Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Atesz27 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 173
:-))) Hát ezaz.

Az hogy nem tárolja sokáig az energiát az önmagában nem is baj szerintem. Az az energia jól jönne kigyorsításkor rásegítésként. De Manta szerint hagyjuk a kondikat.
Az én "józan paraszti eszem" azt mondja hogy a kondi jobb lenne. Persze kérdés hogy mennyi, és azok meddig bírnák a strapát... mert mit mondtad nem erre lettek kitalálva.

Használjunk lendkereket fékezésre !! :-)))
Előzmény: kotoc (171)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 172
Én csak azért feszegetem a témát , mert ha sikerülne valamit kiszámolni, bebizonyítani,
akkor lehet, hogy nem érne senkit meglepetés.
Tudom a tuning próbája a menés. Na de az mindenki beláthatja, hogy az szar ügy lenne, ha fékezéskor durrognának szét a FET-ek meg az akksik. De ha nem tudunk semmit kiszámolni vagy legalább megsaccolni, akkor marad a "menés".
Manta , hogy áll a géped? Csináltál már valamit az autón? Kiváncsi vagyok! :-))
Előzmény: manta-z (169)
kotoc Creative Commons License 2005.06.28 0 0 171
A 300W PMPO teljesítmény. Kereskedő ismerősöm szerint ez azt jelenti, hogy 0,1s-ig bír ennyit leadni. Egyébként a sin. 4W-ot tudó Sokol 402B rádióval versenghetnek az ilyen kategóriájú kütyük. De pár hónapig volt pár barom, aki megette, hogy egy szappantartó 2db ceruzaelemmel tud 300W-ot és nem próbálta ki, mielőtt hazavitte.
Előzmény: Atesz27 (168)
kotoc Creative Commons License 2005.06.28 0 0 170
Erős fenntartásaim vannak. Nem arra készült. De ha találsz valahol párat, érdemes kísérletezni vele. Amit tudni érdemes ezekről a kondikról:

1. polaritás érzékenyek!!!
2. nagy a szivárgási áramuk!

Tehát arra, hogy rövid ideig tároljunk (puffereljünk) energiát, még akár jó is lehet, de a 90%-os hatásfokot szeritnem ebben a pillanatban el is felejthetjük. A melegedés addig nem gond, amíg nem károsodik a cucc. Lásd pl. az AMD procikat. Nem tudom, szeretik-e a meleget, de termelik tisztességesen.

U.i: már látom, hogy megint elsomja az index a formázásom, mert 2 memo mezőm van. :-O
Előzmény: Atesz27 (168)
manta-z Creative Commons License 2005.06.28 0 0 169
Hali!

Szerintem nem érdemes kondikkal szórakozni. Nekem ólomsavas akkuk vannak azok érzéketlenek a nagy áram visszatöltésre. Szerintem érdemes a fékerő visszatermeléssel foglalkozni mert ugye annyi energia szükséges a test megállítására kb amennyit beletettél a felgyorsításához persze mínusz a veszteségek illetve nyugati kollegéink is forszírozzák ezt a visszatöltés kérdést, tehát kár lenne a rendes fékkel eldisszipálni a beletett energiát. Persze ez csak akkor érvényes ha nem vészfékről van szó, mindenképpen kellenek a gyári rendes fékek is. Az autók cw értéke... a régebbi nyugati autók 0.32-0.4 között mozognak az újak 0.3-0.25 között. A trabi nem tudom mennyi de szerintem 0.4-0.5-nél nem hinném , hogy több. A vezérlőmben 10 db 100A-es FET van max. szórok bele még 10-et hogy elbírja a fékenergiát ez a része szerencsére már nem kritikus hála a FET-ekenek :) szinte korlátlan mennyiség párhuzamosan köthető. Olyasmit hallottam viszont, hogy az akkutöltés hatásfoka olyan 50-60% között van nem tudom ebből mi igaz. Magyarán szólva töltéskor az energia 40%-a hővé válik. Lehet benne valami, gondolom ez gyorstöltésre főleg igaz.
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 168
Autóhifibe való kondikról a vélemény??
Létezik egyáltalán farad nagysagrendű kondi? Vagy ez csak olyan parasztvakítás mikor egy 2500 forintos kétkazettás gyorsmásolós kínai sztereó magnóra ráírják, hogy 300 Watt ! ?
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 167
khhm.. hat igen regebben en is orszagos szintu fizika versenyt nyertem de most a pisztolyt tartnaka a fejemhez sem tudnam a kepleteket fejbol :) de tenyleg...levezetve nekem is kijott az m/2*v^2
Előzmény: kotoc (162)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 166
Szerintem elfogadhato a 0,8 mert egy aramvonalasabb auto 0,3 kornyeken van ha jol emlekszem, de 0,6korul szokott lenni egy gyengebb kaszni, szoval realisnak tunik az a 0,8
Előzmény: Atesz27 (159)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 165
Szerintem felrobban :)))) Ezert kell olyan puffer kondit, vagy specialis akkut hasznalni ami birja.
Előzmény: Atesz27 (158)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 164
Elkeserito hogy meg mindig itt tartunk :(( Persze a kritikat nem az epitoknek szantam, mert az dicseretes, hanem a vilagnak, hogy meg mindig itt kell hogy tartsunk, pedig azota sokat fejlodott a technika.
Előzmény: Atesz27 (157)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 163
Nebaj azert en ertettem a problemadat. Perpillanat en sem tudom hogy mit rontottal el de akarhogy szamolom eleg nagy ertekek jonnek ki a toltoaramra, de azert nem kell elkeseredni, szerintem hozza kell szokni az ilyen nagy aramokhoz, az elektromos autok vilagaban. LEgfeljebb el kell osztani tobbfele, vagy a fekezo aramot be kell korlatozni az elektronika illetve a motor fizikai lehetosegeire. Pl egy 10kW-os motor amit csucsban 20kW-al jaratunk nem valoszinu hogy fekezesi uzemmodban tobbet fog kibirni mint gyorsitaskor, marpedig ha olyan elektronikat epitettunk ami kibirja a 20kW-ot (rovid ideig) akkor a fekezes sem okoz nagyobb problemat. Tehat a motorfeket nem uzemi fekkent kell hasznalni csak motorfekkent. Kulonben is eleg durva lenne, ha a motorfek olyan eros lenne hogy ha lecsuszik a labad a gazrol akkor kirepulsz a szelvedon :)) arra a jol bevalt mechanikus feket kell tartogatni.
Előzmény: kotoc (156)
kotoc Creative Commons License 2005.06.27 0 0 162
Szeritem mind most frissítgetjük a régi emlékeket. :-) Szerintem. Mivel nem akarok hülyeségeket beszélni, előásom végre a 4jegyű fgvtáblám. Ígérem. :-)
Előzmény: Atesz27 (161)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 161
Nézegettem farad nagyságrendű kondikat autóhifi témában. Pl lehet kapni 40 farad !! kapacitásút is. Igaz valami 120ezer pénz.
Mondjuk nem nyagyon értek hozzá. de vajon ezek (azok) arra amire nekünk kellene , vajon jó lenne? Szeretnék- e ezt a fajta használatot? Azok is biztos melegednének stb...

Hogy lehet ezt a 150000 J energiát átszámolni, hogy mennyi kondi lenne ezt képes tárolni? (ez mos lehet, hogy lamer kérdés volt)
Előzmény: kotoc (160)
kotoc Creative Commons License 2005.06.27 0 0 160
Na ezér' az én volt fizika tanárnőm keresztre feszített volna. Bár eredménynek helyes. De logikailag E1 = 1/2 * m * v^2, E2 = 0, DeltaE = E2 - E1. Engem meg azér' feszített volna keresztre, mert képes voltam elfelejteni az 1/2-et. Ezek után alaposan meg kellett volna küzdenem a 2-esért. ;-)
Előzmény: Atesz27 (158)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 159
Létezik az hogy a trabant cw=0,8 ?
Előzmény: manta-z (146)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 158
Fizikatanár kollégám azt mondta, hogy detla E = egyketted m * v négyzet.
Tehát a keletkező energia csak 150280 J
Na meg persze számolni kell a veszteségekkel és már mindjárt nem lesz annyi energia.
És ha 2 mp vagy 10 mp -ről beszélünk, enyyi idő alatt mit csinálna egy akkumulátor?
Előzmény: kotoc (155)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 157
Na ez a NEMIN 1 !!
http://www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1999/9926/et74/elektrom.htm
:-))
kotoc Creative Commons License 2005.06.25 0 0 156
Szidta már itt vki az indexot, mer' összehányta a gondosan szerkesztett hozzászólását??? :-(
Előzmény: kotoc (155)
kotoc Creative Commons License 2005.06.25 0 0 155
Na ezaz. Akkor számoljunk. 60km/h-val haladó Trabit szeretnénk megállítani 2s idő alatt. A veszteségeket hanyagoljuk el, és máris tettünk egy lépést a célszerű túlméretezés felé. ;-) v = 60km/h = 17m/s (kb) m = 1040kg (Trabant 601 Combi max. össz. / forrás: http://bmdesign.tar.hu/muszakiadatok.htm) e = (17m/s)^2 * 1.040kg = 300.560J (ugye jól emléxem, hogy itt nem grammal kell számolni? most nem tudnám megmondani, hol van a 4jegyűfgvtáblám :-) ) Na ez a másik irányba a VAs emlékezetes "összefüggésből" e = 300.560J U = 12V t = 2s I = e/(U*t) = 300.560VAs / (12V * 2s) = 12.523A (kb) Nyilván nem a vészfékezésre kell ezt használni. De akkor mennyi idő alatt álljunk meg (lassuljunk le)? 10xes időnél ez 10-ed akkora áram, vagyis még mindig több, mint 1kA! Aki 20s-nál többet számol, az nem vezetett még. 20s Pesten az egyik piros lámpától a másikig. :-( Mit bactam L? Ennyi nem lehet!!! Vagy mégis? Hiszen indításkor ennél kisebb teljesítményű indítómotor is 100-asokat vesz fel Amperből. U.i: Ellenőrizzétek le a számításom. Rég volt már, mikor naponta számoltam ilyeneket, és mint említettem, az "államilag engedélyezett puska" se tudom, hol van.
Előzmény: Motoros1977 (154)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 154
E=m*c^2 :))) viccen kivul a mozgasi energia az tomeg*sebesseg negyzet
Előzmény: Atesz27 (153)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 153
Hát ezaz , meg kellene határozni (ha lehet) hogy mekkora energia keletkezik fékezésnél, és mekkora gyors tároló kellene. Ért ehhez valaki csípőből?
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 152
DCmotorok 60-80%-os hatasfokot tudnak. AC motorok 95% hatasfok folott vannak A tolto es vezerlo elektronikak 98-99%, tehat a vesztesegek inkabb a motoron illetve donto tobbsegeben az akkun keletkeznek. Jo tudni hogy a belso egesu motorok illetve a legjobb hoero gepek is 30%-os hatasfok kornyeken mukodnek. A valtozo fesz nem problema mert erre van egy toltes szabalyzo ami szepen kompenzalja. Az akku lassu toltese miatt valoban celszeru egy pufferkondit vagy gyors akkut berakni, de mivel a fekezes energiaja toredeke az akkuban tarolhatonak ezert nem kell olyan tul nagy toltesi idore igy tul nagy pufferral szamolni szerintem.
Előzmény: Atesz27 (149)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 151
Trabant eseten szerintem egy teglatest CW ertekevel kell szamolni :))
Előzmény: Atesz27 (148)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 150
És vajon egy böszme nagy motort, vagy több kisebbet érdemes beszerelni? Melyik a jobb?
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 149
Beszéljünk a fékerő visszatermelősdiről.
Tegyük fel, hogy van egy DC motor amit fékezéskor visszatermelésre fogunk. A keletkező energia valyon hány százaléka kerül vissza az akksikba? Tud erről valaki valamit? Megéri egyáltalán a fáradozást?
Mert ugye a fékezés relatív rövid ideig tart. Az akksik meg nem a gyorsaságukról híresek. nem így a kondik. (tudom bazi drága lenne)

Mekkora feszültség keletkezik a motor kapcsain? hogy illesszük a változó(csökkenő) feszt (mert ugye lassul a motor, mivel fékezésre használjuk) az akksikhoz?

Na meg most jut eszembe!! Nemrég olvastam, hogy egy hibrid autót úgy fejleszettek, hogy fékerő visszatermelés egy gyorsan tölthető akksiba történik ami gyorsításkor rásegít. A hosszú menetben meg a hagyományos akksik nyomják. Tud valaki efféle gyors akksiról? (tudom ez majdnem olyan mint a kondi :-/ )
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.24 0 0 148
Jövő hétre megmondom. Bár a CW értéket még nemtudom honnan, de majd összevadászom. Egyébként nekem is kadettom van ;-) Két hónapja vettem.
Előzmény: manta-z (146)
kotoc Creative Commons License 2005.06.24 0 0 147
Tegnap naggyon pörrrrrrrrrrögtetek. Elolvasni is alig tudtam mindent. :-) Remélem, ma több időm lesz hozzászólni. Majd +látjuk.
manta-z Creative Commons License 2005.06.23 0 0 146
Ha mondassz egy felület nagyságot előlnézetből és egy Cw értéket kiszámolom neked
Előzmény: Atesz27 (145)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 145
Dörzshajtással? Sokáig nehasználd! :-)) Rámagy a gatyád is a gumivásárlásra.
De egyébként próbának nem rossz.
Van valami 5letetek, hogy a trabant iszonyatos motorjának erejét milyen, mekkora motorral kellene kiváltani?
Mondjuk ha 60-nál nem akarok gyorsabban menni.
Előzmény: Motoros1977 (143)
Atesz27 Creative Commons License 2005.06.23 0 0 144
Na megvan a festék az új (20 éves) opelomra .. :-))))

Még egy péda:
Biztos mindenki látott már "Trike" -típusú motorkerékpárt. (háromkerekű)
Egy évig dolgoztam egy helyen ahol ilyeneket gyártottunk. Bogárhátú hátsó futóművel.És motorral. Müszakival, rendszámmal. Pedig kajak egyedi járgányok voltak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!