Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Pályaépítéshez kérdésem: mellékvonali (mint mondjuk a 81-es, ahol jártak négytengelyes kocsikkal nemzetközi szerelvények) ívekben volt-e túlemelés? 600-as sugárral épülnek az ívek, már felrajzolva, de rögzítve még nincsenek.
Igen, végül egy Digitools Digiswitch-röl állítom a relét, igy jól működik.
A Viessmann relé egyetlen baja a csatlakozói, amik igencsak hajlamosak kontakt hibára, ezért én úgy oldottam meg, hogy levettem a relé házát és a vezetékeket közvetlenül rá forrasztottam a csatlakozókra - igy nincs gond.
Szia. Nekem egy 5552 -esem van és ott rájöttem hogy a közös pólus a negatív a két kapcsolt bemenet pedig a pozitív, pont ellentétes mint a legtöbb dekoder kimenet így a digiswitchen is. Van benne pár egyen irányító dióda amit kivéve vagy athidalva már bármilyen polaritasrol kapcsol a relé. Próbáld meg.
A Viessmann 9058 MÁV Andráskereszt működésre bírásával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Vásároltam hozzá Viessmann 5551 relét, egy Digiswitch-ről szeretném meghajtani, de akárhogy kötöm be, nem müködnek a fények. A Digiswitch kimenetén 23 V egyenáramot mérek, a kimeneteket tartásra programoztam. A fényjelzők közvetlenül feszültség alá helyezve működnek.
Azért ezzel tényleg óvatosan! Persze jó a POM mód, amíg... (POM-al tudom pl. a NanoX központot is átprogramozni...)
2025-öt írunk, és kb 2002-től már nagyon sokféle DCC-re hallgató eszköz megjelent mindenféle megoldásokkal. Nem tudhatjuk hogy adott terepasztalon mi van beépítve ebből a kb. 30 éves műsorból. Továbbra is javaslom, ha programozunk, akkor lehetőleg azt önállóan tegyük, elkülönítve a nagy terepasztaltól.
Röviden: programozni csak programozóvágányon programozunk. A programozóvágány csak és kizárólag a központtal van kapcsolatban. A terepasztal sínjei, és bármije, ami DCC-re hallgathat, SOHA ne legyen a programozáskor a központra kötve!
Lenne két kérdésem. Cv olvasással lenne problémám. Felteszek egy mozdonyzlt a pályára és szeretném kiolvasni mondjuk a cv3-at. Kiír egy értéket. Majd ahányszor újra kiolvasom mindig más értéket ír ki. Mindegy hogy maussal vagy tablettel olvasom az eredmény ugyan az. Digitools foglaltság érzékelőt használok, digiservo 4hp van még az asztalon. Van még ESU Switchpilot servo is, de azt programozásnál kihúzom, mert álandóan elállítódik.
Ez lenne a második kérdésem, hogy az ESU-nál nem tudom letiltani a programozási módot mint a digitoolsnál?
Ha esetleg van valakinek ötlete, szívesen fogadnám. Köszönöm
Ha tényleg nem szükséges a kitérők digitális vezérlése és fizikai kapcsolós módon szeretnéd őket vezérelni, akkor a legegyszerűbb megoldás szerintem az amit én csináltam. Nálam Tillig 86112 felszín alatti állítómű van, ami azért tetszett meg, mert a működtetéséhez elég a 16 V AC. Van állítható végálláskapcsolója és van benne visszajelentés. A kapcsolópultban csak maga a kétállású kapcsoló, a visszajelző ledek és a hozzájuk tartozó előtét ellenállások vannak, na meg a vezetékezés. Ilyet szerintem készen sehol sem kapsz, ezt mindenki magának készíti el, de hát pont ez az egyik szépsége ennek a "szakmának".
Természetesen más gyártású állítómű is jó lehet, ami tudja a fent említett funkciókat.
Digitális szervódekóderek ide valóban nem lesznek jók. Azt őszintén szólva nem tudom, kapható-e készen olyan elektronika, ami egy kapcsoló állásának megfelelően vagy nyomógombok alapján mozgat két végállás között egy szervót (építeni persze bármit lehet). Én a helyedben szervó helyett MTB váltóhajtóművet (https://digitools.hu/termek/mtb-mp1/) használnék, azt a klasszikus elektromágneses hajtóművekkel azonos módon be lehet kötni kapcsolópultba, de mégis motoros állítást ad és szívpolarizáláshoz is van plusz váltóérintkezője.
A terep asztalunkat úgy akarjuk meg oldani, hogy a váltók kapcsolósak legyenek a mozdonyok meg digitálisan működjenek.
Eddig minden digitális az asztalon Z21-el vezérelve. De most azt akarom, hogy a váltókat kapcsolókkal használni/kapcsolni. A mozdonyokat meg mint eddig digitálisan kellene, hogy ugyan úgy hangosak stb. legyenek.
Eddig a roco ágyazatos sinjeink voltak és azokhoz a váltokban a roco 42624, de ezt untuk meg, hogy azokat a tabletről irányítjuk. Ezeken túl adtunk és áttértünk a PIKO A sínre és azokhoz vettünk váltókat.
Na és most itt a kérdés!? :)
Hogyan legyenek a váltók. Mert nem tudom, hogy hagyományos rc szervót, hogy kell vagy mi kell hozzá, hogy a kapcsolókkal állítsuk a váltókat? Mert ha ezeketkől valamelyiket használnám https://trainmodules.com/products/73735?lang=hu vagy https://digitools.hu/termek/digiservo-4xx/ akkor ezekhez nem lehet ugye a billenő kapcsolókat vagy nyomógombokat rakni mert ezek csak dcc. És ebben szeretném a segítségeteket. Szerintem nekem egy hagyományos kapcsoló tábla bekötési rajz kellene 12 váltó tehát akkor 12db szervóval s az azokhoz szükséges kapcsolókkal.
Hogy hívják magyarul vagy angolul ezt a nyitható vágányzárat (a sínek között egy 90 fokos ívben lévő íves sínen gördíthető) és hol találhatok ilyenről jobb képet?
Szia A belépő kategóriás, ugyanakkor jól használható festékszórók kb 10ezer körűl mennek. Fontos hogy belső keveréses, két funkciós legyen tehát a levegő és festék is külön szabályozható. 0.3mm dűzni univerzális, jól használható mindenre. Mindegy milyen márkanév van ráírva, mind kínai, de ettől még egész jól működnek.
Egy jó kompresszor viszont ugyanúgy fontos, a szép eredmény érdekében. Legyen puffer tartálya hogy fix nyomást tudja tartani, pára leválasztó és persze nyomás szabályzó. Ez már drágább sajnos, de egyszer kell megvenni és sok éven át használható. Illetve megkíméled magad sok szenvedéstől a különböző sűrített levegős tartályokkal.
Aztán ezen felül sok kiegészítő nameg festék, amire a többszörösét el lehet költeni.
Sziasztok!Terepépítésben kezdő modellező vagyok!Épületek festéséhez esetleg vasúti járművek koszolásához milyen air brush pisztolyt vagy szettet ajánlanátok amelyik megbízható és jól lehet vele dolgozni valamint jó áron van!Előre is köszönöm ha valaki segítene!üdv:László