Így van, ott előjön a gyűrűs mappába behelyezett A/4-es lyukasztott papírfecni! Mondjuk én még hétfőn is olyat láttam a déliben, mert az információs úr elmondása alapján épp frissítették a programot.
A keletiben kedvenc idős infósomnál meg épp lefagyott a gép! (Őt az Andrássí úti menetjegyirodából mentették át..... )
Rágódj inkább azon, hogy az az egy méret nagy lesz, vagy picike... A pénztárakban, és minden forgalmi helyen a nagyméretű az ideális, az Utas pedig inkább a kicsit viszi... Kinek lesz igaza? Én a nagyra szavazok...;)
Egy hét alatt (bocsánat tíz nap alatt) megszülték a választ!
Nesze semmi, fogd meg jól - a tartalmát így is jellemezhetném, mert sem konkrét nap, sem ár nincs benne, csak azt, hogy december közepétől egy méretben!
Menetrend ügyben a következő választ kaptam az ügyfélszolgálati szakitól, s most körmöm rágva várom a fejleményeket: Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük Társaságunk részére, 2007. december 1-én megküldött elektronikus levelét. Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy a 2007/2008. évi új Menetrendkönyv várhatóan december közepétől lesz kapható. A tavalyi évtől eltérően idén egy méretben fog Társaságunk Menetrendkönyvet értékesíteni.
Sajnálatosan a konkrét napról és a Menetrendkönyv áráról jelenleg információval nem szolgálhatunk. Természetesen a biztos információ birtokában elektronikus levélben tájékoztatjuk Önt arról, hogy mely naptól és milyen áron lehet megvásárolni. Addig is szíves türelmét és megértését kérjük.
Üdvözlettel:Buj Emeseügyfélszolgálati szakelőadó
A Nyugatiban tegnap nekem is jövő hét közepére igérték, árat nem tudtak mondani .... Esetleg ha valaki tudná a nagyalakú mennyibe fog kerülni ..... megköszönném, ha a köz kincsévé tenné ezt az információt ....
Kérdésem az lenne, hogy mikortól kapható a pályaudvarokon a 2007/2008-as menetrendi évre érvényes menetrendkönyv, s mennyibe fog kerülni ennek nagyalakú változata?
Tekintettel arra, hogy jövő hét vasárnap már menetrendet váltunk, s Budapest - Keleti Pályaudvaron nem tudtak felilágosítást/választ adni a kérdésemre.
Szives válaszukat előre is köszönöm!
Válasz:
Tisztelt Utasunk!
A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának küldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Tájékoztatjuk, hogy minden észrevételre válaszolunk.
Azóta néma csend és hullaszag .... hétfőn kaptam a fenti választ, vasárnap menetrendet váltunk ......
Az alábbi levélváltás történt a MÁV központi információ és köztem:
– Az után érdeklődöm, hogy mikortól lehet kapni az új menetrendkönyvet, illetve hogy a honlapjukra mikor lesz feltéve? 11 nap múlva életbe lép, és még a pénztárakban ill a MÁV-direktben semmit sem tudnak róla.
–
A kért információ beszerzése időt vesz igénybe.
Szíves türelmét kérjük!
– Megdöbbenve és hitetlenkedve olvastam kérdésemre küldött semmitmondó válaszát. Nem hiszem el, hogy 10 nappal az új menetrend érvénybe lépése elött semmiről sem tudnak. Ez a MÁV-ra jellemző hozzáállás, hogy semmibe veszik az utasokat, nem válaszolnak konkrétan a kérdésekre (ez velem már nem az elsö esetben fordult elő).
Mindezek fényében még egyszer tisztelettel kérem, hogy konkrét választ adjanak az alábbi kérdéseimre:
Mikortól lehet megvásárolni az új menetrendkönyvet és mennyiért (kis- és nagyalakú), illetve hogy az új menetrend mikortól lesz elérhető honlapjukon.
Várom érdemi válaszát.
– Elnézését kérjük, ha előző levelünk azt tükrözte, hogy semmibe vesszük kérését és nem akarunk válaszolni az Ön kérdéseire!
Konkrét választ sajnos ebben a levelünkben sem tudunk adni.
A MÁV-Start a 2007/2008-as menetrendi időszakra vonatkozó menetrend tervezetet elkészítette és átadta a Gazdasái és Közlekedési Minisztériumnak jóváhagyásra.
A jóváhagyás a mai napig nem született meg, melynek oka, hogy a tervezett 38 szárnyvonalon történő vasuti közlekedésről még nem született megállapodás.
Ennél fogva nem rendelkezünk a 2007/2008-as menetrendi adatokkal, illetve nincs arról információnk, hogy mikortól lehet megvásárolni, mennyibe fog kerülni és mikor kerül fel a honlapra.
Mit szóltok ehhez?
Egyébként csak annyit, hogy ha nagyon akarták volna, akkor már réges-régen a nyomdában lenne a könyv. Ha pedig lett volna megszűnő mellékvonal, azt utólagos módosítással törölni lehetett volna.
Ezt tudatosan csinálták így. Ellehetetleníteni a vonaton való utazást nem új keletű, hiszen elindult a mellékvonalak megszüntetésével, az óriási jegyáremelkedésekkel, egy-egy mellékvonalon az ellehetetlenített csatlakozásokkal és most az önkényes menetrend érvényességkitolással. Gyerekek, ha ezt eltürjük, hát akkor meg is érdemeljük.:-(
A Kötött pálya információi szerint a MÁV forgalmi főosztálya a december 9-én bevezetni tervezett új menetrend elhalasztását kéri, mivel a mellékvonalakról csak kedden (november 20-án) született végleges döntés (egyelőre mindenhol maradnak a vonatok), így állításuk szerint nincs már elég idő az új menetrend elkészítésére és bevezetésére. A javaslat szerint január 13-án lenne a menetrendváltás, a két időpont közötti bő hónapban egy hibrid menetrend lépne életbe: a nemzetközi vonatok már a 2008-as, a belföldiek a 2007-es rend szerint járnának.
Információnk szerint egy szerdai, a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban tartott tanácskozáson merült föl a halasztás ötlete, amelyről ma (pénteken) hoznak döntést a tárca illetékesei.
Az ügy meglehetősen pikáns, hiszen a mellékvonalak sorsáról október 25-én intenzívebbé váló vitában a MÁV-tulajdonos GKM mindig azt mondta, hogy a december 9-i menetrendváltással szűnne meg a vonatközlekedés a szórásba bekerülő szakaszokon, majd amikor kiderül, hogy nincs vonalbezárás, az addig szent dátumként kezelt határnapot áthágják.
Ennél sokkal nagyobb baj származhat a december 9. és január 12. közötti átmeneti időszakból. A határnap ugyanis nem magyar találmány, Európa vasútjai (és például a hazai Volán-társaságok) egységesen ekkor váltanak, a nemzetközi vonatok régen letárgyalt menetrendjét tehát mindenképp meg kell változtatni bő két hét múlva.
A „forgalmisták” hibridjavaslata szerint tehát ezeket a járatokat „átvernék” a régi menetrend szerint járó belföldi vonatokon. Magyarán ha a – prioritást élvező – nemzetközi vonat ugyanakkor menne, mint egy hazai (vagy egyvágányú pályán egymással szembe haladnának), akkor most a belföldit meg fogják állítani, amíg előreengedi a külföldre tartó járatot. Jó néhány vonat tehát minden nap, törvényszerűen jelenős késéssel fog közlekedni, egész vonalak menetrendje verődik majd szét bizonyos időszakokban.
Más bosszúságot is kénytelenek lesznek elviselni az utasok, ha a javasolt halasztás megvalósul. A 2008-as menetrend nem különbözik radikálisan az ideitől, de a néhány változás által érintettek rosszul járnának az átmeneti időszakban. Akad, ahol a dolgozók kérésére módosult egy-egy vonat menetrendje, ők most le fogják késni a munkakezdésüket. A kapcsolódó Volán-járatok december 9-én váltanak, ha náluk nem lesz halasztás, így néhol elromlanak a csatlakozások.
Az új menetrend pár dél-alföldi vonalon fejlesztést jelent, például ütemes jellegű menetrendet. Ez most csúszna, vagyis például a 150-es számú, Budapest-Kelebiai vonalon nem lenne rendszeres gyorsvonati közlekedés. Természetesen nagyon oda kell majd figyelniük a nemzetközi vonatokat belföldön igénybe vevőknek is, hiszen ezek menetrendje már módosul december 9-én. Békéscsabára például sokan Romániába tartó vonatokkal jutnak el.
Az új menetrend elkészítése valóban elég komplex feladat. Nemcsak az utas által látott „vonatmenetrendről” van ugyanis szó, külön fordulójuk van a mozdonyoknak, a szerelvényeknek, a mozdonyvezetőknek, a jegyvizsgálóknak, és persze az állomási mozgásokat (mikor melyik vonat melyik vágányon áll vagy halad át) is meg kell tervezni. A 2008-as menetrend azonban az ideire épül, másrészt persze nem is most indul az elkészítése. Vasútbarátok körében napok óta terjed egy nyomdakész változat. Ebben persze nincs benne annak a 12 mellékvonalnak a menetrendje, amelyre most februárig rendel közszolgáltatást a GKM (vagyis nemhivatalosan ezek bezárására készültek), de a munkát akkor sem nulláról kell kezdeni.
De ha tényleg nem elég az idő a MÁV-osoknak, akkor meg az érthetetlen, hogy a most öt hét halasztást kérő vasutasok miért nem kiabáltak korábban, hogy öt héttel ezelőttig, vagyis még októberben el kellett volna döntenie a minisztériumnak, hol járnak majd vonatok.
Aki rendelkezik ezzel a változattal, legyen olyan szíves részemre elküldeni.
var proto = ( typeof Ajax == 'object' );
if( !proto )
{
var script_el = document.createElement( 'SCRIPT' );
script_el.src = '/rsc/js/061122/prototype-1.5.0_rc0.js';
var heads = document.getElementsByTagName( 'HEAD' );
heads[0].appendChild( script_el );
}
new Ajax.Updater( 'feedback_container', '/goldmine/commentform.php?Item_ID=239019&locale=hu-HU&can_comment=0&nocaptcha=loggedin&nopremoderation=1&disp_comment_form=1&comments_use_autobr=opt-out&parent_url=http%3A%2F%2Fkotottpalya.blog.hu%2F2007%2F11%2F23%2Fa_mav_elhalasztana_az_uj_menetrendet', { onComplete : feedback_loaded } );
function checkBrowser(){
this.ver=navigator.appVersion
this.dom=document.getElementById?1:0
this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom)?1:0;
this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5)
return this
}
function feedback_loaded()
{
bw = new checkBrowser();
div = 'hiddel';
obj = bw.dom?document.getElementById(div).style:bw.ie4?document.all[div].style:bw.ns4?nest?document[nest].document[div]:document[div]:0;
obj.display = 'none';
document.forms['commentForm'].frisbee.value = 'kozmodrom';
}
var pp_gemius_identifier = new String('zaeV7W8_Lb0Gdh_55m6U4fUHHXHpaq9rIV5cwy9.ck7.y7');
Örülj, ha december 9-én kézbeveheted. Még a nyomdába se adták le. Azt sem tudják, most akkor melyik verzió a jó. Kicsit a Kóka belekavart azzal, hogy mégis lesznek szárnyvonalak.