Nagyon helyes, hogy NEM LESZ uj IC terminal, hisz pont annyira kellene az oda, mint pl. Kelebiara egy uj nemzetkozi repuloter ... Azt a penzt, ami arra forditodna van mashol is elkoltenie a MAV-nak es az orszagnak, nagyon helyes!!!
Tudom hogy a palya a varostol elfele fog kicsit majd menni, es ezek szerint ott lesz egy uj ZEG Ola allomas? A mostani ZEG Ola meg megszunik? (Vagyis mindketto megallo, ugyebar.)
Ha igy lesz, akkor ertem, ez meg jo es OK is! Nezd meg, hogy sloveniaban Ljutomer allomasnal hogy all meg az IC: Van Ljutomer allomas (4 vaganyos, de kinn van a varosbol elegge), a teherek kerulik csak egymast, es szemelyek, az IC itt NEM all meg. Van viszont egy Ljutomer Mesto nevu egyvaganyos allomas (megallo), ami a varoshoz kozelebb van, tehat ott all meg az IC. Helyes! Nem kell ehhez kulon kastelyt emelni oda, a slovenek sem tettek,, maradt a regi kis bode, kisse kipofozva. Tudtommal meg tan jegyeladas sincs ott, hisz nem lenne helye a jegyeladonak abban a kis viskoban. (De ez utobbira nem eskuszom most itt meg.)
A delta es a redicsi vonal NEM csatlakozhat az uj Andrashida-i allomas feloli oldalan az uj ZEG Ola-nak, hisz attol mind a redicsi mind a Zalaszentivani vonal keletre van, nem pedig nyugatra. Elirtad az altalad irottakat, nem?
Regi ZEG allomassal mit terveznek? Igen, ez jo kerdes! Engem erdekelne, es ha tudsz valamit konkretan, engem erdekelne. Ugyhogy legyszi ird le.
Amit en tudok az az, hogy meg fog maradni, sot a villamositas is be fog erni odaig, de nem minden vaganyara, hanem ca. 5-re, mindket iranybol (uj ZEG Ola es Zalaszentivan felol is). Mindezt azert,mert a szemelyvonatok be fognak menni odaig, hisz onna van jo helyijaratu es kornyekre meno buszcsatlakozas is, nemde?
Vasercrobbantas vagonbol tok erdekes muvelet lehetett!!!:-)
Az 1005 az 100% akart lenni (csak elirtam veletlenul), vagyis az, hogy brasil vaserc hajon Rijekaig, onnan meg vasuton Gyekenyesen at Stalinvarosba avagy Dunapentellere. Hogy meddig volt ez igy, nem tudom, de volt idoszak, amikor igy volt (es nem 3 napig, hanem kicsit tovabb!).
Nagykanizsan allitolag olszok (egy jol meno Milanoi szekhelyu logisztikai ceg) akar logisztikai bazist csinalni. Pont azert, mert M7 arra megy, bejon a forgalom SLoveniabol es Horvato.-bol is, vasut meg van Kanizsan, nagyjabol turheto minosegben, mind Bp-re mind eszakra, sot elkepzelheto hogy lesz meg valaha Deli Autopalya is (ez epp Kanizsa kornyeken menne majd el eszak fele, es Sopronnal lepne ki Austraiab, ha jol tudom). Szoval mindezekben bizva allitolag lesz valami, aztan vagy igaz vagy nem. Neha erosen mondjak, neha elul a dolog ...
Ez igy igaz! Az EU delebbre vitette volna szivesebben a strada nyomvonalat, pont a termeszetvedelemre hivatkozva. Magyaro. volt az,aki viszont azt mondta, hogy akkoris kozel megy a Balatonparthoz, tekintve az ottani dolgokat (es nyilvan ebbe a turiszmus is beleszolt, boven). Magyaro.-nak is vannak tervei a Balatoni turiszmussal, remelem a jovo jobban alakul majd es jol fogjak csinalni.
Az, hogy a strada igy rovidebb-e vagy EU altal javasolt modon delebb futva, azt nem latom vilagosan.
Igen ez igy volt. De a vasútépitést vizrendezéssel együtt csinálták, tehát duplán megérte , sőt a Balaton fejlődése miatt triplán megérte a 30-ast preferálni.
Ha a Belvároshoz viszonyitjuk a két állomást, a központtól mind a nagy állomás, mind az OLa megállóhely tekintélyes távolságban van. ilyen szempontból tehát mindegy.
Az állomás nyilván azért került a Rédicsi vonalra mert az lett kész először. Most viszont hogy új helyzet alakult ki a rédicsi vonalnak egyszerűen nincs jelentősége, igy az állomás ott rossz helyen van. Áttelepíteni viszont lehetetlen. Itt most az a kérdés, lehet e a forgalma egy részét Ola állomással megosztani? Ezzel kétségkivül nagyon lecsökkenne az állomás forgalma, és kihasználatlan lenne, de ez pl. maga után vonná pár használatlan vágány elbontását és tereprendezést. Ha túl nagy az állomás, és kihasználtsága igen alacsony lesz, csak akkor.
Ola állomás megközelitése valóban nehézkes a térkép szerint, ( Göcsej turistatérkép), de legalább annyira van ez messze a belső részektől mint a fő állomás.
Szerintem meg egyszeruen arrol volt szo, hogy Bp hol csatlakozzon az akkori SuedBahn-hoz. Erre vki Pragerhof-ot talalta ki. Utanna raneztek a terkepre es azt lattak, hogy a minimalut (tekintve hogy quasi ez a legegyenesebb ut es meg csak jelentosebb domborzat sincs benne a Siofok es Balatonaliga kozti reszt kiveve) Bp - Fehervar - Nagykanizsa - Cakovec - Pragersko volt.
Az, hogy a Balaton is epp ott volt, az nem sok embert erdekelt akkortajt, szerintem. A talaj szerkezete inkabb hatrany lehetett akkor (mai KisBalaton-nal levo gondok, stb.), de akkor is az eszervek ezen utvonal mellett szoltak, nem pedig Bakonyi vonatozas es Zalai dombsag majd Sloven dombsag, hogy kierhessek ugyanugy Ormoz-ra, mint ha most mennek Hodos fele. Szerintem ez egyertelmu, sima terkepre ranezek es levonom a tanulsagot c. ugy!
Allomaskozi kozlekedes van ott meg most is, megrakva es uresen is tegyuk fel atlag 80-as kocsik mennek arra. Jako-Nagybajom majdnem 11 km-re van onnan, igy leadva a jelzest es ha a vezer esetleg tegyuk fel 100km/h-ra feltornaszta a menetet is lett volna ideje idoben leengedni a sorompot.
A baleset ugye azért következett be, mert az adott időpillanatban az keresztmetszetben a vonat és a busz sajnos egy időben tartózkodott.
Persze ha le van tekerve a sorompó, akkor sem következik be az ütközés.
De ha nincs HZ sztrájk, a tehervonat ebben az esetben nem csak üres elegyet visz, hanem rakottat is, így a nagyobb vonatterhelésből adódó eltérő gyorsulás miatt - azonos indulási időt feltételezve - valószínűleg nem akkorra ért volna oda az átjáróba mint ahogy az megtörtént, és a busz békésen átvitorlázik a kritikus szakaszon.
De tudom én is, hogy a mi lett volna ha... az nem igazán egzakt megközelítése a problémáknak.
Allomas a nagyallomas, onnan Bp felol csak Lenti - Redics (regebben tovabb Lendava es Cakovec) iranyaban mehetsz tovabb. Ezert is fut korbe az IC Citadella korul a csorgo, hogy masik iranyba kihuzza (ZLovo fele).
A megallo ZEG-Ola nevre hallgat, azon atmegy a Citadella IC is, megallas nelkul.
Ha az a kerdes, hogy melyik allomas a jobb ZEG nepe szamara, akkor nyilvan a nagyallomas. Ola-rol gyakorlatilag sehova sem lehet eljutni. Van arra egyeltalan helyijaratu busz?
Terv uj allomasrol: Nem tudom, vmi vadi uj IC terminalt rebesgettek meg korabban (abban az idoben, amikor Hodos fele napi 10-12 RoLa-t es 5-8 IC-t josoltak, de ugye ez elmaradt...). Igy nem tudom mi lesz, de ugy latom a mai es tegnapi valaszokban van errol info. Mindjart olvasom is oket...
Ezen az irason sokat elgonndolkodtam, de nem ertem. Az, hogy a sorompo kezelo holgy elfelejtette letekerni ures vagy tele teherkocsikkal, meg egdes mindegy... A teny es a kovetkezmeny ugyan az.
"Ezert is kene villamositani mar vegre a meg nem villamos reszet is, vagy majd tan a GyeSev megteszi, ha megveszi mar vegre Nagykanizsaig vegig. MAV meg vagy adja el, vagy felylessze,"
Azért kérném azt a kismértékü tény figyelembe venni, hogy a MÁV nem ismétlem NEM ad el vasútvonalakat. A fejlessze pedig fejlessze...
sb2005:
"Az észak déli irányok erősítése ott ahol szükséges én is támogatom.
A vasi. zalai összekötő vonalak mai állapotukban komolyabb forgalom lebonyolítására nem alkalmasak. Mikre gondolok: Szombathely - Sztgotthárd, "
Érdekes, a múlt héten még Szentgotthárd Vas megyéhez tartozott. Mi van itt, nem figyelek oda és bevonulnak a zalaiak?:-))))))))))))))))))))))))
Volt itt már a fórumon by-169 barátunknak egy írása arról, hogy neki azért megy nehezebben az írás mert nagyothalló. Kérlek, hogy írd meg, hogy veled mi a helyzet, mert ha nincs hasonló indokod akkor először írni talnulj meg, aztán olvasd vissza többször amit írsz mert így értelmetlen amit művelsz!
>A faszállítással kapcsolatos reakciód érthetetlen számora. Lefordítanád? OFF: Ez kortól is függ. Amúgy fordítgassa neked a radai rosseb... ON.
>Amúgy az "In..." -t meg fogom venni. :-) Ezt többek nevében is köszönöm. Abból mindent meg fogsz érteni.
>Néhány évtizede még szállítottak vasúton halat, voltak ilyen vasúti kocsiai a MÁV-nak. Személyesen voltam ilyenben. Rákosrendezőn állt, a halálsoron. Fehér, 4t, nagy középtér, két végében medencék, bennük levegőztetési lehetőség. A személyzetnek mosdó (egyebet nem láttam). Kompozható volt, csak nem vittünk halat Angliába is? Ami meglepett, nem volt halszaga. Lehet, hogy a vége felé már másra használták?
A kutasi balesetnek van egy olyan momentuma, ami azóta is motoszkál a fejemben.
A baleset megtörténtekor a HZ sztrájkolt, csak az üres hazatérő kocsijaikat vették át. Ha viszont nem lett volna sztrájk, feltételezhetően a baleset sem következett volna be, mert a rakott kocsik miatt egész más lett volna a vonat elegytömege, így a gyorsulása is...