Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 11 órája 0 0 151949

Sokszor a részleteken múlik sokminden. 
Túlértékelt a Tesla. A valóságban csökken a piaci ereje. A tőzsde nem mindig reális!

Előzmény: naiv_ (151948)
naiv_ Creative Commons License 11 órája -1 0 151948

No,

hasít a piacon, a részvénye szárnyal (a piac így értékeli), a cég számai rendben vannak -  nem véletlenül EM a világ leggazdagabb embere.

A többi részletkérdés. 

Előzmény: mica-r (151943)
rfc Creative Commons License 14 órája 0 0 151947

Ha már elektromos pickup, inkább az olcsó igavonót kellett volna megcélozni:

https://www.slate.auto/

Ebben sokkal inkább van pontenciál, pláne ha tényleg tartani tudják a húszezres alapárat és moduláris lesz.

mica-r Creative Commons License 14 órája 0 1 151946

Hát ja, pont akartam írni, hogy a CT létező technikákkal operál. Ha nem számítanának a költségek, akkor más is csinálná.
Ahogy a CT rozsdamentes kasznija sem alkalmas másra, csak különcködésre.

Előzmény: rfc (151945)
rfc Creative Commons License 14 órája 0 1 151945

steer-by-wire: a Mercedes már 1998-ban megcsinálta.

Ethernet: rég iparági standard: https://en.wikipedia.org/wiki/OPEN_Alliance_SIG

48V-os fedélzeti elektronika: azzal már megszívták egyszer a komplexitás és a költségek miatt:

https://de.wikipedia.org/wiki/42V (tudtommal azóta sincs tisztán 48V-os fedélzeti hálózat sehol, 12/48V kevert hálózatok vannak, ez utóbbi a hibrid hajtáslánchoz)

Szóval ezért kár volt.

 

 

 

Előzmény: R. Scherbotsky (151944)
R. Scherbotsky Creative Commons License 14 órája 0 1 151944

Maga mondta ki a szájával a bemutatón, 'a Cybertruck-kal megástuk a saját sírunkat' - amit azóta látunk a cég körül, azt igazolja, nem túlzott. Abban a kocsiban ott van a holnap autóinak irányt mutató technológia - steer-by-wire, Ethernet, 48V-os fedélzeti elektronika stb.-, de egyre kevésbé látszik, hogyan fognak/tudnának profitalni belöle. Erösen szurkolok nekik, mert a heritage autóipar felrázásában elévülhetetlenek az érdemei, de szerintem maga az ember már rég nincs az egykori képességeinek a birtokában, hogy finoman fogalmazzak.

Előzmény: mica-r (151943)
mica-r Creative Commons License 14 órája 0 0 151943

Mindezeknek vannak előnyei és hátrányai. 
Elég jól kitalálta a lényeget, jól indult a világpiacon. De az utóbbi időben mintha megtorpanni látszana. Erőforrást pazarol több dologra is (Cybertruck például), a modellválaszték szegényes. 

Előzmény: naiv_ (151942)
naiv_ Creative Commons License 18 órája 0 1 151942

MUSK azt csinálta, ami nélkül nem lehet piacra menni:

1. Ütőképes termék (megvette a céget erre) - innováció

2. Pénz injekció (nyomta bele a 10 milliókat - USD)

3. Ügyes piac építés:
- önálló töltő rendszer
- a viszonteladók mellőzése

- Tőzsde

- felfutás utána szabadalmak közzététele (hadd terjedjenek a TESLA megoldásai)

Erre így együtt csak egy pénzügyi - műszaki zseni képes.

Ne feledjük, fizikát, közgazdaságot tanult, jó egyetemeken, s ragyogó üzleti érzéke volt, emellett kompromisszum nélküli manager.

Előzmény: lapar (151921)
qtc Creative Commons License 1 napja -1 0 151941

OK. A törlés nem izgatott fel, gyakori és elfogadható.

 

"Szerintem ey srófra jár az agyunk".

 

 

:

 

 

 

 

 

)

 

Előzmény: MZ/Y (151940)
MZ/Y Creative Commons License 1 napja 0 0 151940

Nekem teljesen mindegy, hogy kommunikálsz, én annak írnék ilyet, akit ostobábak tartok, és ezt közölni is akarom vele. De írtam, hogy szerintem nem emiatt volt a törlés.

Előzmény: qtc (151939)
qtc Creative Commons License 1 napja 0 0 151939

A < "próbáld meg értelmezni" > opusra válaszolva:

 

Szerintem a 'mindent jobban tudó és mindenre válaszoló' ''mindenttudókkal'' így kell kommunikálni.

Én így gondolom.

Előzmény: MZ/Y (151937)
toromon36 Creative Commons License 2 napja -1 1 151938

Kaptam magyarázó levelet a törlésemhez, hogy offtopik, meg politika, meg lánctörlés. Kit érdekel, két tudóst töröltek, legyenek boldogok. 

Előzmény: MZ/Y (151937)
MZ/Y Creative Commons License 2 napja 0 1 151937

Valószínűleg lánctörlés áldozata.

 

Bár a "próbáld meg értelmezni" dehonesztáló, annyiért nemigen törli a modi.

Előzmény: qtc (151936)
qtc Creative Commons License 2 napja 0 0 151936

lehet, hogy a nem szó helyett írtam volna a hanem -rt, de nem sikerült.

 

Ez okozta ? 

 

Előzmény: qtc (151935)
qtc Creative Commons License 2 napja 0 0 151935

ez volt a válasz, amit töröltek:

 

" A törölt hozzászólás szövege:


Az ESA (Európai Űrügynökség)-ről írtam nem az űrutazási projektről.
A legutóbbi magyar űrutas utazását egy USA cég bonyolította, az pedig nem EU.

Nem ugyanaz. Próbáld meg értelmezni."

 

Mi itt a probléma? 

 

 

???

Előzmény: qtc (151934)
qtc Creative Commons License 2 napja 0 0 151934

Ha e user hozászólásaira válaszolkok, törlik azt. Miért?

Előzmény: mica-r (151892)
qtc Creative Commons License 2 napja 0 0 151933

A várhatóan a közeljövőben startoló új müholdról  (BME és a Győri egyetem projektje { 3PQ ebből kettő BME és egy modul a győrieké) még nem került ki az ismertetés.

 

Itt várható a publikáció: https://ha5mrc.bme.hu/events/esemenyek.html

 

Előzmény: qtc (151932)
qtc Creative Commons License 2 napja 0 0 151932

Korábban beillesztettem a linket, de a moderátorok töröltek néhány hsz-t, így ez is kiesett.

 

Javaslom, hogy a csatolt videót kb. 20..21 perc után tekintsd meg,

onnan a BME műholdprojektjeiről szól egy ideig. A weblapon megtalálod a korábbi beszámolókat is.

 

https://www.youtube.com/live/uBAeNrmVCeE

 

 

 

 

 

toromon36 Creative Commons License 2 napja 0 0 151926

Mivel az ESA nem nagy költségvetésű szerv. Mivel nemrég még csak a ruszkiknál lehetett kuncsorogni űrutazásért. Mit vártál?  Nem az a kérdés, hogy mibe kerül, hanem hogy mennyit hoz. 

Lassan mi megyünk! Te jössz? #evoSummit2025

Előzmény: lapar (151922)
Panzerbear Creative Commons License 2 napja 0 0 151925

A kezdetek kezdetén volt rá remény, sikeres eladásaik is voltak külföldön, de aztán a 70-es évek végére elfogyott a lendület, vagyis elhaladt a technika mellettük..

Előzmény: QuantumSingularitas (151923)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2 napja 0 0 151923

Ganz már a 80-as években is menthetetlenül le volt maradva a KGSTn belül is ha tehervagonnál bonyolultabb szerkezetet kellett csinálni. Utolsó rettenete a Hernyó a raktáron maradt alkatrészekből lett összelegózva. Nincs két egyforma motorvonat szerelvény, ezért ha az eredetileg modulláris szerelvény szétszedték és másik szerelvényből származó tagot raktak bele, garantáltan nem működött normálisan. 

Előzmény: ShaReRe (151891)
lapar Creative Commons License 2 napja -1 1 151921

"Nem egyszerű, a kulcs a piac"

 

Meg a pénz. Ha a Teslába nem pumpál annyi lóvét Musk, szerintem az se maradt volna fenn átlagos üzleti alapon. (persze nem tudom, egy autógyárnak hány év után illik nyereséget termelni?)

Előzmény: naiv_ (151888)
JAMIE222 Creative Commons License 3 napja 0 3 151914

 

a Microsoft, a TESLA, a az AUDI, a GM, a  Raytheon, a Lockhead Martin, az Apple, a Toyota, a VW, a Mercedes Benz Ag. stb. mind azoknak a pénztárcáját tölti sokkal erőteljesebben, akik kitalálták, a részvények többségét bírják, vezetik, vagy komolyabb munkákat és pozíciókat töltenek be a cégben.

Ezt hívják kapitalizmusnak, ezt választottuk vagy harmincegynehány éve. 

 

Nem érted, vagy direkt nem akarod érteni. Nem azt kifogásolja itt senki, hogy egy tulajnak hasznot hoz a cége. Inkább azt, hogy miből lett tulaj és miből lett a haszon. Zajlott régen is egy eredeti tőkefelhalmozás kis hazánkban, abból profitált mondjuk Széles Gábor, most meg mások.

Előzmény: naiv_ (151909)
naiv_ Creative Commons License 3 napja -5 1 151909

A mélyrepülőknek:

sz@r -  helyette van min. 30 "rossz" jelentésű szinonima magyar nyelvünkben, javasolnám a használatukat

b@szki - kifejezést az ócskább kocsmákban használják, a primitív emberek, de ők is akkor, ha be vannak rúgva...

 

a Microsoft, a TESLA, a az AUDI, a GM, a  Raytheon, a Lockhead Martin, az Apple, a Toyota, a VW, a Mercedes Benz Ag. stb. mind azoknak a pénztárcáját tölti sokkal erőteljesebben, akik kitalálták, a részvények többségét bírják, vezetik, vagy komolyabb munkákat és pozíciókat töltenek be a cégben.

Ezt hívják kapitalizmusnak, ezt választottuk vagy harmincegynehány éve. 

A szerelők, a sziklaőrök kevesebbet tesznek hozzá a projektekhez, ezért kevesebbet is kapnak belőle, de KAPNAK, (s kapnak az országaik is), nem is mindig értik, mi miért történik, de a jobbak szeretnék érteni, s megtanulják s mennek előre - de mindenki élvezi a HiTech cégek előnyeit - a gyengébbek azok csak sírnak...

 

 

qtc Creative Commons License 4 napja -1 3 151899

Nem mindent tudnak bekebelezni, szerencsére, de felismerték, hogy nagyon fontos részt venni az

űripari projektekben és néhány éve csatlakoztunk az ESA (Európai Űrügynökség)-hoz. Ez egy nagyon fontos lépés volt,

biztosítja, hogy a tagok a befizetett tagsági díj alapján nemzetközi együttműködés keretén belül fontos projektekben vehessenek részt.

 

lásd: https://www.esa.int/Space_in_Member_States/Hungary

 

Az űripari fejlesztések már jóval a NER előtt ( már a 70-es években is) sikeresek voltak,

mint például az Interkozmosz együttműködés vagy a BME AMSAT programban való projektjei ).

 

Az űriparba történő befektetések a kutatás/ fejlesztés/  az eredmények hasznosításáról szólnak.

 

 

A közelmúltban elindultak az űrmérnöki képzések, a BME kezdte, más egyetemek is indítanak ilyen irányú képzést.

 

Sőt, évek óta, már a középiskolások számára is léteznek projektek, mint a CANSAT: https://www.cansatverseny.hu/ ,

ami egy jó beugró a későbbi tanulmányok folytatásához.

 

Javaslom, hogy a fotelfikázás megkezdése előtt tájékozódj, számodra is rendelkezésre áll e lehetőség.

 

 

 

Előzmény: mica-r (151894)
mica-r Creative Commons License 4 napja -2 2 151898

Nem buszgyártás, csak gyártogatáás lesz az :-)

Az eredeti szakmám vasúti sziklaőr. Miért érdekes ez? Konkrét sikereket még mindig nem prezentálsz. Pedig örülne mindenki a sikereknek. Ürfejlesztés dettó. Bár ott csak hülyéket engednek a projekt közelébe, szakembert odébblökdösik :-)

 

Előzmény: naiv_ (151896)
naiv_ Creative Commons License 4 napja -2 0 151897

Bizony, az is, modern kocsikat(is) gyártanának, ha a beszállítói vonalra nem kerül rá az EU-s szankciós stop. 

Előzmény: I_have_a_dream (151895)
naiv_ Creative Commons License 4 napja -2 1 151896

Kifejezetten badarságokat beszélsz ismét. A buszgyártás termékei is modernek.Az, hogy ezzel nem vagy tisztában, a te bajod.

Nem válaszoltál a kérdésemre ,mi a szakmád, autószerelő?

 

Előzmény: mica-r (151894)
naiv_ Creative Commons License 4 napja -4 1 151893

Mi értelme ezeken siránkozni?

Előre felé kell lépegetni, Magyarországon megújult HiTech ipar van, s az előre megy, ez fokozottan vonatkozik a járműgyártásra. A kutya ugat, a karaván halad.

Előzmény: ShaReRe (151891)
mica-r Creative Commons License 4 napja -1 0 151892

Okos, vagy nem okos, ezek nem mellékes szempontok.
Pl ezért nem is várható siker

 

Előzmény: naiv_ (151890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!