Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3495
vszeg letesznek egy uj csomopontot az M3-ra feluton Fabony es Mkovesd fele, es onnan felviszik a Maklar-Andornak feletti dombsoron az uj utat. Mondjuk onnan a volgybe lejutni megintcsak kunszt lesz (pl. Kőporos u.).

Hosszu evek ota van szo egy uj elkerulorol Egernek, de sokaig azt sem tudtak eldonteni, hogy a keleti v. a nyugati szelen menjen. szerintem keleten lenne egyszerubb elvezetni az Almagyar-domb felett a szolok szelen, es az Eged alatt EK-re levezetni a tarkanyi utra, es onnan Berva alatt tovabb a 25-re. egy ilyen nyomvonalnak lenne veguls del fele logikus folytatasa a fentebb emlitett ut.
Előzmény: _roadrunner_ (3494)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3494

most látom, a 25-ösön nincs falu Egerig.

Van viszont Maklár Andornaktályán át egy másik út Egerbe Füzesabonyból, a KözOP szerint azt kell fejleszteni elkerülőkkel 2008-as kezdéssel. Ez akkor a 3. út lesz Egerbe, vagy csak az elkerülők miatt mondják új útnak?

 

Mindjárt megnézem a NIF honlapján a terveket. Bocs, csak vicc volt, nem tartozik ránk.

Előzmény: _roadrunner_ (3492)
urál Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3493

Nyilván a Füzesabony-Ózd autópálya első eleméről van szó! :)

Előzmény: RadiX (3491)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3492

A kétszer egy sávos szakasz Egert és az M3-as autópálya füzesabonyi szakaszát köti össze - jelentette be a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára.

Ilyen út már van egy, a 25-ös, köszönjük...

 

Miért nem lehet négysávosítással, elkerülőkkel megoldani... biztos a hegyek... Ha meg nem lehet, akkor miért nem 2x2 sávos az új út? Vagy a macedón példában gondolkoznak? Egyik úton felmegyünk, a másikon meg le. Mert már csak így lenne értelme a 2x1-nek, igaz elkerülők akkor is kellenek a régi útra.

Ha én gazdag lennék...

 

Megint a bolondját járatja velünk a természet. Miért bánt minket mindenki...

Előzmény: Törölt nick (3490)
RadiX Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3491
agyhalal. ott van a 25-os, aminek Kerecsend-Eger kozott mar igy is 3 savos a ketharmada, elviselheto mennyisegu foldmunkaval vegig ki lehetne epiteni 2x2 savra, es Kerecsend felett le lehetne hozni uj nyomvonalon a 3-masra es akar onnan tovabb az M3-ra, ehelyett epitenenek egy teljes uj nyomvonalat?
Előzmény: Törölt nick (3490)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3490

Az évtized végére összekötik Egert az M3-assal

 

ebből ez a rész tetszik nekem:

 

Garamhegyi Ábel hozzátette: az út kivitelezése műszakilag igen nehéz lesz, hiszen új nyomvonalon halad, és az építőknek bonyolult természetföldrajzi adottságokkal kell megbirkózniuk.

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3489

A jogszabály (19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet a közutak igazgatásáról) szerint 1999.02.20-tól vannak egyszámjegyű főutak az autópályákkal párhuzamosan, de január 1-től táblázták át, csak nem tudom melyik évben.

Biztos, hogy nem 1997, hanem később volt.

Szerintem 1999 vagy 2000.

 

Hasonló kérdés még, hogy mikortól kékítették át az autópálya táblákat, inkább oda tippelném a 2002-3-t.

Előzmény: attus germanicus (3466)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3488

Én ezt másképp tudom. Az én ismereteim szerint pl. azért írták le majdnem nullára a hétéves ciklus vasúti fejlesztéseit, mert minden forrás kell a metróra. És az Unió szolidan utalt rá, hogy egy csak autópályát és metrót tartalmazó programra nem szándékozik rábólintani.

 

A KözOP szerint közel 3 milliárd euró értékű van most betervezve vasúti fejlesztésekre. Nem tudni mennyi valósul meg ebből, de az biztos, hogy pénz nincs ennyi. Ez direkt van így, túl kellett tervezni, hogy ha kihullik néhány projekt, akkor legyen helyette másik.

Jelenleg a vasút a nemzetközi közúti projektekkel (1,9 milliárd euró) osztozik egy 3,5 milliárd (önrésszel 4,1 milliárd eurós) kereten. Ez változni fog mostanában, de nem a metróval összefüggésben.

Ha hiányzó részt mind a vasúttól vonnánk el, akkor is minimum 2,2 milliárd euró értékű vasúti beruházásra lesz fedezet 2007 és 2013 között. Nem sok, de a 0-nál azért sokkal több.

 

A metrót a KözOP 1358 millió euróra teszi, a többi városi-elővárosival összesen 2570 millió a vége, de csak 1,6 milliárd euró van az alapban ezen a címen (önrésszel 1,88 milliárd euró), tehát 700 millióval van túltervezve.

Ezek a keretösszegek is elvileg még változhatnak még, de nagyon már nem fognak.

Előzmény: attus germanicus (3475)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3487

>a kamionok mely utakat használhatják?

Mindazokat, amelyekről nincsenek kitiltva. Amennyiben az említett útszakaszon behaladást tiltó tábla nincs, a gépjárművek korlátzoás nélkül behajthatnak (nem ideértve természetesen a jogszabályban meghatározott általános érvényű tiltásokat).

Előzmény: mzdude (3485)
mestska Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3486
szerintem urál a házak építőjére volt kíváncsi :)))
Előzmény: felucca (3483)
mzdude Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3485
Csak úgy eszembe jutott, hogy a Hajógyári sziget déli részének beépítése kapcsán szó volt némi útfejlesztésekről is. Ezekről lehet valamit tudni?

A másik, hogy a kamionok mely utakat használhatják? A minap jártunk például a 66-os úton, és korábban még sose láttam arrafelé kamiont, most viszont többet is. Ugyanakkor kissé kétlem, hogy azt az utat ilyesféle terhelésre tervezték.
urál Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3484
Ja, hogy csak vicc az egész! :)
Előzmény: felucca (3483)
felucca Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3483
Beruházó neve: ÉDRV-projektigazgatóság, átadási határidő: 2068 szeptembere:)))

De ez erősen tolódhat, ha az Únió a 2050-57-ig terjedő időszakban több kifogást talál a négyes metró finaszírozására, ezért azt kénytelenek lesznek a XIV. KözOP-ból finaszírozni, ráadásul várhatóan a pristinai LightRail erősen le fogja terhelni a zúnijós forrásokat.
Előzmény: urál (3482)
urál Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3482

Ez oké, de valami konkrétum nincs a dologról? A beruházó neve, stb...

Előzmény: mestska (3481)
mestska Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3481
egy csomó sokemeletes, magas szintterületi mutatójú ház terveződik a Soroksári és a Duna között.
Előzmény: urál (3480)
urál Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3480
Hát ettől sem lettem okosabb. Ez valami rejtvény?
Előzmény: felucca (3478)
mestska Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3479

(és én:)) meg egyetértett vele.

 

Még a végén egészen összeborultok....

Előzmény: felucca (3478)
felucca Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3478
Jaj, olyan rejtélyes vagyok:)))

A Közlepedék kft. előállt egy olyan tervvel, mely szerint a HÉV-et nem kell bevinni a lakótelepre a fenti (lenti) okokból, a kerület (és én:)) meg egyetértett vele.
Előzmény: urál (3477)
urál Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3477

Mi terveződik? Írj már valami konkrétumot!

Előzmény: felucca (3476)
felucca Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3476
Terveződik...terveződik...meg vannak történések, amik felülírják a hetvenes évek "metróterveit", amik még csak egy lakóteleppel számoltak Pesterzsébeten. Most a lakótelepnél kétszer intenzívebb lakóterület készülődik a Duna-parti nihil helyén.
Előzmény: _roadrunner_ (3473)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3475
Én ezt másképp tudom. Az én ismereteim szerint pl. azért írták le majdnem nullára a hétéves ciklus vasúti fejlesztéseit, mert minden forrás kell a metróra. És az Unió szolidan utalt rá, hogy egy csak autópályát és metrót tartalmazó programra nem szándékozik rábólintani.
Előzmény: _roadrunner_ (3474)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3474

A 4-es metró, ha támogatva lesz, "csak" a városi, elővárosi "közösségi" közlekedési projektek elöl szívja el a forrásokat, a közúti, vasúti közlekedés forrásait nem érinti, mert azok más keretösszegből gazdálkodnak majd.

 

Az újabb hírek szerint az EU legfeljebb csak a Keletiig támogatja majd a metrót, mert túl nagy falat ez még nekik is és lehet, hogy ezen belül mondjuk a felszíni munkákat és az állomásépítést sem fogják támogatni.

A 85%-os támogatás konkrét aránya is attól függ majd, mennyire jók a projekt pénzügyi mutatói és csak a közlekedési módon belüli fejlesztések átlagtámogatása lesz 85%, tehát lesz olyan, amit 100%-ig támogatnak és lesz olyan, amit még 60%-ig se. A lecsökkentett metróprojekt támogatási aránya az utóbbi szám felé közelít majd inkább, ha elfogadják egyáltalán.

Előzmény: felucca (3471)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3473

Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre,

 

Ez honnan?

 

hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!

 

Bár valóban vannak fejlesztések a Duna-part mentén, épül a Mediterrán lakótelep és tervezik, hogy a sétálóutcát átviszik a Helsinki (Soroksári) úton, HÉV-en, vasúton a Duna felé (hogy etessenek valamivel), de Pesterzsébet nem tud kimenni a Duna partra, mert nem ott van.

Még a HÉV-től, vasúttól (ami a HÉV mellett van, de 10 méterrel lejjebb a gödörben) 100 méterre lakóknak is jobb lenne, ha bevinnék a gyorsvasutat metróként a városközpontba, a régi városközpontnál (Tátra téri vásárcsarnok) és annál kijjebb lakó tömegekről nem is beszélve.

Előzmény: felucca (3472)
felucca Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3472
"...M5 már be fog menni Pesterzsébetre és nem elkerüli azt, mint a HÉV és akkor majd felveszi a szintén tömött 23-as busz forgalmának nagy részét, de hogy mikor lesz ebből valami, azt nem tudom..."

Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre, hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!
Előzmény: _roadrunner_ (3463)
felucca Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3471
Akkor nem fog megépülni, mert abból csak 4-es metró épül:)))
Előzmény: Rooger Preed (3469)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3470
majd a déli szektor bővítésével együtt...
Előzmény: RadiX (3468)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3469
Benne van a KözOP-ban...
Előzmény: RadiX (3468)
RadiX Creative Commons License 2007.03.08 0 0 3468
Azt tudja valaki, hogy az M0 kimaradt szakasza (az 51-es es az M5) kozott mikor/hogyan fog megepulni?
Előzmény: mestska (3449)
urál Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3467

Akkor ezért tűntek el a nullák! :)))

Előzmény: _roadrunner_ (3464)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3466
>Kb. 5 éve visszaszámozták egyszámjegyűvé az autópályákkal párhuzamos főutakat.
1997.
Előzmény: _roadrunner_ (3464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!