A Budafoki úton haladtunk éjszaka, mikor egy úriember nagyon megéhezett, és szeretett volna befordulni a McDonalds Drive Thruba, de sajnos elvétette, így (utánunk) az üveg teraszba sikerült bele állnia.
Mivel a Meki már zárva volt gyorsan haza is szaladt a barátjával, pedig meghívtam volna őket valamire szívesen.
Helyszínelés volt, de mivel elmenekültek, még nem tudok róla, hogy meglenne a tettes.
Az autó is egy lejárt műszakis, biztosítás nélküli roncs volt már a baleset előtt is. írta meg olvasónk
Teljesen indokolt volt a manőver, bőven volt hely, meg aztán le is köcsögözték a hátsó autóból, ha jól hallottam, amire nyilván mutatni kellett valamit.
Adódott egy lehetőség, nyílt egy rés, meg kellett próbálni.
Egyébként is fizet a biztosító, akkor mit sír a szája? Erre van.
"Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója, hajózási szakértő azt mondta, a kapitány viselkedése a szokásos eljárásnak felel meg.
Ez egyben arra is utal, miszerint érzékelte, hogy valami történt mondta a szakértő. Ilyen esetben fel kell kapcsolni a reflektort és körbenézni a vízen. Ám ha kiszámoljuk, hogy az ütközés pillanatától mennyi idő telt el és mekkora utat tett meg a hajó, elképzelhető, hogy már semmi nem látszott a vízen. A kapitánynak mindössze annyit kellett volna tennie, hogy rádión jelzi, hogy történt valami... ebben tehát mindenképpen hibázott.
Michal L. ellen nyolcrendbeli segítségnyújtás elmulasztása a gyanú. Ha bűnösnek találják, akár három év börtönt is kaphat."
Én sem szoktam beszólni sehová, ha látok egy roncsot az út mellett.
Megállni sem szoktam.
Le se szarom, elmegyek mellette, és kész.
Elmondom, miért. Azért, mert többször megálltam már az életem/testi épségem kockáztatásával ilyeneknél, betelefonáltam, és vagy kiderült, hogy lehelyszínelték már, vagy fingja nem volt róla a 112-nek, és később derült ki, hogy napok óta állt ott a roncs, rég látták már a hatóságok.
Többször kértem, hogy ilyenkor basszanak már rá valami jelzést a roncsra, megköszönték a javaslatot.
Azóta - bocsánat - nem állok meg. Immunissá tettek, amikor heti kétszer látom ugyanazon az úton ugyanott ugyanazt a szanaszét tört autót.
És kurvára nem szeretném, ha egyszer majd engem vinnének vezetőszáron, mert nem álltam meg egy roncsnál, és kioktatnának, hogy ott és akkor kellett volna megállnom, amihez semmi köze a fentiekhez.
És ha én szenvednék balesetet, vagy szeretteim, akkor kurvára örülnék, ha megállna valaki.
De ezt akkor lehet elvárni, ha a helyszínelő jelzi, hogy a roncsot már lehelyszínelte!!!! És nem pedig hónapokig ott hever a fák között, egyre kevesebb alkatrésszel!!!
Viszont a szállodahajó kapitánya is sumákol valamit. Nem tartom kizártnak, hogy azért ködösít, és azért nem állt meg, mert valami nála sem volt rendben, teszem azt piás volt. Kizártnak tartom, hogy nem vette volna észre az ütközést. Ezzel nem azt mondom, hogy elkerülhette volna az ütközést, valószínűleg nem. Csak azt, hogy őt is felelősségre fogják vonni.
"Letarolta és széttépte a szállodahajó azt a kishajót..." valljuk be őszintén, ez a megfogalmazás roppant megtévesztő.
A szállodahajó - gondolom - 6-8 km/ó sebességgel haladt hegymenetben, a motorcsónak pedig cikázva, (a folyó teljes szélességét kihasználva, folyásirányban) szintén csak gondolom, hogy akár 40-45 km/ó sebességgel száguldozott közlekedett.
Ki ütközött kinek?
A motorcsónakon nincs biztonsági öv, légzsák, könnyen elképzelhető, hogy a halálozások oka nem is a vízbefulladás volt, hanem a nagy vasnak történő ütközés...
A baleset előtt nem sokkal ismerte meg a verőcei hajóbaleset utasait az a Magyarországon élő olasz férfi, aki súlyos sérüléseket szenvedett az ütközéskor, de még időben ki tudott úszni a partra, számolt be róla az RTL Híradó.
A magyarok felajánlották neki, hogy elviszik Nagymarosról Vácra, így került a motorcsónakra.
A csatorna információi szerint a férfi a baleset pillanatában a motorcsónak hátsó részében állt, kulcscsont és arccsont sérülést szenvedett.
Már kiengedték a kórházból, és ki is hallgatták a rendőrök. Állítólag azt mondta nekik, egy darabig élvezték a száguldást, de később többen is kérték a vezetőt, hogy lassítson. Saját elmondása szerint neki halálfélelme volt.
Elvileg az amerikai autókat át kell alakítani az európai forgalomba helyezéshez narancssárga indexesre, az első tompítottnak pedig a vetítési képét kell mo-i (európai) előírás szerintire cserélni, de én is láttam már ilyen pirosan villogó hátsó lámpájú autót, gondolom itt is megvannak az okosságok...
Egynapos horvát racsehajójogsi, a tolmács vizsgázik az elméletből, a gyakorlatban fel kell tudni szállni a hajóra elesés nélkül és vissza, nekünk meg kötelező elfogadni:
Ugyanez a mini rendszámtáblával, pláne Audi A8 méretű autókon, tényleg nem is értem.
Én is szeretem, ha jól néz ki egy autó, nekem is több, mint puszta használati tárgy, de elsősorban mégis egy veszélyes üzem, másodsorban használati tárgy, és csak harmadsorban kellene, hogy jöjjön az esztétikum a közutakon. Legelőször is azzal, hogy jó állapotban van, és viszonylag tiszta.
Sajnos sokan akarnak azáltal egyedinek tűnni, hogy az autójukat cicomázzák, és általában feszegetik is a határokat. Pedig ahogy mondod, nincs helye a hígításnak, mert az, ami mindenki számára egyértelmű jelzés, mert ezt tanultuk meg, az ne változzon már egyedileg, mert félreértéseket szülhet. A közös minimum az, ami itt kell. Az alá senki se menjen. Pont a napokban láttam egy sportautót, talán Corvette, nem tudom. Na az úgy indexel, hogy a piros helyzetjelzője kezd el villogni hátul. Egy kiállításon még meg is tapsolnám, de közútra ez baromira nem való. Ne tévesszen meg senkit se a közúton azzal, hogy nem szabványosan jelez egy kanyarodási szándékot.
Nekem közlekedőként az kifejezetten tetszik, a fény megjelenése és megszűnése az index villogásának megfelelő ütemű, de vizuálisan +1 jelzés a kanyarodási irány jelzésére. Szerintem nem zavaró és nem is összekeverhető más jelzéssel.
A halmazatos gondolattal nagyon is egyetértek, viszont a helyzetjelző/index dolgot nem értem. Az kinek fáj és miért? Nem vakít, nem téveszt meg, csak egy szolid optikai tuning.
A Trabimon is volt saját kezűleg oldalindex elöl-hátul, helyzetjelzővel kombinált bekötéssel, a motor mégse lett erősebb a gyári 26 LE-nél.
Sőt, a C oszlopon levő szellőző mögé rejtett 5 W-os zöld szoffitaizzó sem szabadított fel egyetlen plusz lovat se. Ellenben ha felkapcsoltam pl. találkozókon, jól nézett ki.
Városban 148 km/h-ért a megállítás után, a helyszínen agyon kellett volna lőni, mint ahogy a beilleszkedésre és változásra képtelen génszemetet kezelni kell.
Akinek a kocsijával komolyabb szabálysértést vagy bűncselekményt követtek el, azt a kocsit rendkívüli szigorított műszaki vizsgára kötelezném, hogy kiderüljön, ha meg volt "okosítva", lézerblokkoló van benne, szarok a gumijai vagy nem ég, nem szabályos a lámpája. Netán a ködlámpa felkapcsolásával repedtfazék hangja lesz, le van ültetve, vagy az indexei helyzetjelzőre vannak átoptikaituningolva, ámerikai módra.
8 büntipont, mert ezt kivételesen megállították. Egy fél jogsi sem, még egy ilyen simán belefér.
Amikor meg valaki nem szabályosan pecázik, és ezzel veszélyezteti a halakat, azt 5 évre eltiltják (nagyon helyesen!).
De ha nem állították volna meg, akkor még csak meg sem kérdezik, hogy ki vezette a kocsit, mert úgyis joga van hazudni, "nem tudni". Akkor meg minek?
Ez is döbbenet. Rég úgy kellene, hogy aki nem emlékszik, ki verette a kocsijával, az onnantól kézzel ír menetlevelet, amit online is beküld indulás előtt, és ha elmulasztja, ugrik a kocsija, a jogosítványa.
De 50 helyett 148-nak is büntetőügynek kellene lennie, büntetőeljárásban gyorsan meglenne a sofőr.
Vajon kit fog megölni, nyomorékra gázolni ez a szardarab, amikor majd csordogálnak a részletek, hogy korábban kapott már gyorshajtás miatt bírságot?
Teljesen felfoghatatlan, hogy milyen kretének léteznek.
A sofőr agyrokkantból testileg is nyomorék lett, és megy a börtönbe sok évre, ez kb. oké.
A lányokon röhögő haverja meghalt, kb. ez is oké.
Hátul még hárman ültek a száguldó koporsóban, öv nélkül, de itt legalább menet közben kialakult az életösztön. 20 éves lány nyomorék lett, borzalmas lehet neki is, a családjának is.
Elképesztő, milyen hülyék, milyen gazemberek vannak.
És megint életek, családok mentek tönkre, órási anyagi és egyéb kár, rengeteg ember egy csomót dolgozhatott, csak mert Ricsinek rácsézni támadt kedve.
Tegnap síneken átmenőktől és rollerral a forgalmas útra autók közé lebaszódó gyerekektől kérdeztem, nem féltik-e az életüket. Megnyugtató volt, hogy legalább ők nem, mert én igen, meg az autósok is igen nagyot dudáltak. Meg ilyenkor a vonatok is mehetnek gyök kettővel a környéken több száz utassal, de erre már nem terjed ki az agyuk. Abban legalább egyetértettünk, hogy az élet értékes, de nem láttam, hogy felfogták volna, hogy ez az övékre is igaz lehetne.