Ezek igen rovidtavu prognozisok, amiket raadasul az autooipar ezerrel nyom mindenfele letezo lobbicsatornan keresztul rovid tavu erdekek menten... igen erosen ketlem, hogy lenne barmifele visszatancolas az elektromos atallas ugyeben.
Azert nem, mert az amerikai autos es megujulos + tavkozlesi piacrol biztosan lehet tudni, hogy kinat ki fogjak onnan szoritani mindenestol + igen erosen fognak a mexikoi munkaerore epitve kapacitasokat telepiteni a kozeljovoben. Az EU szituban vagy maga is elkezd vamokat pakolni a kinai termekekre, vagy bealdozza az iparat -> a kereskedelmi haboru kinaval egyre biztosabban eszkalalodni fog.
Azt illetoen, hogy az ICE vagy az elektromos autoknak lesz ott jovoje, az igen eroteljesen fugg a megujulok terjedesenek sebessegetol. Mivel a Biden kormanyzat az USA strategiai lajtartalekanak piacositasan es az orosz olaj vilagpiacrol torteno kizarasan keresztul gyakorlatilag kepes vilagszinten meghatarozni az olaj aranak also es felso korlatait eovid- es kozeptavon ezzel iszonyatos nagy loketet fog adni a megujulok terjedesenek (megbizhatoan szamolhato megterules az olaj aranak stabilizalasa miatt) az USA-ban mindenkeppen, de igen jo esellyel vilagszerte (az EU-ban is).
Innentol kezdve nem igazan latom miert tenne az jot az EU kormanyzatainak, hogyha nem eroltetnek az elektromos atallast. Atallas nelkul ugyanis NINCS energiafuggetlenseg. Energiafuggetlenseg nelkul viszont nincs kozos europai vedelmi strategia sem, mindig is ra leszunk utalva nem csak az olajexportorokre, de a kulfoldon torteno gyartasra is. Vagyis ebben a partiban az EU autpiparanak bizony nem osztottak lapot.
Azért ez se biztos. Van egy 440 milliós EU, meg azon kívül él 7,5 milliárd ember. A sok kötelező előírás megdrágítja az autókat, sok a szükségtelen lózung, és előbb-utóbb sok lúd disznót győz. Az autógyárak gőzerővel fejlesztik a belső égésű motorokat, mert jelenleg azt lehet eladni.
Az EU súlyos lejtmenetben van Kínával és USÁ-val szemben, pl. méregdrága az energia, nincs olcsó energiahordozó, bezzeg Kínának és az USÁ-nak van mindene, sőt, tőlük vesszük, oda az olcsó orosz gáz. Olcsón akarnának Kínában gyártatni, aztán meg eladni nekik. Közben Kína sorra hozza a gyárakat az EU-ba. Vég nélkül lehetne sorolni.
Romlik a hatásfok a megnövekedett áramerősség miatt is.
Amúgy Tesla S és a Mach-E nek nagyjából azonos kb. 9 körüli a végáttétele 3 a motor áttétele és 3 a differenciálmű áttétele. . Azaz 3000-et forog a motor a kerék pedig 333-at percenként .
Az én autóm 3000-es motorfordulatnál 760 métert tesz meg percenként az 46 km/h a sebesség.
A Tesla S ben speciális csapágy van a motorokban SKF gyártja a Teslának , speciális a golyója ami nem áramvezető anyagból készül mert a nagy fordulatszám és mágneses térerő miatt szikráznának a csapágygolyók.
Millió dolgot ki lehet olvasni olvasni vele, loggol is, nem kell képernyőmentéseket csinálni. Ez egy logfájl ill a grafikonja ez jó , ki tudod nagyitani akár 1mp-es időtartalomra is . A többi kép demo módban van ami akkor van ha BT. kapcsolat nélkül használod.
Custom PID-eket is könnyű írni ezzel mert a szintaktikai hibát kijelzi. Írtam vagy 8-10 darabot.
Nekem 145kW a rekuperációs max. teljesítmény pedig sokkal gyengébb az autó mint a tied. Neked miért olyan "kevés"?
A teljesítményt jól méri - Hall elem az akkumulátor bemenetén- mert a gyárilag megadott max. teljesítmény körül pár kW-al plusz mínusz a max. teljesítmény amit kiír ha lepadlózom.
A gyorsulást is jól méri az app én Zeperfs. com-on található értékek átlagát mértem.
Ezek a képek csak bemutató képek nincs kedvem kimenni a garázsba. Háromnegyed éve használom ezt a programot de még mindig találok új dolgokat benne.
Nem lesz igazán olcsó korszak soha többet...Látom én is az európai politikusok és gyártók oda-vissza táncolását, de mindkét fél tudja és elfogadja hogy mik a célok. 2035-töl a belsőégésű a lovassport sorsára jut és egyre kevesebb lesz az ezer före jutó autók száma. Még ha egyre olcsóbb is lesz az akkumulátor, akkor is egyre több az előírás, kötelezö biztonsági extra, vezetéstámogató rendszer, ütközés és gyalogosvédelmi előírás. Nem cél, hogy olcsón, sok autóval árasszák el a világot.
Kis autó nem lesz 20.000 euró alatt, ahogy gyakorlatilag most sem nagyon van (csak régi, életben tartott fejlesztések, amik nem is érnek többet), és közepes, kompakt sem lesz rendes 30.000 alatt.
Akkor örökké fogsz várni. Ezek egyszerűen akkora és olyan autók, amik soha, semmilyen hajtással sem voltak vagy lesznek soha olcsók..
Ha ezres háromhengeres motorral vannak, is drágák már az új autók. Az elektromosok elérték már azt, hogy igazából a jobb és olcsóbb választásnak számítanak.
Ha nem lenne ellenük egy nagyon intenzív kampány és lobbi jelenleg, akkor rengeteg ingadozó döntene mellettük, de elhitetik velük, hogy a hagyományos hajtásnak is van még jövője, meg még az idióta hidrogénnel is hitegetik a fizikából megbukottakat...
Közben a használt piacon olyan szinten esnek a hagyományos autók árai, hogy nem bírom úgy leárazni az autómat, hogy legalább érdeklődő legyen rá...Lassan az az érzésem, hogy még ingyen sem vinné el senki :-) Közbe meg a Model Y 35.000 alatt használtan sincs, holott 45-ért vehető újan is...
Nézz csak utána, a 20000 már gondot okoz a legtöbb villanymotornak. Mint ahogy a fodulat se annyi amennyit a kerék forog, hanem van végáttétel mindig. 3-4x annyit forog a motor mint a féltengelyek.
Ismét lózungokkal operálsz (levegőbe beszélsz zöldségeket). Végtelen fordulatszám? Minek?
Egy 150 le-s diesel motor mondjuk 3500-as fordulatszámon 400 Nm-nyomatékot ad le, s aláosztással működik még direktben is, lévén a hajtott kerék kb. 1500-1800-at fordul 150-160-nál percenként - a kerék átmérőtől függően...
3000 fordulat/perc - ez egy villanymotornak semmi gondot nem okoz (pl. a mezei 50 Hz-es asszinkron motoroknak ez a normál fodulatszáma) - 20.000 sem... lévén nincsenek benne alterlnáló alkatrészek - ez elég messze van a végtelentől..., és mindenféle elképzelt hatásfokromlási lehetőségtől...
Ember, ne hintsd itt a zöldségeidet(hülyeségeidet), ez egy műszaki fórum, ha valamiről fogalmad sincsen ne szólj hozzá, vagy csak kérdezz!
Nem kell nyomni neki csak pár cm-t a gázpedált. Nem melgszik az akku a folyamatos nagyobb tempónál sem.
9percnél és 10km-nél mentem fel a pályára, a végen fotóztam a beveztőre ráfordító kanyar előtt. 75km 21perc alatt, akku 45 fokos csak, motorok: első 70 fokos, hátsó 67fokos szerintem az nem sok. 300 felett melegszik nagyon az első motor(videókban láttam) , 87%-os akkuval mentem a pályára, 37%-ra ment le, tehát 50%-ot tudott megenni 75km-en 215 átlagtempó mellett. (225-230 néha 240 amit tartottam) nyilván néha kellett fékezni. Természetesen ez a 7-es német szakaszán volt.
Még ilyen tempóval is el tud menni kb 150km-t ami nagyon jó.
A "hagyományos" EV hajtás az amikor a villanymotor hajt egy fix áttétlen keresztül.
Ez lesz a villanyjövő nagyon nagy %-a, mert egyszerű, olcsó, stb.
A nem hagyományos ahol extra kívánalmak miatt tesznek bele egy változtatható áttételt.
Ezzel kiküszöbölhető a magas fordulatokon megjelenő hatásfokromlás.
Tudom, te erről mit sem tudsz, de létezik. Hogy képbe kerülj picit mondom, hogy a villanymotorok frekiváltós fajtái IGEN SZÉLES fordulatszámtartományban használhatók nagyon pici hatásfok változások nélkül.
Viszont a NAGYON SZÉLES tartomány sajnos nem a végtelen. Ezt csak te képzeled.
A kis akksis lassabban is tölthető. Én igyekszem a legrosszabb esetre méretezni, és az MG4 autópályán azért viszonylag sokat kér, 25kwh/100km, ez nincs 200km sem. 10-80-as töltési metódussal 150-180km, még a nagyobb akksival is alulról közelíti a250-et, de inkább csak 200km lesz az. A legnagyobb, 77-es akksi lenne a legjobb.