Szegény mozdony azt sem érte meg,hogy a német feliratokat le szedjék róla.
Akkor egy kis M30 (M322) történelem:
A mozdonyt a német Jung, Jungenthal gyár gyártotta WR 360 C 14 típusként 1950-ben. A diósgyőri vasmű kezelésbe vételekor 1952-ben került a MÁV-hoz. A DIMÁVAG-nál a III számon futott. Ezt a számát egészen 1955 decemberéig megtartotta. Ekkor számoztak át M322,4001-psz.-ra. A mozdonyba erőforrásként RHS 335 S típusú 6 hengeres dízelmotor lett beépítve. A motor kardántengellyel hajtotta a L37 típusú hidrodinamikus, irányváltóval egybeépített hajtóművet. Ez vakforgattyús hajtóművel rudazatok útján hajtotta a kerékpárokat. A mozdonyt 1957-ben átszámozták M30,2001-re. 1960-ban a Bp. Keleti Vontatási Főnökségnél került selejtezésre.
Mohai László fotója
Ez saját készítésű modell, menetirány szerinti világítással.
ATTól még löTTyögni fog alaTTa az ontopic mretű sín!:-)))
NNa, viccet félretéve:
Az ajtó ugyan még nem nyitódik/csukódik a mi méretünkben, de egy szokásos motorvonati hang (LVT, Desiro, VT135 stb, stb.) nálam alapan tartalmazza az ajtók zaját, meg a kalauz sípot is. Igaz, nem automatikusan, hanem teret engedve a játéknak, külön funkciógombhoz rendelve. Még az új Taurus hanganyagban is benne van. A régebbi TRAN hangdekoderek is kezelnek 7 féle hangot a szokásos menethangokon kívül. Persze, van, ahol ez nem mind van használatban.
Más: A februári Modelleisenbahner-ben TT vonatkozású lesz: a Kühn emeletes vezérlőkocsiját tesztelik (5 lámpás), illetve egy kis összefoglaló cikk a TT választékról.
Ami OFF, de érdekes: egy Roco digi startszett villanymozdonnyal. Eddig még semmi különös. A mozdony hangdekóderes, az áramszedői digi mozgathatók. Ez még mindig ok. De plusszban a kocsikban is hangdekóder az ajtónyitás hangjához, illetve az ajtók mozgatásához! Az utolsó ajtó becsukása előtt még a kalauz füttye is hallható...
A T334-ből dolgozott vörös és zöld változat Almásfüzitőn a Timföldgyárban is ("Nálunk a munka becsület és dicsőség dolga!"), nem is egy. Sajnos apránként elfogytak :-( pl. 1996/97 fordulóján 2 vöröset is szétvágtak, amiknek a gyári tábláját nem tudtam megszerezni. :-(((
De a Karsei is gyártja pl. a <a href="http://www.tillig.com/modellbahnshop/shop.pl?SESSION=759286&shopid=1&template=produkt1.html&spur_id=1&hst_id=36&r1_id=139&r2_id=764" target="_blank">V15/V23</a>-t, ami szintén A26-ba besorozva igen sokhelyütt dolgozott/-ik itthon. (pl. Csepel Művek, Hatvani cukorgyár, ami hirtelen eszembe jut...) Igaz a 183€-s ár nem éppen az átalakításra buzdít...
De talán a kisszériás gyártót - megfelelő érdeklődés esetén - rá lehet venni magyar feliratozásra, vagy esetleg felirat nélküli jármű kiszállítására...
Igaz, a Karsei honlapján már nem szerepel a mozdony... :-( Viszont a kocsik között már régóta ott a Gags kocsi beharangozója, ami alapjármű lenne nekünk is, főleg egy elfogadható áron. Tényleg MasTTer mester, ha Nürnbergben ott lesz, rákérdezhetnél, hogy mi van ezzel a kocsival... A németek is birizgálják, ha mi is, akkor talán kap egy löketet... Bár biztos, hogy nem túl nagyot... Igaz, a kocsi már kapható rézmaratott építőkészletben...
Továbbá itt a T 334, amely jelenleg is fut A 26 103 néven. Eredetileg Győrben volt ipari mozdony, jelenleg a Nyírtech Kft tulajdona.Fényképem is van róla csak most éppen nem találom.
Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon (Közlekedési Múzeum többször kiadta), ezt a könyvet szerezd meg. Vasútmániások Bibliája. Gőzmozdonyos dolgokra meg itt egy speciális Topic címe: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9036868 Az általad keresett mozdonyok egyike a Dunai Vasműben dolgozott. VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke (LEW), Hennigsdorf 1953.12.31.-én 16348-16349-16350 Gy.Sz-al Ch2t tipúsú mozdonyokat adott el Magyarországra.Talán őket keresed.