Tőlünk északabbra már rájöttek, hogy van más megoldás is. Pl. jó erre a faforgács is. És azt tavasszal csak össze kell seperni... Vagy azt sem, megoldja magától a természet!
Ezért mondtam, hogy a fékerő relatív. CG-hez képest gecijó a VTR féke. CG féke nem működött hidegben és esőben. Akkor csak lassítani volt, azt is 1 mp-es késéssel.
Calver!
Nincsen logikai ellentmondás. Nem sajnálom a motorra a pénzt, de ez nem azt jelenti, hogy minden szart megveszek rá drágán. Az azt jelenti, hogy minden ellenőrzést, szervizt időben és alaposan elvégzek/elvégeztetek.
Zöld_i jó áron hoz minden kopó alkatrészt, de a láncot most nem tőle veszem. Régen beszéltem vele erről, ő is hasonló árat mondott, mint amit most a Honda. Lehet, hogy a Honda drágább egy kicsit, lehet hogy Zöld_i. Piti eltérésről van szó, tehát annyit nem ér, hogy előkeressek egy e-mailt.
És mivel ilyen piti eltérésről van szó, ezért inkább megveszem a gyárit, mert nincs kedvem fogaskereket és láncszemet számolgatni.
Remélem ezt a kérdéskört is sikerült mélyrehatóan megbeszélnünk, ha további kérdésed merülne fel a témában, akkor inkább privátban beszéljük meg, nem hiszem hogy érdekelné a topictársakat.
Zöld_i
Gondolom azért nem követsz el rituális öngyilkosságot a Kálvin tér közepén :)
Mindenesetre én is jobban szeretnék kevésbé síkos utakat.
Pl. a Totalcaron érdekes lenne olvasni egy (több) olyan cikket, amiben az egyes országok hóeltakarítási metodikáját mutatják be. Közvetlenül ezután az útépítési sajátosságokat (minőség, fagytűrés, kátyúkezelés), majd a metró (és egyéb tömegközlekedési) beruházások lebonyolításának átlátható rendjét bemutató cikksorozat következhetne.
Nincs titánból és nem birja.Az aljára szerelt kopóréteget gondolom minden télen cserélni kell,lehet hogy többször is.De ez olcsóbb,mint a kialakult dugók és szarrátört autók, a késö tömegközlekedés,stb...
Voltam sielni, es ott par apro kulonbseget fedeztem fel Budapesthez kepest: - az emberek elfogadtak, hogy ho van, es nem rinyaltak (sot, oultek neki) - egy ejszaka nem 3 centi esett, hanem 70 - a hegyi utakon nem osszefuggo kocsisorok voltak, tudtak haladni a hotolok
A te kornyezetbarat sod biztos jo dolog. Ami nalad az evi par kilo elhasznalasa soran jelentkezik szinte lenyegtelen kulonbseg a normal sohoz viszonyitva, az az utakra kiszort parszaz tonna eseten mar jelentos osszeg. Ha a dragabb sot szornak, biztosan lenne par ember, aki rinyalna, mert minek az utakra a dragabb.
Reggel a kozelembe levo tomegkozlekedesi utak sonedvesek voltak.
Az érdekes az, hogy pl. ha voltál már síelni bárhol külföldön, ott szép fényes fekete az út akkor is, ha egész éjjel esett, meg ha csak 3 cm. Risoulban volt döbbenet, hogy mennyire járható minden. Pedig nem sóznak, hidd el. A kocsidnak amúgy lényegesen többet árt, ha telibekapja a csuklós busz hátulról, mint a só, amit kiszórhattak volna éjszaka ezek a nyomorultak. A Duna pusztulását sem a hidakra kiszórt só fogja okozni. A Margit hidat sem a 20 év alatt rászórt só ette meg, erről nem fogsz meggyőzni :-) Kutyák tappancsa: Kutyát az tartson, akinek kertje van és ne hordja máshová szarni. Ha ők tesznek arra, hogy én mibe lépek bele, akkor miért kell nekem azzal törődni, hogy a kutya mibe lép bele? Ha meg a kertben marad, nem lesz semmi baja. A növényekről: tavaly óta környezetbarát sózást alkalmazok otthon, ez egy ronda barna granulátum, magas nitrát-tartalommal, annyit árt a kertnek, hogy a járda mellett egész nyáron zöldebb a fű, mint máshol. Ráadásul nem kell újra szórni minden havazáskor, mert nem oldódik fel egyből és folyik le a vízzel, hanem hetekig a járdán marad. OK, nem olcsó, de könyörgöm, mit fizetünk mi az útalapba minden liter benzinnél??? Meg hát nem 6 hónapon keresztül minden nap, hanem esetenként 1x-1x van rá szükség.
robeszra letezik teli gumi? nekem ez van rairva: elol 80/100-10 46J, hatul 3.00-10 32J (nem tom egyformak e nem ertek hozza). neztem webshopot (motorgumishop.hu) talaltam is par felet, de ugy tunik hogy nincs direktben teli (vagy jo rucskos) gumi.
Par centi hoval nem tudnak mit kezdeni. Kell egy 10 centi ho legalabb, mit mar talan tolni tud, de ahhoz is kell sebesseg (kb. 30-40km/h), hogy ki tudja dobni a havat, legyen ledulet a tolashoz (ugye a tolo autonak is sikos az ut). A letaposott hoval pedig semmire sem mennek.
A so nemcsak a kornyezetenek (Duna, mint eloviz; fak; kutyak tappancsa stb., csak igy hirtelen, ami rogton kapcsolatba kerul), hanem a femeknek sem tesz jot. Pl. korrodal a kocsid (pl. nezz meg egy tengerparti kocsit, amit csak a tengeri sos levego korroldalt meg). A hid pedig fembol van. :-) A homokon kivul van meg a zuzott ko, azt pedig ismered. Leveri a felteket a kocsidrol, betori a szelvedot, elsik a motoros.
Idokep.hu oldalrol: "Nem regisztrált észlelőink fényképei, köszönjük. Budapesten éjjel 3 óra óta havazik, a belvárosban 1-2, a peremkerületekben pedig 2-3 cm hó hullott, a kora esti órákig további 2-3 cm várható, így lesznek olyan helyek, ahol 5-7 cm hó is összegyűlhet."
(Én azért a sózást normális dolognak tartom a városban, mert ugyan áruld már el, hogy az Erzsébet-hídon mi a túrónak árt az pl. Ne mondd, hogy a halaknak, mert hal a tengerben is van, az meg sós.)
Bakker, esett 5 centi ho talan, de meg annyi sem. :-) Van egy minimalis mennyiseg, ami alatt a hoeke nem tud tolni, csak kopik az aszfalton. Reggelre talan volt 3 centi ho, azt nem tudja eltolni. Utana meg a forgalom miatt nem tudja eltolni, mert egyreszt mar letapostak az utat, masreszt kell neki lenudulet, amivel tolni tudja a havat. Maximum alasozni tudnak. Aze' meg a kornyezetvedok karalnak. A homoktol meg saros lesz a kocsid.
elmegy, ahol jarnak ott vizes kasas, ahol nem ott xar. de en robival vagyok, nagymotorral passz (bar annak nagyobb a kereke, meg ha van valakinek teli gumija az is segit...)
Habár Púder ügynök, amikor utoljára láttam, két csajjal a Porsche-jában száguldott menekülő üzemmódban. :))
Én ma láttam egy nagyrobogóst lelógatott, csúsztatott lábbal motorozni a hóesésben a Szőnyi úton. Na, ez nem divat motoros. Hogy jó e neki, az már más kérdés, de kemény, mint a Tarzan sarka, az biztos. ;)
Hát az Erzsébet-híd pl tiszta hó volt reggel 8.30-kor, meg addig is minden. Nyilván váratlanul érte a havazás a fővárost, mert a 26km alatt, amíg beértem (Pesti út - Kerepesi - Rákóczi - Kossuth l. - Hegyalja) sehol nem volt letakarítva a hó. A környékünkről nem is beszélve.