"Ez a térkép (és a szöveg is)tele van hibával, és papíron nem is olyan szép. :(( "
Ezért én is :((
Nagysebességű vonatról tudsz esetleg még valamit monadnai? Hozzáférhető e tanulmány valahol?
Ez a térkép nagyon jó! Tetszik! Ha mindennek a fele megvalósulna már jó lenne az ország közlekedése. Leginkább a nagysebességű vasúti vonalak keltették fel az érdeklődésemet.
Holnap megpróbálok utánajárni, hogy merre menne tovább az M9! Mármint részletesebben, mert a főbb településeket ismerjük. :)
Ma meg Pusztamagyaródon járta. Ez egy nagyon szép ksi falu Zala megyében. Nagykanizsa és Zalaegerszeg között van. Itt mértük fel a burkolatot, mert kellenek az adatok az M70-es auóúthoz. Becsehelynél és Balatonboglár környékén rengeteg teherautót láttam, amelyek építési anyagot szállítottak az autópályaépítéshez.
Abszolút jogos. Én ütöttem el.Bocs. De igen arra gondoltam.
Az 5603 a távalatban hálózati szerepű mellékútként fog funkcionálni, mint ahogy ma is. Ezt a szerepét tovább erősíti az a tény, hogy közvetlen rákötése lenne az M6-ra, és 6535-n keresztül(Bonyhád-Tevel-65) az M9-el. Meg ugye most úgy néz ki, a radioaktív hulladék tároló is ennek közelében, Bátaapátin lesz.
és lehet, hogy inkább a Szekszárd-Hőgyész-Dombóvár útvonalat fogják rehabilitálni
A 6303 út szerepe is megerősítésre kerül. Megmondom őszintén, nem tudom, hol van a 6303. Ha a Bátaszék-Bonyhád útra gondoltál, az 5603. És ez nekem új, hogy annak a szerepét erősíteni akarják. Persze nem szabad elhanyagolni, de minél több épül meg az M9-ből annál inkább csak helyi szerepe lesz.
Csak egy ütemben lehet, mert nincs olyan út, amelyre rá lehetne vezetni a forgalmat
Félreérthetően fogalmaztam. Én is úgy gondoltam, hogy nem ütemezhető, tehát egy ütemben kell megépíteni. De éppen ez nehezíti az ügyet finanszírozási szempontból.
A tizenegynéhány évet én is úgy értettem, hogy kb. 2015-re várható az átadása.
De amíg nem épül meg, addig is kell valami megoldás, és lehet, hogy inkább a Szekszárd-Hőgyész-Dombóvár útvonalat fogják rehabilitálni, de majd meglátjuk.
már nem a Bátaszék-Dombóvár útvonalat fogják fejleszteni, hanem a Szekszárd-Dombóvárt
Ez részben tévedés. A szekszárdi híd átadásával most nem változott meg a déltolna megyei közlekedés. Továbbra is rossz az eljutás a Bátaszék-Bonyhád-ombóvár vonalon. Ez a Szekszárd-Dombóvár vonalat is érinti, hiszen Bonyhádtól közös a nyomvonal. Ma jelenleg érdemesebb kerülni Hőgyész fele, még akkor is ha az út is nagyon pocsék.
A Szekszárd-Dombóvár vonal az M9 miatt meg fog oldódni, hiszen közvetlen kapcsolatot hoz létre a két város között.
De ettől függetlenül folyik a Dombóvár-Bátaszék vonal fejlesztése is. Hamarosan elkezdik építeni például a szászvári elkerülő szakaszt, mely egy alacsony vasúti aluljárótól mentesíti az utat. A 6303 út szerepe is megerősítésre kerül.
nem egyszerű egy ütemben kiépíteni egy autóutat olyan terepviszonyok között CSak egy ütemben lehet, mert nincs olyan út, amelyre rá lehetne vezetni a forgalmat. A terepviszonyokat sikerült megfelelő nyomvonalvezetéssel megoldani, nem lesznek akkora műtárgyak, mint pl. a köröshegyi viadukt az M7-n.
A kiépítés ütemezéséről: ez a szakasz a gyorsforgalmi utak építéséánek II. ütemébe van sorolva, azaz valahol 2015-ig kell(ene) átadni.
Miután kész a Szekszárdi híd, ezután már nem a Bátaszék-Dombóvár útvonalat fogják fejleszteni, hanem a Szekszárd-Dombóvárt.
Ott viszont nem egyszerű egy ütemben kiépíteni egy autóutat olyan terepviszonyok között. Az szerintem tizenegynéhány év múlva várható.
Bocs, félrebeszéltem.
Szóval, az 55-ös főúton Mórahalom van és nem Jánoshalma.
Jánoshalma úgy jön a képbe, (de erről már tényleg csak nagyon feltételes módban tudok beszélni), hogy az 51-54 összekötése után egy következő ütem lehet a Jánoshalma és az 53.sz. főút közötti szakasz kiépítése.
Meg aztán a Mórahalom már nem is annyira jövő idő. :)
Tudomásom szerint a Bács megyei nyomvonal egyáltalán nem képlékeny, engedélyezési terve már van (vagy hamarosan lesz), de erről az illetékes tervezők tudnának mesélni. (51 és 53 között)
Az 53-as és a leendő M5 közötti nyomvonal valóban a ködbe vész. Szerintem az utolsók között fog megépülni ez a szakasz. A Jánoshalma elkerülő és az 55-ös rehabilitációja várható csak belátható időn belül.
Nekem néhány hónappal ezelőtti infóim vannak.
Eszerint következőnek az 51-54 összekötés fog megépülni, néhány éven belül. Persze, logikus lett volna, hogyha azonnal megépül az 54-esig, de ahhoz képest, hogy nemrég még a 2012 utáni ütembe volt besorolva, ez azért nem rossz.
Hol?Remélem, a Dunapataj-Solt közti rémes gátkorona út már a múlté..
Pont ott, lerakják a gát mellé. A szakasz hossza miatt elég változatosan állnak, van ahol már kopóréteg is van, máshol még földmunkák se, bár ott a régészek találtak valamit, tele van lyukakkal a nyomvonal azon része.
M9 nyomvonala:
Sopron-Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd-Szeged-(Békéscsaba-Debrecen)
Elkészült: a szekszárdi Szent László híd és a hozzá kapcsolódó utak + a Kaposvár elekrülő szakasz (bár ez most 610-es út néven fut, de ez is az M9 része)
M9 autóút és a szekszárdi Duna-híd
Az M9-et meg kellett volna már most építeni az 54-es(?) útig
Az M-5-öst meg Röszkéig.Szvsz az M9-re épp annyit fogunk várni, mint az M5-re.És akkor hol van az "alföldi szerpentin", vagyis a KKhalas-Szeged, és a Soltvadkert-Kkmajsa-Szeged(utóbbi úgy is, mint a Balaton felé az egyik legrövidebb út)felújítása, és rendbetétele?
Attól tartok, bilibe lóg a kezünk...
Az M9-et meg kellett volna már most építeni az 54-es(?) útig. A Bács ill. Csongrád megyei megyei nyomvonal szerintem most még nagyon képlékeny, az OTRT lehet csak mérvadó, de az 500000-s.
A Dunántúli szakasz részletes tervét Nagykanizsáig láttam kidolgozva.