? Mi volt a megoldás és ha katalizátor csere, MELYIK MÁRKÁT/TÍPUST ajánljátok??
Segítséget kérnék. Kia Sportige 1.7 crdi 2016-os. d3s xenon izzót cserélt már valaki ? Hogy lehet kivenni ? Ahogy a fotón látható, egy U-profilú rugós lemez tartja a helyén.
6 éves, vagy 90 ezres? mert nem mindegy. A levegőszűrő pl nem öregszik az idővel, meg a gyertyák sem. Motorolajat, hűtő. és fékfolyadékot muszály cserélni, ha eljön az ideje, km nélkül is.
Ilyen pl a vezérlés is, (tudtommal nem 90-nél) Nekem is nagyon fájt, amikor a 9 éves autóba 90 ezernél vezérlést kellett cserélni, amikor 150-nél lett volna esedékes.
Az persze más kérdés, hogy a szervíz elfigadja -e, hogy csak azt csinálják, amit kérsz, garanciavesztés nélkül.
pl ablakmosót is nagyon ügyesen tudnak utántölteni.:-(
Lassan esedékes lesz a 6. éves vagy 90 e km-es kötelező szerviz a Sportage 1.6 GDI szívó benzinesemnek. Tudja esetleg valaki, hogy ilyenkor van valami nagyobb volumenű, költségű tétel?
Igen de valójában érdemes-e a szélesebb futófelületű gumit venni? Azért a 215 és a 235 között elég nagy különbség van, gondolom ez fogyasztásban is megmutatkozik..? Árban nincs nagy eltérés, van mindkettő méretben olcsóbb is, drágább is. A sebességmérő esetében is vannak eltérések de mondjuk ez a lényegtelenebb szempont.