Jelen pillanatban pont ez az erőssége a projektnek, ez a szellemi komplex dolog..az autó egyharmad de fontos része a projektnek..
Júl.1-én Potsdamban a német partnereim találkoznak a helyi energiaszolgáltatóval, aki nélkül nem lehet "terjeszkedni" ott, ill. egyáltalán, ha töltésről van szó, akkor mindenhol jóban kell lenni az ottani energiaszolgáltatóval..Marbellan ugyanez a helyzet....
Mondanám, hogy ne Tedd, de a pillanatnyi helyzet ismeretében ez erkölcstelen lenne részemről! Kérhetem, hogy a fórumon Maradj köztünk, s Tanácsaiddal Segítsd az ittmaradottakat? Egyszer lehet még magyar gyártmányú elektromos autónk is (esetleg Általad!), de addig is előrelépést jelenthet az indiai, vagy kínai gyártmányú elektromos kerékpár, -robogó, -autó! Első Visszatérésedre; mint töltőállomások megvalósítójára számítok Rád! Te lehetnél az egyik megbecsült külföldi tőkés, akit államunk adókedvezménnyel is jutalmazna!
Hát eddig csak Costa del Sol-t ismertem, de most hogy látom a Marbella-ról szóló videokat, meg vagyok döbbenve...ez egy jó hely igazán..
Mivel turizmusra építek, ahová nagy darabszámú autót lehet eladni, igazából rengeteg hely szóba jöhet...ma éppen az albán tengerpartól keresett meg egy turisztikai csapat....
Mi szerződésben vagyunk egy holland emberrel, aki "értékesít minket", ő kutatja nekünk fel a leendő partnereket..a másik vonal Ausztria..
Ez a holland arról értesített minket, hogy bejött a képbe az Aixam gyártója, aki szívesen venné azt, ha kooperációban náluk gyártanánk, gyártatnánk a Bontino-t....sok ilyen megkeresés van, különösen kooperáció tárgyában...1-én is ilyen ügyben tárgyalok horvát és osztrák cégekkel...
Amit nagyon nehéz most felhajtani, az a cash money.....
Én úgy értettem, az akut a nagy teljesítményektől védi meg a napelem és erre írtam, hogy szerintem attól nem, mivel a pillanatnyi teljesítmény kicsi. Persze átlagban már van értelme, főleg akkor ha nagyon leviszik az árát és be lehet vele bosítani az egész kocsit. Ha nem is optimálisan, de az ajtót is sütheti a nap.
A 30-40% hatásfok nekem kicsit soknak tűnik, mert én pár évvel ezelőtt még 28%-os elmélet maximum hatásfokról tanultam az egyetemen, és később ezt is tanítottam. Természetesen ez egyrétegű cellára vonatkozik.
Amit Jazz berakott linket, én azt tanultam, és attól a tanártól aki írta.
Én is ilyenben látom a megoldást, de dízel helyett gázra vagy E85-re hangolt benzines motorral. Az eddigi tudással a Toyotának nem tartana sokból egy Yarisba ezt összehozni.
Nem tudom miért nem tudnak már egy 600-800ccm-es 45kw-os dízelmotort meg egy 10-15kw-os villanymotort összeházasítani mondjuk 6-10kwh-os akkupackkal egy prius méretű verdába...ebben látnék fantáziát. 70-80km/h-ig villanyos hajtás fölötte dízel...
Azt nem tudja senki sem úgy csinálni mint a magyarok, no nem a Pickre gondolok, mert az Csányi óta hatalmas minőségromlást élt meg......lesz egy hatalmas zöld terület, ahol a magyar zöldségmagvakat lehet elültetni, a magyaros hús, vagy kolbász recepteket pedig meg lehet mindenhol valósítani. De erről szó sincs, mint azt a Mátyás király programom is mutat..
Itthon nincs meg a sikeres innovációhoz szükséges "inkubátor"..pl. az egyik pályázatíró cég mutatta nekem írásban, hogy valakik 350 milliót kaptak dobókocka formatervére, azaz egy szép formatervezett dobókocka volt a cél..Erre alakult egy projektcég, megcsinálták a dobókockát, megkapták a lóvét és utána megszűntek. Sok ilyen cég nő ki a földből, valamire, ami éppen a kiírásban van, megalakulnak, a pénz felmarkolása után megszűnnek..sok ilyen van és közülük sokan egy "tulajdonosi kört" képviselnek..
Így tűnnek el az 'úniós pénzek", hülyeségekre. Úniós pénzt nem adnák kertek ápolására, vagy tanácsadásra vagy ilyesmi....én kizárólag fejlesztésre, a jövő technikájára vagy olyan adnék, ami által versenyképessé tehetnénk az országot. Most itt éppen nem ilyenekről van szó. Úniós támogatás bölcsödei férőhely növelésre...baromság, ezt a minisztériumnak kellene megoldani..na mindegy
Azt kéne megtudnom, hogy a 16km/h-s átlagsebességhez a 3,4 l-es átlagfogyasztás, valamint a 27 km/h-s sebességhez a 4,6 l-es átlagfogyasztás tényleg olyan kiemelkedő-e?
Csak ezeket a számokat mérlegelve nekem nem tűnik egyáltalán olyan szupernek.
a végső döntést meghoztuk a családdal....a következő pár hónapban megkezdjük a költözködést az óriási családi házunkból és elhagyjuk végérvényesen Magyarországot. Ausztriába és részlegesen Marbella-ra, Spanyolország költözünk...
Az elektromos autó a jövő kihagyhatatlan megoldása, az ehhez kapcsolódó bármilyen fejlesztés, bármely területen is történik, forradalmi változtatásokat eredményez a világgazdaságban és magában az emberi kapcsolatokban, a mindennapi életben. Válalkozások nőnek fel rajta és lecserélik az elavult hagyományos autókereskedéseket, a megszokott életelemeket.....a fejlődés megállíthatatlan.
Ez az utolsó 7 éve a magyar kormányzásnak megmutatta azt a hihetetlenül alacsony szellemi nívót, amely kizárólag az emberek kifosztására épül, azaz a banki, pénzügyi maffia erőteljes térnyerését, a politikai erők összefonódását a banki oldallal. Ebben az országban nincs érzékelhető innovációs erő, szanaszét hevernek a tehetségek, akik egyedül elhervadnak. Az ami most következik, csak időhúzása lesz az összeomlásnak..a romok eltakarítása elvisz 4 évet, de akkor még nem történt "építkezés"...a következő 4 évben elmegy Magyarország mellett a világ, a nulla állapotból nem a hiány mérséklésének a célja visz előre, hanem a friss szellemi erő..nem látom ezt.
Csináljátok egységben az egészet, próbáljatok az elektromos autózásnak egyesületi szinten propagandát csinálni, ne az vezéreljen senkit, hogy 200-al száguldó elektromos autót csináljon, hanem minél több E-autót...a sok kis szorgos hangya többre megy, mint egy beteg elefánt...
Mi kiszállunk innen és ez már nagyon régóta érlelődött, ....láttátok, minden megnyilvánulásom ebben az irányba mutatatott....
Folyamatosan vágjuk el a Mo-hoz kapcsolódó szálakat.....ne aggódjatok, innen csak felfelé vezet az út...
Nem tudnátok korábban érkezni? Csak a pályafoglalás miatt mondom. Elvileg 1-kor nyit hivatalosan a gokartpálya. Addig teljesen szabadon használhatjuk az aszfaltcsíkot. Utána is használhatjuk egészen 3-ig, de ha beesik egy csoport aki szeretne gokartozni, azt fel kellene engedni a pályára. Általában nem szokott gond lenni, ilyenkor soha nincs a pálya 100%-ban leterhelve.
Péntek este nem tudtok esetleg elindulni? Egész éjszaka tölthetnél...
Szuper. Akkor hozz légyszíves hosszabbítót. Köszönöm.
Úgy is tervben van, úgyhogy csinálok 380/ 3x220-as átalakítót.
Milyen 380-as dugót tegyek rá? Mert van itthon 3 fajta, mindnek más a mérete.
Az autó ma teljesen elkészült.
A fűtés pöpec lett. 2 zónás. Első fokozat 500W és csak a vezető oldalon jön a meleg, a második fok 1500W, és mindenhol jön. Tudom nyár van, de ma du. vagy 1 órát fűtöttem a kocsiban. :-)
Remélem sikerül a következő héten a 2. töltőt is összerakni. Ha igen akkor lesz lehetőség próbakörökre is a találkozón. Úgy tervezem, hogy 8-kor indulunk, Érd magasságában tölteni kellene 1 órát aztán tovább. 11 körül érkezünk. Utána tankolás, és 14 körül lehet menni a Tipoval. Akinek van jogsija, és elfogadja hogy nem versenyautó, tehát nem körrekordot akar beállítani, az mehet vele pár kört.