Keresés

Részletes keresés

GABATT Creative Commons License 3 napja 0 0 16536

Köszi! Természetesen teszek fel fotókat róla, festve számokkal táblákkal ellátva egészen más lesz!

Előzmény: rezgaras (16535)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 0 16535

Szép lett. Remélem, majd befestve is megmutatod.

Előzmény: GABATT (16534)
GABATT Creative Commons License 4 napja -1 11 16534

Sziasztok!

Elkészült a Déli Vasút 106-os sorozatú Osztrák tervezésű mozdonyának utolsó 5db, már hazánkban gyártott változatának TT modellje 125-ös számmal ami a MÁV állagába 224.305 számmal lett besorolva. 1953-as selejtezéséig. A két gyártmány között minimális a formai különbség, a gőzdómot és a magasnyomású hengert összekötő cső formája és annak burkolata. Az Osztrák gyártásúnál ez egyenes.

V42 531 Creative Commons License 2025.11.21 -2 1 16533

Sziasztok!

Keresek olyan vállalkozót, aki foglalkozik CNC, vagy egyéb marási technológiával kedvező áron, rövid idő alatt. Modellekhez kéne általam megadott paraméterek alapján ablakot marni víztiszta műanyagból. A megkereséseket előre is köszönöm!

rezgaras Creative Commons License 2025.11.16 -2 2 16532

A noszogatás elérte a célját! :-)) Elkészültem a 4-tengelyes kocsimodellek leírásával. Itt találjátok.

Jó szórakozást!

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (16531)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.11.14 -1 1 16531

Nem azért írtam (mármint elnézés kérés), csak feltűnt, hogy kész a cikk és hónapok óta a tervrajzok és a kész modell képek hiányoznak csak.

Előzmény: rezgaras (16530)
rezgaras Creative Commons License 2025.11.13 -1 3 16530

Elnézést kérek. A leírás már készen van csak még egyszer át kell nézni. A képek is megvannak. A kocsik pedig már több terepen is jártak.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (16529)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.11.13 -1 1 16529

A négytengelyes személykocsik leírása mikor lesz kész? Úgy tűnik, mintha közvetlenül a cél előtt elakadt volna a projekt.

Előzmény: rezgaras (16528)
rezgaras Creative Commons License 2025.11.12 -1 1 16528

Kicseréltem a címlap fotót a weboldalon, a régi, még 2011-ből már nagyon elavult volt. Azóta sokkal több modell van az oldalon. A szokásos helyen megtaláljátok.

rezgaras Creative Commons License 2025.05.20 -1 8 16527

Urak, kb. 15 év "alvás" után elkészült a 3-tartályos gázszállító kocsi. Itt olvashattok róla.

rezgaras Creative Commons License 2025.04.30 -2 4 16526

Végre hozzájutottam a fekete feliratos matricákhoz, így sikerült elkészíteni az 1. és 2.oszt. személykocsik osztálytábláit. Először a 2-tengelyes, 2. osztályú kocsira raktam fel. A leírása és fényképei bekerültek a 7m tengelytávolságú személykocsi modellek oldalára.

 

Nemsokára jönnek a 4-tengelyes kocsik.

GABATT Creative Commons License 2025.03.16 -2 10 16525

Sziasztok! Végre elkészült a HO 375-ös levilágítása, kezdhetek hajtóművet készíteni hozzá. Alig várom, hogy hozzá kezdjek.

GABATT Creative Commons License 2025.02.23 0 0 16524

Sárközi János mechanikai műszerész mester. 0.3 modulig biztosan, szerintem alatta is bármit elkészít .Munka minősége mintha órába kaptam volna.

Előzmény: legviszontabb (16520)
legviszontabb Creative Commons License 2025.02.05 0 0 16523

Köszönöm szépen, igen, ő az🙂

Előzmény: solya48 (16521)
von Smallhausen Creative Commons License 2025.02.05 0 3 16522

Igen, valószínűleg én vagyok a keresett személy. 

Előzmény: legviszontabb (16520)
solya48 Creative Commons License 2025.02.05 0 0 16521

Szia ! Szerintem  Ő lesz az:  von Smallhausen

Üdv.

 

Előzmény: legviszontabb (16520)
legviszontabb Creative Commons License 2025.02.05 0 0 16520

Sziasztok! 

 

Foglalkozik valaki a csoportban fogaskerék gyártással? 2015 körül üzleteltem egy topictárssal, aki nagyon korrekt volt és jó minőségben gyártott fogaskerekeket, de sajnos a címe elkeveredett és az e-mail-jeim között sem találom a beszélgetést.

 

Köszönöm előre is, szép napot kívánok mindenkinek! 

rezgaras Creative Commons License 2025.02.01 -1 3 16519

"...vállalhatatlan a hulladékban kotorászni alkalmas alapanyagokért."

 

Mint említettem, a korábbi munkahelyemen rendszeresen belenéztem a fém-megmunkáló műhely kukáiba. Lemezeket, rudakat, profilokat mentettem ki onnét.

 

"...csak mert feladat,kihívás a fémből való elkészítése."

 

Ezzel valójában nem értek egyet. Egy kész modellen amit látsz, az a festék. Igazából nem érdekes, hogy mi van alatta. Persze a szerkezete fontos lehet, ha papírból készült, nem lesz hosszú életű. De ha a modell megfelel az elvárásoknak, akkor akármiből is lehet. A minőség persze sokszor megkövetel bizonyos anyagokat, eljárásokat.

 

Ezt a vitát már egyszer, legalább 15-20 évvel ezelőtt lebonyolítottuk itt az Index fórumon :-))

 

"...még életében szükséges gondoskodnia a majdani hagyatékáról."

 

Miért, Te megtetted? Hagyjuk ezt! Engem igazából nem érdekel.

 

Egy amerikai fórumon olvastam a történetet:

 

"Meghal a vasútmodellező, akiről közismert volt, hogy óriási réz-modellmozdony gyűjteménye volt. A temetés után egy kis időt kivárva az ismerősök meglátogatják az özvegyet, hogy a gyűjtemény sorsa felől érdeklődjenek.

 

- A kis mozdonyokat kérdezik? Azokat mind odaadtam az ócskásnak. 50 dollárt adott darabjáért! Tudják, úgy gyűlöltem őket, a férjem folyton csak azokkal foglalkozott, hozzám már egy szava sem volt. Meg különben is: ki látott már sárga gőzmozdonyt?"

Előzmény: szakmókus (16516)
szakmókus Creative Commons License 2025.02.01 0 1 16518

"Majd amikor feldobom a talpamat, kiderül."

 

Az már régen rossz! Akinek van arra érdemes gyűjteménye még életében szükséges gondoskodnia a majdani hagyatékáról.

Előzmény: rezgaras (16511)
szakmókus Creative Commons License 2025.02.01 0 0 16517

""a tető egy darabból való elkészítésére (lemezből) nem találtam megoldást."

 

Szerintem ehhez ideális a 3D nyomtatás."

 

Már beszéltünk róla korábban...

Én úgy gondolom ha egy jármű fémből készül nem jó ötlet ha valamely fődarabja eltérően műanyag csak mert feladat,kihívás a fémből való elkészítése.

A két fél egymáshoz való rögzítése jobb esetben csavarozás, rosszabb esetben a ragasztás lesz. 

 

A fiam kapott 3D nyomtatót, meglepően én kaptam rá hogy tervezzek nyomtassak. Ha most lennék tizenéves orrvérzésig nyomtatnák és eszembe sem jutna fémfől készíteni bármit is.

Viszont a tető présszerszámához "klisét" nyomtatni nem roszz ötlet. 

 

Előzmény: rezgaras (16502)
szakmókus Creative Commons License 2025.02.01 0 1 16516

A villásdugó, mivel nálunk nem szabványos de a készülék doboza tartalmazza, és az értékesítésére sincs lehetőség így az a kommunális hulladékba kerülne.

A hulladéklerakóban földel fedve pontot tehetnénk a pályafutására pedig energiát anyagot használtak fel az előállítására feleslegesen haszontalanul.

 

A szakmámból adódóan évente egy-két kiló sárgaréz "hulladék" keletkezik. Ebből félre teszem azokat a lemez vagy alakos darabolat amelyek alapanyagként felhasználhatóak.

A többi megy a megfelelő helyre majd feldolgozás után a Conrád katalógusába ahol kiválaszthatod a megfelelő szálanyagot. Így nem közvetlen de te ís érintett vagy a  villásdugók és egyéb villamos készülékek kannibalizálásával.    :)

 

Amatörként megengedhetem magamnak az ilyen forma alapanyagokat. A sarokba forrasztott réztömböt kívülről és ha szükségesnek látom belülről is lereszelem kimarom,így a tömbnek legalább a 70%-a rézreszelék lesz. 

Ezért vetettem föl hogy profibb megoldás lenne egy lemezdarabot teljes alakra nyomni.

 

Azt a színvonalat amelyet te képviselsz ott valóban vállalhatatlan a hulladékban kotorászni alkalmas alapanyagokért.

 

 

Előzmény: rezgaras (16504)
PanzerMk5 Creative Commons License 2025.01.30 0 0 16515

Kocsikon szállított harckocsik rögzítéséhez található valahol segédanyag? Én a Rocora emlékszem, de nem tudom hol keressem.

nazareth Creative Commons License 2025.01.29 0 0 16514

Most, hogy mondod, nekem is esett szét Roco kocsi a kezemben. Egy H0-s ércszállítónak kettétörött az alváza; egy N-es kocsi pedig szétpattintáskor szilánkosan darabokra tört. 

Előzmény: alkotasu (16513)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.28 -3 1 16513

Erre ne vegyél mérget. Nem tudjuk, hogy az a műanyag, amit most erre a célra használnak, mennyi idő után esik szét. 
Csak egy apróság a régi és a mai műanyagok között: a régi, több évtizedes Liliput kocsik kasztniját simán szét lehet feszíteni pl. a tető levétele céljából. A régi Piko sebesvonati kocsira is igaz ez. Ugyanez Sachsenmodelle kivitelben már másképp néz ki, elpattan a műanyag mák kisebb feszítésre is. Úgy emlékszem, hogy ennek az is az oka, hogy újra felhasznált műanyagból készültek. Nyilván olcsóbb az alapanyag, de a fene tudja, miféle összetételű anyagokból (és szennyező anyagokból) lett összekeverve.

Előzmény: BTJ (16510)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.28 -2 0 16512

"Majd amikor feldobom a talpamat, kiderül."

Azért ezzel még ne siess! :-) A dolog másik oldala, hogy akkor már Neked nem mindegy?

 

"Inkább arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez szerintem sokszor nem hatékony eljárás és pusztán költségmegtakarítási szempontból legtöbbször értelmetlen."

Ezt leginkább az adott helyzet határozza meg. Innen mi nem fogjuk tudni más embernek megmondani az optimális lehetőségét.

 

"Én egy pesti modellezőre gondoltam."

Ja, akkor Te Sörtemetőre gondoltál. Bevallom, nem tudom, hogy ő miből dolgozik (ha még egyáltalán csinálja). De az ő esetében is meghatározó szerintem az anyagi lehetőség, meg a különböző eszközök használatára való hajlam, fogékonyság, ügyesség, stb. Én másra gondoltam, de nem emlékszem a nevére.

 

Előzmény: rezgaras (16511)
rezgaras Creative Commons License 2025.01.28 -3 2 16511

"Mivel nem akarod Te sem eladni a modelljeidet, így tök mindegy, milyen értéke van."

 

Majd amikor feldobom a talpamat, kiderül.

 

Sok anyagot én is a munkahelyemen kukáztam ki (a szó szoros értelmében). Nyilván ennek is megvan a szerepe. Inkább arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez szerintem sokszor nem hatékony eljárás és pusztán költségmegtakarítási szempontból legtöbbször értelmetlen.

 

"ő az ország egy igen szegény részében - azt hiszem Borsodban - csinálta a modelleket."

 

Nem tudom, kire gondolsz, nem ismerem ennyire a modellépítők társadalmát. Én egy pesti modellezőre gondoltam. De, mint említettem, a lényeg az, hogy szerintem ez nem jó helyen való spórolás.

Előzmény: alkotasu (16507)
BTJ Creative Commons License 2025.01.28 0 0 16510

Én nem féltem a nyomtatott dolgokat sem.

Ha nem csapják össze a nyomtatást és az utómunkát,

akkor ugyanazzal a törődéssel, amit bármely más modell kap,

szerintem nem lesz lényeges különbség az élettartamban.

 

 

Előzmény: nazareth (16509)
nazareth Creative Commons License 2025.01.28 0 0 16509

Arra is kíváncsi lennék, hogy az ilyen hulladékoknak, vagy a manapság egyre felkapottabb SLA/DLP (UV-ra szilárduló) gyantából készülő modelleknek lesz-e hosszabb az élettartama. Az idő majd eldönti. 

Előzmény: BTJ (16508)
BTJ Creative Commons License 2025.01.28 0 3 16508

Alkotasu már válaszolt a saját értékrendje szerint,

jó részével egyet is értek.

 

Én inkább magán a "hulladék"-on gondolkodtam sokat.

Szerintem (esetünkben) nincs egzakt definíciója, hogy mi lehet

hulladék és mi nem. Valaki egy dolgot hulladéknak definiál, más nem.

 

Háztartásainkban elég sok olyan dolog fellelhető, ami az eképp gondolkodók

szemében kíválló másodnyersanyag (tejfölös doboz, CD tok, rézvezetékek, organza, stb.).

 

Ha olyan oldalról közelítjük meg a témát, akkor a boltban kapható rézlemezből kivágod

a mintát, akkor a többi már hulladék. De akkor sem dobod el, nem? Hanem mind

kisebb méretekre redukálod azáltal, hogy további formákat vágsz ki belőle.

Előzmény: rezgaras (16506)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.27 -3 4 16507

"Ott a bolt a Teréz körúton, az Oktogon mellett."

Nem mindenkinek olyan egyszerű odamenni, pl. aki Nyíregyházán lakik (most mondtam egy várost).

 

"Ha az ember létrehoz egy egyedi modellt, aminek igen komoly értéke lesz (ha elkészül), miért kell hulladékból készíteni?"

Mert:

  1. kéznél van, egyszerűen ki kell csak szedni az otthon lévő dobozból,
  2. hamarabb lehet vele dolgozni,
  3. ugyanolyan jó, mintha az ember boltban venné meg,
  4. nem kell időt és pénzt pocsékolni így.
  5. (Csak zárójelben, mert az utóbbi időben a sötétzöldek nagyon lejáratták a "környezetbarát" fogalmát, de tényleg környezetbarát megoldás.)

Komoly értéke lesz? Kinek? Mivel nem akarod Te sem eladni a modelljeidet, így tök mindegy, milyen értéke van. Sőt, Lajos szokta mondani, hogy amiket csinál, az mind értéktelen, mert úgysem adja el. Meg ha komoly értéke is van elméletileg, abból semmit nem von le az, hogy van benne olyan alkatrész, ami hulladékból van. Továbbmegyek: mennyivel ér kevesebbet az autód, hogy több alkatrésze (pl. a műanyagok) hulladékok újra hasznosításával készültek? (Az egy másik történet, hogy emiatt a műanyagok rövidebb életűek lesznek, de manapság ezzel [még] senki nem foglakozik.)

 

Ismered a modelljeimet, ha olvastad az írásaimat, láthattad, hogy sokszor én is sokszor hulladékokat használtam fel alkatrészként. Soha, senkit nem zavart eddig, hogy így csináltam. (De egyébként sem érdekelne, mert magam örömére barkácsolok, nem a megélhetésemhez kell.) De ha úgy tetszik: nem egy régi NDK-s modellt, ami abban az állapotában romos volt, másik rom felhasználásával állítottam talpra. Ha azt veszed, ennek a régi szerelvénynek több darabja is - ha úgy tetszik - hulladék volt az állapota, meg egyes konstrukciós problémája miatt. Most tökéletesen működő ősi darabok.

 

"aki a modelljeit szétcincált konzervdobozokból készítette"

Amennyire ismerem a történetet, ő az ország egy igen szegény részében - azt hiszem Borsodban - csinálta a modelleket. Ennyire tellett az anyagi lehetőségeiből, mert - finoman szólva - nem volt gazdag ember. Valószínűleg nem tudta volna kitermelni a bevételből a réz és egyéb anyagok árát.

Előzmény: rezgaras (16506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!