Azt hittem, ezek még a múltkori képek, azután olvastam tovább, hogy a történelem ismételte önmagát... Ki fogom nyomtatni, és a szomszéd lakók orra alá dugom, akiket nem tudok meggyőzni, hogy a lépcsőház kifestése előtt cseréljük ki az 1971-es MM-fal alu felszállóvezetékeket.... Talán ez a kép segíteni fog...
Pedig most azt ajánlottak egy ilyet (mármint papír szelepes maszkot) az egyik boltban. Állítólag ilyen kisebb (pár napos) munkáknál kifizetődőbb és lehet "p2"-eset is kapni belőle - állítólag ez fokozott védelmi képességű, azaz az egész apró szemcséket is felfogja... és nem kerül 10000 Ft-ba. (Az érdekes az volt az egészben, hogy mikor megemlítettem a 3M-es félmaszkokat akkor még a nő akart lebeszélni ezekről)
Mikor otthon felejtem a permetezőt, kényszermegoldásként szoktam használni a vizespalackot. :)
A gipszkartonragasztó-gipsz nagyobb sorolódobozhoz tényleg jó lehet, de csövezéshez az kell, hogy 1perc alatt kössön meg a gipsz. A 30perc picit sok(k) lenne.
Bár, ha jól olvastam a ragasztógipsz utasítását, minnél tovább keveri az ember, annál gyorsabban köt.
Nem tudom ez mennyire igaz. Én csak a márvány ablakpárkányokat ragasztottam be vele otthon.
Én használtam már gipszkarton ragasztáshoz való gipszet többször is amikor 5-ös konektorsávokat kellett vagy 30-at beraknom. Vödörbe megkevertem és nem kellett folyamatosan kevergetni fángliba. Drágább ez a gipsz, de a munka gyorsasága miatt megéri.
Szerencsére nem sűrűn gipszelek, mert nagyon nem csípem. Könnyűszerkezet rulez.. Viszont kb 4-5 éve csináltam egy téglalakást, ott Rimano 0-3 -ast használtam. Sokkal lassabban köt, mint a hagyományos gipsz, és elég erős. Azóta se sikerült kitépni a tulajnak 1 konnektort se. Merem ajánlani. a 3-6 lehet még jobb.
3M nagyon bejött. Nulla por jön át rajta. Van az alapmaszk, és arra jön rá a szürő.
Én porhoz való szürőt vettem hozzá, de azt hiszem van különféle vegyi anyagokhoz is. Én legutóbb a kereszturi köztemető közelében vettem egy szerszámüzletben. Komolyabb munkavédelmi boltokban is láttam. 10 körül van az ára.
A gipszkeverésnek megvannak a maga jól bevált módszerei, abszólut nem kell felrohanni a létrára ha jól van megkeverve.
A homokkal kevert gipsz valóban hamarabb köt.
Több oka is van az egytárcsás vágásnak, aki nem dolgozot horonymaróval az nem tudja. 1 nem kell állitgatni a szélességeket, vizszintesen legtöbbször a fugánál elég 1 vágás. Nem utolsósórban 2 tárcsával nagyon fárasztó a vágás, kb. 4 szerese lenne a flexesnek!
Hát nem gondoltam volna, hogy az ytong ilyen port kavar :)
... mindenesetre nagyon építő volt az alábbi párbeszéd.
Lacivill-től szeretném megkérdezni, hogy a 3M-es maszk mennyire jött be. A papír maszkok egyszerűen képtelenek ellátni a feleladatot (még duplán sem - közöttem vizes PZS-vel ) :(
Most olvasom hogy nem ment, én is láttam a két párhuzamos csíkot a vágás előtt, és porszívó ide-vagy oda kicsi por kiszállt volna a gép mellett. Ja én flexxel vágom, a tüdőmet meg sem merném nézni belülről, 10Ft-os maszkkal. Még jó hogy nem ebből élek, akkor biztosan lenne ipari porszívó és horonymaró. Azzal nem értek egyet hogy lacivilll megveszi a profi gépet és egy tárcsával dolgozik 2* tolja végig, én örülnék ha egy menetben meglenne a két vágás, amúgy a portól alig látom a másik vágást nem mindig szép párhuzamos a kettő, két tárcsával szép egyenletes. A gipszre kitalálhatnának valamit qrva gyorsan köt, én hallottam a gipszes homokot de talán még gyorsabb mint simán. Egyadül a menyezeti rögzítésnél jó hogy gyors. A stukatúrgipsz a lassabb, a modellgipsz gyorsabb ( villanyszerelőgipsz) ha jól tudom. Nekem rohanni kell fel a létrára hogy rám ne kössön.
Amúgy meg amikor mi csináltuk akkor vettünk egy üres ásványi vizes palackot megtöltöttük 3/4 vizzel a kupakot kilukasztottuk és már is kész volt a locsoló...olcsó praktikus és könnyen pótolható...és könnyen szabályozható a vizmennyiség vele...:))
Ha figyelmesen megnézitek a horonymaró nem ment, mert elötte ki lett vágva a horony...ez a film az szemlélteti, hogy mi a horonymaró és utánna, hogyan lehet kiszedni a hornyot...
Nem gondoltam volna, hogy ilyen részleten átsiklik a szakemberek szeme:)) Nézzétek meg újra...:)) Néha a látszat csal:))
Én is éveken keresztül flexel vágtam, és igaz, hogy könnyebb vele dolgozni.
Az is igaz, hogy akkora port csinál, hogy balhéztak mindig a szomszédok, bár nekem van egy szuper jó 3M maszkom, én szivtam bellőle a legkevesebbet.
Aztán felfejlődtem oda, hogy meg tudtam venni egy metabó horonyvágot porszivóval.
Itt úgyan 2 ember kell a vágáshoz, - a másik a csővet igazgatja- de pormentes környezetben lehet dolgozni. A vágásszélességet nem kell állitgatni, mert 1 lappal vágok, és kézsuer tolom végig ha szükséges, vizszintesnél a fugánál néha elég egyszer is.
Az ytongnál soha nem volt gond a gipszelés, mert alaposan megöntözöm.
Pedig Ytong a legjobb cucc, meg a gázbeton. Én kibic vagyok, de gipszelés előtt belocsolod vízzel, aztán kész is. Meg az nem horonymaró, hanem a másik gép lesz, ami után még vésni kell, csak sima korongvágós cucc, duplával. Tudja a fene a nevét, boltos ért hozzá, én csak használom :-)
Én Ytongot iszonyat könnyen bírtam kezelni, de hozzátok mérve alig 100 méteres mennyiségek vannak a kezem alatt.
Pedig az Ytongot a legkönnyebb megmunkálni, de ha valaki nem olvassa el, hogy kell a kivitelezésnél dolgozni annak problémás az anyag...az információ hiány nagy úr...no és kell hozzá megfelelő szerszám is anélkül elhiszem, hogy problémás...
Ha jó villanyszerelőt szeretne valaki pontos preciz munkavégzéssl akkor itt meg lehet találni és azt is, hogy hogyan kell horonymaróval dolgozni...a weblapon képgalériában bent van...1..4 -ig...
A gipsz kikeverésének és behúzásának is megvan a módja nem így ahogy itt lehet olvasni...az Ytong és bármely egyéb falazatot gipsz használata elött nedvesíteni kell..ez le van irva amúgy a www.xella.hu is. A gipszből annyit kell bekeverni amennyit el tud az ember dolgozni megkötésik gyakorlatlan embereknek egy fél flagnyi gyakorlottaknak egy félvödör is lehet sebesség és gyakorlás kérdése...a gipszelésnek is meg van a technikája de arra nem térek ki...a http://www.rigips.hu/index2.php lehet erről is szakmai cikkeket olvasni akiket érdekel a téma...
Urak kivitelezőt keresek!! Június végén szeretném felújítani Moszkva téri első emeleti 4 szobás+fürdő+konyha, 125 m2, 3,6m belm. lakásunkat.3*16 amperos villanyóra van. Körülbelül 42db konnektor és 22db lámpát szeretnék amiből 8 db lámpa több helyről kapcsolható, a kapcsolók száma 20 db, új lesz minden tehát a konyha is.Riasztó: 6 db mozgásérzékelő kellene.
Irányárak érdekelnének körülbelül mennyibe kerülne a teljes villanyszerelés. Azért írtam m2 is mert látom mindenki másképp számol. gaabor1965@citromail.hu ra várok ajánlatokat.
Nem használok horonymarót, mert nem látom semmi értelmét...
Csak a szarakodás van vele. Állítgatni a vágásszélességet, meg utána úgyis végig kell vésni.
Amit nagyon muszály, azt meg inkább kivágom sarokcsiszolóval.
Sokkal jobban haladok egy könnyű vésőgéppel.
Az ytongot mert azért rossz megmunkálni, mert nem reped soha arra amerre kéne, meg beleragad a véső, a gipszből meg kirántja a vizet egy pillanat alatt és már nem is lehet igazítani a csövön.
Dobozoláshoz is foshíg gipszet kell keverni, mert különben bedobom a gipszet, de a dobozt már nem is tudom belenyomni, olyan gyorsan meghúz.
De szereintem ezeket mindenki megtapasztalta már....
Még valami. A lakásban (villanyórától vagy 30 méterre és 6 emeletre) a föld sinre kötve találtam egy hajlékony vezetékes föld vezetéket, ami ellenben egyik konnektorban és a tűzhelynél sem jelenik meg. Kizárásos alapon ez valószínűleg a kádhoz megy. Jól sejtem, hogy ez így rosszabb, mintha nem is lenne? A mosógép zárlata (ami már kétszer is elpancsolta az elektronikáját), simán rátolhatja így a kádra a delejt.
Ez nem mint EPH, minden földvezetőtől függetlenül a PEN-re kéne hogy kapcsolódjon valahol lent a földszinti villany-helyiségben? De hogy nem a lakásban kéne a sima földre kötni, az úgy sejtem valószínű. És ez egy újépítésű ház...
Köszönöm mindkét választ, volt mire rákeresni végre a Guglin (mérnök-infós vagyok, aki ilyet egyrészt nem tanult, másrészt "csak" infósként dolgozom tizen éve).
Naszóval a fesz-védő kapcs. lényege, hogy a fém-készülékház/földvezető és a segédföld közti feszt méri és levágja a rendszert ha valamit mér. Ennél jobb a FI-relé, hisz az pl. a konnektor + gyerek kobinációra is reagál, ergo ezért hallhatott ki ez a rendszer.
Feszvédelem alatt most már inkább túl-feszvédelmet találtam mindenhol.
Ganz gyárt egyfázisú, háromfázisú és három fázis + nullás túlfesz, asszimetria, sorrend, alulfesz kapcsolókat. Ezek alapvetően motor-védő áramkörök. A 3 fázis+nulla nem állítható 2s késleltetéssel rendelkezik, kilőve. A csak 3 fázisos készülék szerintem semmit sem fog mérni asszimetria címszóval nullszakadás esetén, ez is kilőve. Marad 3 db egyfázisos túlfesz-védő, reléik sorbakötve, utána egy 25A-es 3 fázisos sima relé. Meg egy Fi relé is a sor végére ettől függetlenül. 3fázis+nulla 3fázis 1fázis 1fázis(egyszerűbb és kisebb) ez is elég szerintem, no meg befér a dobozba
Ez a megoldás ha brutál elmásznak is a feszültségek, akkor akár a 25A-es relé tekercsének elégése árán is, de szerintem jó eséllyel megszakítja a rendszert, ami ugye a relé NO ágán van. Sőt, talán még egy PEN vezető szakadást is lekezel ugyanezen elven. OK, nem biztos, hogy minden kütyü túléli az eseményt, de lakástűzig és emberhalálig valszeg nem jut el a rendszer.
Más kérdés, hogy társasház lévén a többi lakásban le nem kapcsolt hálózatok miatt a vízcsap simán kinyírhat, hisz PAP cső ide-vagy-oda, a víz a csőben vezetni fog. Vagy ez már túlzott pesszimizmus?
Apropó, a Ganz fi-relé-je nem elektronikus. Valahogy ez nekem üzembiztosabbnak tűnik, nincs valami más hátránya? Pl. lomha?