Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Leginkább szegény 2-es volt megzavarva... Azt a Magyar utcai betérést nem is értettem, az eredeti útvonaltervben semmi ilyen nem volt :). De 5 percnél nem hiszem, hogy többet késett volna bármi is.
A 7-17 Adyvárosban, a mai decentrumban fog hosszabb ideig pihenni (természetesen akkor, amikor 17A-ként ment ki, tehát nem a körjáratok lesznek megszakítva!), mivel a Virágpiacon még annyi hely sincs, mint a Korányin. Lásd az előterjesztés utolsó oldalának 2. pontját!
Azt gondoltam, de azon belül pontosan melyik mondatból? :)
A 7-17 vonalcsoporton lehet, hogy arányában kevesebb csuklósra lesz szükség, mint ma, viszont más vonalakon, pl. a 22-es vonalcsoporton, vagy a meghosszabbított 14-esen a mainál többre lesz szükség!
Szerintem folyamatos vonalnak semmi értelme nem lenne, mert az alap 11-estől venné el a kilométereket. Gondolom a sulik kezdési / végzési időpontjához fogják igazítani, értem ezalatt a marcalvárosi sulikat és a Szent Györgyit.
Sziasztok!véleményetek szerint a 11E-nek mennyi lesz a menetideje???Tudom,persze függ a forgalmi viszonyoktól stb...de sacc/kb??:)Viszont a vonalvezetése szerintem nagyon jó...(Széchenyi híd,Nádor aluljáró..)De remélem reggel és délután nem csak 2 pár fog menni,mint ahogy most a 11R-esnél,mert az nem elég,szerény véleményem szerint!:)Főleg az lesz a vicces,ha ez is majd oly "gyakran" kimaradozik,mint az R-es! De alapjábavetőleg jó ötlet!Kár hogy már nem járok a Krúdyba,innen Bácsáról!:)nem kellene átszállnom!:)
"6-os az 5-össel összeforgatva Révai." Ezt ugy érterd,hogy a révaibol 5-be kimegy Kismegyerre a kocsi, ott áttábláz 6-ba megy pár 6-ost és egyik 6-bol kismegyerre érve ujra átvált 5-re és igy megy vissza a révaiba? Ez nemrossz ötlet.
Szerintem a 22 és 22E a 22A-kból való beforgatással Marcalvárosból is kiadható, de majd kiderül, amikor a konkrét indulásokat számítják az illetékesek. 7/17 szerintem talán a 2-eshez hasonlóan Révaiba megy majd pihenni. 8 (most 8 + 13) meg bizonyos j áratokon Révaiban átszállás lesz, tehát Révai. 6-os az 5-össel összeforgatva Révai.
Kelleni fog az a 22-esre :) De lehet, hogy a 7/17 körjáraton reggel a Adyvároson át befelé jövő irány, délután az Adyvároson át kifelé menő irány csuklós-igénye fog jelentkezni, ha az emberek Szabadhegyen ráharapnak az Adyvároson át való belvárosba jutásra.
Az elképzelések szerint melyik járat hova tartozna? 22 Révai ? 22A, 22E,,11E Marcal-hoz? 7-17-ek pedig hova? Azt is figyelembe kell venni,hogy a kicsi révai utcába a jelenleginél sokkal több buszt ne legyen odatelepitve.
Hello. Azt,hogy kevesebb csuklos lenne azt az olvasmányban lévő irásbol szürtem le. "A 17-es járatra lesz a 17A kiegészittő járat,a 2 járat kiegésziti egymást és talán ugy eloszlik a nép,hogy több szoló buszt is vonalra lehet tenni". Ebből gondoltam ezt és kérdeztem.
A menetidők megemelése önmagában nem jelentene megoldást, mivel a mai menetidők csúcsidőben valóban alacsonyak, azon kívül viszont éppen, hogy túl magasak! Gyakran előfordul, hogy 5, vagy - hosszabb vonalak esetén - akár 10 perccel korábban elmegy a járat, mint a menetrend szerint kellene, az utasok pedig lemaradnak. Hurokjáratoknál ugyanebből fakad az a probléma, hogy a technikai végállomáson átutazóknak hosszú perceket kell várniuk az álló buszon. Ha az lenne, amit írsz, hogy "minden járatra 4-5 percet KELL tenni", akkor ez a jelenség még durvább lenne. A valódi megoldást a kettős (hármas? stb.) menetidő bevezetése jelentené, amely csúcsidőben több, csúcson kívül viszont kevesebb lenne a mainál. Ezek meghatározásához azonban (mikor és mennyi) alapos felmérés szükséges (nem csak 1-1 járatot lemérni, hiszen a menetidő függ a pillanatnyi forgalmi helyzettől, valamint a buszvezető stílusától is!), amelyet a központi forgalomirányító rendszer fog lehetővé tenni. Akkor majd megoldódhat ez a probléma is (várhatóan kb. másfél-két év múlva).
Üresen durrogsz a levegőbe. Ez önmagában közhely. Ha indkolnál, akkor talán megértenénk, miért vagy felháborodva. Viszont aki önmagától keresztbe akar feküdni egy változásnak, pusztán mert változás, azzal sajnos nem lehet mit kezdeni, és jobban is teszik a fejlesztésért küzdők, ha nem tesznek semmit, mert az ilyen emberektől való félelelem konzerválta az elmúlt menetrendeket évtizedekre akkor is, ha az rossz volt, és ismert volt a jó megoldás.
És ezellen menetrenddel sokat lehet tenni. Csúcsidőben, amikor mind a kettő tömött, egyrészt 22-est és 22A-t is kell indítani, ahol a 22A megy 1-2 perccel előbb, azaz az utasok nagyját elviszi. Ezen kívül ha jól olvastam, a csúcsidei sűrítés 22E lesz és nem 22-es. Vagyis óránként kb 2 db buszt érinthet ez a probléma iráyonként, ahol szintén nem kell pánikba esni, a 22A nagyon rövid járat, 6-10 perc után megérkezik a városból Marcalváros 1-re, ahol már szabadulnak fel az ülőhelyek. Belvárosba menet meg a csanakiak szálltak fel előbb a 22-esre...
Ezen kívül még egy jó dolog van a 22-es kontra 40-esben. A 22-es rendszerbe való ágyazása miatt valószínűleg sokkal gyakrabban lesznek a csanaki buszok csuklósok, hogy bírják a sarat Marcalvároson keresztül. Vagyis az út nagyobb részén sokkal több csanaki fog ülni, mint jelenleg.
A 22-22A-22E számozás eléggé szerencsétlen dolog lesz. Ugyanis csúcsidőben jelenleg is kitömött 22-es, és 40-es járatok vannak. Ebben az időszakban a több 10ezer lakosú Marcalvárost fogja érinteni a csanaki járat. Nyilván a jelenleginél sokkal sűrűbb csanaki járatot nem lenne gazdaságos indítani, viszont a marcalvárost meg rendesen ki kell szolgálni. Így a marcal lakótelepeken élők, símán felszállnak majd bármilyen 22-es jelzésű buszra. A csanakiak meg vagy felférnek, vagy nem. Ez azért elég bátor döntés. A kikerülős járat viszont jól is elsülhet. Ja és egy szakmai dolog. A cikkből idézek:"a változtatás melletti egyik legfontosabb érv, hogy a járatok rendszere ma gyakorlatilag ugyanaz, mint két-három évtizeddel ezelőtt..." Nos a menetidők is 30 évvel ezelőttiek. Azóta városszerte 40-50 lámpás csomópontot létesítettek. Mikor veszi már észre valaki, hogy a késések legnagyobb része ebből fakad. Minden járatra 4-5 percet KELL tenni. Nagyon sokat jelentene. Ezt olyan nehéz belátni??? Alig-alig van olyan járat, amit időre meg lehet csinálni! Részletezzem, hogy ez miért baj?
A csanakiak egyik legnagyobb problémája eddig az volt, hogy rettentő lassan tudtak busszal bejutni a belvárosba (ahová a többségük utazik), mert az összes busz megkerülte a fél várost. Ezért sokan inkább átültek az autóba. Ez szerencsére most változni fog. 1-2 megálló kivételével pedig továbbra is lesz lehetőség a Tihanyi Árpád útra közvetlenül eljutni, tehát csak az utasok kis részének kell mindenképpen átszállnia. A többség viszont jobban jár!
Az, hogy hány forda lesz, és ezek közül hány csuklós, még nem ismert: az 5-8-cal kevesebbet honnan olvastad ki?
Én két dolognak örülök: A hosszú 22-es miatt Marcalváros, a 7/17/17A miatt pedig Adyvárosnak sűrűbb lesz a követése 30 perces alapjáratot és 30 perces betétjáratot feltételezve = közös követés 15 perc. Namost ez Ménfőcsanaknak is nagyon jó lenne, mert megszűnnének a 40 perces várakozások, és Szabadhegy sem jár rosszul, hogy mint a régi szép 4/7 körjárat idejében, most is az út bármelyik oldaláról bejutnak a városba...
Ma a Cuha-völgyi vasút ünnepét rendezték meg a Bakonyban. Az eseményre a faros Ikarus 66-os is elment, ahol Csesznek - Vinye - Bakonyszentlászló útvonalon szállította az utasokat. Én és fényképezőgépem is jelen voltunk a buszon egész végig:
Igazad van,én voltam a meggondolatlan.Tényleg marcalnál áttudnak szálni és igy könnyű szerrel eltudják érni a kórház és környékét. Jó lenne ha ez az új menetrend végre jelentősebben lelasittani az utasfogyást.
Szerintem a 22-es jellege vagy nem jellege a mostani 40-esnek nem kavar be az utolsó buszok végzési időpontjának.
Csanak felől Marcalvárosban a töküres 14-esre is át lehet szállni és el lehet jutni a kórházig. Majd a menetrend megtervezésekor remélem, a lehető legjobban összehangolják a két vonalat, és akkor legalább a bérletesek nem szívnak.
A Belvárost közvetlenebbül elérő buszok száma és a ritkábban járó Adyvároas felé kerülő buszok aránya amúgy nagyjából hasonló a buszokon mérhető Belváros/Adyváros arányhoz.