Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14225

Szegény mozdony azt sem érte meg,hogy a német feliratokat le szedjék róla.

 

 

Akkor egy kis M30 (M322) történelem:

 

A mozdonyt a német Jung, Jungenthal gyár gyártotta WR 360 C 14  típusként 1950-ben. A diósgyőri vasmű kezelésbe vételekor 1952-ben került a MÁV-hoz. A DIMÁVAG-nál a III számon futott. Ezt a számát egészen 1955 decemberéig megtartotta. Ekkor számoztak át M322,4001-psz.-ra. A mozdonyba erőforrásként RHS 335 S típusú 6 hengeres dízelmotor lett beépítve. A motor kardántengellyel hajtotta a L37 típusú hidrodinamikus, irányváltóval egybeépített hajtóművet. Ez vakforgattyús hajtóművel rudazatok útján hajtotta a kerékpárokat. A mozdonyt 1957-ben átszámozták M30,2001-re. 1960-ban a Bp. Keleti Vontatási Főnökségnél került selejtezésre.

 

 

Mohai László fotója

 Ez saját készítésű modell, menetirány szerinti világítással.

Előzmény: modelitt (14191)
Uplink Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14223

Az nem a túszt hagyta el és nem a cipőjét??? :)))

 

Ha már ennyire vicces kedvében van mindenki.

Előzmény: Törölt nick (14222)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14222
Hopp, akkor te próbálkoztál a Flórián térnél?....:-))))
Előzmény: BaTTka 1 (14203)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14221

Dani,

Itt könnyebb válaszolni, mint a TT-s cikk alá commentelni.

TT-s szlovák összerakókat kint a börzén is találsz egy magas, sötéthajú, felvidéki srácnál.

Egyébként LOCO, vagy LPH néven van Faccpp és Uacs kocsi, valamint a Bz.

Ha beírod keresőbe, hogy TT Stavebnice, akkor segít a gúgli.:-)

Előzmény: asztalosdani (14175)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14220

OFF

Csopaki Olaszrizling. Nem nagyon fogyasztok ennél erősebbet.:-)))

ON

Előzmény: róbertke (14218)
modelitt Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14219
Sziasztok !!
Nem találtam gyári számot,de majd megnézed a találkozón ha akarod,mert elviszem a
könyvet..
Előzmény: Gashpy (14195)
róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14218
Úgy látom kedves Mester, gáz helyeTT mintha valami párlatfélével fűtenél! :-))))))
Előzmény: Törölt nick (14214)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14217
A fütty elszál, a kalauz megmarad :-)
Előzmény: Törölt nick (14214)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14216

ATTól még löTTyögni fog alaTTa az ontopic mretű sín!:-)))

 

NNa, viccet félretéve:

Az ajtó ugyan még nem nyitódik/csukódik a mi méretünkben, de egy szokásos motorvonati hang (LVT, Desiro, VT135 stb, stb.) nálam alapan tartalmazza az ajtók zaját, meg a kalauz sípot is. Igaz, nem automatikusan, hanem teret engedve a játéknak, külön funkciógombhoz rendelve. Még az új Taurus hanganyagban is benne van. A régebbi TRAN hangdekoderek is kezelnek 7 féle hangot a szokásos menethangokon kívül. Persze, van, ahol ez nem mind van használatban.

Előzmény: BaTTka 1 (14215)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14215
Vagy családi gyufát teszek mellé. Attól kisebbnek tűnik ;-))) 
Előzmény: Törölt nick (14213)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14214

"Az utolsó ajtó becsukása előtt még a kalauz füttye is hallható..."

 

Aki természetesen nem száll fel a szerelvényre, így az uatsok jegy nélkül is utazhatnak, a kalauz meg mehet munkanélküli segélyért!

:-)))

 

" De, ha elindul a vonat,

Az állomás meg ott marad!"

/Ferdítve Demjén Rózsiból/

 

:-))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Gashpy (14202)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14213

Az kevés lesz!

Venni kell  a készlethez még több kilónyi timsót is, hogy összemenjen 1:120-ra. Ugyanis gyári állapotban kicsit nagyobb!

 

:-))))))

Előzmény: BaTTka 1 (14203)
róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14212
iTT az eredeti kép és szöveg
Előzmény: resophon (11540)
róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14211
Elnézésed kérem ""resophon"", ezek a te képeid a 11540-es hozzászólásban
Előzmény: róbertke (14209)
róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14210
teaház "remekművei" alul
Előzmény: teaház (11610)
róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14209
Mintha már szerepeltek volna ezek a képek iTT a fórumon, és ha jól tudom vasuTOM jóvoltából.
Előzmény: gumidani (14208)
gumidani Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14208
Előzmény: ZolTTán (14198)
Uplink Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14207
Ugyanott, mint novemberber, lent az alagsorban???
Előzmény: gkiri (14204)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14206
Meg az a kisebb vagyon amivel körbetartoznak nekem:-(
Előzmény: Gashpy (14205)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14205
Szerintem pont a cipő ára fog hiányozni :-))))
Előzmény: BaTTka 1 (14203)
gkiri Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14204

Helló

 

Csak hogy tudjátok! 30 szék van előkészítve, minden OK, holnap jöhettek!!!

 

rákattantunk

BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14203
A francba! Az egyik cipőm lemaradt, úgy rohantam a bankba kivenni azt a 790 Ejurót :-))
Előzmény: Gashpy (14202)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14202
pont :-)

Más: A februári Modelleisenbahner-ben TT vonatkozású lesz: a Kühn emeletes vezérlőkocsiját tesztelik (5 lámpás), illetve egy kis összefoglaló cikk a TT választékról.

Ami OFF, de érdekes: egy Roco digi startszett villanymozdonnyal. Eddig még semmi különös. A mozdony hangdekóderes, az áramszedői digi mozgathatók. Ez még mindig ok. De plusszban a kocsikban is hangdekóder az ajtónyitás hangjához, illetve az ajtók mozgatásához! Az utolsó ajtó becsukása előtt még a kalauz füttye is hallható...

Az egész élmény 790€-ért beszerezhető ;-)
Előzmény: Törölt nick (14201)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14201

Mhh...

A Kispesti Hőerőműben is van (volt)??? egy, aminek csak a feliratait kellene cserélni, mert szép világoskék.

Egyébként az a baj ezekkel az ipari gépekkel, hogy a nyílt vasúti pályán elvétve közlekedhetnek...

Előzmény: Gashpy (14199)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14200
Előzmény: Gashpy (14199)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14199
A T334-ből dolgozott vörös és zöld változat Almásfüzitőn a Timföldgyárban is ("Nálunk a munka becsület és dicsőség dolga!"), nem is egy. Sajnos apránként elfogytak :-( pl. 1996/97 fordulóján 2 vöröset is szétvágtak, amiknek a gyári tábláját nem tudtam megszerezni. :-(((

De a Karsei is gyártja pl. a <a href="http://www.tillig.com/modellbahnshop/shop.pl?SESSION=759286&shopid=1&template=produkt1.html&spur_id=1&hst_id=36&r1_id=139&r2_id=764" target="_blank">V15/V23</a>-t, ami szintén A26-ba besorozva igen sokhelyütt dolgozott/-ik itthon. (pl. Csepel Művek, Hatvani cukorgyár, ami hirtelen eszembe jut...)
Igaz a 183€-s ár nem éppen az átalakításra buzdít...

De talán a kisszériás gyártót - megfelelő érdeklődés esetén - rá lehet venni magyar feliratozásra, vagy esetleg felirat nélküli jármű kiszállítására...

Igaz, a Karsei honlapján már nem szerepel a mozdony... :-( Viszont a kocsik között már régóta ott a Gags kocsi beharangozója, ami alapjármű lenne nekünk is, főleg egy elfogadható áron. Tényleg MasTTer mester, ha Nürnbergben ott lesz, rákérdezhetnél, hogy mi van ezzel a kocsival... A németek is birizgálják, ha mi is, akkor talán kap egy löketet... Bár biztos, hogy nem túl nagyot... Igaz, a kocsi már kapható rézmaratott építőkészletben...
Előzmény: ZolTTán (14198)
ZolTTán Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14198

Továbbá itt a T 334, amely jelenleg is fut A 26 103 néven. Eredetileg Győrben volt ipari mozdony, jelenleg a Nyírtech Kft tulajdona.Fényképem  is van róla csak most éppen nem találom.

róbertke Creative Commons License 2009.01.13 0 0 14197
Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon (Közlekedési Múzeum többször kiadta), ezt a könyvet szerezd meg. Vasútmániások Bibliája. Gőzmozdonyos dolgokra meg itt egy speciális Topic címe: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9036868 Az általad keresett mozdonyok egyike a Dunai Vasműben dolgozott. VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke (LEW), Hennigsdorf 1953.12.31.-én 16348-16349-16350 Gy.Sz-al Ch2t tipúsú mozdonyokat adott el Magyarországra.Talán őket keresed.
Előzmény: Törölt nick (14194)
etwg Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14196
Pulsometer az egy dugattyumentes gözpumpa.
Előzmény: Törölt nick (14190)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 14195
A gyári számát nem tudod véletlenül?
Előzmény: modelitt (14191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!