Hiányolom akkor még a Székesfehérvár - Komárom, Székesfehérvár - Pusztaszabolcs és Székesfehérvár - Sárbogárd vonalakat is. Ezáltal nem kéne a Komárom - Dunaújváros viszonylatú vonatoknak Kelenföld felé kerülni. Persze ezeket a vonalakat nemcsak villamosítani, hanem felújítani, átépíteni is kell!
Hát ha VPE-s ember tekeri, erre szvsz külön ajánlatot kell kérni, mert az min. kétnapos kiküldetés, hogy egy VPE-tisztviselő leutazzon Drávafokra sorompót tekerni. Ha a MÁV Rt. mint vasúti társaság* munkavállalója tekeri úgy 711,- Ft. Egyéb vasúti társaság alkalmazottja által végrehajtott tekerés feláras! :-)))
*vigyázni kell, ez egy ronda iparág, minden szónak sajátos jelentése van ;-)
"MVSzF Online, 2005. január 28. Folytatódik a villamosítás
Hazánk uniós csatlakozása után az egyik legfontosabb feladat a közlekedési hálózat fejlesztése, ez alól a vasútvonalak korszerűsítése sem kivétel. Egy közelmúltban, Salzburgban megtartott konferencián, a MÁV szakemberei is bemutatták a magyarországi elképzeléseket. Röviden összefoglalva, azt lehet megállapítani, hogy a MÁV elsősorban a nemzetközi vonalakat favorizálja, így hamarosan felújításra kerül a Budapest-Dombóvár-Gyékényes vonal, de komoly fejlesztés várható Pécstől délre, az egyre népszerűbb Horvátországi nyaralások miatt. A villamosítási tervekben 2014-ig a Kesztely-Tapolca-Celldömölk, a Győr-Pápa-Celldömölk, Kaposvár-Fonyód, Sárbogárd-Bátaszék, Miskolc-Ózd, 2018-ig pedig a Székesfehérvár-Tapolca, Nagykanizsa-Szombathely valamint egy kis szárnyvonal a Godisa-Komló vonal szerepel. Ez utóbbi bár jelenleg kisforgalmú vonal, a hosszú távú gazdaságos üzemeltetés csak így képzelhető el. Másik variáció a vonal teljes megszüntetése, ez azonban a városközpontba esetleg betelepülő nagyvállalatok számára előnytelen lehet. Bár a fejlesztések nagy részét saját, illetve uniós forrásokból kívánja előteremteni a MÁV, azért számítanak az adott régió gazdasági szereplőire is, hiszen számukra is hasznosak a beruházások....."
Kérdésem, mit takar az MVSzF? Nem találtam mvszf.hu-t, sem a Google MVSzF kifejezést.
Na meg: egy drávafoki megállás mibe kerül akkor, ha én tekerem le a sorompót, és mibe akkor, ha igénybe veszem ezt a szolgáltatást? Mibe kerül és kinek fizetendő, ha a.) VPE által fizetett ember tekeri, b.) vasúttársaság által fizetett ember tekeri?
zugkraft :.......184.846.8 Ft, ha ragaszkodunk az eredeti megállásokhoz és az éves igényléshez.
2./
bodecsabi : Legyen tehet mondjuk 50000- Ft. Ennyit becsulnek a szerelveny egy utra eső ées uzembentartasi koltsegeire.
3./
FOMA..:
A személyzet 1 fő gépészeti és 1 fő személyszállítási alkalmazott, valamint 1 fő vasútőr.
A MÁV átlag kereset, bruto 140.000 Ft.- A mv. többet a vasútőr kevesebbet keres az átlagnál. dr.Kukely szerint a humán költség megegyezik a brutto kereset duplájával.
Tehát egy vasutas havonta 280eFt-ba kerül, egy évben 3,3 millió Ft.ba. Van 200 munkanapja, de túl órák miatt legyen ( hogy olcsóbb legyen) 250 évi munkanapja.
Akkor 3.300.000 : 250 = egy munkanapja 13,200 Ft.-ba kerül.
Amikor felhozzák az esti IC-t Pécsről, akkor teljes napot számoljunk el, vagy csak fél napot ?
valószínűleg teljeset mert fizetik nekik az éjszakai alvást is, de én azt javaslom, számoljunk csak fél napot, hogy olcsóbb legyen.
Tehát van 3 fő, 3x13.200Ft.-= 39.600 osztva fél napra : 19.800, azaz 20.000 Ft.-ból megvan a humán költség is errre a vonatra.