>A csavar a felfogatás és az áramvezetés is egyben.
Idáig nincs is hiba... :)
>Az eredeti "királycsap" egy kis két oldalról besliccelt lemezke nem? Ebbe pattan be felülről az áramvezető bronz lapka, ami felmegy a tető alá helyezendő világításhoz.
Ahogy mondja kérem. :)
>érintkezik a forgóváz fémvázával
Na, itt van... Ahhoz, hogy az érintkezés BIZTOS legyen, a fémházra valahogy rá kell erősíteni a csavart. Anyával ez csak úgy járható, hogy ha a műanyag házon kívülre (ha úgy nézzük, akkor a tetejére) kell az anyát tenni. Tehát a csavaron két anya lesz; az egyik a fém házat fogja a műanyaghoz, a másik pedig a forgóvázat az alvázhoz.
A csavar a felfogatás és az áramvezetés is egyben.
Az eredeti "királycsap" egy kis két oldalról besliccelt lemezke nem? Ebbe pattan be felülről az áramvezető bronz lapka, ami felmegy a tető alá helyezendő világításhoz.
Ezt szűnteti meg a PEHO megoldása, úgy, hogy érintkezik a forgóváz fémvázával és a túloldali lapos anyához vagy forrfület fogatsz, vagy az anyán forrasztasz.
Szerintetek hogyan lehet megoldani a PEHO PDF doksijában látható forgóváz felfogatást?
Ahogy nézem (mivel a régebbi, csapos tengelyű forgóvázról van szó), az áramátadást szolgáló lemezke ki-, ill. levágásra kerül a tengelyeket tartó keretről. Helyette egy csavar feje látható a képen. De azt mi módon lehetne rögzíteni? Egy lapos anyával?
Van a műhelyemben pár régi Schicht Y kocsi, amik mai ZSR-nek megfelelőre vannak kipingálva. Ha jól tévedek, akkor szabiroli-féle matricák vannak rajtuk, amik nem is rosszak.
CSAKHOGY! Kétségkívül tehetséges barátaink lefesették a kasznit, majd mindenféle alapozás, majd fedőrétegezés nélkül (!!!) tették rá a feliratokat. És ezért még pénzt is kértek, nem is keveset... A kocsikba világítást kéne építeni, meg egyikben megjavítani a benne lévőt, de pillanatnyilag ez lehetetlen, mivel a matricák rajta maradnak az ujjadon. Ergo: nem lehet kézbe venni a kocsikat. Így egy kicsit nehézkes dolgozni velük, de sínre tenni sem lehet őket.
Ha magukra ismernének a "kollégák", akkor rendben van, és üzenem nekik, hogyha hiányt szenvedenk eblőle, akkor szívesen adok nekik egy ásót, amivel szépen lassan kezdhetik elásni magukat...:-(
Na sikerült beüzemelni a mozdonyt! Előtte vagy húszszor szedtem szét és raktam össze, de végül meglett! Egy csomó retket szedtem ki belőle, és jól tippeltem, kontakthibák volta kcsak a sok szíros/olajos szmötyitől.
Apró tanács, ha legközelebb papírból csinálsz pl. fekete táblát: A vágási éleket fekete filctollal húzd végig, és akkor majd nem virít, mint útszéli pillangó kivillanó fehér csipkebugyija augusztus végén! :-)
És akkor felrakom a Ludmillát is. Ezt a gépet is eladnám vagy esetleg digitálisan előkészített Szergejt beszámolnék. A gép irányára: 35.000,- (analóg üzemmódban), a dekódert megtartom az esetleges Szergejbe.
Üdv! Bocs a Profiktó!!! Távol állt tőlem a elkedvtelenítés,sajna nekem ezidáig nemvolt sikerélményem e tárgyban. Ha így látjátok ,akkor nosza ,én is kezdek kifogyni a száraz matricából. Lássuk a macit! Üdv Zsolt
ÜDV ! Az Inter Pici és a sárga csíkosnál esetleg a telibe matricázás lehet megoldás,de azt profi matricázós csinálja!!Részemről ez csak agyaskodás mert nem sokszor csináltam még vizes matricázást. Üdv
Matrica max akkor sárgul be lakk alatt ha nem a megfelelő lakkal felületkezeled. Lap minősége nem változik se a németek által használt tanponozott matricáknál, se az én általam használt "nyomtatásnál".
Az én H0-ás Ikarus-gyűjteményemnél több mint 7 éve tart az X-idő. A vizes Volán-matricákat egy szitanyomó haverom csinálta és a Tamiya fényes lakk alatt 7 év után sem sárgultak be egyáltalán, jóformán a szélük sem látszik. Engem érdekelne majd Bz matrica...
Üdv! Bocsi a bele vau-vau,de a vizesmatricán már túl vagyunk mint Latinovics. Maksz csak végszükséglet,X idő után még a lakk alatt is besárgul (x= rövid) Üdv
Lehetőség van arra, hogy a festési változatoknak megfelelő, fehér, vagy fekete feliratokat készíttessünk a Bz-khez, valós pályaszámokat, honosításokat.
Ezért, ha van rá igény, akkor kérem mindenki találja ki, hogy mit szeretne kihozni a bauzaccból, jelezze és ennek alapján fogjuk megtervezni és legyártani a vizes matricát.
Német gyártó készíti, tehát minőségben - elvileg - jobb lesz, mint bármely börzés történet.
Egy A4-es lapra rengeteg minden elfér TT-ben, ezért az árak is kedvezően alakulhatnak.
Csak építő kritika: ha modellt fotózól, pláne ha szétszedett állapotban, akkor azt egy semleges háttér előtt tedd! Egy OBI-s reklámújságon szétrobbantott mozdonyból nem sok látszik.
Köszönöm az ötletet, nem volt benne golyó. Volt bontott műanyag kockám több, mindegyikben ott figyelt a golyó - nem is tudtam. Szóval most már másképp imbolyog:), de rajta vagyok:)
Szia! Már mások is írták. Ha hiányzik a golyó azt feltétlen pótold, én toll betétből szoktam ki venni olyat kell keresni amiben szemre nagyobb van.
A tengely ágy meg kopásával a csiga és a tengelyen lévő fogaskerék közötti hézag szűnik meg ez egy darabos nehézkes indulást is eredményez a billegésen kívül. Azon kívül ha ez a gond, össze szerelt állapotban a kerekek minden irányba lötyögősek. Javítható, inkább kókányolható. Ha jól tudom két hajtott tengely van, a többit csatló végzi A hajtott tengelyek ágyaiba 0,1mm rézlemezből perselyt hajlítasz egy 2mm fúró segítségével. és pillanatragasztóval be ragasztod. A széleit inkább picit kisebbre vágod, ne lógjon ki az alváz vonalából, az is gondot okozhat. Valahogy így Ha nem válna be, a ragasztó annyira nem fogja meg, hogy ne lehessen eltávolítani. Természetesen csak a csiga csapágyainak ellenőrzése után ha az sem orvosolná a problémát. Ez csak olyan utolsó lehetőség, a csere előtt. Van pár öreg modellem ami így lett javítva.