2016-18-ban volt ott egy tizenpár milliárdos felújítás, részben bontott anyagból, amin a korábbi, 80 Km/órás sebességet visszaállították.
Már az hatalmas javulást eredményezne, ha a Nyugati -Rp-Úp szakaszt normálisan megcsinálnák, beleértve persze Rp-Úp átépítését.
Ha lesz egyszer nagyprojekt (Palotával), az várhatóan a 71-es nagyprojektjénél (Palota nélkül) is drágább lesz. Persze ez nagyon feltételes, most ugye még az az elképzelés él, hogy Palota is a 71-es átépítésének része lenne.
Felmerülhet még a meglévő infrastruktúra eredeti állapotának helyreállítása, illetve a korábban tervezett Nyugati (II. torony második sor átszelési kitérő+új biztosítóberendezés) és Rendezős kisprojektek is (ez főleg a 2-es vonalnak adna egy teljes kétváányúsítást a 70-es melletti részen+hiányó vágánykapcsolatok pótlása, a jelenlegi biztosítóberendezés motoros váltókkal való kiegészítése).
Már az hatalmas javulást eredményezne, ha a Nyugati -Rp-Úp szakaszt normálisan megcsinálnák, beleértve persze Rp-Úp átépítését.
Azt sem gondolnám, hogy egyes szakaszok pályasebesség emelése akkora költség lenne. Múltkor utaztam a Fonyód-Kaposvár vonalon, az 80-as, laikusként a 71-es sokkal jobb állapotú.
És akkor pl. az Rp-Úp - Fót 8 km-en (1 vagy két megállással) nem is kellene (részlegesen) második vágány.
De mindannyian tudjuk, nincs IKOP pénz, nincs fejlesztés, legfeljebb hétvégi maszatolások.
De lehet onnan is, hogy (vasúti szinten) minimál költséggel meg lehet valósítani,
Minimális költség a jelenlegi állapotok felújítása - eredeti 60-80 Km/órás sebesség, megelőzővágányokon 40 Km/óra biztosítása.
(142-es esetében volt állomás rehabilitálás 2012-ben, ami egy egyszerűbb pályás projekt első lépése lett volna - a menetrendi szerkezet javult, de hosszabb távon bebetonozódott egy annyira azért nem jó helyzet).
Lehet innen is nézni. De lehet onnan is, hogy (vasúti szinten) minimál költséggel meg lehet valósítani, mivel az infra egy része és legfőképpen a cél érdekében használható terület adott, és adna némi puffert egy olyan vonalnak, amelyik csúcsidőben olyan szinten határra van terhelve (részben a rengeteg lassújel miatt is), hogy ha van egy 5 perces csúszás a csúcsidő kezdetén, abból sokszor egy percet nem faragnak le a csúcsidő végére, sőt. Ezzel az elméleti síkú forgalmi kitérővel a páratlan S-t RPÚ-n váró páros G nyerhet kb. 5 percet, azt az 5 percet megnyeri a veresen szembejövő következő páratlan S, utána az azzal keresztező páros S... De ha csak simán azt nézed, hogy ha az S/S kereszt nem jön ki Fótra és át kell tenni, akkor akár 8 perccel is jobb lenne a várakozó vonatnak mintha RPÚ-ra kerülne át a kereszt, mivel az egyébként valóban rövid új állomásközben van mindkettőnek egy-egy megálló is.
Nyilván az egész csak játék, mert úgysem lesz semmi ilyesmi, bár én nagyon örülnék, ha végre leszámolna mindenki a 2007 óta "mindjárt érkező" álomvasút illúziójával és végre megpróbálnák a rózsaszín álmok rajzolgatása helyett elfogadni, hogy a jelenlegi lehetőségekből lehet és kell főzni. Mert azért lenne bőven mit csinálni és álomvasút nélkül is drámai módon lehetne javítani a menetrendszerűségen, ha nem mindenki úgy állna hozzá ehhez a szerencsétlen romhalmazhoz, hogy erre már csak annyit költünk, hogy éppen ne dőljön össze, vagy éppen feltákoljuk az összedőlésből, mert mindjárt jön az EU-pénzeső. Csak közben ezalatt a "mindjárt" alatt leéljük az életünket és elmegyünk nyugdíjba, felnőnek a gyerekek stb., és ez a szar még mindig 30-as átlaggal viszi be a fővárosba az embert (ha nem késik), miközben pillanatokon belül belépünk a XXI. század második negyedébe.
Illetve ha közel egyenlő állomástávolságokat szeretnénk, akkor még Váchartyánba is kellene +1 vágány (valaha volt is), ami szintén 5 és 2 km-es állomásközöket eredményezne. A vonalon a többi állomásköz viszonylag jól van elosztva, 4,5-5 km körüliek (talán nem véletlen, hogy 'Hartyán is valaha állomásnak épült).
És még csak nem is felezi a távolságot, a kb. 7 km-es állomásközt osztaná egy 1,5 és 5 km-es szakaszra, ha feltételezzük, hogy 500 m hosszú vonatfogadó vágányai lennének (annál hosszabb felesleges erre a vonalra szerintem).
Gyakorlatilag új berendezés kéne az állomásközbe, és ezt illeszteni a Palotai berendezéshez és a valahogy ezzel összehozni a most Fót-Palota között lévő ellenmenetkizárást.
A Dunakeszi út és a Székely Elek út között az alépítmény tulajdonképpen megvan a második vágányhoz, lényegét tekintve (a 71-es színvonalának megfelelő) felépítmény is, a keleti végén a bekötés meg a biztber módosítása kellene hozzá, meg egy kis kapirgálás, meg persze sok papírmunka. Szükségmegoldást bontott anyagból szerintem jó pár száz millióból meg lehetne csinálni, ha a meglévő vágányszakasz jelenleg úgy alapvetően alkalmas vagy könnyen alkalmassá tehető a 71 jellemző színvonalához (értsd: kitérő irányban legalább 20-szal járható). Ez persze még csak egy forgalmi kitérő lenne, de megálló nem is kell, mert pár száz méterre ott a jelenlegi.
Én nagyobb gondnak érzem, hogy Vácrátót és Vác között nem lehet keresztezni, bár így legalább van egy puffer a G-k menetrendjében.
Logikus lépés volt, a párosok továbbra is pontosak voltak (gondolom, ez kellett, hogy a váci fordulóidő biztosított legyen), a páratlanok meg késtek 20-25 percet.
Ha ez hétköznap jön a gyorsítottas időszakban, borul minden, páros-páratlan egyaránt.
Miután az infrában csak reaktív karbantartás van, mondván a felújításig már nem érdemes komolyabban hozzányúlni, ilyen bármikor megtörténhet és fog is. Dél körül jöttem arra, még matattak Csomádon a váltónál a karbantartók, kíváncsi vagyok, hogy csak kiszögelték egyenesben vagy működik is majd rendben.
Bocs, úgy látom, hogy most már csak +1 jön össze minden vonatnak ezen a szakaszon, lehet az első reggel amikor néztem még nem voltak beszedve a lassújelek.
De a 20-asokból egy(2) maradt,a medvefarmos átjáró ill. Fót nem átmenő vágányban. A többi most megszűnt.
Ebben biztos vagy? Nem mentem azóta be vonattal, de az adatok alapján minden G +3 percet szed össze Ivacs-Fótújfalu között, egyetlen 20-as lassújellel max. +1 lenne.
Tudja valaki, hogy hol/mit kapirgáltak a hétvégi vágányzárban? Miután a G-k Ivacs és Fótújfalu között továbbra is 3 perccel verődnek el az elvira szerint, az ezen a szakaszon fennálló 4db 20-as lassújelhez nem nagyon nyúlhattak.