Lecseréltem a hengert, dugattyút, csapszeget, a csörgés lejjebbről jön sajnos, de sokkal jobban megy még így is. Nem tudtok valami motoros boltot BP.-n ami vasárnap is nyitva van?
Jó mondjuk hallani és látni kellene hogy milen állapotban van a gép.Azért csak ezeket javasoltam.Mondjuk ha kopás miatt gyenge a moci akkor a kuplung is felújitás alá kerülhet. Én egy délelött szétszedtem összeraktam a gépem de valszeg ez a kis kollegának nem menne.
Ha eléggé csörög, meg már a pacik sem ugrándoznak a szimóban, elég lecserélni a hengert, meg a dugót egy újra, vagy van még más valami is amire érdemes áldozni/odafigyelni? Normál használatra, nem speedmocinak.
A gyári km-óra eleve pontatlan szokott lenni, és ha kissebb (gyári 15 helyett 14 fogú) lánckereket raksz rá, már +10%ot mutat kb.. Szerezz be egy digitális bicajórát, állíts be 173 cm-es kerékkerületet, és döbbenj meg a VALÓS sebességeden ;)
Sajna én az idén kihagyom a simozást.Irigyellek benneteket. Az én gépem átépitet 4 sebességes és a 4 fokozat hosszabb mint a gyári 4. fokozat. A henger per pill 40 mm átmérőjü de épp egy kis tuningot reszelek bele.Ha kész lesz akkor felfúratom 40,5mm-re.Az utcai rezót szétvágom kiveszem belőle a fojtást ami miatt nem mükszik a rezó része a gépnek. 17-es lánckerékkel elég jó lesz asszem. Jó motorozást srácok.
Azt szeretné kérdezni kedves Rxdns hogy mennyibe volt nehed a Tuji féle 6 felömlős hatvanas krómtrapézgyűrűs keystone dugattyúval? Te fúrattad a hengert, vagy vettél egy új 60-asat? Mert én vettem és talán úgy jobb mint fúratni!?
Hy simsonosok!! az lenne a kérdésem h most a simom 50ccm-es végsebeesége kb:80km/h és elöl 14es lánckerék van. ha beletennék egy 17-es lánckereket mennyivel lenne gyorsabb?
Ja, igaz. Hal istennek en meg eredeti gyari cuccokal tudtam "dolgozni." Ezt ma mar nagyon nehez, es rengeteg a gagyi. A gyari szeria 70-es henger (45mm) u. anyit forgott mint az alap. Dea Nyomatek javult. Mit pofazok?
Irtam mar ide? Mindegy most irok. Nekem anno SB51 3 sebbessegel (oraszerint)
70-72 km/h volt a csucs. (gyari 13/14 lanckerekkel) Masodikban. Tudom a 4seb.-es 2-ese rovidebb. Nem is azert irtam. Sztem ezek a 60-70cc jok, de az alap szimot konyebb tuningolni. Nem utolso sorban (valaki emlitette, helyessen) a furas miatt tolodo vezerlo nyilasok miatt. (es pont rossz iranyba.) Mondjuk ha ossze jon nyomatekbol sokkal jobb.
Nekem a sima 60ra fúrt széria hengerrel nem voltak jó tapasztalataim.. Ha megnézed, a felömlők ívesen vannak kiképezve. A 60as dugóhoz kellő nagyobb furat miatt, az ív miatt a csatornák teteje egy picivel alacsonyabban lesznek - ezek eleve elszúrják a dolgot, kevésbé tud majd pörögni a motor. Én is raktam fel nagyobb lánckereket - ez alap, legtöbb tuninghoz változtatni kell, hol kissebbre hol nagyobbra :) - de nekem nem volt az igazi, csak szenvedett. Igaz, sokkal nyomatékosabb volt, pl. dombra fel sokkal fürgébben ment már. Aztán váltottam: sok pénzembe került a Tuji féle 6 felömlős hatvanas krómtrapézgyűrűs keystone dugattyúval, d enagyon megérte.. Nem csináltattam hozzá rezonátor kipufogót, csak egy széria cső lett átalakítva, ami elvileg a nyomatékra hegyezi ki a motort - így igaz, ez sem pörög sík úton nagyon, 16os lánckerékkel 70-75, de ez a legtöbb helyre elég is.. Viszont lejtőn kiforog 90-95ig is, és felfele is nagyon megy, negyedikben a legtöbb meredélyre felkapaszkodik 50el - ott is, ahol a szakadt rosszabb állapotú széria gépek már ketetsben is cak lehörögnek. Szóval hihetetlen. :) Meg a másik, amit régebben nem hittem el másoknak: széria négyes váltóval, 16os lánckerékkel kettesben 60-al megy, ez cirka 10000-es fordulat terhelés alatt, és ez a nyomatákos kipufogóval! Egy rezonátor megvadítaná nagyon... (De ez már tényleg nem tezs jót neki)
Nálad az igazság Rxdns ugyanis hiába van 60-as hengered 6500-as fordulaton ugyanolyan gyors lessz mint az 50-es, az lehet hogy gyorsabban eléri ezt a fordulatot, de gyorsabb nem lessz. Ha viszont veszel az első lánckerék helyére egy nygyobbat (én Pl. 15-ről váltottam 17-es re) ez ha többe kerül 700 Ft-nál akkor nagyon átvertek szóval ez egy jó befektetés! ezáltal a motor 60 helyett 75- tel esetleg egy kis hátszél segítségével akár 80-at is a 60-as henger miatt pegig nem lessz gyengébb.
Ezzel a hozzászólással sok szempontból nem értek egyet. Egy sima hatvanas hengerrel nemigazán lesz gyorsabb a moci, csak nyomatékosabb. És igazad van, a bolti 3000 ftos rezókipufogó csak a hangot tuningolja, de egy méretezett, külön gyártott sportkipufogó nagyonsokat számít, a 2T motoroknak a kipufogó (az egyik) lelke!!!
Valszeg a Párkányból hazaszállingózó Szimósokat láttad, emrt tegnap volt Simson Klubos túra arrafele. Tuti, hogy minimum hatvanas gépek voltak, egy ötvenes nem gyakran bírja a 70et tartósan. www.simson.hu - Keresd a fórumon Pallás Attilát, Kondrák Pétert vagy Papp Mikit a tuning fórumon, ők készítenek pl. 6 felömlős hatvanas hengert, a hozzávaló (és szükséges, méretezett, és sokat számító!!!!) kipufogóval 70-75 lesz az utazód, és ez nem is fogja gyilkolni a motort, bírja ezt sokáig, nem esik szét...
Utcai tuningS 51, enduro, SR 50 robogó (531 és 541 tipusú motorral rendelkezo) kismotorkerékpárokhoz
Olvasóink közül a legtöbben az úgynevezett ,,utcai tuning”, a közúti motorkerékpárok feljavitása iránt érdeklődnek. Ez a leirás ilyet mutat be. Szakszeru kivitelezése esetén nő a teljesitmény, fürgébb és gyorsabb lesz a jármű anélkül, hogy elveszitené alkalmasságát a mindennapi használatra.
Hangsúlyozni kell, hogy a leirtak alapján nem születik versenygép, sportosan vezetheto közúti motorkerékpár azonban igen, amelynek jobb menetdinamikája az elozési úthossz leröviditésével a közlekedés biztonságát szolgálja. Kiindulási elvünk az, hogy ügyeskezu emberek, akik éreznek magukban megfelelo szaktudást, elfogadható munka- és költsegráforditással, viszonylag egyszeruen javithassák fel motorjukat, meghagyva a gyári porlasztót és kipufogó rendszert. A leirtak végrehajtásához csupán néhány kéziszerszámra és egy nagyfordulatszámú fúrógépre van szükség, flexibilis hajtással a Bosch köszöruk részére.
Dönto fontosságú a preciz, jó minöségu munka!
A motorteljesitmény fokozását a töltés és ezáltal a fordulatszám növelésével és a suritési viszony fokozásával érhetjük el. ,,Utcai tuning” esetében a forgattyús házat nem módositjuk, csak a hengert és a hengertejet. A munkát a hengerbe beakasztható hajlitott aluminium lemezcsik kiszabásával kezdjük, amely megakadályozza, hogy a reszelo hegyével megsértsük a hengerfalat. Az alkatrészeket megtisztitjuk az olajtól és koromtól, majd a következo muveleteket végezzük el:
Szivócsatorna
A szivócsoben lévo hattyúnyakat (görbületet) a lehetoségek mértékében egyenesitjük ki. Ellenorizzük, hogy a belépo nyilás keresztmetszete nem lóg-e bele a porlasztó torkába, mert örvénylést okoz. A szivási ido meghosszabbitása érdekében bovitsük felfelé 5 milliméterrel a szivónyilást, a dugattyúgyuru kitámasztása érdekében középen meghagyva az ábra szerinti nyelvet. A csatorna formálása közben a szivónyilást ne szélesitsük ki, legfeljebb lefelé kerekitsünk rajta 1-2 milliméternyit a rajzon látható módon.
A Simson 531 és 541 tipusú motorok hengerpalástjának kiteritett rajza. Az átalakitással kapcsolatos csatornabovitéseket vonalkázás jelzi.Átömlő csatornák
Feladatunk a forgattyús házból az égéstérbe felömlo gáz ellenállásának csökkentése. A csatornáknak a hengerbe torkollását úgy kell kialakitani, hogy az átömlo sugarak hátul szembetalálkozzanak és úgy csapódjanak fel a hengerfal mentén a hengerfej felé. A csatornának a henger feloli falát nem szabad lemunkálni, mert ezáltal megszünne a rádiuszosan irányitott gázterelés. Az átömlo csatornák gyárilag kialakitott sarkait gondosan kerekitsük le és illesszük össze a motorház csatornáival. A hátsó csatornafal megmunkálásakor jó szolgálatot tesz egy melegen hajlitott gömbölyu tureszelo. A csatornákat a rajz szerint bovitsük tel, a henger sarkos nyúlványát pedig a gázáramlásnlak megfeleloen alakitsuk csaknem élesre.
Kipufogó csatorna
Ez az, amit a leggyakrabban végzetesen elrontanak a képzetlen ,,versenyszerelok’! A muveletet nagy figyelemmel kell végezni. Az ablakot csak felfelé és enyhén oldalirányban szabad rádiuszosan boviteni. A túl magas kipufogónyilás rontja a nyomatokot. A túl széles nyilás viszont elosegiti a gyors gázcserét, de növeli a gyurutörés és a dugattyúcsilingelés esélyét. Szóval az arany középutat kell megtalálni, a rajzon közölt méretekkel. A kipufogó csatorna további részének bovitésekor ügyeljünk a szilárd falvastagság megtartására, nehogy az egész letörjön vagy kilyukadjon. Végezetül a készre munkált henger valamennyi csatornájának éleit türeszelovel gondosan kerekitsük le (R=1).
Hegerfej
A suritési viszony növélése érdekében ajánlatos a hengerfejbol 1 millimétert leesztergálni úgy, hogy az égéstér formája változatlan maradjon. Összeszerelés után a gyújtást ennek megfeleloen 1,5 milliméterre állitsuk. Üzemanyagnak 92 oktános benzint ajánlatos használni. A porlasztó beállitásához gyakorlat kell, ezért azt célszeru szakemberre bizni.