Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toncsibá1949 Creative Commons License 4 napja 0 0 50721

Sziasztok ,fórumtársak . segítséget szeretnék kérni a micrócaromnak a kormány alól kiesett egy 8 mm-eres átm-jü kb 2 cm eres hoszú mélyitett fejü csavar , ami 8 as torx kulcsal lehet ???  vagy imbusz kulcsal viszatenni , csak nemlehet alulrol megtalálni a csavar hejét. kérdezem, hogy a müszerfalnak a leszerelése megoldás lehet -e , és azt hogyan kell  , sajnos a sok rázkódástól eshetett ki, mert látni hogy az elöző tulajnál is cérnát tekertek  a menetre .sajnos én mozg. korl-zott vagyok nehezen tudok kommunikálni sztrok miatt nemtudok beszélni .kérem aki tud adjon tanácsot . köszönöm. 

kiggyo Creative Commons License 5 napja 0 0 50720

Igen, sajnos kevés vizsgahely van. De a felügyeletnél lehet vizsgáztatni, olcsó és igazából nem is van benne sok kockázat. Egyszerű szerkezetek, nem mérnek lengéscsillapítót és féket sem padon, csak körbenézik hogy villog-dudál-e, nem rohadt, majd elmennek vele egy körre lassulgatni.

 

Akkora rekuperáció van benne hogy baromira lassul elektromosan is, szóval nagyjából fék nélkül is hozza az előirást.

Előzmény: Bakancs4 (50717)
ívfény Creative Commons License 6 napja 0 0 50719

én nagyon nem bánom, hogy nincs elöl rendszám!!, nemmintha notorius gyorshajto lennék, de van egy hely, ahol rendszeresen szoktam járni,és  rendszeresen kinn állnak, pénzbehajtok és szedik befele a sarcot,( szemböl probálnak venni), gyorshajtás formájában! ez egy olyan terület, ahol 30-as tábla van, már párszor volt, hogy galád modon megszaladtam, vagy 40-el is, mivel lejtős az utszakasz, de még egyszer sem jött bünti érte!, kinek is kűldenék?? nincs kit beazonositsanak. viszont, volt, hogy meg is állítottak ez miatt, hogy "tudom e hogy hatosági jelzés nélkűl, tilos közlekedni?" mondom, hogy tudom, épp ezért van is hátul rendszám, erre fakabát,  elment a kocsihoz és lekérte az infokat a kocsimrol , majd visszajött és udvariasan további jo utat kivánt, igaz csalodott arccal. némelyik nagyon nincs képben, ki a barát, ki az ellenség? fék tekintetében, ezt az 1 rendszáámos kocsim, még nem vittem műszakira, mert szinte uj még, és valami, 4-vagy 5 év amit elsőre kapott, majd, ha lejár, akkor meglátjuk, ahova hordani szoktam a szekereket, mit szolnak hozzá? jogilag tudják e, vagy sem? egy biztos, hogy olyan fék van rajta, hogy a személykocsim is megirigyelhetné!, szervos, harapos, de jol adagolhato és kis pedál erővel, tehát fékpadon is, nézhetik nyugodtan, bár nekem a mopedjeim is ilyenek, nemcsak lassulásra képesek, hanem normális fékezésre, erre különösen kényes vagyok!! a fék az legyen fék, necsak, dörzshatásu lassito szerkezet!

Előzmény: Bakancs4 (50716)
Bakancs4 Creative Commons License 6 napja 0 0 50718

javít : Nagyon kevésnek van ugyanis lehetősége  négykerekű motorkerékpárt műszakiztatni .

a 80 méteres terület van előírva , akkora udvara meg nincs annak a szerviznek .

Előzmény: Bakancs4 (50717)
Bakancs4 Creative Commons License 6 napja 0 0 50717

Izgalmasabb kérdés az L7e-ben , hogy miképp találjon az ember vizsgahelyet . Nagyon kevésnek van ugyanis négykerekű motorkerékpárt műszakiztatni . Az egyik ismerősömtől is elvették ezt a jogosultságot , pedig a nagy kvadok felfértek a fékpadjára -- a gond az , hogy a két kerék a kis nyomtáv és a széles gumik miatt közel van egymáshoz , és a gépkocsikra méretezett mérőeszközön középen fönnakad , de legalábbis a két kerék nem ér ki a görgőkig . Persze elég lenne a lassulásmérés , de ahhoz meg a 80 méteres terület van előírva , akkor udvara meg nincs annak a szerviznek .

Na mindegy , a fekete 500-as nagylámpás Aixam valószínűleg bontásra kerül , a Grizzly meg nagyon jó állapotban van , azt jövő tavasszal beviszem időszakosra a központi bázisra . Az legalább olcsó , 4390 Ft az időszakos vizsgálat , plusz 50 % felár a 4x4 miatt . De ennyit nekem megér ...

 

Előzmény: Bakancs4 (50716)
Bakancs4 Creative Commons License 6 napja 0 0 50716

Érdekes dolog ez az elülső rendszám . Általában csak hátul szokott lenni . A kvad kivitelen még nem találkoztam elől táblával -- hát az mégiscsak majdnem igazi motorkerékpár . Az én Grizzlymen sincs elől , csak hátul .

Az L7e-s mopedautóknál a kép viszont vegyes . Én  élőben elülső rendszámot csak egyetlen egyszer láttam , az is teherszállító kivitel volt :

Az a többi  féltucatnyi masina amivel kapcsolatba kerültem mind egytáblás volt -- most éppen kettő van ebből a fajtából a háznál , az egyik forgalomban van , a másik végleg ki lett vonva , de azokon is csak hátul volt-van . Átnézve viszont a fényképgyűjteményt jócskán találtam a netről letöltött fotók között elülső rendszámokat . Érdekes , hogy több közülük -- Beni 27 fentebb látható ApePoker-jához hasonlóan -- URB-s rendszámot visel . Vagyis úgy tűnik , hogy okmányirodája válogatta , hogy miképp adták ki az L7e-s masinákra . 

Az én L5e-es Piaggio ApeCar-om 1994-ben kapott rendszámot , akkor azt mondta az ügyintéző -- bizonyos Kálmánné -- a kolléganőjéhez fordulva : ő már akárhány éve ül itt , de életében most először ad ki oldalkocsis motorkerékpár rendszámot , vagyis a "B" típust párban . Aztán valamikor 10 éve vittem a járgányt műszakira , ahova jobbára szoktam , vagyis a megyei központi ( egykor NKH , most Kormányhivatal ) vizsgabázisra . Egyszer ismételten kijön a csoportvezető , néz erősen . Kérdem mit figyel ennyire ? Mire ő : a nyilvántartás szerint csak egy rendszáma van , de ezen elől is van rendszám . Van bizony , tkp. így helyes , ez oldalkocsis rendszám, azon meg párban van . Szerinte is így jó , de a kartoték csak egyről tud . Akkor beírta valami megjegyzésbe , hogy elől is van . Nagyon nem izgat : amikor meg sebességmérős akció van majd jobban figyelek nehogy elragadjon a sebességmámor -- mert ugye szemből is lekaphatnak ...

Előzmény: ívfény (50708)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50715

na, jo!, szerintem a 2,2 -es tiltás, már odaver a cellának, degradácios tekintetben! még a 2,5 is, én nem szoktam engedni, 3 alá merűlni egyik fajta cellámat sem!,hacsak nem éppen a sarkon vagyok és, még haza akarnék jutni! ,az egyik kocsimban az én bms-em egy gagyi szar, csak kapcsoloként használom, vésszükség esetére. de, 2,5-nél vág be a kimenetének és ez vasfoszfátos bms.  3 volt alatt amúgysem jönne már ki sok belőlük!, sem a liio-nosokbol, sem a vasfoszfátbol! kár is nyüstölni!  az már inkább a gyilkosság kategoria mindegyiknél a cellákra nézve? a lényeg, hogy, a két fajta cellát amiket emlitettem, közel azonos, értékre érdemes meriteni, de az indulo cellafeszek feltöltve, messze nem azonosak! ugyanannyi cellát nézve, így, kézzel foghatoan, kisebbek a feszültség változások, egy pakk lemeritésekor! és, motor erőben is igen szépen érezhetőek!mondok példát! a motoromban 14p, 10s liion cellák, szinte ugyanazon a végfeszen üzemelnek, mint a 16p, vasfoszfátok, de lemerűlten, már joval másabb feszek jelennek meg a kimeneteiken! liion-57,4 volt, 4,1-re töltve, a vasfoszfát, pedig, 57,4 volt 3,6-ra töltve, lemerűlve pedig, liion-42 volt a vasfoszfát pedig, 48 volt!, egyszerű kérdés!!, na? melyik cellatipussal, fog, a 3 voltig lemerűlt pakk, dinamikusan közlekedni mégis?? és, akkor mindezt megspékelve!, a vasfoszfát fesze, nagyon sokáig, sokkal jobban tartja az értéket, merüléskor! a liion, pedig szinte lineárisan merűl, a sokkal hamarabb érzem a motorerő csökkenését, mint a vasfoszfátnál, irtam is lejjebb, a vasfoszfát, a kb 3 voltos cellafeszig, kb 10%-os motorerő hanyatlást produkál, ellentétben a liio-nossal szemben...

Előzmény: XANTIi (50714)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50714

Szerintem 2,4-ig meríthetőek normál állapotban. Így százalékosan nagyon hasonló az ionoshoz. A BMS-ek általában ez alatt tiltanak, 2.2 körül.

Előzmény: ívfény (50713)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50713

szerinted az egyforma, amikor 4,2 voltrol, merűl 3 voltig, voltig?? vagy 3,6 voltrol 3 voltig?

Előzmény: XANTIi (50711)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50712

Jelenleg a 12S modulokból kötöttem párhuzamosan 3-at, de van a polcon még kettő.

A dolog hátránya hogy a max feszkó alacsonyabb mint ólomakksival, 49.2V (4.1V/celláig töltöm a 4.2 helyett), 40V-ig merítem (3.3V/cella, a 2.7 minimum helyett), így 130Ah jön ki a pakkból a névleges 180Ah helyett.

 

Az eredeti ólomakksiról kicsit magasabbak lennének a feszkók de az jobban konyul is terhelés hatására.

 

Az akksik ugye 2014-esek BMS nincs csak figyelem a feszkót, néhány századon belül vannak úgy hogy az elmúlt pár évben közel 10ekm-t beletekertem ezekbe az akksikba a kis piros JDM mopedautóban, és sohasem balanszíroztam. 

Azért ez nem az aliexpresszes kategória...

 

Ez egyelőre egy tesztüzem, ha így marad ezzel a motorral akkor lehet kötök vele sorban 1-2 cellát. 

De inkább valószínű hogy a JDM-ből átrakom a motort is, és 72V-osra alakítom ezt is.

 

Amúgy jól fogyaszt, 9.5kWh körül 100-on, brutál mód rekuperál (8-9kW-al), fék nem is kell, pedig sima SEPEX motoros. A gond a szénkefe és hogy tartósan 7-8kW amit lead, ebben azért az IPM motorom jobb, az a dupláját tudja folyamatosban. Induláskor ez is 13kW, de csak pár másodpercig.

 

Napelem is van a tetején, most is épp töltődik a cég előtt, gyűjti a km-eket.

 

Szeretjük amúgy, extrém ronda de ügyes szerkezet. A Maruti futóműnek köszönhetően nem olyan gönye mint a mopedautók, minden van hozzá fillérekért, ki is cseréltem mindent ami mozog.

A gyári főfékhenger 14eFt és hasonló összegek, szóval nem válogattam mi jó és mi nem.

Előzmény: WooDoo (50709)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50711

Százalékosan a 2 litium fajta egyformán változik kisütéskor, terheléskor. BMS mindkettőhöz kell. Az égésben mindkettőnél ott a lítium. A szerves oldószer eltérő. Az eleve kisebb energia tartalom miatt is kicsivel kisebb az égésveszély. A vasfoszfát kevesebb drága kiegészítő anyagot igényel. Ezért olcsóbb. Annyival nagyobb, nehezebb egységnyi energia tárolására.

Előzmény: ívfény (50710)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50710

én a vasfoszfát cellákat tartom favoritnak!, ezek nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak kigyulni!, arrol nem is beszélve, hogy, a liion cellákkal szemben, a kisebb akkufesz esés álltal, sokkal elektromos auto pártibbak, nekem van 2 kocsim is lifepo4-es cellákkal és, van egy ami lipo, és a motor liion, tehát van összehasonlitási alapom? a vasfoszfát cellák eggyütt fuása is igen jo, bár ez lehet, a jo, balanszer munkája leginkább??

 

https://a.fajlkuldes.com/ggOXQWQq0SPa.jpg

 

https://a.fajlkuldes.com/ANbaTrlY0PxL.jpg

WooDoo Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50709

Gratula!

Hány V-os a Reva rendszere? Az i3 akku a legjobb választás a degradáció szempontjából, de a 12s modulok miatt nem minden rendszerhez lehet illeszteni. Ilyen szempontból a Kona cellák a legjobbak, bármilyen cellaszámú akkut ki lehet belőlük legózni, csak azoktól mindenki fél, mert a 80e autóból spontán kigyulladt kb. 20.

 

 

Előzmény: kiggyo (50706)
ívfény Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 50708

jo lett!, viszont érdekes! elől-hátul rendszám?, ez nem l7 quad-nagymotor kategoria?, menyi a kw? csak azért kérdem, mert, nekem is van egy l7-es és csak hátul van rendszám rajta.

Előzmény: kiggyo (50706)
András952 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 50707

Szép jószág , elfogadnám,,,,,

Előzmény: kiggyo (50706)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.22 0 0 50706

Sziasztok! 

A múlt héten végre leműszakizott a verda, valamikor Októberben szedtem szét és kezdtem meg a restaurálást...

Minden IS cserélve, újragyártva, BMW i3 lítium akksik, napelem, full extra lett a vége. Még a belsejét kell csinosítgatni de egy kicsit szusszanok azt hiszem.

 

A műszaki vicces volt, még fékpadra sem rakták hanem csak lassulást mértek...

 

Előtte:

 

Utána:

 

oljeg12 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 50705

Kiszámoltam, hogy mennyivel került kevesebbe amit Hollandiából rendeltem, mintha itthon vetten volna meg.

Hollandiából szállítással együtt fizettem 50372 Ft-t.

Itthon ugyan ez 72600Ft +szállítás került volna.

oljeg12 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 50704

Köszönöm Péter.

 

Tegnap köröztem a faluba. Nem akartam, hogy messze legyek a házamtól, hogy ha valami baj van, akkor könnyebben haza tudjak jutni. Azt ellenőriztem, hogy túlmelegszik-e a motor. Mentem 12 km-t, és nem gyulladt ki a hőfokjelző lámpa. Mikor megálltam, mindjárt rámértem a motorblokkra a lézeres hőmérővel. A lendkerék mögött mértem 93C°-t. Ezek szerint, tegnapelőtt, a termosztát, vagy a hőgomba  rosszalkodott.

Tegnap rendeltem Hollandiából alkatrészeket. Többek között, motortartó gumibakot. Akkor nem is figyeltem föl rá, hogy "soft"-t rendeltem. Most nézelődtem megint a honlapjukon, és látom, hogy van olyan is aminél nincs feltüntetve, hogy "soft". Sőt külön van a váltóhoz is. Nem tudom, hogy mi a különbség köztük? A méretek megegyeznek. Én a "soft"-ból rendeltem 3 db.-t.

Már az este is és ma reggel is kaptam e-mailt, hogy már úton van a küldemény.

Előzmény: Bakancs4 (50703)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 50703

Ezen a képen jól látszik a termosztát helye . 

Előzmény: oljeg12 (50702)
oljeg12 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 50702

Azt mondják, hogy a baj, nem jár egyedül.

Tegnap voltam Baja távolabbi városrészén. Ott eltöltöttem kb 3 órát. Mire hazaértem, világított a hűtőfolyadék hőfokjelző és az olajnyomás visszajelző is. És mivel nálam össze van kötve a kettő, így csak az egyenkénti vezeték levételével tudom kiszűrni, hogy melyiknél van a probléma. Lehúztam a hőgombáról a vezetéket és az olajnyomás visszajelző is kialudt. Tehát a vízhőfoknál van a gond. Félórával később álltam be az udvarból a garázsba, akkor már hűlt vissza annyit, hogy nem világítottak a visszajelzők. Néztem a hűtőt, és a kiegyenlítőtartályt. Nem szaporodott benne a folyadék, és nem is fogyott. Olajat se vettem észre a hűtőfolyadékba. Arra gondolok, hogy talán a termosztátnál van baj. Nem vettem észre, hogy mikor gyulladtak ki a visszajelzők, mert a nap pont úgy világított, hogy gyengítette a műszerfal láthatóságát. No meg nem is néz az ember állandóan a műszerfalra. Arra gondoltam, hogy ezt a kisebb lakóterületet, néhányszor körbekerülöm, ami egy kőr kb. 1,5 km. Így ha kigyullad a visszajelző, akkor nem leszek messze és haza tudok érni. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt jelentkezik a hiba.

Hol található Kubota Z402 motornál, a termosztát?

Szerintetek is a termosztát lehet a bűnös, ha hűtőfolyadéknál nem lehet észrevenni változást?

oljeg12 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 50701

Hónapokkal ezelőtt kértem segítséget itt a fórumon, mert az Aixam nem akarta venni az előremenetet. Kaptam tippeket, de ugyan az a helyzet ezzel is, mint az orvosi távdiagnózis. Vagy sikerül eltalálni, vagy nem.

Ma sor került a javításra. A fiam azt mondta, hogy szerinte valahol kívül lehet hiba. De azért kiszedte és szétszedte a váltót. Semmi jel nem látszott, ami hibára utalt volna. Váltogattuk és simán vette az előre és a hátramenetet is. Összeraktuk, és mielőtt vissza raktuk volna az autóba ismét kipróbáltuk. Az előremenetet, megint nem veszi. Mi az amit utoljára szereltünk rá a váltóra? Az indításgátlót. Lazítottunk rajta, és mindjárt jó lett. Tettünk még egy tömítőalátétet és jó lett. A képen a bűnös látható. A végén az a vékony rész, valamilyen oknál fogva nehezebben tud csak benyomódni, és ezért benne maradt a lyukba, mert a rúgó nem bírta kihúzni belőle. Így üresbe maradt.

Ezen kívül akadt még két probléma. A váltó mögötti gumibak elvan szakadba. Kell rendelni és cserélni. Valamint a váltót és motort összekötő lap, a lendkerék felőli eltőrt. Ez meg lett hegesztve és még egy laposvas darabbal meg lett erősítve.

 

 

 

kiggyo Creative Commons License 2024.04.05 0 1 50700

Bár sokan nem örülnénk neki de logikus lépés lenne. Sok a bontószökevény, illegálisan átalakított jármű a segédmotor kategóriában.

Előzmény: gabor7607 (50699)
gabor7607 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 50699

Lehet, nagy bajban leszünk mopedautosok. Egyre többet olvasok a hírekbe arról, hogy meg akarják reformalni a kreszt. Nagyon félek tőle, hogy muszakira kötelezik a mopedautokat. Ti hallottatok erről valamit? 

ívfény Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50698

az is jo lehet, csak drágább kicsit

 

 

 

 

 

Előzmény: XANTIi (50697)
XANTIi Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50697

WD40 is bevált.

Előzmény: ívfény (50695)
ívfény Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50696

ja! a benzin odővel elpárolog, az olaj meg marad és ken, ahogy kell, de a benzines olaj könyebben végigfolyik a bovdenházban, mindezt segitendő, függőleges helyzetben, tartani a bovdent és addig olajozni, mig meg nem jelenik a trutyi a lenti végén.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ívfény (50695)
ívfény Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50695

és, majd elfelejtettem!, mielőtt állítanád, jot tenne, ha kiszerelnéd a teljes bovden hálozatot, mindenestűl és, benzinnel higitott olajjal, jol átkenni a bovdent, hogy jol csuszkáljon a házába, csodákra képes egy ilyen eljárás.  jo pár embert megmentett már, válto generáltol és vételtől a bovden olajzása., szar melo, de mindeképpen megéri, utána 1-2 évig, olyan lesz mint a vaj, az irányváltás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ívfény (50694)
ívfény Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50694

valoszinű, hogy csak be kell állítani rendesen a bovdent?, előre menetben álj rá aknára és, ne vedd ki iránybol? és menny a kocsi alá és, a kart, probáld továbbtolni, abba az irányba, amibe eltolva van éppen és, ha sikerűl kézzel rásegíteni, akkor, beállítás, ha nem sikerűl, akkor, lehet belső baj is, mindenesetre, ha nem sikerűl rövidre zárni, a dolgot, hallgass kilgyora, mert nem tesz jot a fogaskerekeknek, ha megröcennek egymáson a kapcsolodási élek, aztán még van olyan is, hogy nem rögzül kellőképpen az irány válto kar, azaz nem tartja megfelelően a pozicioját, azt is megnézném.

 

 

 

 

 

 

kiggyo Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50693

én nem játszanék a tűzzel, ki tudja lesarkazod-e a fogaskereket így.

Előzmény: Gyatu (50692)
Gyatu Creative Commons License 2024.03.19 0 0 50692

Köszi az infót, ma alánézek, de ha pár napig igy használom higy tartom az irányváltot lessz valami baja?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!