Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toromon36 Creative Commons License 7 órája 0 0 151845

Egyrészt betettem Kuhár uraság busztesztjét, ami úgy indul, hogy ez is csak egy kínai busz, és úgy végződik, bocsánat ez egy IKARUS. Másrészt ki mondta, hogy lesz még valaha sikeres magyar buszgyártás?

Előzmény: mica-r (151843)
tumikas Creative Commons License 9 órája 0 0 151844

Made in EU plecsni ami érdekes nekik.

Előzmény: mica-r (151843)
mica-r Creative Commons License 21 órája 0 0 151843

az amelyik itthon van gyártva, hogyan lesz versenyképes a piacon?

Előzmény: tumikas (151842)
tumikas Creative Commons License 22 órája 0 0 151842

Azokon nem lesz itthon semmi gyártva, max matrica kerül itt rájuk. Ha egyáltalán lesz tényleges lehívás amit erősen kétlek.

Előzmény: mica-r (151841)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 151841

Én úgy emlékszem, hogy pár hónapja 160 db-os szállítást nyert Bp-en a nemtommelyik kínaival közösen.
Azt nem kell gyártani?

Előzmény: naiv_ (151840)
naiv_ Creative Commons License 1 napja 0 0 151840

Elég világosan leírtam hogyan gyártják (magyar tervezés, karosszéria, Szf-i gyártás - modern gépekkel, kínai telj. elektronika).

A piaci jelenlét a lehetőségekhez képest alacsony, napi 2 db-ot tudnának gyártani... (évente 700-800) ettől még igen messze vannak elterjedtségben. Mint mondtam, sok az eszkimó, kevés a foka - dőlnek befele a Mercedes buszok, aminek nyilván oka van...

De a legyártott buszok jók.

 

Előzmény: mica-r (151823)
naiv_ Creative Commons License 1 napja 0 0 151839

Bizonyíték?

Előzmény: mica-r (151820)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 3 napja 0 0 151838

Köszi , akkor nekiállok én is a pucolásnak hátha segít .

Előzmény: XANTIi (151837)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 151837

A régi Lidl-s rendszerben gyakori volt, hogy 1 autót simán tolt 22kW-al. Ha már 3-an voltak, lement 10 alá. 

De több töltőkábelt "megjavítottam" az érintkezők alapos pucolásával. Kaptam így rossznak mondott BMW gyári kábelt. Jött ki belőle dzsuva, de hibátlan lett. 

Előzmény: pásztorkutyaterel (151836)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 3 napja 0 0 151836

Akkor nem utolsósorban érdemes lenne egy másik ,lehetőleg új töltőkábelt kölcsönkérni, és azzal próbálkozni . Amennyiben azzal megy a 22 kilówatt a kábel a ludas .

Előzmény: vazola83 (151833)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 3 napja 0 0 151835

,,Nálam be van vezetve a googel....,,

 

Nálam is::)) és kb ,,1000,, féle képp írtam be mit szeretnék ,de természetesen egy olyan kép sem jött fel amin ez látszana . Igaz az írásos részét nem nyálaztam át tüzetesen . Köszönöm szépen a válaszodat !!!! Megértettem és logikus amit írsz , én is gondoltam erre ,hogy ennek valami ilyen oka van, csak nem voltam benne biztos . A dolog azért furcsa mert két éve semmi gond nem volt  a Lidl -s töltésekkel tavaly már a hidegben ugyanezt produkálta ,most szintén . Másik töltőnél és az otthoni EVSE -nél nincs gond, amit tud azzal tölti ,valószínű hideg akksi ennyit bír felvenni ( nincs akksi fűtés csak hűtés ) .  Még egyszer köszi !

Előzmény: vazola83 (151832)
vazola83 Creative Commons License 4 napja 0 0 151834

...és még ez is lehet!


CP érintkező részletesen 

-----
A használt PWM jel +12 V és -12 V között van.
Néhány EVSE csak +12 V és 0 V közötti jelet használ a pénzmegtakarítás érdekében.
Ez azt jelenti, hogy
- egyes járművek nem töltődnek náluk
- mivel ez nem felel meg a normának
- pl. a 22 kW-al nem tölt ilyen esetben
----


Amíg nincs elektromos autó csatlakoztatva, egyszerűen egyenáramú + 12 V feszültség van a CP és a PE között.
Ha elektromos autó van csatlakoztatva, akkor a jármű 
2-es típusú aljzatában a CP és a PE között
egy dióda és egy 2,7 ​​kΩ-os ellenállás lehúzza a + 12 V-ot + 9 V-ra.

A töltőállomás ezt használja annak felismerésére, hogy jármű van csatlakoztatva.



Ezután aktiválja az 1 kHz-es 
PWM jelet , és azt használja arra, hogy jelezze az autónak, hogy mekkora maximális töltési árammal töltheti.
A dióda és az ellenállás miatt a töltőállomásról érkező jel most +9 V és -12 V között ingadozik.

Miután az elektromos autó a töltőállomástól megtudja, hogy milyen 
áram áll rendelkezésre, a PP érintkező segítségével ellenőrzi a kábel kódolását.
Ha ez sikeres, és az elektromos autó készen áll a töltési folyamatra,
egy további 1,3 kΩ-os ellenállás csatlakoztatásával tájékoztatja erről a töltőállomást.

Csak EKKOR adja rá a töltőállomás a töltőfeszültséget a csatlakozóra, a töltőállomásban hallható a kontaktor kattanása.

Röviddel ezután két 
kontaktor kattanását hallja az elektromos járműben >> a töltési folyamat megkezdődik.

PWM jel a teljes töltési folyamat alatt megmarad.
Ha a rendelkezésre álló 
teljesítmény változik, a jel is megváltozik.
Az autónak ezután követnie kell a jelet, vagyis soha nem fogyaszthat több 
áramot , mint amennyit a töltőállomás megenged.
Természetesen kevesebb mindig megengedett.

Olyan dolgok, mint 
a terhelésvezérlés és a fotovoltaikus töltés, ezen a PWM jelen keresztül működnek .

Amikor a töltési folyamat befejeződött, az elektromos autó ismét deaktiválja az 1,3 kΩ-os ellenállást.
Ennek eredményeként a 
PWM jel ismét +9 V-ra emelkedik, és a töltőállomás ismét a csatlakozóról veszi fel a feszültséget
.kontaktorok (a jármű és a töltőállomás) most a töltés korábbi indításához képest fordított sorrendben *kattannak*.

A CP láb szándékosan rövidebb, mint az összes többi láb.
Ennek az az oka, hogy ez az első láb, amelyik leválik, ha a töltési folyamat során megszakad a 
csatlakozó és az aljzat közötti kapcsolat.
Ebben az esetben hiányzik a folyamatos 
PWM jel , és a töltési folyamat azonnal megszakad.

Ez biztosítja, hogy a 
csatlakozó soha ne legyen feszültség alatt (a veszélytelen vezérlőfeszültségen kívül), amikor nincs bedugva.

 

Előzmény: vazola83 (151832)
vazola83 Creative Commons License 4 napja 0 0 151833

.... tehát nem a CP rövidebbsége miatt nem tölt 32 Amperrel !
és
Mivel 16 Amperrel tölt, a kontakt hiba sem játszik >> csatlakozóban.


Viszont játszhat ott ahol az Amper-t állítja valami >> kontakthiba vagy ellenálláshiba.

----
Kikerestem a a CP és PP feldatait is, közben.

  • Control Pilot (CP)
    Ez az érintkező felel a legfontosabb kommunikációért az AC töltés során.
    Segítségével a töltőállomás egy PWM (Pulse Width Modulation) jel formájában jelzi a járműnek a maximálisan felvehető áramerősséget (a jel kitöltési tényezője alapján):
    A jármű pedig visszajelzi, hogy csatlakoztatva van-e, és készen áll-e a töltésre.
    Ez egy alacsony feszültségű jel, amely a töltési folyamat különböző fázisait
    - nincs csatlakoztatva
    - csatlakoztatva, de nem tölt
    - töltés folyamatban
    - szellőztetés szükséges

  • Proximity Pilot (PP)
    Ez az érintkező arról tájékoztatja a járművet, hogy a töltőpisztoly csatlakoztatva van, és hogy a kábel mekkora áramerősséget képes biztonságosan kezelni.
    Ez a funkció segíti a járművet abban, hogy ne vegyen fel több áramot, mint amennyit a kábel elbír, megelőzve ezzel a túlterhelést és a kábel túlmelegedését.
    Az érintkező a dugó behelyezésekor záródik, és egy bizonyos ellenállás-értéket szolgáltat, amely a kábel keresztmetszetére utal.
Előzmény: pásztorkutyaterel (151830)
vazola83 Creative Commons License 4 napja 0 0 151832


Nálam be van vezetve a googel....

és
Ha ez kérdésed lényege, akkor kb. 2 perc alatt úgy látom ez válasz.


PP Proximity Pilot 
Jelzi az autónak+EVSE-nek, hogy "össze vannak dugva" helyesen.
és
Az autó oldalon nem engedi a "jármű elindulását".

CP Control Pilot 
Jelzi, hogy INDULHAT+MEHET a töltés.
és hogy
MEKKORA árammal töltheti max az EVSE az autót  !


Az is írja, hogy...

A csatlakozó CP lába SZÁNDÉKOSEN rövidebbb !

Ezzel garantálva, hogy


1.
Bedugáskor UTOLJÁRA csatlakozzon
Amikor már megvan a FÖLDELÉS és a FÁZISOK is.

2.
A TÖLTÉS KÖZBENI kihúzáskor ELSŐNEK szakadjon meg.
Ezzel AZONNAL LEÁLLÍTVA töltést mindkét oldalon (töltőpont és autó)
A hálózati feszültség ELTŰNIK az EVSE kábelről >> nem húz ívet, nem ráz, nem megy át túlfeszültség.

Megj: a PE tűske pedig hosszabb a FÁZIS-oknál és a PP-nál is.
Azaz elsőnek a FÖLDELÉS/VÉDELEM csatlakozik és utoljára szakad meg.

 

Előzmény: pásztorkutyaterel (151830)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 4 napja 0 0 151831

 

Megnézném, de nincs hol. Talán majd mások :)

 

Előzmény: pásztorkutyaterel (151830)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 4 napja 0 0 151830

Üdv , kis segítség kellene ! Valaki akinek van megnézné nekem az AC töltő oszlop felőli oldalán  levő töltő csatlakozó lábkiosztásnál a felső kettő ( sztem vezérlő tüske ) a bal oldali hosszú a jobb oldali legalább 10-12 mm rövidebb . A kérdés nálam becsúszott avagy az gyárilag ilyen  ? Természetesen valami 5 bordás spec csavar, ahogy látom a közepén még egy csap is van és nem tudtam szétszedni .

 Megint csak 11 kilówatt-l tölt 22 helyett . Vagy csak a hideg avagy a becsúszott  tüske miatt nem kap jelet ? Q ZOE tehát akár 43 kilowattot is tudja .

VéPeti Creative Commons License 4 napja 0 0 151829

Tényleg jó a hifije, ha jól tudom Bose, de csak az LR és Perf. modellekben. Az SR-ben, illetve a mostanában kijött fapad modellekben egy butított verziója van. Természetesen mivel ezekben a modellekben is benne van a technika a mélynyomó kivételével, így meg lehet hekkelni hogy azokban is menjen a rendes hifi.

80%-nál már valóban letöri a töltési görbét, de ha rendesen elő van fűtve 50-55 fok közé, akkor olyan 50-60kW között tud azért menni a töltés. Viszont 80% fölé nem is nagyon kell tölteni, főleg az NMC-t. Az LFP valóban kéri a 100%-ot, de azt meg szintén nem suc-on kell abszolválni, hanem mondjuk otthon, vagy valami AC-n, ahol meg úgyis csak 11kW a max.

Előzmény: JGab (151828)
JGab Creative Commons License 4 napja 0 1 151828

Tegnap egy autópálya parkolóban töltöttem. Egy Tesla Y mellé álltam be, szerintem LR volt. Ami szemet szúrt, hogy 80%-nál csak 45kWh-val töltött. Az ID.4 ott még 70-80kWh között tolja.

Aztán amíg én piszkáltam a töltőt, valami durva robajt hallottam. Először azt hittem, hogy egy kamion beesett az árokba, de aztán rájöttem, hogy a Teslában katasztrófafilmet néznek és a mélynyomó dolgozott. Tényleg jó lehet benne a zene :)

VéPeti Creative Commons License 4 napja 0 0 151827

Szerintem nem fogjuk tudni meggyőzni egymást, úgyhogy lapozzunk. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (151819)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 0 151826

Nem volt komoly sérülése, csak látványos.

 

Zoli

Előzmény: kiggyo (151824)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 1 151825

Az Audatex Magyarországon megcsinálta az európai kártörténeti adatbázisát, én mint iü. szakértő azt használom (főleg hogy ott dolgoztam, részt vettem a fejlesztésben, tudom hogy ami adat van, az többszörösen ellenőrzött, valós adat).

 

 

Felkínálta az Audatex Mo. Kft. sok mindenkinek, BM-nek is, nem ugrott rá még a többi, külföldi Audatex képviselet sem... Mindegy, én használom, és igen hasznos.

 

Zoli

 

 

Előzmény: kiggyo (151824)
kiggyo Creative Commons License 4 napja 0 0 151824

De cserélt benne olajat :-)

No meg a fél elejét. 

 

Az enyémről letöltöttem a rendőrségi jegyzőkönyvet és a biztosítós szemlét is a balesetről, valami 20 dolcsi volt összesen. 

Irigylem őket, ilyen átlátható rendszer kellene európában is.

Onnantól kezdve hogy behajózott USA-ba, az összes szervíz, tulajdonosváltás minden látható. És ez 2010-ben volt, gondolom mi lehet most.

Előzmény: pizo (151818)
mica-r Creative Commons License 4 napja 0 0 151823

Akkor jó, megint mást látunk. 
Mekkora siker és mennyire magyar az Ikarus?

Előzmény: naiv_ (151821)
tumikas Creative Commons License 4 napja 0 0 151822

Aham, és ha ez marhaság lenne, akkor a kiváló fehérvári flotta 50%-a mégis miért áll ilyen problémával? 

Előzmény: naiv_ (151821)
naiv_ Creative Commons License 4 napja 0 0 151821

Marhaság.

Előzmény: mica-r (151820)
mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 151820

Ezek jobbak? 
Egy időben fáradásos törés, vagy ilyesmi volt a hibájuk.

Előzmény: naiv_ (151817)
R. Scherbotsky Creative Commons License 5 napja 0 0 151819

Azok ott a képen mind nullkilométeres kocsik full gyári garanciával. Demoautóknál a Tesla mindig megjelöli a futást, akkor is, ha csak pártucat km-t mentek a kocsival. 

Előzmény: VéPeti (151813)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 151818

Sokszor elég, ha csak az alvázszámot beírjuk a keresőbe, és kiadja a kinti állapotot.

 

Itt van pl. ez a Chevrolet Malibu: https://autoplius.lt/skelbimai/chevrolet-malibu-1-5-l-sedanas-2017-benzinas-dujos-29118687.html

 

És itt van az USA-beli állapota: https://en.bidfax.info/chevrolet/malibu/6568252-chevrolet-malibu-lt-2017-red-15l-vin-1g1ze5st9hf261836.html

 

Zoli 

Előzmény: kiggyo (151812)
naiv_ Creative Commons License 5 napja 0 0 151817

Készül. Évek óta.

Előzmény: tumikas (151815)
VéPeti Creative Commons License 5 napja 0 0 151816

Arról nem is szólva, hogy a forgalomba helyezett autóknál már ketyeg a gari. Lásd az itt múltkor általam leírt pözsó boxer kálváriánk, (ami egyébként most is szervizben van, mert hiába cserélték le az adblue adagolóját, mostanára rájöttek, hogy az egész adblue rendszer kuka nem csak az adagoló). És ez a darab szar 1 évet állt a szalonban, majd sajnos megvettük szumma 1 év garival, mert összesen 2-őt mertek vállalni rá.

Szóval ha egy ilyen szalon Teslára azt mondanák hogy -3, 4 misi akkor talán elgondolkodna rajta a polgár.

Előzmény: VéPeti (151813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!