Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2024.10.30 0 0 5517

Köszi, a vpe oldalát valóban nem néztem. Szomorú, hogy ilyen esemény megtörténhet, mondig tud ez a vonal újat mutatni :(

Előzmény: SÜNÖCSKe (5516)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.30 0 1 5516

Csak mivel a vonatforgalmat nem érintette (az esti utolsó és a hajnali első vonat között), ezért nem volt róla hirdetmény.

Előzmény: SÜNÖCSKe (5515)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.30 0 1 5515

Volt vonali vágányzár is az éjjel.

Előzmény: nohab (5514)
nohab Creative Commons License 2024.10.30 -1 0 5514

De nem csak NyuPu-Rpú között volt vgz?

Előzmény: Domi-V63-138 (5513)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.10.30 0 1 5513

Tervezett vg zár után, vak hajnalban, én nem hinném, hogy gyerekek lettek volna....

 

(Ha kollega nem visz be kocsival, akkor majdnem 2 órát várhattam volna a vonatra.....)

 

Előzmény: nohab (5512)
nohab Creative Commons License 2024.10.30 -1 0 5512

Gyönyörű... Azt lehet tudni, hogy a pályafenntartás műszakja ért-e véget az elterítés előtt, avagy gyerekek szórakoztak?

Előzmény: tom sawyer (5511)
tom sawyer Creative Commons License 2024.10.30 0 0 5511

Zajlik az élet. Megint... Zúzottkő halommal ütközött az első vonat hajnalban valahol Vácrátót környékén...

 

nohab Creative Commons License 2024.10.28 0 1 5510

AA Samu visszatérése sajnos elég látványosra sikerült, van olyan, hogy végigbír egy napot?

Fizolti Creative Commons License 2024.10.23 0 1 5509

 Fonyód-Kaposvár vonalon, az 80-as

 

2016-18-ban volt ott egy tizenpár milliárdos felújítás, részben bontott anyagból, amin a korábbi, 80 Km/órás sebességet visszaállították. 

 

Már az hatalmas javulást eredményezne, ha a Nyugati -Rp-Úp szakaszt normálisan megcsinálnák, beleértve persze Rp-Úp átépítését.

 

Ha lesz egyszer nagyprojekt (Palotával), az várhatóan a 71-es nagyprojektjénél (Palota nélkül) is drágább lesz. Persze ez nagyon feltételes, most ugye még az az elképzelés él, hogy Palota is a 71-es átépítésének része lenne.

 

Felmerülhet még a meglévő infrastruktúra eredeti állapotának helyreállítása, illetve a korábban tervezett Nyugati (II. torony második sor átszelési kitérő+új biztosítóberendezés) és Rendezős  kisprojektek is (ez főleg a 2-es vonalnak adna egy teljes kétváányúsítást a 70-es melletti részen+hiányó vágánykapcsolatok pótlása, a jelenlegi biztosítóberendezés motoros váltókkal való kiegészítése). 

Előzmény: nagypapi (5508)
nagypapi Creative Commons License 2024.10.23 -1 0 5508

Már az hatalmas javulást eredményezne, ha a Nyugati -Rp-Úp szakaszt normálisan megcsinálnák, beleértve persze Rp-Úp átépítését.

Azt sem gondolnám, hogy egyes szakaszok pályasebesség emelése akkora költség lenne. Múltkor utaztam a Fonyód-Kaposvár vonalon, az 80-as, laikusként a 71-es sokkal jobb állapotú.

És akkor pl. az Rp-Úp - Fót 8 km-en (1 vagy két megállással) nem is kellene (részlegesen) második vágány.

De mindannyian tudjuk, nincs IKOP pénz, nincs fejlesztés, legfeljebb hétvégi maszatolások.

Előzmény: nohab (5506)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.22 0 0 5507

De lehet onnan is, hogy (vasúti szinten) minimál költséggel meg lehet valósítani, 

 

Minimális költség a jelenlegi állapotok felújítása - eredeti 60-80 Km/órás sebesség, megelőzővágányokon 40 Km/óra biztosítása. 

 

(142-es esetében volt állomás rehabilitálás 2012-ben, ami egy egyszerűbb pályás projekt első lépése lett volna - a menetrendi szerkezet javult, de hosszabb távon bebetonozódott egy annyira azért nem jó helyzet). 

Előzmény: nohab (5506)
nohab Creative Commons License 2024.10.22 0 3 5506

Lehet innen is nézni. De lehet onnan is, hogy (vasúti szinten) minimál költséggel meg lehet valósítani, mivel az infra egy része és legfőképpen a cél érdekében használható terület adott, és adna némi puffert egy olyan vonalnak, amelyik csúcsidőben olyan szinten határra van terhelve (részben a rengeteg lassújel miatt is), hogy ha van egy 5 perces csúszás a csúcsidő kezdetén, abból sokszor egy percet nem faragnak le a csúcsidő végére, sőt. Ezzel az elméleti síkú forgalmi kitérővel a páratlan S-t RPÚ-n váró páros G nyerhet kb. 5 percet, azt az 5 percet megnyeri a veresen szembejövő következő páratlan S, utána az azzal keresztező páros S... De ha csak simán azt nézed, hogy ha az S/S kereszt nem jön ki Fótra és át kell tenni, akkor akár 8 perccel is jobb lenne a várakozó vonatnak mintha RPÚ-ra kerülne át a kereszt, mivel az egyébként valóban rövid új állomásközben van mindkettőnek egy-egy megálló is.

 

Nyilván az egész csak játék, mert úgysem lesz semmi ilyesmi, bár én nagyon örülnék, ha végre leszámolna mindenki a 2007 óta "mindjárt érkező" álomvasút illúziójával és végre megpróbálnák a rózsaszín álmok rajzolgatása helyett elfogadni, hogy a jelenlegi lehetőségekből lehet és kell főzni. Mert azért lenne bőven mit csinálni és álomvasút nélkül is drámai módon lehetne javítani a menetrendszerűségen, ha nem mindenki úgy állna hozzá ehhez a szerencsétlen romhalmazhoz, hogy erre már csak annyit költünk, hogy éppen ne dőljön össze, vagy éppen feltákoljuk az összedőlésből, mert mindjárt jön az EU-pénzeső. Csak közben ezalatt a "mindjárt" alatt leéljük az életünket és elmegyünk nyugdíjba, felnőnek a gyerekek stb., és ez a szar még mindig 30-as átlaggal viszi be a fővárosba az embert (ha nem késik), miközben pillanatokon belül belépünk a XXI. század második negyedébe.

Előzmény: SÜNÖCSKe (5504)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.22 0 1 5505

Illetve ha közel egyenlő állomástávolságokat szeretnénk, akkor még Váchartyánba is kellene +1 vágány (valaha volt is), ami szintén 5 és 2 km-es állomásközöket eredményezne. A vonalon a többi állomásköz viszonylag jól van elosztva, 4,5-5 km körüliek (talán nem véletlen, hogy 'Hartyán is valaha állomásnak épült).

Előzmény: SÜNÖCSKe (5504)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.22 -1 1 5504

És még csak nem is felezi a távolságot, a kb. 7 km-es állomásközt osztaná egy 1,5 és 5 km-es szakaszra, ha feltételezzük, hogy 500 m hosszú vonatfogadó vágányai lennének (annál hosszabb felesleges erre a vonalra szerintem).

Előzmény: Fizolti (5503)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.21 0 0 5503

biztber módosítása kellene hozzá, 

 

Gyakorlatilag új berendezés kéne az állomásközbe, és ezt illeszteni a Palotai berendezéshez és a valahogy ezzel összehozni a most Fót-Palota között lévő ellenmenetkizárást. 

Mindezt pedig illeszteni a KÖFI-hez. 

 

 

Előzmény: nohab (5502)
nohab Creative Commons License 2024.10.21 -1 0 5502

A Dunakeszi út és a Székely Elek út között az alépítmény tulajdonképpen megvan a második vágányhoz, lényegét tekintve (a 71-es színvonalának megfelelő) felépítmény is, a keleti végén a bekötés meg a biztber módosítása kellene hozzá, meg egy kis kapirgálás, meg persze sok papírmunka. Szükségmegoldást bontott anyagból szerintem jó pár száz millióból meg lehetne csinálni, ha a meglévő vágányszakasz jelenleg úgy alapvetően alkalmas vagy könnyen alkalmassá tehető a 71 jellemző színvonalához (értsd: kitérő irányban legalább 20-szal járható). Ez persze még csak egy forgalmi kitérő lenne, de megálló nem is kell, mert pár száz méterre ott a jelenlegi.

 

Én nagyobb gondnak érzem, hogy Vácrátót és Vác között nem lehet keresztezni, bár így legalább van egy puffer a G-k menetrendjében.

Előzmény: hbe (5500)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.21 0 0 5501

Nagyságrendileg tízmilliárd környéke - persze nem mindegy hol és hogyan. 

Előzmény: hbe (5500)
hbe Creative Commons License 2024.10.21 0 0 5500

Nagyságrendileg mennyibe kerülhetne Fót és RP-UP között valahol félút környékén egy vonatkeresztezésre alkalmas helyet megépíteni?

nohab Creative Commons License 2024.10.20 0 0 5499

Persze, adta magát a megoldáa, sajnos az infra minden eleme "mindenórás". Az élső 7 páratlan lett elverve, utána már rend volt.

Előzmény: nagypapi (5498)
nagypapi Creative Commons License 2024.10.20 0 0 5498

Logikus lépés volt, a párosok továbbra is pontosak voltak (gondolom, ez kellett, hogy a váci fordulóidő biztosított legyen), a páratlanok meg késtek 20-25 percet.

Ha ez hétköznap jön a gyorsítottas időszakban, borul minden, páros-páratlan egyaránt.

Előzmény: nohab (5497)
nohab Creative Commons License 2024.10.19 0 0 5497

Ma éppen a fóti kereszt került át Csomádra annak minden következményével.

nohab Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 5496

Miután az infrában csak reaktív karbantartás van, mondván a felújításig már nem érdemes komolyabban hozzányúlni, ilyen bármikor megtörténhet és fog is. Dél körül jöttem arra, még matattak Csomádon a váltónál a karbantartók, kíváncsi vagyok, hogy csak kiszögelték egyenesben vagy működik is majd rendben.

Előzmény: tom sawyer (5495)
tom sawyer Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 5495

Tegnap a 2527-esen járműhiba volt, ma reggel Csomádon váltó hiba. Szánalmasan szar állapotban van az egész vonal...

Előzmény: nohab (5494)
nohab Creative Commons License 2024.09.30 0 1 5494

Bocs, úgy látom, hogy most már csak +1 jön össze minden vonatnak ezen a szakaszon, lehet az első reggel amikor néztem még nem voltak beszedve a lassújelek.

Előzmény: nohab (5493)
nohab Creative Commons License 2024.09.29 -1 0 5493

De a 20-asokból egy(2) maradt,a medvefarmos átjáró ill. Fót nem átmenő vágányban. A többi most megszűnt.

 

Ebben biztos vagy? Nem mentem azóta be vonattal, de az adatok alapján minden G +3 percet szed össze Ivacs-Fótújfalu között, egyetlen 20-as lassújellel max. +1 lenne.

Előzmény: Yyaass (5492)
Yyaass Creative Commons License 2024.09.28 -1 0 5492

Én nem azt mondtam,hogy ez így jó vagy sem. Biztosan lehetne jobban is csinálni. De abból gazdálkodnak,ami van. Az meg nem sok.

De a 20-asokból egy(2) maradt,a medvefarmos átjáró ill. Fót nem átmenő vágányban. A többi most megszűnt.

Előzmény: István Gyuri (5486)
nohab Creative Commons License 2024.09.24 0 1 5491

Ja, ott láttam a kupacot múlt héten. 40-es lett a 20-asból?

 

Sajnos az arány nagyjából úgy néz ki, hogy néhány havonta kikapirgálnak egy 20-ast, miközben ugyanezen időszak alatt kitűznek kettőt-hármat.

Előzmény: A HÉV-es :D (5489)
Fugison Creative Commons License 2024.09.24 0 2 5490

Visszatért a Samu.

Előzmény: Ag99 (5475)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2024.09.23 0 0 5489

Fóti átjárónál dolgoztak

Előzmény: nohab (5488)
nohab Creative Commons License 2024.09.23 0 0 5488

Tudja valaki, hogy hol/mit kapirgáltak a hétvégi vágányzárban? Miután a G-k Ivacs és Fótújfalu között továbbra is 3 perccel verődnek el az elvira szerint, az ezen a szakaszon fennálló 4db 20-as lassújelhez nem nagyon nyúlhattak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!